Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 20.04.2012, 21:46   #1
RAFWRO
 
RAFWRO's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 655
Motocykl: RD07
RAFWRO jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 3 dni 2 godz 10 min 10 s
Domyślnie

Aku do wymiany, ja bym nie kombinował z reanimacją na siłę, bo upalisz regler. Regulator potrzebuje sprawnego akumulatora. Moim zdaniem w moto, powinno się wymieniać akumulator regularnie. no name - co 2 lata. Firmówkę co 3 max 4. Chyba, że padnie wcześniej poprzez zwarcie na celach, zasiarczenie, uszkodzenie mechaniczne po glebie. Ja wymieniam. Popełnię kryptoreklamę, ale tylko troszeczkę, bo co do zasady, a nie produktu. Przychodzą do mnie tematy zbyt dużego ładowania (15,5, 16v) Już wielokrotnie okazywało się, że problem nie leżał po stronie reglera (ten z reguły albo pada i daje 12, 12,V lub 18-10V, albo działa dobrze), ale powody najczęściej są dwa - początek zasyfienia na stykach, lub kiepski stan akumulatora, który jest odniesieniem do regulatora. Oczywiście są i tacy co powiedzą, że aku ma 8 lat i jest git. A oto lekka kryptoreklama - Stała kontrola napięcia ładowania pozwala zauważyć moment kiedy aku zaczyna się kończyć (ładowanie zaczyna roznąć ponad normę) lub zaobserwować brak dobrego styku na kostkach, masie, klemach, zanim dojdzie do totalnego upalenia.

Cytat:
Napisał chemik Zobacz post
Dodam jako uzupełnienie, że aku ładowane było w domu i po ładowaniu stało w pokoju ze 3-4 dni... Następnie zamontowałem w aku w moto i tak też postało 3-4 dni... Wczoraj moto odpaliło od dotyku... 2 godziny śmigania bez gaszenia... A dziś dupa - rozrusznik robi raptem ćwierć obrotu...
Trochę dla mnie dziwne, że ładowane i "odstane" aku kręci rozrusznikiem jak złoto, a dzień po jeździe już nie...
a jakie masz napięcie ładowania w moto - sprawdzałeś?

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 21.04.2012 o 07:31
RAFWRO jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.04.2012, 07:51   #2
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 9,003
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 5 dni 14 godz 56 min 41 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał RAFWRO Zobacz post
Moim zdaniem w moto, powinno się wymieniać akumulator regularnie. no name - co 2 lata. Firmówkę co 3 max 4. Chyba, że padnie wcześniej poprzez zwarcie na celach, zasiarczenie, uszkodzenie mechaniczne po glebie.
I co robisz z tymi "nowymi " akumulatorami po 2 latach
Poprzedni mi wytrzymał 7 lat i jeszcze dawał radę , nie cackałem sie z nim ( temp zimą potrafiła utrzymywać się ok 2-3*) dolewki wody przy jakiś okazjach.
Tylko raz pewnej zimy go podpiąłem pod ładowanie i nie specjalnie potrzebował prądu.
Gdybym się z nim pieścił to pewnie do 10lat by dociągnął
Jedyne wytłumaczenie krótkiej żywotności o której wspominasz to kiepska jakość obecnych produktów.
Wymiana na wszelki wypadek np po 2 latach akumulatora który być może podziała 4 to jak wymiana opony w połowie przebiegu mimo jeszcze dobrego bieżnika.
No ale każdy ma inaczej.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Wymiana slizgacza na lancuch. Duzo roboty? kuntakinte Regularne czynności serwisowe 34 13.06.2023 06:56
RD07 bierze dużo oleju. Rack Silnik, sprzęgło, skrzynia 31 14.09.2013 19:49


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.