![]() |
|
Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Łódź
Posty: 7
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 1 dzień 17 godz 44 min 52 s
|
![]()
Koledzy, a powiedzcie, jak traktowana jest przyczepka do motocykla w aspekcie dopuszczenia do ruchu drogowego?
Czy ma mieć swój numer rejestracyjny? Czy podlega przeglądom, itd, itp? W kwestii techniczno - eksploatacyjnej. Przyczepki do moto nie używałem. Za to wykonałem kiedyś 3 przyczepki do roweru. 2 "rozdałem", jedną mam do dzisiaj. Były to przyczepki jednokołowe, poruszające się po śladzie roweru. Wrażenia z jazdy - po prostu nie czujesz, że coś ciągniesz za sobą. Dziwne, ale prawdziwe. Myślę, że z prawidłowo wykonaną przyczepką do motocykla, nie obładowaną nadmiernym bagażem i zmyślnie zamocowaną wrażenia mogą być podobne. Może kiedyś się o taką "pokuszę". Najbardziej czuły punkt to mocowanie przyczepki: - miejsce na motocyklu do podłączenia onej, - specyfika przyczepki 1-śladowej - ma mieć 2 stopnie swobody względem motocykla (góra-dół i prawo-lewo), przy zachowaniu sztywności na przechylenia. Istotne jest też dobranie toru jazdy przyczepki - zachowanie "jednośladowości" - wszak motocykl w zakrętach się pochyla. Przyczepki 2-kołowe (dwuśladowe) to zupełnie inna historia. I tylko na asfalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kościelec
Posty: 22
Motocykl: RD04
![]() Online: 5 dni 12 godz 17 min 11 s
|
![]()
Przyczepki motocyklowe nie podlegają rejestracji.Nie trzeba
robić badań technicznych.Waga z ładunkiem nie może przekroczyć 100kg.Prędkość dopuszczalna z przyczepą 80km/h (W Niemczech do 60km/h). Długość zestawu nie może przekraczać 4m. Tablice rejestracyjną, według naszych przepisów odkręcamy z motocykla i montujemy na przyczepce. Długo nosiłem się z zamiarem zbudowania przyczepki.Po analizie dostępnych konstrukcji, wybór padł na jednokołówkę.Zimą nie miałem czasu, tydzień przed wyjazdem miałem wolne i mogłem przy tym pogrzebać. Nadwozie zrobiłem z laminatu, na zasadzie traconego modelu. Było mało czasu na budowę formy negatywowej, i okazało się że braknie też go na szpachlowanie. Wygląd i zamykanie zostawia wiele do życzenia, ale generalnie spisała się na medal. Zapakowałem do niej duży namiot, materace, kuchenki, gary,dwie torby ciuchów, i dużo prowiantu. Zmieściły się nawet krzesełka turystyczne i suszarka do włosów ![]() Kolega jechał trampkiem zapakowanym do góry.Zaliczył kilka gleb parkingowych, całe szczęście nie doznał żadnej kontuzji która zepsuła by wyprawę.Ciężko jest utrzymać tak obładowany motocykl. Z przyczepką nie ma tego problemy.Motocykl z przyczepką prowadzi się tak, jakby nic z tyłu nie było.Szybkie zakręty lewo-prawo pokonuje się jak solówką. Do 120 km/h jazda jest bezproblemowa, powyżej tej prędkości turbulencje troszeczkę zaczynają kołysać zestawem.Zużycie paliwa wzrosło tylko o pół litra na setkę. Zrobiłem z nią 5000km.Przejechała alpy i na każdym parkingu przyciągała dużo gości z branży ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ostatnio edytowane przez kgmodel : 26.02.2012 o 17:18 Powód: nie wyświetlają się zdjęcia |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Oct 2009
Miasto: Lublin
Posty: 793
Motocykl: królowa wróciła
![]() Online: 2 tygodni 6 dni 14 godz 11 min 16 s
|
![]()
Foto Foto Foto Foto kgmodel, strasznie jestem ciekaw tej konstrukcji
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kościelec
Posty: 22
Motocykl: RD04
![]() Online: 5 dni 12 godz 17 min 11 s
|
![]()
Powinny już być foty.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: Oct 2009
Miasto: Lublin
Posty: 793
Motocykl: królowa wróciła
![]() Online: 2 tygodni 6 dni 14 godz 11 min 16 s
|
![]()
Gratuluje pomysłowości, fajny efekt końcowy.
|
![]() |
![]() |