Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 31.05.2017, 19:56   #1
ArturS
 
ArturS's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2010
Miasto: Łaziska Górne
Posty: 927
Motocykl: Yama XT614Z Terefere, Husq. TE610ie
Przebieg: x34tys
Galeria: Zdjęcia
ArturS jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 2 dni 10 godz 55 min 50 s
Domyślnie

Może i ja dodam swoje 3 grosze jako praktyk. Pierwszy Li-Ion założyłem do XT600E żony (byłej, już ). Ta wersja XT niema odprężnika (jak np. XTZ660), więc akumulator ma co robić. Niby taki li-ion ma w teorii (wg papierów) zdrowe pierdolnięcie, ale w rzeczywistości kręcił raczej niemorawo i trzeba było puszczać krótkie serie po 1-2 obroty silnika, bo inaczej stawał w pisssdu i trza było pchać sprzęta. Dalej z teorii - aku ma zabezpieczenie przed spadkiem napięcia poniżej jakiejś tam wartości. Pewnie ma, bo zabezpieczenie to chyba żadne. W XTku był kiedyś lark 35at z ładowarką podpiętą wprost pod klemy, więc coś tam ulatywało powoli (podobnie jak z gniazd ładowarek z USB). W przypadku tak małej pojemności (36Wh, czyli chyba 4Ah) kilka miesięcy przestoju oznaczało, że aku został wydojony do tej zbyt niskiej wartości, przy której działa zabezpieczenie i faktycznie zima. Naładowałem akumulator w samochodzie, bo ponoć to najlepsze co można zrobić nie mając super hiper ładowarki dedykowanej do li-ion, podłączyłem do XT i... chuj, zakręcił ze dwa razy i zdechł. Wytrzymał więc jakieś 1,5 sezonu.
Drugą sztukę identycznego aku (kupiłem dwa w promocji larssona za jakieś 150zł/szt.) zdjąłem z półki (bo nikt nie chciał) i wsadziłem do LC4 Adv obecnej lubej (może przyszłej żony ) i na razie jakoś kręci, a od zakupu aku się kurzył ze 2 lata na półce, więc nie dawałem mu wielkich szans. No ale LC4 ma ręczne deko, ma kopaję, więc stresu brak jeśli siądzie.
Co mnie wkurza w tych aku - jak już ledwo zakręci, to często nihuhu nie zrobi ani obrotu więcej. W ołowiakach nieraz się zdarzało, że coś tam się łądowało, aku siadł na tyle, że rozrusznik nie dawał rady, wystarczyło wszystko odłączyć i wstawał ponownie do wartości wystarczającej na rozruch. W swojej teresie mam ciężki 14Ah, męczę go czasami ładowaniem tabletów, baterii i innych smarkfonów przez dzień czy dwa, a i tak kręci i pali. Na li-ion exłajf ładowała kiedyś przez noc telefon i baterie do czołówki, rano trzeba było szukać przyczepnego asfaltu coby XT jakimś cudem odpalić z pycha.
Reasumując - do ciężkich kloców bym na siłę nie pchał. Jak ktoś próbuje ostro zejść z kg, to inna bajka. LC4 Adv. przerabiałem na Enduro, co by kobieta czuła, że mu ten kloc mniej ciąży i każdy kg się liczył - wg atestowanej wagi w pracy zatankowany (12l ) udało się zbić do niecałych 160kg, na aku zyskałem ok 2,5kg.
ArturS jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31.05.2017, 20:13   #2
Franz
Stary (P)iernik
 
Franz's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,758
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Franz jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
Domyślnie

Mi ten lion kreci i kreci i mam moto bez odprężnika -Xr 650 L
Waga niecaly kilogram. Za dobry akumulator kwasowy trzeba zapłacić duzo wiecej jak za badziew. W lionowych to samo. W xrach mam shorai i uwazam za dobrze wydany piniadz . Toi nie bylo 150 zl a tyle prawie funtów.
Nie ma co narzekać jak sie kupuje chinszczyzne z niższej półki . Chinole robią też dobre rzeczy tyle że w odpowiednio wyższej cenie
__________________
<font color=#ffff00><b>.<font color=#000000>Tylko dwie rzeczy są nieskończone</font></b><font color=#000000>: <b>Wszechświat oraz ludzka głupota</b>, <b>choć nie jestem pewien co do tej pierwszej</b>. </font><b><font color=#000000>...  ( A.E)</font></b></font>
Franz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Akumulator RD04 wymiary Poncki Układ elektryczny i zapłonowy 35 23.05.2017 18:55
Akumulator żelowy RD04 Wersja alternative Wojak Układ elektryczny i zapłonowy 26 12.12.2012 10:44


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.