Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 05.05.2010, 23:17   #1
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Nie bede wrzucał już zdjęć z telefonu bo padam na ryj. Sprawdziłem rozrządy i tam nic się nie zmieniło na oko przez 15 000km. Wihajster od napinacza wysunął się na tym dystansie o 0,4mm czyli było 4,5mm a jest 4,9mm.
Tym tempem to jeszcze pare lat jazdy powinno być. Oczywiście punkty na wałku rozrządu delikatnie przesunięte od poziomu, tak na max pół ząbka. Łańcuchy jak się na chama podnosi na górze wałka sróbokrętem, to się unoszą o 1mm.
Czyli nie to, i ide oddać jutro łańcuchy do sklepa.

Izi, masz w ryj






Wrzucam Wam info jakie udało mi się zdobyć o łańcuchach rozrządu.
Generalnie Afrika ma bardzo mocne te łańcuchy. Nie można ich zużycia traktować jak w innych moto typu R4 gdzie podobne łańcuchy obsługują nie 3 a 16 czy 20 sprężyn zaworowych.

Oznaczenie SCA-0409A SDH
Jest jeszcze niby wzmacniany SCR-0409A SDH. To są te same ogniwa co SCA ale łańcuch jest droższy o 3zł. Jest fabrycznie zakuty i ma pełną gwarancje DID. Ten niby zwykły jej nie ma bo jest rozpięty

http://forum.motocyklistow.pl/index....20lancuch&st=0

http://www.motor-land.com.pl/did/fil...techniczna.pdf


http://www.motor-land.com.pl/did/lancuchy.html

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 20.02.2011 o 19:41
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.05.2010, 01:33   #2
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

No i znalazłem przyczynę W obu serwisach hondy niemalże kazano mi na ten tychmiast wymienić łańcuchy rozrządu ale co oni się tam znają. Kase naszą chcą i tyle.
Silnik stuk stuk bo mimo że listki wsuwane pod trzonek zaworu pokazywały przez 82 000km luz zaworowy jak należy, to śrubki od regulacji luzu, miały dziury od spodu powybijane, głównie na zaworach wydechowych.
Dzięki Dandy za podpowiedź, rozkręcał bym ją tak co tydzień i nie wpadł na sprawdzenie tego

http://www.sklep.motorista.pl/produkty/90014MF5000

Ostatnio edytowane przez rambo : 24.05.2010 o 10:24
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.05.2010, 23:27   #3
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Wymieniłem wszystkie 6 śrub od regulacji luzu zaworowego i kurde dalej stuka puka. Będę Miał Wydatki
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Trzaski i stuki na czwrtym biegu JuIo Silnik, sprzęgło, skrzynia 46 17.12.2009 17:07
Kichanie plus stuki w serduchu lacznik78 Silnik, sprzęgło, skrzynia 9 18.10.2009 19:13
stuki powyzej 4000 obr. rd03 JackHarrer Silnik, sprzęgło, skrzynia 80 30.05.2009 22:32
Stuki w serduchu Xargo1 Silnik, sprzęgło, skrzynia 73 12.02.2009 11:28
Stuki z silnika plakiet Silnik, sprzęgło, skrzynia 17 26.08.2008 07:10


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.