Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Podróże. Całkiem małe, średnie i duże. > Szpej turystyczny - Produkty i Porady > GPS > Zastosowanie praktyczne

Zastosowanie praktyczne Pytania i porady

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24.07.2012, 09:07   #1
NUROFEN
 
NUROFEN's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Strzelce Opolskie
Posty: 681
Motocykl: CBR 1100 XX
NUROFEN jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 5 dni 19 godz 31 min 12 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Shooter Zobacz post
Kupilem pusta i nie wiem co i jak do niej wcisnac.Totalna czarna magia
To moja rada pogadaj z Rambo...Po zakończonej rozmowie pojawi sie numer konta ;-)
Ale dramatu nie ma ;-) Mi by to wieki zajeło a on pyk pyk i już gęba uchachana.
Z tego com czytałem i widziałem to on chyba nawigacja ma na drugie imię.
Pozdrawiam
__________________
NUROFEN jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.07.2012, 09:28   #2
jorge
Autobanned.
 
jorge's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: Wawa
Posty: 5,231
Motocykl: Tesco
Przebieg: 45 555
jorge jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 dni 14 godz 6 min 38 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Adaśko Zobacz post
To moja rada pogadaj z Rambo...Po zakończonej rozmowie pojawi sie numer konta ;-)
Ale dramatu nie ma ;-)
Z tego co wiem to on działalność gospodarczą prowadzi taką właśnie ...
__________________
Chromolę Afrykę wolę ...Hobbysta Afrykański.
jorge jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.07.2012, 11:12   #3
fxrider
Niepoprawny ideologicznie - XTZ/GS/LC4 ;)


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Józefów
Posty: 660
Motocykl: R1100GS, LC4
fxrider jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 1 dzień 17 godz 57 min 31 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał matjas Zobacz post
62 jest szybsza to fakt ale również 2x szybciej spożywa baterie
matjas
Ale ponieważ wytyczenie i wyliczenie trasy, przesuwanie ekranu jest jakieś 5-6x szybsze to i tak jesteś do przodu W 62 można ustawić, aby cały ekran (nie tylko podświetlenie) wyłączał się gdy nie ma potrzeby (odpali się sam przed zwrotem lub po naciśnięciu któregoś z przycisków) - wtedy bateria trzyma na prawdę długo. Na trasie bardzo przydatne.

Cytat:
Napisał Adaśko Zobacz post
To moze ktoś z Was nauczy mnie jak to ogarnac....
[..]
Błagam tylko nie odsyłajcie mnie na forum garniaka bo nie ma ......a zebym przez to przebrnął...połowy nien rozumiem co tam do siebie "fanatycy" rozmawiają.
Ni ma lekko - było na forum pisane, że z outdoorowego garmina to się trzeba "doktoryzować" albo odpuścić. 60tka wymaga sporo cierpliwości - zarówno do nauki jak i późniejszej obsługi, ale daje spore możliwości za to, jak człowiek już się przyzwyczai. Niemniej "niemoc obliczeniowa" jest stale irytująca, trzeba się pogodzić. Do nawigacji tylko po czarnym jest wiele bardziej bardziej użytecznych i przyjaznych wynalazków. Za to o garmina nie musisz się martwić topiąc sprzęta czy obawiać się, że ładowarka znowu padnie. Do endurzenia i jako uniwersalny sprzęt (off+on) to fajny i użyteczny sprzęt.

Jeśli chodzi o prędkość to proponowałbym sprawdzić, czy karta w urządzeniu nie jest jakimś niskobudżetowym wynalazkiem - dobra karta może przyśpieszyć wyliczanie dłuższych tras. Spróbuj też innej mapy, żeby mieć porównanie (n.p. starszej topo). Być może masz teraz nawrzucanych i aktywnych sporo map (i tak będzie widać tylko pierwszą od góry) - strasznie by to spowalniało urządzenie (niestety w 60tce wszystkie mapy są zapisywane do jednego pliku i nie da się prosto "wyciepać" zbędnych, choć sama ich deaktywacja powinna być odczuwalna).

Sam sprzęt jakby nie patrzeć technicznie jest sprzed (ponad już) dekady - przypomnijcie sobie jakie wtedy n.p. komórki były w porównaniu do obecnych. Fakt - długo trzymały na bateriach i były pancerne

Wyliczanie dłuższych odcinków trasy może zająć kilka minut - szczególnie irytujące może to być podczas prowadzenia grupy, gdy się pobłądzi trochę Najlepiej dzielić dłuższą trasę na mniejsze etapy i dopiero po przejechaniu go liczyć następny kawałek. Szczerze pisząc ja 60tki (i 62 raczej też) używałem razem z tradycyjną mapą na której wymyślałem swoją trasę, którą następnie "wymuszałem" na odbiorniku za pomocą odpowiednio gęsto nastawianych punktów pośrednich - garmin potrafi czasem policzyć takie trasy, że nie wiadomo czy się śmiać czy płakać, dlatego często lepiej nie zostawiać mu za dużo swobody w tej materii. Jeśli chodzi o liczenie tras - sporo zależy od map, bo każda droga ma przypisany "gatunek jakościowy", śr. prędkość podróżną i dodatkowe parametry (n.p. kierunkowość, wyłączenia, punkty połączeń z innymi drogami), które są wykorzystywane do liczenia trasy, a które niekoniecznie korespondują z tym co widać wizualnie (zresztą inne systemy nawigacji też tak działają, choć w ich przypadku zwykle nie jest to dużym problemem). W przypadku wielu map garminowych w jednym miejscu te dane są dokładne i precyzyjne a w innym zupełnie od czapy i navi prowadzi podwórkami zamiast autostradą (albo policzy trasę 120km zamiast 20km mniej więcej równorzędnymi drogami - bo mu wyszło, że tak będzie lepiej; przypadek z życia z Czarnogóry na CN). Dlatego lepiej go kontrolować w tej materii.


Cierpliwości życzę
__________________
lc4.pl - nowa strona pomarańczy
fxrider jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Garmin 62s vs. 78s zimny Hardware 16 07.02.2012 20:40


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.