![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 | |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 655
Motocykl: RD07
![]() Online: 3 tygodni 3 dni 2 godz 10 min 10 s
|
![]()
Aku do wymiany, ja bym nie kombinował z reanimacją na siłę, bo upalisz regler. Regulator potrzebuje sprawnego akumulatora. Moim zdaniem w moto, powinno się wymieniać akumulator regularnie. no name - co 2 lata. Firmówkę co 3 max 4. Chyba, że padnie wcześniej poprzez zwarcie na celach, zasiarczenie, uszkodzenie mechaniczne po glebie. Ja wymieniam. Popełnię kryptoreklamę, ale tylko troszeczkę, bo co do zasady, a nie produktu. Przychodzą do mnie tematy zbyt dużego ładowania (15,5, 16v) Już wielokrotnie okazywało się, że problem nie leżał po stronie reglera (ten z reguły albo pada i daje 12, 12,V lub 18-10V, albo działa dobrze), ale powody najczęściej są dwa - początek zasyfienia na stykach, lub kiepski stan akumulatora, który jest odniesieniem do regulatora. Oczywiście są i tacy co powiedzą, że aku ma 8 lat i jest git. A oto lekka kryptoreklama - Stała kontrola napięcia ładowania pozwala zauważyć moment kiedy aku zaczyna się kończyć (ładowanie zaczyna roznąć ponad normę) lub zaobserwować brak dobrego styku na kostkach, masie, klemach, zanim dojdzie do totalnego upalenia.
Cytat:
Ostatnio edytowane przez Dzieju : 21.04.2012 o 07:31 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Administrator
![]() |
![]() Cytat:
![]() Poprzedni mi wytrzymał 7 lat i jeszcze dawał radę , nie cackałem sie z nim ( temp zimą potrafiła utrzymywać się ok 2-3*) dolewki wody przy jakiś okazjach. Tylko raz pewnej zimy go podpiąłem pod ładowanie i nie specjalnie potrzebował prądu. Gdybym się z nim pieścił to pewnie do 10lat by dociągnął ![]() Jedyne wytłumaczenie krótkiej żywotności o której wspominasz to kiepska jakość obecnych produktów. Wymiana na wszelki wypadek np po 2 latach akumulatora który być może podziała 4 to jak wymiana opony w połowie przebiegu mimo jeszcze dobrego bieżnika. No ale każdy ma inaczej.
__________________
AT03 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Wymiana slizgacza na lancuch. Duzo roboty? | kuntakinte | Regularne czynności serwisowe | 34 | 13.06.2023 06:56 |
RD07 bierze dużo oleju. | Rack | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 31 | 14.09.2013 19:49 |