![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s
|
![]()
Ja tylko potwierdzę, że zmniejszenie średnicy przewodów to większy opór tłoczenia a więc spadek ciśnienia za chłodnicą. Umieszczenie wysoko chłodnicy oleju przy mokrej misce jest trudne do realizacji. Ale jak (niemal) wszystko możliwe technicznie.
Można by temat teoretycznie rozwijać ale chyba właśnie umiera.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Administrator
![]() Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 5,165
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 5 dni 46 min 50 s
|
![]() Cytat:
Wiesz, jak człowiek się uprze to i deską się ogoli ![]() Problem w tym, że może się to po prostu nie kalkulować przy jednostkowym rozwiązaniu. Z chęcią poznam ewentualne metody jak to zrobić bo temat naprawdę jest fajny.
__________________
Ramires "A friend is an enemy who hasn't attacked yet" - Phuthedi.M |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s
|
![]()
No dobra, poteoretyzujmy
![]() Gdybym miał to zrobić to zrobiłbym tak. Chlodnicę dobrał taką, żeby cała jej pojemność wraz z przewodami, była nie większa niż różnica między min i max na bagnecie. To dla bezpieczeństwa. Dodatkowa pompa elektryczna włączana by była termostatem. Więc były by to dwa niezależne obiegi. Olej byłby zasysany i zwracany do miski olejowej. Jeśli pompa elektryczna zawiedzie to nic się nie dzieje złego. No i w zimie nie trzeba by zasłaniać chłodnicy oleju ![]() Problemem byłoby odpowietrzanie chłodnicy przy każdej zmianie oleju a może i częściej.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Różnice - chłodnica oleju i wody RD04. | krzysiek_m | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 10 | 17.06.2012 22:47 |
Chłodnica oleju. | wieczny | Układ chlodzenia | 9 | 06.02.2009 21:14 |