Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Inne - dyskusja ogólna

Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 16.10.2014, 23:09   #1
fassi
Fazi przez Zet
 
fassi's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 6,232
Motocykl: RD07
Przebieg:
Galeria: Zdjęcia
fassi will become famous soon enough
Online: 10 miesiące 1 tydzień 1 dzień 21 godz 26 min 15 s
Domyślnie

Tak, test wielu motocykli na dystansie 50 000km, ich rozebraniu w czesci pierwsze i pomierzeniu, zweryfikowaniu i wydaniu oceny jest ... belkotem. To ile trzeba na tych motocyklach pojezdzic aby test byl wiarygodny?

Wiemy tez ze kazdy test w ktorym nie wygrywa KTM lub BEEMWE to belkot i obojetnie na jakim dystansie. To nie jest test na uczucia i emocje, to sa czyste liczby i fakty.

W chwili wolnej przyjrzalem sie belkotowi o KTMie 950 adwenczer. Kilka pukntow belkoczacych:

1. 8000km - wydmuchana uszczelka pod glowica,
2. 8500km - 2 razy trzeba wzywac lawete, pompa paliwa siadla
3. 30000km - silnik strasznie hgalasuje, raz wiecej raz mniej. Decyzja, jedziemy dalej
4. ostatnie kilometry - silnik halasuje konkretnie, traci nawet na mocy

50000km. silnik na stol, inzyniery z KTMa s ana miejscu. Zawory wydechowe w tragicznym stanie, maja konkretne spekania i to kwestia kilku kilometrow aby silnik se wzial i wybuchl. Jest podejrzenie ze serwis KTMa mogl ustawic zly luz na zaworach.

Zwazywszy na to ze motocykl ma jeszcze gwarancje, wybuch silnika nie jest tania usterka gwarancyjna.

Niestety wiecej belkotu mozna znalezc w pdfie, ktory trzeba za 2 ojro kupic


A tu kilka fotek z nastepnego belkoczacego textu. Poczytam kiedy w przerwie i pobelkocze tu troche.

GS 12ty po 50000km, sorry tylko 43125km bo:

sie lozysko rozsypalo i skrzynie zablokowalo


sie troche pokrycia panewki oderwalo


jak sie lozysko sypalo to i pompe porabalo


slizgi lancucha rozrzadu troche sie wyslizgaly


tu inzyniery z BEEMWE tlumacza co z tym lozyskiem. Wyszlo na to ze kierownik mial nieodpowiednie buty


tutaj tabelka z kazdym centem wydanym na ten motocykl


tabelka z usterkami


czasami uszczelki z baku odpadaly, ale to tylko drobnostka


bo czasami sprzeglo nie dzialalo bo nikt nie umial wytlumaczyc skad powietrze w ukladzie


sztyft do wyciskania sprzegla jest zuzyty powyzej jakiejkolwiek tolernacji


to sie czesto zacieralo


ale i tak GS12ty dostal srodkowe miejsce w tabeli


i na koniec, dla potomnych, zdjecie motocykla 20 letniego z przebiegiem 120 000 km. olej zmieniany jak sie przypomni lecz nie czesciej niz 25tys a i wtedy na bagnecie jest 5mm powyzej minimum. Olej mu nie smakuje. Stoi non stop pod chmurka i jezdzi dopoki lodu nie ma. Naprawiony regler, reszta exploatacja. Jak wywoza smieci u mnie na ulicy to wywieszam kartke: NIE WYRZUCAC. Na baku odszedl klarlak i mieszkaja pod nim glony.

DSC06645.jpg


I nie chce sie zepsuc dziadyga
__________________
Za dwadzieścia lat
bardziej będziesz żałował
tego czego nie zrobiłeś,
niż tego co zrobiłeś.
fassi jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.