Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > CRF 1000 L

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 22.12.2014, 23:46   #1
majo
 
majo's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Droga 816
Posty: 4,585
Motocykl: XRV 650:)
majo jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 tygodni 2 dni 15 godz 35 min 17 s
Domyślnie

W Gs 800 jest chyba taka "mała kupa" tj. cylinder z karterem Rozumiem, przez to że tłoka można z pierścieniami wymienić przy uszkodzeniu powłoki cylindra trzeba szukać silnika, ewentualnie pchnąć padlinę dalej (jakie to polskie) Co do Nikasilu to tak jak Maniak napisał najbliżej nakładają w Czechach, Holandii, kosztuje to od 700-1200 od cycka, czeka się długo od 20-90 dni i tak naprawdę to nikt Wam nie zagwarantuje, że ten Nowy Nikasil się nie zetrze, zaniedbanie filtra powietrza może go zabić o wodzie nie wspomnę. Tulei cylindra to raczej nikt Ci nie wstawi bez rozbiórki
__________________
RD 03 TO NAJSTARSZA AFRYKA... MOTOR MARKA

XRV 650 THE LAST TRUE DUAL SPORT BIKE ON EARTH

http://www.youtube.com/watch?v=fnEHAjt_XPw
majo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.12.2014, 11:53   #2
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,614
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 4 godz 36 min 4 s
Domyślnie

z tymi powłokami to nawet japończycy mają problemy np. R6 50-60 tys.km i może być już kopa w R1 tochę lepiej to wygląda..

Generalnie Honda kiedyś robiła wstawkę w bloku - tuleją z żeliwa i jest to najtańsze rozwiązanie więc może i teraz tak będzie, super byłoby gdyby to była mokra tuleja ... szlif odpada na przedwojennych maszynach jak to u nas często bywa.

odnośnie regeneracji powłok to jednak są to spore koszty jak kolega pisał i nie ma pewności co do trwałości takiej regenerowanej powłoki a zupełnie inną kwestią jest przygotowanie bloku pod taką powłokę bo to jest już mistrzostwo świata dokładność sięga 0,0002-€“0,0005 mm, cylinder musi być idealnie okrągły i mieć ten sam wymiar na całej długości i nie wierzę aby u nas było to możliwe do wykonania....zwłaszcza, że cylinder jest w bloku i pod kątem !!!!


Sama powłoka nikasilowa dobrej jakości jest cholernie trwała, jednak wrażliwa np. na siarkę czyli paliwa słabej jakości, ale jakiekolwiek jej uszkodzenie = koniec silnika i dupa.

Ostatnio edytowane przez mdxmd : 23.12.2014 o 11:57
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.12.2014, 19:38   #3
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,607
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał mdxmd Zobacz post
... zupełnie inną kwestią jest przygotowanie bloku pod taką powłokę bo to jest już mistrzostwo świata dokładność sięga 0,0002-€“0,0005 mm, cylinder musi być idealnie okrągły i mieć ten sam wymiar na całej długości i nie wierzę aby u nas było to możliwe do wykonania....zwłaszcza, że cylinder jest w bloku i pod kątem !!!!


.
Powiedz mi kto i jak robi takie dokładności. I po co. Dotkniesz ręką i już wypada z podanego przedziału.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.12.2014, 20:15   #4
Artek
Wylizał się
 
Artek's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Nov 2012
Miasto: Ze wsi jestem w ZMY
Posty: 3,195
Motocykl: Tmax 500+e-rewer.
Artek jest na dystyngowanej drodze
Online: 7 miesiące 3 tygodni 6 dni 13 godz 5 min 18 s
Domyślnie

Tu coś skrobnęli o cylindrach i powłokach: http://www.motogen.pl/Nikasil-w-moto...ziec,5277.html
Artek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.12.2014, 22:08   #5
acokurra
 
acokurra's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2014
Miasto: Wro
Posty: 116
Motocykl: PD10
Przebieg: 10k+
Galeria: Zdjęcia
acokurra jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 dni 7 godz 28 min 55 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lepi Zobacz post
Powiedz mi kto i jak robi takie dokładności. I po co. Dotkniesz ręką i już wypada z podanego przedziału.

Chyba wystarczy chuchnąć.
acokurra jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.12.2014, 23:13   #6
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,614
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 4 godz 36 min 4 s
Domyślnie

akurat nie z motogen'a podałem informacje, ale jakby piszą to samo, gdyby cylinder był oddzielnie to co innego zawsze jest jakaś perspektywa naprawy/wymiany ale jak jest razem z blokiem to praktycznie = jednorazówka bo naprawa jest nieopłacalna i pozostanie wtedy wymiana silnika..... nie widziałem oczywiście moto na żywo, tylko z całkiem dobrej rozdzielczości zdjęć i obym się mylił w tej materii...

Ostatnio edytowane przez mdxmd : 23.12.2014 o 23:20
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.12.2014, 09:20   #7
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,607
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał acokurra Zobacz post
Chyba wystarczy chuchnąć.
Może nawet spojrzeć
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.12.2014, 10:06   #8
myku
 
myku's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Germany
Posty: 5,909
Motocykl: CRF1000D+Cegla+Czelendz
myku will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 1 tydzień 5 dni 18 godz 47 min 30 s
Domyślnie

Haha.....
myku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.