|   | 
 | |||||||
| Przygotowania do wyjazdów Jak zdobyć wizę? Jaka kuchenka? Brać materac i namiot? Gdzie są ciekawe miejsca? Jakie kufry wybrać do USA? Czy Anakee założyć odwrotnie? Co to CPD? Odpowiedzi znajdziesz w tym dziale. | 
|  | 
|  | Narzędzia wątku | Wygląd | 
|  08.03.2011, 10:38 | #1 | 
|  Zarejestrowany: Feb 2011 
					Posty: 67
				 Motocykl: RD07 Przebieg: 25.000   Online: 2 dni 6 godz 30 min 53 s |  Jazda z kuframi! Wskazówki, tipps&tricks 
			
			hej, w tym sezonie po 2 sezonach jazdy na pusto z plecaczkiem, zaczne jeździć z 3  kuframi+. Waga i gabaryty AT wzrosną znacząco, z czego zdaję sobie  sprawe. Czy bardziej doświadczeni koledzy mogliby się wypowiedzieć na  co zwracać szczególną uwagę podczas jazdy w max załadunku. Chodzi mi o  wszelkie wskazówki począwszy od manewrów asfaltowych, gdzie się nie pchać, gdzie się pchać, jakie prędkości optymalne, przez  przejazdy w lesie, po uwagi do zawieszenia i maksymalnej wagi załadunku. Mam nadzieję że wielu  niedoświadczonym kierowcom jak chodzi o jazdę z kuframi, taki wątek może  się przydać.  Może komuś zdarzyła się gleba właśnie przez kufry i nieostrożną jazdę z nimi? Napiszcie i o tym. Jak każdy z doświadczeniem coś wrzuci to może być ciekawie   Ostatnio edytowane przez Africa : 08.03.2011 o 10:40 | 
|   |   | 
|  08.03.2011, 10:43 | #2 | 
|  Zarejestrowany: Apr 2008 Miasto: Raczyce/Wrocław 
					Posty: 2,012
				 Motocykl: RD04 Przebieg: 3 ....   Online: 1 miesiąc 21 godz 59 min 27 s |   
			
			myśleć ! i nie pchać się jak motorem tylko jak puszką   
				__________________ AKTUALNIE SZUKAM PRACY!!! ale nadaję się tylko na szefa   | 
|   |   | 
|  08.03.2011, 11:13 | #3 | 
|  Zarejestrowany: May 2010 Miasto: Łódź 
					Posty: 310
				 Motocykl: DRZ   Online: 4 tygodni 20 godz 52 min 39 s |   
			
			łatwiej się podnosi    | 
|   |   | 
|  08.03.2011, 11:54 | #4 | 
|  Zarejestrowany: May 2008 
					Posty: 234
				 Motocykl: RD07a   Online: 1 tydzień 1 dzień 2 godz 17 min 20 s |   
			
			Generalnie w czasie jazdy szosą nie odczujesz różnicy w prowadzeniu motocykla po przejechaniu paru kilometrów. Możesz być przerażony, gdy bedziesz chciał obładowaną krowę wyciągnąć z garażu. Ja jeżdżę jeszcze z tankbagiem i uważam,że przy jeździe z pełnymi bagażami i pasażerką, dołożenie tankbagu na bak jest mądrym rozwiązaniem, gdyż dociążamy choć trochę przód i motocykl lepiej się prowadzi.W terenie to wiadomo,że hardcore.W Rumunii się tak wy...łem na pełno.Dzięki kufrom jednak szybciej się podnosi, choć istnieje zagrożenie,że pasażerowi(ce) utknie gdzieś noga pod kufrem.Wskazane zatem dobre buty dla pasażerki.
		 | 
|   |   | 
|  08.03.2011, 11:57 | #5 | 
|  Zarejestrowany: Apr 2010 Miasto: Poznań 
					Posty: 385
				 Motocykl: RD07a Przebieg: 80000   Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 4 godz 24 min 13 s |   
			
			Na drodze (oprócz przeciskania się w korach) nie widze gigantycznej róznicy - moze bardziej rzuca przez wiatr czy mijane tiry... Ale w zeszłym roku miałem nieprzyjemna sytuację - noga została mi "za motorem" i "wkręciła" się między kufer a drogę - ledwo zdążyłem uciec z ta nogą   | 
|   |   | 
|  08.03.2011, 13:03 | #6 | 
|  |   
			
			A żeby Ci było łatwiej na początku to zmierz jaką szerokość mają kufry, a jaką kierownica. Będziesz miał obraz całości podczas przepychania się np miedzy puszkami. Jeśli wyjdzie Ci ta sama szerokość to jest łatwiej, sam jesteś w stanie na bieżąco diagnozować sytuację na drodze. Rzeczywiście jest gorzej przy bocznych podmuchach wiatru i przy mijance z tirami, ale tragedii nie ma. W terenie tak jak piszą koledzy dużo łatwiej się podnosi. Jak się wywalisz na parkingu to też obijesz tylko kufry, a nie moto.  To jest moja afra załadowana w tamtym roku. Tak podróżowałam razem z żoną na pokładzie  DSCF0003.jpg 
				__________________ XRV750 RD07 / BMW R1200RT | 
|   |   | 
|  08.03.2011, 13:25 | #7 | 
|  Zarejestrowany: Feb 2011 
					Posty: 67
				 Motocykl: RD07 Przebieg: 25.000   Online: 2 dni 6 godz 30 min 53 s |   
			
			zajebi**** dzięki za wszystkie porady, a jak z tylnym amorem i ciśnieniem tylnego koła? Książkowo maksymalna całkowita waga dopuszczalna to 429 i teraz krótkie podsumowanie, bez wyższej matematyki.  Motur (~250kg) ja (~110kg) z pasażerką (~60kg) już się zbliżamy do maxa, a co dopiero kufry i bagaż. Co na to seryjny tylni amor? Jakie ciśnienie w kole? Jeżdzę na michelinie szosowo-turystycznym, bez korka.
		 | 
|   |   | 
|  08.03.2011, 14:29 | #8 | |
|  Zarejestrowany: Apr 2008 Miasto: Raczyce/Wrocław 
					Posty: 2,012
				 Motocykl: RD04 Przebieg: 3 ....   Online: 1 miesiąc 21 godz 59 min 27 s |   Cytat: 
  jak mi   jak normlanie poppędzasz po asfalcie i lekkim szutrze nic się nie stanie - a jak już padnie poczujesz - ale jak napisałem bez napinki   Oczywiście powinieneś dokupić ustawiony pod taki zestaw amor wraz ze sprężyną - np Wilbersa - ale to wydatek na pozimie 1900- 3100 PLN  Więc żednego skakania po górach ) oczywiście z kuframi i plecaczkiem   
				__________________ AKTUALNIE SZUKAM PRACY!!! ale nadaję się tylko na szefa   Ostatnio edytowane przez puntek : 08.03.2011 o 17:22 | |
|   |   | 
|  08.03.2011, 16:10 | #9 | 
|  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: Białystok 
					Posty: 671
				 Motocykl: RD03 Przebieg: 116.000   Online: 2 miesiące 1 dzień 7 godz 57 min 2 s |   
			
			Nie radzę za wszelką cenę łapać załadowanego sprzęta nawet przy parkingowej glebie.
		 | 
|   |   | 
|  08.03.2011, 23:11 | #10 | 
|  Zarejestrowany: Oct 2010 Miasto: WROCŁAW 
					Posty: 126
				 Motocykl: RD04 Galeria: Zdjęcia   Online: 1 tydzień 1 dzień 8 godz 37 min 52 s |   
			
			Chciałbym się podpiąć pod temat  apropo tego co napisał Wegrzyn żeby zmierzyć szyrokość kierownicy wraz z szerokością kufrów  wszystko spoko ale warto wziąć pod uwagę,że przejeżdżając między autami z kuframi kiera przejdzie ale z kuferkami może byś różnie,przecież niektóre auta są szersze przy nadkolach,myślę że warto o tym pamiętać   | 
|   |   |