![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s
|
![]()
Wyobraźmy sobie łożysko ślizgowe wału. W zależności od suwu pracy, czop wału naciska na skrajny górny obszar lub skrajnie dolny obszar panewki (czop ma minimalnie mniejszą średnicę niż panewka więc nie może naciskać połową powierzchni).
Skoro naciska, to wyciska z pomiędzy powierzchni olej. W przeciwległych obszarach pompa napełnia przestrzeń olejem. Jeśli teraz te obszary dość szybko zamieniają się miejscami, to czop nie zdąży wycisnąć całości oleju i nie dochodzi do kontaktu powierzchni. Przy bardzo wolnym ruchu lub wręcz przestoju, olej zostanie wyciśnięty z jednej połówki panewki. Tak se myślę ![]()
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
droga jest celem
![]() Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Wrocław
Posty: 1,007
Motocykl: RD07, LC8
Przebieg: X70.000
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 18 godz 34 min 0
|
![]() Cytat:
Najprostszym przykładem mogą tu być silniki stacjonarne, lub duże diesle ciągników siodłowych - prędkości obrotowe nie przekraczają tam 2500rmp, a silniki żyją lekko po 3mln km.
__________________
RideNow! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Michał
![]() |
![]()
Mieszasz. Zaraz ktoś napisze o silnikach okrętowych na mazut, że tam jeszcze wolniej bla bla. Zakres obrotów pracy silników o jakich wspominasz to 800 - 3000 na przykład. Chcesz to porównać do silników o zakresie 1800-20000? Dobiera się tak wydajność pompy żeby smarowanie było wystarczające w całym zakresie obrotów.
W pytaniu nie chodzi o wartość bezwzględną prędkości obrotowej. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
droga jest celem
![]() Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Wrocław
Posty: 1,007
Motocykl: RD07, LC8
Przebieg: X70.000
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 18 godz 34 min 0
|
![]() Cytat:
Cytat:
![]() Smarowanie wygląda dokładnie tak samo, zmieniają się jedynie paramwtry olejów w zależności od rmp. Do wysokoobrotowych silników stosuje się rzadsze oleje, a do nisko można zastosować gęstsze. Natomiast żyłowanie na wysokie obroty jednym i drugim nie dodaje życia.
__________________
RideNow! Ostatnio edytowane przez bliźniak : 12.01.2014 o 03:23 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Michał
![]() |
![]() Cytat:
![]() nie szukamy tu konkretnej wartości typu 1500 czy 4000 czy 3. Nie podkreślam znaczenia sposobu zasilania, chodzi o to, że dla każdego silnika ta wartość jest inna. To, czy stosuje się oleje rzadsze czy bardziej gęste zależy bardziej od technologii wykonania silnika, jego specyfikacji itd. A na koniec taka zagadka.. Cytat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
droga jest celem
![]() Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Wrocław
Posty: 1,007
Motocykl: RD07, LC8
Przebieg: X70.000
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 18 godz 34 min 0
|
![]() Cytat:
Wycinasz fragmenty i szukasz fanu ![]() Lepi - znam teorię i praktykę - oglądam codziennie skutki 'dobrego' tarcia ![]() Ale że temat jest ciekawy i pomysły różne, to o ile większą prędkość chodziło w takim razie?
__________________
RideNow! Ostatnio edytowane przez bliźniak : 12.01.2014 o 13:28 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Pytanie do znawców XR-y | Adagiio | Inne - dyskusja ogólna | 5 | 12.12.2011 09:52 |