Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24.04.2014, 08:27   #1
Zet Johny
 
Zet Johny's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Limanowa
Posty: 1,623
Motocykl: RD07HRC+CRF1100L
Zet Johny jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 miesiące 3 tygodni 5 dni 19 godz 24 min 28 s
Domyślnie

Zrobiłem małe śledztwo.
Pożyczyłem aku od kolegi i wydawało się że jest dobrze ale po 10 minutach jazdy to samo - ładowanie spadło do 12.8 V.
Wniosek: Mój akumulator jest OK.

Przykręciłem dodatkową masę między aku a silnikiem - nic się nie zmieniło

Znalazłem na forum instrukcję Podosa jak sprawdzić czy alternator/prądnica jest sprawna (wklejam dla potomnych):

Instrukcja ala Podos
"1. odetnij regler.
2. na cieplym silniku (bez ssania już) obroty normalne 1100r/min zmierz napiecie miedzy każdą parą zółtych kabli. powinno być na wolnych ok 20V. Nie zapomnij ustawić pokretmla miernika na prad zmienny 20~V
3. Podłącz ponownie nowy regler (do masy go przykręć)
4. zmierz napięcie (stale tym razem) na klemach akumulatora. Powinno być powyzej 14V ale nie wiecej niż 15.
5. kbedzie dalej ponizej 13-14 V to zmierz napięcia pomiędzy każdym żółtym kablem a masą (znajdz porządną). Silnik ma chodzić a regler ma być podpięty. Wskazanie powinny być kolo 15-16 v. Jesli ktorys kabel ma 2-3 V to walniete jest uzwojenie prądnicy."

Pierwszy pkt potraktowałem z przymrużeniem oka i odpiąłem wtyczkę po prostu
Wszystkie punkty poniższe wykazały dobre wartości i robiłem to na rozgrzanym silniku, bo właśnie wtedy mam objawy słabego ładowania.

Wniosek - alternator ładuje dobrze

Wpadłem na pomysł żeby zakręcić miernik bezpośrednio do aku i zamontować na zbiorniku. Tak zrobiłem i zrobiłem przejażdżkę bo na postoju raczej zawsze były w miarę poprawne wskazania woltomierza.
Ruszyłem i porównywałem sobie na bieżąco co pokazuje miernik na zbiorniku i voltomierz na kokpicie i Panowie BINGO.
Na mierniku ładowanie (na światłach mijania) od 13,6 - 14,1 a na moim woltomierzu 12,8- 12,9.
(czyli twierdzenie moje ze wskazania miernika i woltomierza były takie same - parę postów wyżej nie do końca był prawdą - na postoju było ok., ale podczas jazdy wyszło szydło)

Zrobiłem w myślach yes, yes, yes.

Okazało się że mój woltomierz zamontowany na kokpicie miał słabą masę. ha ha koń by się uśmiał

Wniosek ogólny: Moja wiedza na temat elektryki w AT już jest nieco większa
Zet Johny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.06.2014, 20:41   #2
sebol
 
sebol's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: Wlkp
Posty: 1,189
Motocykl: Prawdziwa przygoda XRV 750
Przebieg: od nowa
Galeria: Zdjęcia
sebol jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 9 godz 58 min 52 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał zetjohny Zobacz post
2. na cieplym silniku (bez ssania już) obroty normalne 1100r/min zmierz napiecie miedzy każdą parą zółtych kabli. powinno być na wolnych ok 20V. Nie zapomnij ustawić pokretmla miernika na prad zmienny 20~V

Czy te 20V powinno być na jednym kablu od alternatora , czy napięcie zsumowane z 3 kabli ?
U mnie przed regulatorem na 1 kablu jest 6,5 do 6,8 V . Dodam , że nie rozpinałem kabli od regulatora, bo mam je polutowane .

Dodam ,że z elektryki jestem kompletna noga . Mam zmierzyć pomiędzy dwoma kablami napięcie , czy jak to ja zrobiłem między kablem , a masą ? . Coś mi się wydaje , że właśnie źle mierzyłem
__________________
Możesz utracić wszystko,ale nikt nie zabierze ci tego co w życiu zobaczyłeś i przeżyłeś

Ostatnio edytowane przez sebol : 17.06.2014 o 20:51
sebol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.06.2014, 21:23   #3
Zet Johny
 
Zet Johny's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Limanowa
Posty: 1,623
Motocykl: RD07HRC+CRF1100L
Zet Johny jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 miesiące 3 tygodni 5 dni 19 godz 24 min 28 s
Domyślnie

Musisz robić wg instrukcji czyli pkt 1 odłączyć regler i pkt 2 - mierzysz prąd zmienny !!!! między każdym żółtym kablem idącym od prądnicy czyli 1-2, 1-3, 2-3.

Też jestem noga z elektryki ale jak chcesz coś wiedzieć to się nauczysz szczególnie że koledzy są chętni do pomocy.
Zet Johny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.06.2014, 21:40   #4
sebol
 
sebol's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: Wlkp
Posty: 1,189
Motocykl: Prawdziwa przygoda XRV 750
Przebieg: od nowa
Galeria: Zdjęcia
sebol jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 9 godz 58 min 52 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał zetjohny Zobacz post

Też jestem noga z elektryki ale jak chcesz coś wiedzieć to się nauczysz szczególnie że koledzy są chętni do pomocy.
Dzięki za dzisiejszą lekcję

Jutro odetnę kable i jeszcze raz sprawdzę .
__________________
Możesz utracić wszystko,ale nikt nie zabierze ci tego co w życiu zobaczyłeś i przeżyłeś
sebol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Kto ma dobre niskie ceny na przewody w oplocie graphia Wszystko dla Afryki 15 21.01.2014 16:13
patent na niskie ciśnienie w oponach Wojtek_K Wszystko dla Afryki 2 04.02.2013 11:57
Niskie obroty za wysokie. RD03 sloneczny Uklad paliwowy i wydechowy 16 06.07.2011 22:18
Obroty a ładowanie Michal Układ elektryczny i zapłonowy 17 03.11.2010 23:35
Kończy się prąd, ładowanie jest - RD07 jackhammer Układ elektryczny i zapłonowy 19 31.05.2010 12:04


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.