Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 20.04.2012, 13:55   #1
majki
 
majki's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Gwe/Warszawa
Posty: 3,484
Motocykl: CRF1000, RD04
majki jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 1 tydzień 4 dni 8 godz 8 min 6 s
Domyślnie

Teoretycznie chodzi o to żeby spuścić nabite ciśnienie/wyrównać ciśnienia w obu lagach. Podobno można trochę dobić, żeby utwardzić zawias, ale nie za dużo, bo może wysmarkać uszczelniacze. Rambo kiedyś pisał o ciśnieniu w lagach. Ja zawsze spuszczałem nadmiar ciśnienia, szczególnie po dobrym offie (w ktm jest to nawet zalecane).

Co do oleju to nie kojarzę minerała do lag. Olej ma zapewniać płynną pracę/tłumienie zawiasu, to trochę inaczej działa niż w silniku.
__________________
Afra - jedyna, wierna kochanka!!!!
Pożegnane bez żalu: 990S, 690R, DR650SE, XF650
majki jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.04.2012, 14:01   #2
Poncki
 
Poncki's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,735
Motocykl: XR250R
Przebieg: ły
Galeria: Zdjęcia
Poncki jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 tygodni 2 dni 4 godz 34 min 35 s
Domyślnie

Czyli potwierdzają się moje przypuszczenia

Dzięki.
Poncki jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.04.2012, 15:43   #3
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 9,015
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 5 dni 17 godz 23 min 43 s
Domyślnie

Jeśli potrzebuję ciut twardziej to stawiam na centralkę ( lagi oczywiście się rozciągają) i wyrównuję ciśnienie wciskając zaworki.
Jak chcę bardziej miękko to stawiam na kołach siadam ( lagi lekko się kurczą) i wtedy wyrównuję ciśnienie.
Nie jest to duża różnica ale wyczuwalna.
Mam progresy i olej 7.5-8.
Jeżdżąc lagi mają tendencje do samopompowania i raczej pod obciążeniem co jakiś czas spuszczam a nie utwardzam.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.04.2012, 17:37   #4
Poncki
 
Poncki's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,735
Motocykl: XR250R
Przebieg: ły
Galeria: Zdjęcia
Poncki jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 tygodni 2 dni 4 godz 34 min 35 s
Domyślnie

Dzieju, chyba pisałeś kiedyś, że masz progresy?
Myślisz, że jak zaleję 10 W do wysłużonego standardowego zawieszenia od trójki to będzie ok?

Patent z pompowaniem przetestuję.
Poncki jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.04.2012, 17:53   #5
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Zalał minimum 12,5W albo i 15W
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.04.2012, 08:10   #6
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 9,015
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 5 dni 17 godz 23 min 43 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Poncki Zobacz post
Dzieju, chyba pisałeś kiedyś, że masz progresy?
Myślisz, że jak zaleję 10 W do wysłużonego standardowego zawieszenia od trójki to będzie ok?

Patent z pompowaniem przetestuję.
Fabryka przewiduje 7.5 i chyba nie robi podziału na nowe i stare.
Gęstość przekłada się na prędkość przepływu oleju i gęsty spowoduje opóźnienie pracy w obie strony.
Jeśli , jak piszesz, masz wysłużone sprężyny czyli są już za miękkie co powoduje np dobicia to 10 spowolni ten proces.
Możesz też spróbować wstawić nad sprężynę np 3cm dystans który spowoduje podniesienie zawieszenia i przesunięcie zakresu pracy nieco wyżej.
Na pytanie czy po zalaniu 10W będzie ok trudno powiedzieć , każdy oczekuje czegoś innego , musisz spróbować.
Sprawdź jak będzie z dystansem a potem popróbuj z olejem ..... albo poszukaj progresów.
__________________
AT03

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 21.04.2012 o 08:14
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.04.2012, 16:58   #7
smigacz
 
smigacz's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Przemyśl
Posty: 738
Motocykl: RD07a
Przebieg: średni
smigacz jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 8 godz 46 min 38 s
Domyślnie

Ja zalałem 10W i jest wyraźnie twardsza do tego co miałem i to jest chyba max co można wlać .Na asfalcie i szutrze ok nie nurkuje i dobrze trzyma, ale po wertepach i łąkach Pogórza czuć ze jest twardziej i nie odbija tak szybko jak poprzednio.

Ostatnio edytowane przez smigacz : 23.04.2012 o 23:04 Powód: xx
smigacz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Jaki olej do singla na długą wyprawę? Lupus Silnik, sprzęgło, skrzynia 33 05.10.2017 22:46
Olej do scottoiler'a - jaki? hans Wszystko dla Afryki 20 19.11.2012 12:49
Jaki olej wybrać na dolewkę??? JarekAT Silnik, sprzęgło, skrzynia 33 25.10.2012 18:32
Posiadacze RD03 - jaki olej silnikowy używacie ?? Babel Regularne czynności serwisowe 55 09.07.2011 23:20


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.