Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 07.04.2009, 07:27   #1
klanol
:O
 
klanol's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: warszawa
Posty: 684
Motocykl: RD07
Przebieg: 38000
Galeria: Zdjęcia
klanol jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 dni 21 godz 29 min 42 s
Domyślnie

a nie strzelałeś nigdy z tłumika wyłączając i załączjąc zapłon wtedy do wydechu dostaje się niespalone paliwo? a dwie świece powodują szybsze i równomierne spalanie mieszanki. mieszanka zapala się równocześnie z dwóch stron. niektóre samochody też tak mają. troszeczkę więcej mocy, lepsze spalanie i minimalnie większa kultura pracy. zwłaszcza w cylindrach sprej pojemności. rozwiązanie raczej na wymarciu ze względu la lobby księgowych
__________________
:O
klanol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.04.2009, 09:10   #2
Vooytas
status-TAK stan cywilny-TAK....
 
Vooytas's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,219
Motocykl: K750
Przebieg: Tak,
Vooytas jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 12 godz 41 min 57 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał klanol Zobacz post
a nie strzelałeś nigdy z tłumika wyłączając i załączjąc zapłon wtedy do wydechu dostaje się niespalone paliwo? a dwie świece powodują szybsze i równomierne spalanie mieszanki. mieszanka zapala się równocześnie z dwóch stron. niektóre samochody też tak mają. troszeczkę więcej mocy, lepsze spalanie i minimalnie większa kultura pracy. zwłaszcza w cylindrach sprej pojemności. rozwiązanie raczej na wymarciu ze względu la lobby księgowych
Faktycznie, chyba Alfa Romeo w jakiejś tam wersji ma system "dual spark"
Vooytas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.04.2009, 10:05   #3
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Vooytas Zobacz post
Faktycznie, chyba Alfa Romeo w jakiejś tam wersji ma system "dual spark"
"Twin Spark" pozwala podnieść stopień sprężania, zwiększa moc i zmniejsza zanieczyszczenia - teoretycznie
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.04.2009, 20:32   #4
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s
Domyślnie

No tak, większość z postów potwierdza, że chodzi raczej o kulturę pracy (tu honda rządzi) a nie o zawodność.
Pozdrawiam.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.04.2009, 20:43   #5
klanol
:O
 
klanol's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: warszawa
Posty: 684
Motocykl: RD07
Przebieg: 38000
Galeria: Zdjęcia
klanol jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 dni 21 godz 29 min 42 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lepi Zobacz post
No tak, większość z postów potwierdza, że chodzi raczej o kulturę pracy (tu honda rządzi) a nie o zawodność.
Pozdrawiam.
cały bajer polega na tym aby jak najrównomierniej zapalić jak najbardziej rozpyloną i jednolitą mieszankę. dwie świece polepszają tą równomierność bo każda ze świec ma do zainicjowania zapłon dla mniejszej ilości mieszanki. zapłon rozchodzi się z dwóch stron jednolicie. jeżeli chodzi o niezawodność to polemizowałbym. jak wspominałem odłączenie jednej świecy wpływa negatywnie na pracę silnika. jedynie co wydaje się rozsądne to większa odporność na zalanie itp. choć, i tak jak się zaleje to obydwie świece idą się gonić i nie dają iskry (wątpię aby tak błahy powód przemawiał za tym rozwiązaniem). a co do vlv to była carna ale gmole to takie zwykłe miała, jakie gmole som każdy widzi ;P
__________________
:O
klanol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.04.2009, 14:27   #6
ZJ78


Zarejestrowany: Apr 2009
Miasto: RYPIN
Posty: 16
Motocykl: RD04
ZJ78 jest na dystyngowanej drodze
Online: 9 godz 3 min 52 s
Domyślnie

To ja powiem tak dla sprawdzenia można zdjąć fajkę z jednej ze swiec i odrazu motor zmieni charakterystyke pracy - ale i tak chodzi ładnie - tylko zaczyna drżeć/wibrować delikatnie. Każdy może sprawdzić sam bo świeca po lewej stronie jest porzecież dobrze dostepna.

Faktycznie zdublowane świece dają dobry efekt - czy był zamierzony czy nie. Przy XTZ 750 jak wypadnie 1 świeca to praktycznie koniec jazdy, na początku brak mocy i potworne drgania a potem z zimnego jest nie do odpalenia a jak sie uda to strzela aż miło.

nie na darmo Afryka to falgowe/wzorcowe rozwiązanie motoryzacyjne.
ZJ78 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Gilera rx Arizona 125 problem z iskra fabrizio13 Układ elektryczny i zapłonowy 24 15.02.2013 18:41
Znikająca iskra w xlv750r bioly2500 Układ elektryczny i zapłonowy 4 02.12.2011 23:26
Iskra, a raczej jej brak. Robertbed Układ elektryczny i zapłonowy 3 05.11.2009 23:13
co to jest? Robertbed Układ elektryczny i zapłonowy 14 24.09.2008 10:21


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.