![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() |
![]()
Zrobiłem małe śledztwo.
Pożyczyłem aku od kolegi i wydawało się że jest dobrze ale po 10 minutach jazdy to samo - ładowanie spadło do 12.8 V. Wniosek: Mój akumulator jest OK. ![]() Przykręciłem dodatkową masę między aku a silnikiem - nic się nie zmieniło ![]() Znalazłem na forum instrukcję Podosa jak sprawdzić czy alternator/prądnica jest sprawna (wklejam dla potomnych): Instrukcja ala Podos "1. odetnij regler. 2. na cieplym silniku (bez ssania już) obroty normalne 1100r/min zmierz napiecie miedzy każdą parą zółtych kabli. powinno być na wolnych ok 20V. Nie zapomnij ustawić pokretmla miernika na prad zmienny 20~V 3. Podłącz ponownie nowy regler (do masy go przykręć) 4. zmierz napięcie (stale tym razem) na klemach akumulatora. Powinno być powyzej 14V ale nie wiecej niż 15. 5. kbedzie dalej ponizej 13-14 V to zmierz napięcia pomiędzy każdym żółtym kablem a masą (znajdz porządną). Silnik ma chodzić a regler ma być podpięty. Wskazanie powinny być kolo 15-16 v. Jesli ktorys kabel ma 2-3 V to walniete jest uzwojenie prądnicy." Pierwszy pkt potraktowałem z przymrużeniem oka i odpiąłem wtyczkę po prostu ![]() Wszystkie punkty poniższe wykazały dobre wartości i robiłem to na rozgrzanym silniku, bo właśnie wtedy mam objawy słabego ładowania. Wniosek - alternator ładuje dobrze ![]() Wpadłem na pomysł żeby zakręcić miernik bezpośrednio do aku i zamontować na zbiorniku. Tak zrobiłem i zrobiłem przejażdżkę bo na postoju raczej zawsze były w miarę poprawne wskazania woltomierza. Ruszyłem i porównywałem sobie na bieżąco co pokazuje miernik na zbiorniku i voltomierz na kokpicie i Panowie BINGO. Na mierniku ładowanie (na światłach mijania) od 13,6 - 14,1 a na moim woltomierzu 12,8- 12,9. (czyli twierdzenie moje ze wskazania miernika i woltomierza były takie same - parę postów wyżej nie do końca był prawdą - na postoju było ok., ale podczas jazdy wyszło szydło) Zrobiłem w myślach yes, yes, yes. Okazało się że mój woltomierz zamontowany na kokpicie miał słabą masę. ha ha koń by się uśmiał ![]() Wniosek ogólny: Moja wiedza na temat elektryki w AT już jest nieco większa ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
![]() Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: Wlkp
Posty: 1,189
Motocykl: Prawdziwa przygoda XRV 750
Przebieg: od nowa
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 9 godz 58 min 52 s
|
![]() Cytat:
Czy te 20V powinno być na jednym kablu od alternatora , czy napięcie zsumowane z 3 kabli ? U mnie przed regulatorem na 1 kablu jest 6,5 do 6,8 V . Dodam , że nie rozpinałem kabli od regulatora, bo mam je polutowane . Dodam ,że z elektryki jestem kompletna noga . Mam zmierzyć pomiędzy dwoma kablami napięcie , czy jak to ja zrobiłem między kablem , a masą ? . Coś mi się wydaje , że właśnie źle mierzyłem ![]()
__________________
Możesz utracić wszystko,ale nikt nie zabierze ci tego co w życiu zobaczyłeś i przeżyłeś Ostatnio edytowane przez sebol : 17.06.2014 o 20:51 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() |
![]()
Musisz robić wg instrukcji czyli pkt 1 odłączyć regler i pkt 2 - mierzysz prąd zmienny !!!! między każdym żółtym kablem idącym od prądnicy czyli 1-2, 1-3, 2-3.
Też jestem noga z elektryki ale jak chcesz coś wiedzieć to się nauczysz szczególnie że koledzy są chętni do pomocy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
![]() Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: Wlkp
Posty: 1,189
Motocykl: Prawdziwa przygoda XRV 750
Przebieg: od nowa
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 9 godz 58 min 52 s
|
![]() Cytat:
![]() ![]() Jutro odetnę kable i jeszcze raz sprawdzę .
__________________
Możesz utracić wszystko,ale nikt nie zabierze ci tego co w życiu zobaczyłeś i przeżyłeś |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Kto ma dobre niskie ceny na przewody w oplocie | graphia | Wszystko dla Afryki | 15 | 21.01.2014 16:13 |
patent na niskie ciśnienie w oponach | Wojtek_K | Wszystko dla Afryki | 2 | 04.02.2013 11:57 |
Niskie obroty za wysokie. RD03 | sloneczny | Uklad paliwowy i wydechowy | 16 | 06.07.2011 22:18 |
Obroty a ładowanie | Michal | Układ elektryczny i zapłonowy | 17 | 03.11.2010 23:35 |
Kończy się prąd, ładowanie jest - RD07 | jackhammer | Układ elektryczny i zapłonowy | 19 | 31.05.2010 12:04 |