Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Inne - dyskusja ogólna

Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 09.01.2012, 22:17   #1
rrolek

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: a raczej wieś
Posty: 1,542
Motocykl: z lekkim adhd
rrolek jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 16 godz 42 min 52 s
Domyślnie

Witam

Co wy tak z tym kosztownym serwisem czteropaków.
W 2000 kupiłem nowego 520. W 2008 sprzedałem z przebiegiem ok. 50 tyś.
Po 11 tyś (jakieś 250 mth) wymieniono pierścienie i łańcuch rozrządu, po ok 28 tkm (ok 700 mth) tyś tłok. Do końca wał i sprzęgło nie robione. Kto mi powie, że zweitakt wyjdzie taniej.
Tuz przed piędziestką to już ze mnie miękka faja, ale w 2003 byłem na Enduromani 4ty, w 2004 pierwszy (piszę "byłem" bo zawsze za nawigatora robię).
Teraz mam DRZ, też kupioną jako nowa. Ma jakieś 16-17 tyś offu w kołach (te rowerowe liczniki). Wymieniłem stator bo miał zwarcie. Na to nie ma wpływu ilość suwów pracy silnika. Poza tym w obydwu zwykłe rzeczy które teren zjada migiem.
Nie twierdzę że miałem/mam motki wycackane. Myję, jak mam coś zrobić, więc bardzo rzadko. Z resursami, zdarza się przeginam (jak jaki dłuższy wyjazd się trafi), ale robię te przeglądy i wymianę oleju/filtrów itp itd

Wydaje mi się ponadto, że 2T jest dobry dla debiutantów wyłącznie w łatwym terenie i to jak nie popada za dużo. I w konkretne zadupia wozić trzeba z sobą extra wachę. Ale to takie moje starcze dywagacje.

Pozdr
rr
rrolek jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.01.2012, 22:25   #2
siwy
 
siwy's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok
Posty: 5,501
Motocykl: NAT, EXC 450, K-750
siwy jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 rok 2 tygodni 2 dni 19 godz 9 min 5 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał rrolek Zobacz post
Witam

Co wy tak z tym kosztownym serwisem czteropaków.
W 2000 kupiłem nowego 520. W 2008 sprzedałem z przebiegiem ok. 50 tyś.
Po 11 tyś (jakieś 250 mth) wymieniono pierścienie i łańcuch rozrządu, po ok 28 tkm (ok 700 mth) tyś tłok. Do końca wał i sprzęgło nie robione. Kto mi powie, że zweitakt wyjdzie taniej.
Tuz przed piędziestką to już ze mnie miękka faja, ale w 2003 byłem na Enduromani 4ty, w 2004 pierwszy (piszę "byłem" bo zawsze za nawigatora robię).
Teraz mam DRZ, też kupioną jako nowa. Ma jakieś 16-17 tyś offu w kołach (te rowerowe liczniki). Wymieniłem stator bo miał zwarcie. Na to nie ma wpływu ilość suwów pracy silnika. Poza tym w obydwu zwykłe rzeczy które teren zjada migiem.
Nie twierdzę że miałem/mam motki wycackane. Myję, jak mam coś zrobić, więc bardzo rzadko. Z resursami, zdarza się przeginam (jak jaki dłuższy wyjazd się trafi), ale robię te przeglądy i wymianę oleju/filtrów itp itd

Wydaje mi się ponadto, że 2T jest dobry dla debiutantów wyłącznie w łatwym terenie i to jak nie popada za dużo. I w konkretne zadupia wozić trzeba z sobą extra wachę. Ale to takie moje starcze dywagacje.

Pozdr
rr
Ładny przebieg tą 520 zrobiłeś. A Przygońskiemu po 2 dniach korba bokiem wyszła
__________________
Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły.
siwy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.01.2012, 22:25   #3
Babel
 
Babel's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 3,019
Motocykl: Pomarańczowy
Babel jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 1 dzień 25 min 41 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał rrolek Zobacz post
Teraz mam DRZ, też kupioną jako nowa. Ma jakieś 16-17 tyś offu w kołach
rr
Wymieniałeś już łańcuszek rozrządu - jaką masz drz i jaki masz napinacz
Tak pytam bo przymierzam się do tej operacji u siebie
Babel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.01.2012, 22:38   #4
rrolek

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: a raczej wieś
Posty: 1,542
Motocykl: z lekkim adhd
rrolek jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 16 godz 42 min 52 s
Domyślnie

Witam

Mam DRZ400EK7 ściągniętą zza wody (dzięki znanemu tu M). Ostatni hamerykański model. Silnik jak E, gaźnik jednak Mikumi (3x3, DJ(z SM) X3 ect, ect...), napinacz fabryczny. Przy okazji ostatniej wymianie oliwy (październik?) i kontroli luzów łańcuch był jeszcze OK.

To co pisze BartekJ jest oczywiste.

Pozdr
rr
rrolek jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.01.2012, 18:43   #5
Marcin.111
 
Marcin.111's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2010
Miasto: Podkarpacie
Posty: 401
Motocykl: raczej juz nie bede mial
Marcin.111 jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 tygodni 7 godz 11 min 30 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Babel Zobacz post
Wymieniałeś już łańcuszek rozrządu - jaką masz drz i jaki masz napinacz
Tak pytam bo przymierzam się do tej operacji u siebie
Babel a czemu myślisz że masz już łańcuszek do wymiany? Mierzyłeś czy dlatego że czasem go słychać. Jeżeli go po prostu słyszysz to ten typ tak ma. Na advrider.com i thumpertalk dużo osób na to narzeka. Lekarstwem jest MCCT. Ja mam na swojej 2400 mil przebiegu i też czasami go słyszę dlatego chcę przerobić na manualny. Co do wymian to piszą ludzie że na automatycznym napinaczu łańcuszki w DRZ szybko lecą. Nawet czytałem gdzieś o 5-7 tyś mil ale przeważająco przewija się jak dobrze pamiętam około 15tyś mil czyli jakieś 24tyś km
Marcin.111 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.01.2012, 21:03   #6
Babel
 
Babel's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 3,019
Motocykl: Pomarańczowy
Babel jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 1 dzień 25 min 41 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Marcin.111 Zobacz post
Babel a czemu myślisz że masz już łańcuszek do wymiany? Mierzyłeś czy dlatego że czasem go słychać. Jeżeli go po prostu słyszysz to ten typ tak ma. Na advrider.com i thumpertalk dużo osób na to narzeka. Lekarstwem jest MCCT. Ja mam na swojej 2400 mil przebiegu i też czasami go słyszę dlatego chcę przerobić na manualny. Co do wymian to piszą ludzie że na automatycznym napinaczu łańcuszki w DRZ szybko lecą. Nawet czytałem gdzieś o 5-7 tyś mil ale przeważająco przewija się jak dobrze pamiętam około 15tyś mil czyli jakieś 24tyś km
Kończy mi się możliwość napinania na automatycznym napinaczu - tzn jak robiłem luzy zaworowe jakiś czas temu to zostały 4 ząbki do końca - pewnie jest mniej teraz .

http://www.youtube.com/watch?v=iu9ah...layer_embedded

Poza tym już nie za bardzo trafiają strzałki na kolach rozrządu- co też jest oznaką wyciągniętego łańcuszka.

Tak podpytuje o łańcuszek - bo ja mam potłuczony licznik (kupiłem po slizgu) i nie wiem jaki mam przebieg - może po tym by ocenił .
Mój to 2007 rok - więc napinacz jest poprawiony - ale ponoć dali mocniejszą sprężynę - co nie wpłynęło korzystnie na wytrzymałość łańcuszka - ja czytałem o przebiegach rzędu 12 - 15 tys km . Poza tym moja to była SM a one bardziej dostają w dupę od użytkowników - zaobserwowane na ulicach Wa-wy - wiec np mozna liczyć że pewne rzeczy w silniku szybciej sie zużyją - zawory wydechowe już musiałem podregulować (ale ponoć to sprawka filtra powietrza KN - mam już gąbkę).
Babel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.01.2012, 11:59   #7
Michal
 
Michal's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 657
Motocykl: LC8 1290 Super ADV R i WFM
Michal jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 1 dzień 7 godz 17 min 16 s
Domyślnie

A tak sobie myśle jak sie ma to wszystko do KTM 450EXC, znaczy porównanie WR450F i DRZ400E do KTM.
W sumie wszyskie są podobnie wysilone, dlaczego któryś miałby być bardziej obsługowy i droższy w utrzymaniu ?
Dlaczego DRZ miałaby być lepsza na początek ?
Ogladałem czesci na allegro to ceny podobne, do kata chyba największy wybór.

Co jeszcze istnieje w klasie tych motocykli ? Jeśli to wogóle podobna klasa.
__________________
Pozdrawiam
Michał
Michal jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.01.2012, 12:14   #8
motormaniak
mistrzu
 
motormaniak's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
motormaniak jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 6 godz 43 min 6 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Michal Zobacz post
Jeśli to wogóle podobna klasa.
DRZ w wersji E wg mnie to ta sama klasa jeśli chodzi o moc. Ale sam motocykl to inna bajka . W porównaniu do wymienionych DZ jest miekki na ramie i zawiasach, po prostu mniej crosowy
__________________
Enduro i ADV
motormaniak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.01.2012, 14:20   #9
Michal
 
Michal's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 657
Motocykl: LC8 1290 Super ADV R i WFM
Michal jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 1 dzień 7 godz 17 min 16 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał motormaniak Zobacz post
DRZ w wersji E wg mnie to ta sama klasa jeśli chodzi o moc. Ale sam motocykl to inna bajka . W porównaniu do wymienionych DZ jest miekki na ramie i zawiasach, po prostu mniej crosowy
Czyli co tak naprawdę zyskuje kupujac drz zamiast EXC lub WR ?
__________________
Pozdrawiam
Michał
Michal jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Honda XR 400, 600, 650 - Porównanie Olek Inne - dyskusja ogólna 46 09.04.2013 23:12
porównanie - plusy i minusy kasków ... yarecky2000 Kaski 73 15.09.2009 22:06
małe porównanie chłodnic pałeł Układ chlodzenia 3 10.08.2009 23:16
Afripedia - porównanie RD07 i RD07A podos Regularne czynności serwisowe 24 01.07.2008 08:02


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.