Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 04.02.2009, 10:10   #1
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

OK, z tym "sztucznym" to zabawne ale prawdziwe stwierdzenie. Motul robi swoje półsyntetyki na bazie minerała i estrów jakiś sztucznych. Czyli olej półsyntetyczny to minerał plus ludwik i cif i nie jest technologicznie czymś pomiedzy minerałem a syntetykiem. Choć na stronach o olejach które znalazłem można zauważyć że najlepsze i najdroższe półsyntetyczne oleje (shel, liquy moly, agip) doganiają w niektórych paramertrach inne tańsze syntetyki (mobil one)
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.02.2009, 15:07   #2
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,831
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 2 dni 1 godz 39 min 16 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał rambo Zobacz post
Czyli olej półsyntetyczny to minerał plus ludwik i cif
Dodaj też łyżkę smaru grafitowanego i oleju przekładniowego (dodatek do skrzyń biegów)

Czarny kolor oleju, a co myślicie o wpływie sprzęgła? Tarcze czasami bywają nieźle przypalone - jak znosi to olej?
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.02.2009, 22:26   #3
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 9,006
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 5 dni 16 godz 12 min 7 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał rambo Zobacz post
OK, z tym "sztucznym" to zabawne ale prawdziwe stwierdzenie. Motul robi swoje półsyntetyki na bazie minerała i estrów jakiś sztucznych. Czyli olej półsyntetyczny to minerał plus ludwik i cif i nie jest technologicznie czymś pomiedzy minerałem a syntetykiem. Choć na stronach o olejach które znalazłem można zauważyć że najlepsze i najdroższe półsyntetyczne oleje (shel, liquy moly, agip) doganiają w niektórych paramertrach inne tańsze syntetyki (mobil one)
Masz rację co do bliskości technologicznej niektórych połówek do pełnych a to wynika z drugiego rodzaju klasyfikacji połowek.
Jak wspomniałem pierwsza to wzbogacanie minerału a druga to ( w uproszczeniu) wyprodukowany prawie syntetyk ale nie spełniajacy pełnych parametrów, dlatego sklasyfikowany jako dobra ale połówka.
Te informacje uzyskałem od pewnego człowieka zajmującego się tematyką paliw i olejów oraz technologią wytwarzania.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Olej silnikowy ltd454 Regularne czynności serwisowe 222 15.05.2022 20:56
Olej do scottoiler'a - jaki? hans Wszystko dla Afryki 20 19.11.2012 12:49
Jaki olej wybrać na dolewkę??? JarekAT Silnik, sprzęgło, skrzynia 33 25.10.2012 18:32


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.