Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 28.07.2025, 23:02   #1
MrWaski
 
MrWaski's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2018
Miasto: Słocina
Posty: 1,300
MrWaski jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 3 dni 11 godz 28 min 52 s
Domyślnie

Koledze w nowiutkim DL1000 po pół roku wyleciało 90% oringów. Co się okazało - czyścił łańcuch naftą i "specjalną" szczotką do łańcuchów. Nafta wiadomo, nie wolno, vide instrukcja - bardzo penetruje i rozpuszcza zamknięty oringami smar, szczotka nawet nie druciana jest zbyt sztywna i ostra (mam taką ale nie używam do oringów).
Raz na jakiś czas sprawdzam moje oringi czy siedzą na miejscu. Po 20 kkm nadal są wszystkie.
Poza tym, nie chcę nic sugerować, ale do jazdy terenowej w błocie i piachu, oringi się nie nadają. W normalnej eksploatacji mają wytrzymać do końca żywota łańcucha.

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Hipolem nasączam w garażu wcieram w rolki oringi i tak sobie "wsiąka" do następnej jazdy , spokojnie sobie wniknie.Potem wycieram po bokach nadmiar i zostaje tylko to co ma zostać.
Całkiem nieźle. Ma to szansę powodzenia. Jednak wolę się szrpnąć na jakiś S100.
Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Inna sprawa paćkanie na szybko w trasie bez czekania bo trzeba jechać , wtedy i spreje nie zdążą.
W trasie paćkam sprayem po jeździe, wieczorem. Do rana rozpuszczalnik odparuje. Ba, już po godzinie widać, że popsikana powierzchnia jest sucha (nie tłusta - tam dodają jakiś teflon czy cuś takiego).

.
.
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg mycie łańcucha 1000015453.jpg (296.1 KB, 8 wyświetleń)
__________________
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
MrWaski jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Wczoraj, 11:49   #2
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 9,087
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 6 dni 15 godz 22 min 12 s
Domyślnie

Szczotka druciana mnie rozbawiła w tej instrukcji, dla kogo to piszą, mocno zastanawiające
Ja tam miękkim pędzelkiem nakładam z uczuciem jak dziewczyny cienie do powiek
Zakazują nafty bo niby wnika i rozpuszcza a rzadki psikacz co ma wniknąć to w końcu wnika czy nie
No dobra to jeszcze jedno, powiedzmy że po jakimś przebiegu rolki są już luźnawe tak jak i oringi już średnio szczelne liczysz że tam jest choć kropla smaru?
Raczej tylko wspomnienie i tak naprawdę smaruje tylko to co się na łańcuch nałoży.
Dlatego w pewnym momencie czy ropa czy naftą nic nie wypłucze a umyje i wypłucze brud spod rolek który zastąpił pierwotny smar.
Można by tak długo argumentować sposoby.
Ale wiesz co ty nadal psikaj a ja będę naftował i hipolował i każdy będzie zadowolony
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
felga tył cube Hamulce, kola, opony 7 11.08.2008 09:22


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.