|
|
|
|
#1 |
|
mistrzu
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,962
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 10 godz 21 min 48 s
|
Myślę że w fabryce KTM-a potrafią liczyć i korba policzona jest optymalnie. Po prostu jest wybór - mały zapas wytrzymałości- duża moc / większy zapas wytrzymałości a mniejsza moc, szybkobieżność itd . To nie jest rusek. Poprawianie fabryki w przypadku maszyn tak zaawansowanych jest bardzo trudne. I w "pana Władka" który spojrzy i powie - "ta korba nie wytrzyma" również nie wierze..
Swoją drogą - ciekawe co było przyczyna awarii korbowodu w motocyklu Przygońskiego. Mysle że fabryka przygotowując mu motocykl -korbę przed montażem prześwietliła i raczej nie jest to wada wykonania. Na pewno motocykl na Dakar ma powiększony układ olejowy silnika - nie 0,7 litra jak w oryginale po 2007roku. (te posunięcie fabryki Ktm uważąm za kontrowersyjne). Mimo to obstawiam awarię układu olejowego.. Gdyby motocykl nie był świeży i szykowany na Dakar - obstawił bym tradycyjną kolizję tłoka z zaworami..
__________________
Enduro i ADV |
|
|
|
|
|
#2 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 3,074
Motocykl: Pomarańczowy
Online: 2 miesiące 1 tydzień 3 dni 1 godz 35 min 2 s
|
Jak o tym usłyszalem kiedys od Dandiego to szczęka mi opadła - 0,7 litra -tym bardziej moto z pewnym przebiegiem lubi sobie łyknąć oleum.
|
|
|
|
|
|
#3 | |
![]() Zarejestrowany: Aug 2010
Miasto: Międzychód
Posty: 64
Online: 5 dni 50 min 46 s
|
Cytat:
Sens tego co napisałem na początku był taki, ze skoro wiadomo że ktm faworyzuje swoich, to moim zdaniem silniki powinny być rozbierane i sprawdzane choćby na poprawność montażu. Roboty tego nie składały, tylko ludzie. Powodów dla których korba pęka może być kilka w tym jeden widoczny gołym okiem, ale skoro tylko motocykl Przygońskiego siadł a pozostałe jadą znaczyłoby to, że tip top silnik wytrzyma a jakiś błąd montażu mógł spowodować tą awarię. Może tak robią (znaczy rozbierają), może nie robią, ale skoro silnik wysyłają do ktm to wydaje się, że nasi mechanicy tylko przekładają gotowce. |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Gdańsk
Posty: 1,152
Motocykl: exc 250 2T :)
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 12 godz 18 min 29 s
|
Cytat:
Co do drugiego fragmentu. Wysyłka do fabryki może wynikać z umów i/lub dbałości o dobrą markę firmy (KTM). Na pewno mechanicy KTM`a przygotowywali moto dla Kuby na zamówienie (chyba nie wierzycie, że moto kupiono w salonie i potem przerabiano własnymi siłami ).
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,607
Motocykl: 690 Enduro
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s
|
Moje pęknięta dźwigienka zaworowa też poleciała do fabryki. Może dbają o poprawę jakości a może nie chcą się dawać naciągać na części
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
|
|
|
|
|
#6 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2010
Miasto: Międzychód
Posty: 64
Online: 5 dni 50 min 46 s
|
Nie miałem tego na myśli. Po prostu silnik z gotowych elementów można złożyć lub złożyć, wał można wycentrować mniej lub bardziej dokładnie, oczywiście wszystko w granicach tolerancji. W to, że sprzedają konkurencji motocykl tak samo dopracowany pod względem detali (nie konstrukcyjnych, tylko niuansów które się wykonuje by usprawnić dany silnik) nie wierze. Powinni to robić Polacy - którym zależy - ze sprzętem. Wał przy biciu osiowym w zakresie 0,01 będzie uznany za dobry tak samo jak z biciem w zakresie 0,0001. To wszystko ma wpływ na efekt końcowy. Wał jest tylko przykładem, takich niuansów jest więcej a dbałość o to nazywa się usprawnieniem właśnie. Dlatego silniki wychodzące z pod ręki jednego mechanika jeżdżą, a te same z pod ręki innego ledwo przebierają wałem mimo, że obydwoje włożyli te same części tam gdzie być powinny.
Ostatnio edytowane przez intr : 05.01.2012 o 15:18 |
|
|
|
|
|
#7 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,607
Motocykl: 690 Enduro
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s
|
Chwila, ale Wy mówicie o rozdzieleniu obiegu w skrzyni biegów i skrzyni korbowej/głowicy? Jeśli tak, to sumaryczna ilość oleju pozostała a olej nie jest brudzony przez ścierające się okładziny sprzęgła. Więc sa też plusy.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
|
|
|
|
|
#8 |
|
mistrzu
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,962
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 10 godz 21 min 48 s
|
Oczywiście - zawodnik po każdym biegu wymieni tylko te 0,7 litra i cały czas lata na świerzym oleju. Ale amator jak nie wymienisz tłoka na czas i silnik zje olej w czasie przejażdżki to może być źle. Rozmawiałem z paroma chłopakami na poligonie i ich sprzęty wciagają nawet po 200 ml w trakcie paru godzin na poligonie a to wystarcza żeby motocykl mocniej się grzał. oczywiście moto nie nowe ale przecież nie starsze niż 2008- co przy moim budżecie znaczy "prawie nufka".
__________________
Enduro i ADV Ostatnio edytowane przez motormaniak : 05.01.2012 o 15:48 |
|
|
|
|
|
#9 |
![]() Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Puszcza Biała
Posty: 63
Motocykl: RD07a
Online: 2 dni 1 godz 44 min 56 s
|
Chciałbym mieć kiedyś KTM 990 ADV R ale chyba wtedy kiedy ludzie zaczną go darzyć takim zaufaniem jak Africę.
|
|
|
|
|
|
#10 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Germany
Posty: 5,909
Motocykl: CRF1000D+Cegla+Czelendz
Online: 4 miesiące 1 tydzień 5 dni 18 godz 47 min 30 s
|
|
|
|
|
![]() |
|
|
Podobne wątki
|
||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
| Dlaczego lubię BMW, KTMa, Triumpha | Orzep | Inne - dyskusja ogólna | 125 | 23.08.2013 21:28 |