Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afrykańczyka

Wszystko dla Afrykańczyka Ciuchy, buty, kaski, gogle, rękawiczki, kondomy, pokrowce, ochraniacze, zbroje i inne gadżety które chcesz opisać lub polecić

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 01.09.2010, 15:46   #1
podos
 
podos's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
podos jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Cibor klv Zobacz post
Kłaść cz nie kłaść o to jest pytanie... a jednoznacznej odpowiedzi na to nie ma.. są różne sytuacje, różni motocykliści z różnym stopniem opanowania techniki kierowania motocykla..w jednym przypadku dla jednego kierowcy lepszym wyjściem będzie położenie motocykla dla innego pozostanie na kołach i manewrowanie. Współczynnik "szczęścia" ma tu ogromne znaczenie. Sytuacja z pierwszego filmiku... gdyby kolo nie położył moto to pewnie by wycedził w tego uniaka jak ten manekin na gs-ie łamiąc kręgosłup i rozpoławiając czaszkę na pół...a tak żyje i ma się dobrze, chociaż gacie zasrane. Ja mimo już jakiegoś tam doświadczenia im jestem starszy, to własnie tym bardziej cykam się wjeżdżać na ulice, dlatego Afrą latam jak najwięcej zadupiami. Hamowania i odruchowego opanowania motocykla nie da sie nauczyć na kursie w ciągu 20 godzin, to przychodzi po kilku latach intensywnego jeżdżenia, a i tak doświadczeni motocykliści w podbramkowych sytuacjach czasem nie mogą zrobić nic, bo po prostu już sie nie da nic zrobić. Wystarczy odrobina syfu na asfalcie i cały misyerny plan pozostania na kołach przy mocnym hamowaniu idzie w pizdu... doświadczony odpuści i wciśnie ponownie, mniej wciśnie na maksa nie odpuści kiedy kiera skręca i bankowo leży... i trudno jest przewidzieć czy ten samochód przed nami właśnie nas zauważył i zaczął hamowanie, czy przesunie się metr czy dwa w tę czy we wte... zatem w tej kwestii nie przesądzał bym jednoznacznie co jest lepsze a co nie.. Zapobieganie, przewidywanie i unikanie kolizyjnych sytuacji to jest podstawa. Np. ten ostatni filmik, no o braku wyobraźni świadczy fakt, że kolo w ślepym zakręcie zapierdala na granicy swoich umiejętności... w taki sytuacjach jeśli nie widzę co jest za winklem jadę ostrożnie bliżej prawej strony z taką prędkością przy której jestem w stanie kontrolować i utrzymać linię przejazdu i załozyć sobie że zza tych krzaczorów za chwilę wyskoczy kolo który ma upodobanie do np. ścinania zakrętów. Często sami motocykliści prowokują sytuacje z ktorych nie ma potem wyjścia.

widać, ze nie przeczytałeś wspomnianej lektury. Pożyczyć? Na zlot mogę przywieść.

Wg Twoich argumentów nie powinno sie zapinac pasów bo znasz jeden przypadek, ze facet sie nie spalił bo wypadł z samochodu przez okno. Sorry statystyki są nieubłagane. 1 przeżył, stu zginęło.

Doczytaj tam jeszcze o apeksie. I bedziemy wtedy gadać o jechaniu przy prawej krawedzi jezdni.

Z jednym się zgadzam - doswiadczenie i nawyki nabiera się latami. I wariatów jeżdzących na krawędzi tez nie brakuje.
__________________
pozdrawiam, podos
AT2003, RD07A
------------------
Moje dogmaty
0. O chorobach Afryki: (klik)
1. O Mikuni: Wywal to.
2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!!
3. O goretexie: Tylko GORE-TEX
4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów
5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu.
6. Lista im. podoska Załącznik 10655
7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem.
8. O KN: Wywal to.
9. O nowej Afripedii: (klik)
podos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.09.2010, 16:30   #2
Cibor klv
 
Cibor klv's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,892
Motocykl: LC 4
Cibor klv jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 14 godz 1 min 34 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał podos Zobacz post
widać, ze nie przeczytałeś wspomnianej lektury. Pożyczyć? Na zlot mogę przywieść.

Wg Twoich argumentów nie powinno sie zapinac pasów bo znasz jeden przypadek, ze facet sie nie spalił bo wypadł z samochodu przez okno. Sorry statystyki są nieubłagane. 1 przeżył, stu zginęło.

Doczytaj tam jeszcze o apeksie. I bedziemy wtedy gadać o jechaniu przy prawej krawedzi jezdni.

Z jednym się zgadzam - doswiadczenie i nawyki nabiera się latami. I wariatów jeżdzących na krawędzi tez nie brakuje.
O apeksie , punktach odniesienia, patrzeniu przed siebie to ja nie muszę już czytać, bo ja o tym wiem...mówiąc o prawej stronie mam na myśli ślepe zakręty w takich kiedy nie widzę szczytu zakrętu, czyli nie wiem gdzie on sie znajduje tak więc nie jestem w stanie zaplanować i obrać wcześniej optymalnej linii przejazdu (wejść szeroko , w szczycie zakrętu, zbliżyć się do środka zakrętu i wyjść szerzej) zatem bezpieczniej jest trzymać taki tor jazdy aby uwzględnić te zagrożenia wnikające z ograniczonej widoczności... ale nie o tym mowa . Znam osobiście przynajmniej 4 przypadki kiedy motocykliści ginęli po wymuszeniu pierwszenstwa przez puszkę wbijając się w jej bok... w dwóch głowa centralnie trafia w krawędź dachu (tak jak widać na filmiku z manekinem) ale na pewno w wielu wypadkach kilku też przeleciało nad autem... zmierzam, tylko do tego, że nie ma jednej uniwersalnej rady na czasem skrajnie rożne sytuacje.
__________________

Cibor klv jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Maroko po taniości czyli moto na przyczepie. Szukamy chętnych przestępca Umawianie i propozycje wyjazdów 6 15.05.2014 09:14
fc-moto.de Belfegor Ciuch Afrykańczyka 12 21.03.2014 20:03


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.