Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13.06.2010, 22:37   #1
wieczny
Common Rejli
 
wieczny's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,714
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
wieczny jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 40 min 21 s
Domyślnie

Tak jak napisał Paku - nagar w silniku (w skrzyni korbowej; nie mylić z komorą spalania) to mit epoki dużego Fiata i olejów z CPN.

Silnik "myje" odczyn zasadowy oleju. A odczyn ten określa liczba TBN - podaje ją producent.

Nagaru nie było w Afryce mającej 8,5bar na ciepło (jeżdzona na Agip'ie, Motulu). Nie było go nawet w Uralu jeżdżonym na Motulu 3000 20W50.
__________________
BRW 1991
I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże.
NIE SPRZEDAM!

wieczny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.07.2010, 18:57   #2
bukowski
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

zgadzam sie z Wiecznym. Na forum starych mercedesow jest wieeeelki i starszy od wungla watek na temat syntetykow w starych konstrukcjach, i nie kojarze ani jednego przypadku negatywnego. Do mojej 25 letniej V8 wlalem pelny syntetyk i zuzycie oleju spadlo. Jak na docieraniu walkow po ich wymianie wlalem mineral, to za 2 kkm mialem 1,5 litra dolewek. Na polsyntetyku pil jakies 3 litry na 10 kkm. Na pelnym syntetyku pije maks 1 litr.

Co do afry, jak jechalem do Italii, mailem zalany do gornego stanu. Po 1,5 kkm autobahny @ 140 dolalem litr. Makaroniarz namowil mnie na agipa, uwaga, 5w30, twierdzac, ze przy takich upalachbedzie mniejsze zuzycie. Efekt: do powrotu do Polski, jjeszcze 3,5 kkm w tym powrlt tymi samymi autostradami - nie wzial nic!
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.07.2010, 17:55   #3
A.Twin
 
A.Twin's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2010
Posty: 313
Motocykl: RD07
Przebieg: mały
A.Twin jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 tygodni 18 godz 22 min 53 s
Domyślnie

Moja Afryka rd07 przy 8600, została zalana olejem HONDA 5W30 w serwisie w Niemczech.
Zrobiłem 2 tyś. km. (max 250 jednoraz.) i wszystko ok.
Pytając o taki olej, Pan w firmie OLOEJ, poradzł Motula 10w40 i, że Honda sobie coś wymyśliła.
Dalej poszukuję 5w30
A.Twin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
syntetyk czy półsyntetyk solo1972 Silnik, sprzęgło, skrzynia 17 09.02.2009 15:37


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.