Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 19.01.2016, 09:34   #1
marekw
 
marekw's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2014
Miasto: Gdynia
Posty: 582
Motocykl: RD07
marekw jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 5 dni 11 godz 36 min 30 s
Domyślnie

Bass ma racje.Bass zdradz tajemnicę pomiaru cisnienia sprężania.
__________________

Ostatnio edytowane przez marekw : 19.01.2016 o 09:36
marekw jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.01.2016, 09:44   #2
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 9,106
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 6 dni 21 godz 9 min 34 s
Domyślnie

A to ciekawe bass , jakiego przyrządu używałeś do pomiaru stopnia sprężania czyli twojej kompresji ?
No i jak według ciebie dokonujesz pomiaru sprężania jeśli robi się to "inaczej"

Wracając do tematu, stopień sprężania x 1.25 i mamy atmosfery.
U mnie przy blisko 200tyskm wychodziło pod 13 atm. W pewnej sporo młodszej 07 ledwie 11.5 atm.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.01.2016, 10:33   #3
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 15,210
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 2 tygodni 3 dni 10 godz 43 min 36 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał marekw Zobacz post
Bass ma racje.Bass zdradz tajemnicę pomiaru cisnienia sprężania.
ja tam otwarty człowiek jestem i chętnie się czegoś nowego dowiem.

tymczasem powiem jednak, że czegoś takiego jak pomiar STOPNIA SPRĘŻANIA w fabrycznym silniku się nie wykonuje bo ten parametr stoi jak wół w każdej serwisówce, dla AT 9:1 - nawet nie chce mi się sprawdzać.

MOŻNA a nawet trzeba wykonać pomiar objętości komory spalania w silnikach po modyfikacjach /wyższe tłoki, zmiana kształtu komory spalania, planowanie głowicy w celu podwyższenia SS/ i tu stosuje sie na ogół pomiar olejem z uwagi na problemy z obliczeniem objętości często nieregularnej komory. Objętość roboczą policzyć łatwo jako objętość walca po prostu.

CIŚNIENIE SPRĘŻANIA mierzy się po prostu manometrem. Czy na ciepło czy na zimno już pisałem. I jedna i druga metoda jest w okreslonych przypadkach celowa.

Zaraz się okaże, że jednak wbrew nazwie wątku ciśnienia sprężania się nie mierzy tylko się stwierdza i to nie w cylindrach a w głowicach bo przecież tam mocuje się manometr

a co do samego wyniku testu to jest taki se. zrobiłeś od razu próbę olejową?

m
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Woda w airboxie gaźnikach cylindrach, wydechu Nalewa Uklad paliwowy i wydechowy 26 24.05.2016 23:27
Rozmiar śruby otworu podciśnienia przy cylindrach adoado0 Uklad paliwowy i wydechowy 10 18.12.2015 13:20
Gwint czujnika ciśnienia paku Silnik, sprzęgło, skrzynia 13 03.09.2009 15:26


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.