![]() |
|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
22.10.2006, DTN :)
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,765
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 56 min 50 s
|
![]()
Najważniejsze... pokaż garnki w środku i tłoki jak wyglądają. Drugie to trzeba je pomierzyć. Można wsadzić palucha do środka i sprawdzić czy jet wyczuwalny "rancik" na każdym cylindrze czyli różnica średnicy pomiedzy współpracującą z tłokiem powierzchnią cylindra a tymi ostatnimi 2 milimetrami na samej górze... może coś wyczujesz. Pierścienie siedza luźno w rowkach tłoka czy zapieczone? Mierzenie lepiej zlecić fachowcowi... średnice tłoka, średnice cylindra na 3 różnych wysokościach i skrzyżowane: przód-tył i lewo-prawo. Nalej kapkę jakiejś nafty, nitro benzyny na kazy zawór od góry strzykawką i zobacz czy przecieka lub się poci od dołu (przed czyszczeniem - łatwiej zaobserwować ) To da taki trochę pogląd.
Tarcze sprzęgła - trzeba zmierzyć grubość okładziny i położocyć na stole i sprawdzić jaki listek szczelinomierza wchodzi pomiędzy "stół" a tarczę sprzęgła. Stół tzn coś idealnie płaskiego, np szyba. To samo z przekładkami. Wartości wszystkich wymiarów i dopuszczalne odchyłki znajdziesz w Haynesie. Jak nie masz to później napiszę ile ma być. Zębatka z prawej strony na wale... znajdź otwór w niej w który pasuje śruba M6 i ja tam wkręć, zabiezpieczy to zbytniemu przesunięciu się zębatki względem zębatki kasującej luz i łatwiej będzie potem złożyć. Ja robiąc te kilka silników które mam za sobą zawsze wkręcałem śrubę po rozłożeniu na jej miejsce - latwiej ogarnąć potem ae trzeba uważać żęby taka wytająca śruba nie odłamała kawałka karteru np co mi się też zdarzyło, na szczęście mam dwa ![]()
__________________
Real adventure starts where road ends... -AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny' http://www.youtube.com/user/Miszapoland Ostatnio edytowane przez Misza : 21.12.2013 o 20:05 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Jan 2012
Miasto: gubin
Posty: 559
Motocykl: RD04
Przebieg: 70000
![]() Online: 2 tygodni 5 dni 11 godz 51 min 5 s
|
![]()
Znaczy co tej zębatki nie wykręcać tylko zabezpieczyć ją śrubą ? Cylindry tak czy tak będę dawał do szlifu,jeszcze nie wiem gdzie,zawory też będę docierał,powiedz gdzie pokupić po rozsądnych pieniędzach wałek?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Mały adventure od BeeMWe... | majki | Inne - dyskusja ogólna | 47 | 08.05.2013 16:05 |