Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Hamulce, kola, opony

Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 15.04.2011, 21:58   #1
myku
 
myku's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Germany
Posty: 5,896
Motocykl: CRF1000D+Cegla+Czelendz
myku will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 1 tydzień 5 dni 17 godz 52 min 29 s
Domyślnie

Tez czytalem na forum Lc8 ze zajebiste opony.Kupie je jako nastepne.
myku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.04.2011, 00:21   #2
hubert
Jaki świeży jaki świeży ??
 
hubert's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,729
Motocykl: nie mam AT jeszcze
hubert jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 11 godz 52 min 29 s
Domyślnie

W zeszłym roku założyłem TrailAttack do swojej Afryczki i zrobiłem na nich wyjazd do Serbii zużycie po 5000 km niewielkie. Moim zdaniem są to opony porównywalne do Anakee 2 ale bardziej szosowe. Na mokrym trzymają tak jak Anakee, na suchym raz mi w zakręcie odjechał tył ale szczerze mówiąc nie wiem czy przyczyna leżała w oponach. Na glebie się nie skończyło na szczęście. Ich zaletą jest to że mniej hałasują niż Anakee (mimo że Anakee należą do cichych) , wadą - lekkie szimi w zakresie 50-60 km/h przy puszczonej kierownicy. Dokładnie taki sam efekt miał jeden z klientów który kupił te opony do DL650 i słyszałem o kilku innych przypadkach u użytkowników DL - moim zdaniem to nie ma wpływu na jazdę.

Jeśli chodzi o opony dętkowe/bezdętkowe to zasada jest jedna. Każdą oponę bezdętkową można założyć na felgę dętkową pod warunkiem że założymy do niej dętkę. Niektórzy producenci wychodzą z założenia że nie opłaca się produkować dwóch wersji opony - bezdętkowej i dętkowej i w związku z tym jest jedna wersja, którą oznaczają TL (bezdętkowa) albo TL/TT (bezdętkowa/dętkowa). Przykładem jest np Michelin Anakee. Zresztą na wielu oponach bezdętkowych możecie znaleźć napis "On tube type rim fit tube" czy coś w tym stylu .... Podstawowa i czasmai jednyna różnica między oponą dętkową a bezdętkową jest taka że bezdętowa opona posiada wewnątrz dodatkową warstwę butylową.
__________________
Hubert

hubert jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.04.2011, 07:12   #3
Rychu72
 
Rychu72's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: wilidż Opole
Posty: 2,547
Motocykl: CRF 1100
Przebieg: 0 kkm
Rychu72 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 dni 6 godz 44 min 56 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał hubert Zobacz post
..... wadą - lekkie szimi w zakresie 50-60 km/h przy puszczonej kierownicy. Dokładnie taki sam efekt miał jeden z klientów który kupił te opony do DL650 i słyszałem o kilku innych przypadkach u użytkowników DL - moim zdaniem to nie ma wpływu na jazdę.
Potwierdzam. Mam w DLu TrailAttacki i są zajebiste na asfalcie, a w terenie mniej. Shimmi owszem, ale tylko przy pełnym załadunku (baba i kufry) i wolnej jeździe. Jazda solo i paskudny efekt znika. Ponoć powodem był osłabiony kord, ale niby już to poprawili.
Rychu72 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.04.2011, 16:41   #4
Jaca GDA


Zarejestrowany: Jun 2010
Miasto: Gdańsk
Posty: 60
Motocykl: RD07a
Przebieg: 50,000
Jaca GDA jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 dni 15 godz 50 min 43 s
Domyślnie

Mam jeszcze jedno pytanie jak wygląda zakładanie i zdejmowanie takich bezdentkowych opon jak Trail Attack z koła Afryki. Słyszałem opinie ze owszem da się założyć i fajnie jeździc ale jak złapię gdzieś gumę to nawet Bóg mi nie pomoże to zdjąć zmienić dętke i założyć.
Jaca GDA jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.04.2011, 16:54   #5
sambor1965
 
sambor1965's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,661
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
sambor1965 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 2 dni 7 godz 52 min 6 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Jaca GDA Zobacz post
Mam jeszcze jedno pytanie jak wygląda zakładanie i zdejmowanie takich bezdentkowych opon jak Trail Attack z koła Afryki. Słyszałem opinie ze owszem da się założyć i fajnie jeździc ale jak złapię gdzieś gumę to nawet Bóg mi nie pomoże to zdjąć zmienić dętke i założyć.
No fakt, jak nie masz łyżek to będzie ciężko. Ale jak masz to bym w to Pana Boga nie angażowal...
__________________
Jeśli sądzisz, że potrafisz to masz rację. Jeśli sądzisz, że nie potrafisz – również masz rację.
sambor1965 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.04.2011, 17:11   #6
myku
 
myku's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Germany
Posty: 5,896
Motocykl: CRF1000D+Cegla+Czelendz
myku will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 1 tydzień 5 dni 17 godz 52 min 29 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał sambor1965 Zobacz post
No fakt, jak nie masz łyżek to będzie ciężko. Ale jak masz to bym w to Pana Boga nie angażowal...
Afrykance twarde chlopy.Noz widelec sie uda
myku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.05.2011, 09:53   #7
inflator


Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Gliwice
Posty: 17
Motocykl: RD04
inflator jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 2 godz 53 min 52 s
Domyślnie

Jak jest z rozmiarmi w RD04, mam stare dunlopy 130/90.
Powinienem kupować 130/80 czy 140/80?
inflator jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.