Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 25.08.2016, 10:17   #1
gerard36856


Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Emigracja. Hamburg
Posty: 300
Motocykl: RD07
gerard36856 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 5 dni 22 godz 47 min 0
Domyślnie

wrocilo, do momentu jak wlaczylem swiatla drogowe.
alternator- nie wiem. ale podskocze po motór chyba. i sam z kolegą-elektrykiem se podiagnozowac sprobujemy. z Wasza pomoca
gerard36856 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.08.2016, 10:39   #2
Zet Johny
 
Zet Johny's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Limanowa
Posty: 1,623
Motocykl: RD07HRC+CRF1100L
Zet Johny jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 miesiące 3 tygodni 5 dni 19 godz 24 min 28 s
Domyślnie

Miałem podobnie. Wariowały wskazania na woltomierzu. Po pierwsze na początku miałem kiepsko zmasowany woltomierz. Poprawienie masy poprawiło sytuację tylko trochę. Podczas jazdy wskazania cały czas się zmieniały i były zawsze poniżej 14 V (na światłach).
Oczywiście regler rzeszowski. Badanie wskazań ładowania było dosyć skomplikowane dla mnie laika ale miałem świetną opiekę przez czerwoną linię z kolegą rafwro.
W zimie podczas przeglądu i pewnych modyfikacji instalacji wszystkie kostki spryskałem takim preparatem do instalacji i co chyba ważne po spryskaniu trzeba poczekać aż odparuje ten preparat albo mu pomóc np. sprężonym powietrzem. A jak jest jakiś nalot to trzeba się go pozbyć.
Po tych operacjach nastała sielanka - ładowanie na światłach i z navi plus jakieś ładowanie baterii kamery lub telefonu przez gniazdo zapalniczki - 14,0 - 14,2.
Zet Johny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.08.2016, 13:13   #3
Nynek
 
Nynek's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2014
Miasto: Myślenice
Posty: 600
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Nynek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 dni 1 godz 28 min 11 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał gerard36856 Zobacz post
wrocilo, do momentu jak wlaczylem swiatla drogowe.
alternator- nie wiem. ale podskocze po motór chyba. i sam z kolegą-elektrykiem se podiagnozowac sprobujemy. z Wasza pomoca
Podejrzewam, że wszystko jest jak należy. Przecież to jest normalne zjawisko, że jeżeli włączysz światła drogowe to poziom ładowania na wskaźniku spada, tak samo jest w przypadku załączania wentylatora, światła stopu i choćby kierunków. Nie piszesz do jakich wartości spada to ładowanie ale coś czuję, ze napewno nie niżej niż 12,5 V. Ponadto jeżeli sugerujesz się wskazaniam dołożonego na deskę rozdzielczą voltomierza, który jest podłączony gdzieś pod wiązkę to musisz doliczyć zafałszowanie ( obniżenie) rzeczywistego poziomu ładowania w moim przypadku to było nawet do 1V różnicy w porównaniu do pomiaru miernikiem bezpośrednio na aku. Jeżeli przy światłach mijania masz prawidłowe ładowanie to nie grzeb nic więcej tylko śmigaj. Ewentualnie zostaw to na długie zimowe wieczoru, bo sezon Ci minie na wywodach. Tu masz łopatologicznie wyłożone jak sprawdzić dziąłanie alternatora:
https://www.youtube.com/watch?v=BDKJ_Ave56o
Nynek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Przerobienie regulatora motomik79 Układ elektryczny i zapłonowy 14 04.05.2009 11:12


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.