![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
Nie bede wrzucał już zdjęć z telefonu bo padam na ryj. Sprawdziłem rozrządy i tam nic się nie zmieniło na oko przez 15 000km. Wihajster od napinacza wysunął się na tym dystansie o 0,4mm czyli było 4,5mm a jest 4,9mm.
Tym tempem to jeszcze pare lat jazdy powinno być. Oczywiście punkty na wałku rozrządu delikatnie przesunięte od poziomu, tak na max pół ząbka. Łańcuchy jak się na chama podnosi na górze wałka sróbokrętem, to się unoszą o 1mm. Czyli nie to, i ide oddać jutro łańcuchy do sklepa. Izi, masz w ryj ![]() ![]() Wrzucam Wam info jakie udało mi się zdobyć o łańcuchach rozrządu. Generalnie Afrika ma bardzo mocne te łańcuchy. Nie można ich zużycia traktować jak w innych moto typu R4 gdzie podobne łańcuchy obsługują nie 3 a 16 czy 20 sprężyn zaworowych. Oznaczenie SCA-0409A SDH Jest jeszcze niby wzmacniany SCR-0409A SDH. To są te same ogniwa co SCA ale łańcuch jest droższy o 3zł. Jest fabrycznie zakuty i ma pełną gwarancje DID. Ten niby zwykły jej nie ma bo jest rozpięty ![]() http://forum.motocyklistow.pl/index....20lancuch&st=0 http://www.motor-land.com.pl/did/fil...techniczna.pdf http://www.motor-land.com.pl/did/lancuchy.html Ostatnio edytowane przez Dzieju : 20.02.2011 o 19:41 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
No i znalazłem przyczynę
![]() Silnik stuk stuk bo mimo że listki wsuwane pod trzonek zaworu pokazywały przez 82 000km luz zaworowy jak należy, to śrubki od regulacji luzu, miały dziury od spodu powybijane, głównie na zaworach wydechowych. Dzięki Dandy za podpowiedź, rozkręcał bym ją tak co tydzień i nie wpadł na sprawdzenie tego ![]() http://www.sklep.motorista.pl/produkty/90014MF5000 Ostatnio edytowane przez rambo : 24.05.2010 o 10:24 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
Wymieniłem wszystkie 6 śrub od regulacji luzu zaworowego i kurde dalej stuka puka. Będę Miał Wydatki
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Trzaski i stuki na czwrtym biegu | JuIo | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 46 | 17.12.2009 17:07 |
Kichanie plus stuki w serduchu | lacznik78 | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 9 | 18.10.2009 19:13 |
stuki powyzej 4000 obr. rd03 | JackHarrer | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 80 | 30.05.2009 22:32 |
Stuki w serduchu | Xargo1 | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 73 | 12.02.2009 11:28 |
Stuki z silnika | plakiet | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 17 | 26.08.2008 07:10 |