|   | 
 | |||||||
| Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. | 
|  | 
|  | Narzędzia wątku | Wygląd | 
|  | 
|  15.09.2012, 00:12 | #1 | 
| droga jest celem  Zarejestrowany: Oct 2010 Miasto: Wrocław 
					Posty: 1,007
				 Motocykl: RD07, LC8 Przebieg: X70.000 Galeria: Zdjęcia   Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 18 godz 34 min 0 |   
			
			Litr pojemności z V-ki = ciężka krowa, takie 'enduro' na asfalt. W rzędzie ważyło by mniej to raz, a dwa, to 500 pojemności w dwu-garowym rzędzie przy dzisiejszych materiałach i mamy lekkie i niezajebliwe +/- 80 kuców i więcej zabawy. Po co te pojemności     
				__________________ RideNow! | 
|   |   | 
|  15.09.2012, 00:22 | #2 | 
|  Zarejestrowany: Oct 2009 Miasto: Frankfurt/M 
					Posty: 986
				 Motocykl: Elefant 944ie Przebieg: 54420 Galeria: Zdjęcia   Online: 3 tygodni 2 dni 12 godz 4 min 21 s |   
			
			
Tya, tylko czekać aż będą enduro z silnikami jak w czoperach 2 litrowe.
		 
				__________________ Cagiva Elefant 944ie - jedyne co się może popsuć podczas jazdy to pogoda!   | 
|   |   | 
|  15.09.2012, 00:28 | #3 | 
|  Zarejestrowany: Apr 2008 Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP 
					Posty: 1,893
				 Motocykl: LC 4   Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 14 godz 2 min 4 s |   
			
			Litr w turystycznym motocyklu ma sens, w enduro już nie koniecznie (chociaż KTM udowodnił, że można mieć i litra w enduro). VStrom nigdy nie był enduro i raczej ten nowy też nie aspiruje do tej roli. Stary VStrom na sucho ważył 207 kg, czyli tyle co Afra, ale miał prawie 100KM, owszem mozna i z 600 cm wykrzesać 100KM, ale przy jakich obrotach....a gdzie moment obrotowy ? Stary VStrom latał bardzo fajnie, nie był tak dopracowany i komfortowy jak Varadero, ale dawał wiele frajdy z ostrzejszej jazdy no i był to motocykl na asfalty, ewentualnie gładkie szutry nie wiem czemu niektórzy twierdzą, że to enduro ? Żadnej cechy enduro on nie posiada.
		 | 
|   |   | 
|  15.09.2012, 00:56 | #4 | 
| droga jest celem  Zarejestrowany: Oct 2010 Miasto: Wrocław 
					Posty: 1,007
				 Motocykl: RD07, LC8 Przebieg: X70.000 Galeria: Zdjęcia   Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 18 godz 34 min 0 |   
			
			
Może dlatego, że Sztormowi bliżej do Afryki niż do Pan-European, a że Afryka to enduro, to jakoś tak w tę stronę mi się kojarzy.
		 
				__________________ RideNow! | 
|   |   | 
|  15.09.2012, 20:59 | #5 | |
| Administrator  |   Cytat: 
 V-strom nigdy nie był enduro i chyba pomyłką jest takie nazewnictwo w stosunku to tej szosówki. A jesli chodzi o szosówkę to zdecydowanie wolę pojechać załadowaną litrówką niż 650ką . Porównanie podobne jak w samochodzie silnik np 1,6 i powiedzmy 2.5 każdy sobie sam odpowie czym przyjemniej się jeździ. Mały silnik trzeba kręcić , ma mniej Nm i często przy wyższych obr , jak dla mnie to są wady ale ja już stary jestem. Gdybym kupował drugi motocykl do latania po twardym zachowując wygody dla 2 osób to nadal było by to wiadro. 
				__________________ AT03 | |
|   |   | 
|  16.09.2012, 00:49 | #6 | 
|  Zarejestrowany: Jan 2011 Miasto: podkarpacie 
					Posty: 36
				 Motocykl: XT 660Z   Online: 1 dzień 18 godz 45 min 46 s |   
			
			Enduro nie, ale turystyczne enduro czemu nie   . W DL 1000-cu brakuje tylko skoku zawiasu większego i prześwitu, silnik jest ekstra, gdyby te 2 punkty poprawić to mamy japońskie LC8, a nawet lepiej bo ktm to pała albo nic, a tu kulturalnie można się powoli turlać. Ale nawet takim jak jest da sie przejechać naprawdę ciekawe trasy. Jak pykaliśmy Teth to najbardziej klął kumpel na królowej, a 2 DL mniej, i nawet ja z pasażerem  , ale to było zaskoczenie i brak doświadczenia. W gruzji to już lajtowo, nawet gleb nie było żadnych  więc niech nikt mi tu nie mówi że tym sprzętem to tylko max gładki szuter.   | 
|   |   | 
|  16.09.2012, 13:05 | #7 | |
|  Zarejestrowany: Apr 2008 Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP 
					Posty: 1,893
				 Motocykl: LC 4   Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 14 godz 2 min 4 s |   Cytat: 
  Jak już wcześniej powiedziałem, żeby dobrze wykorzystać walory motocykla, trzeba sobie wcześniej ustalić do czego go się będzie używało. Wcześniej DLem często latałem z plecakiem i głównie asfalty, a i na torze parę razy byłem do tych zadań nadawał się idealnie, później naszło mnie na jazdę offem i trzba było moto zmienić. Są oczywiście lepsze motocykle do offu od Afry np KTM LC4 ADV, ale koszty zakupu i eksploatacji w moim przypadku nie były bez znaczenia i póki co RD03 daje radę. Ostatnio edytowane przez Cibor klv : 16.09.2012 o 14:50 | |
|   |   | 
|  17.09.2012, 22:19 | #8 | 
|  Zarejestrowany: Jan 2011 Miasto: podkarpacie 
					Posty: 36
				 Motocykl: XT 660Z   Online: 1 dzień 18 godz 45 min 46 s |   
			
			Ale ja sie z tym całkowicie zgadzam, tylko chce troche obronić sprzęt, bo jest to godna maszyna i można spokojnie w różne miejsca pojechać. 4 tyś to nie granica bo praktycznie na wolnych też sie można kulać, kwestia dopracowania. Sam posiadam, ale i też ST która jest jednak lepsza w ciężkie tereny, ale na drodze bidul przy DL1'u   , jednak przy nich obu najmniej frajdy daje ADV 1150, ani na drodze jak DL ani w terenie jak tereska  Podstawą jest określenie celu, bo do wszystkiego to tylko Vicotrinox sie nadaje   | 
|   |   | 
|  18.09.2012, 20:30 | #9 | 
|  Zarejestrowany: Apr 2008 Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP 
					Posty: 1,893
				 Motocykl: LC 4   Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 14 godz 2 min 4 s |   
			
			W zasadzie, to Dl-a trudno zaszufladkować, na pewno jest turystyczny, jak dla mnie po kilku modach znacznie  bliżej mu do motocykla sportowego niż do enduro, może do sportowego nie , ale do takich bajków jak Ducati Hypermotorad czy KTM SuperDuke, zmienić lacze, pozbyć się połowy plastików jakiś zawias USD z przodu i dzik pierwsza liga. Ja w swoim zapodałem niższą kierownicę (chyba od XT) podniosłem podnóżki (żeby do końca się nie zdarły), obniżyłem przód na półkach, żeby szybciej składał się w zakręt i oczywiście podstawowa modyfikacja w DLu zmieniłem sprężyny w widelcu na Hyper Pro. Po tych zmianach aż prowokował do dawania w ośkę i zejścia na kolano... W trudniejszy teren wjechałem nim, tylko raz (podczas offowej trasy na Zlocie Markusa w Kletnie)  i powiedziałem, że nigdy więcej. A na torze w Lublinie byłem kilka razy i ubaw po pachy...   | 
|   |   | 
|  03.10.2012, 14:15 | #10 | 
|  Zarejestrowany: Mar 2009 Miasto: Gwe/Warszawa 
					Posty: 3,484
				 Motocykl: CRF1000, RD04   Online: 5 miesiące 1 tydzień 4 dni 8 godz 17 min 16 s |   
			
			Tak wygląda Concept Stromego litra na 2014r.  Na 17" kołach i wyglądem coś mu bliżej do KTMa 990SM... http://motormania.com.pl/newsy/nowos...debiut-w-2014/ 
				__________________ Afra - jedyna, wierna kochanka!!!!  Pożegnane bez żalu: 990S, 690R, DR650SE, XF650 | 
|   |   |