Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > NAT - Warsztat

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 08.04.2019, 22:37   #5
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,598
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 16 godz 39 min 45 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Novy Zobacz post

Jak jeżdżę przepisowo to moja też pali mi w okolicach 4,2/4,5
podobnie wychodziło nawet 4.2 i to bez jakieś dziadowania ale po "synchro" jeszcze nie sprawdzałem dam znać a wracając do tematu to trzeba wziąć pod uwagę, że moja ma już ponad 73.000km.... a test na "kolanka" to każdy może sobie zrobić także sprawdzajcie u siebie ciekaw jestem jakie będą wyniki i wasze spostrzeżenia.

Procedura:

rozgrzewamy silnik do normalnej temp. warto nawet przejechać kilka km
zasłaniamy wszelkie źródła światła (noc ułatwia zadanie...) na postoju trzymamy silnik w okolicy 2000obr./min aż kolanka zaczną się czerwienić i po teście

u mnie wyglądało to tak (widać tylko jedno kolanko z uboższą mieszanką/niższe podciśnienie)


Jak znajdę trochę czasu to sprawdzę podciśnienia a zamiast kolorów kolanek zrobię pomiar temp. pirometrem co już próbowałem ale powierzchnia odbija/rozprasza laser i wychodzą głupoty trzeba będzie nałożyć miejscowo farbę żaroodporną. Idealnie byłoby wspawać śruby do analizatora spalin do wydechu ale to już ostateczność czego nie wykluczam

Dobra dorwałem się do przepustnic i tak to wygląda po rozebraniu:



powyżej śruby bypass, niezależne dla obu cylindrów, dolot powietrza do śrub jest sterowany regulatorem wolnych obrotów i jest on jeden dla obu cylindrów czyli brak jest oddzielnego sterowania pracą lewego i prawego garka.



powyższe po zdemontowaniu regulatora wolnych obrotów dolne otworu dochodzą poprzez śruby regulacyjne do kanałów ssących



to po prawej to sam regulator czyli jak kto woli zawór IACV wygląda to na klasyczny silniczek krokowy, który poprzez cylinderek steruje dopływem jednego strumienia powietrza bypass do śrub regulacyjnych, na których możemy wysterować podciśnienia

Także jeżeli macie uwagi do pracy silnika to domagajcie się sprawdzenia synchro.... a na start test kolankowy!

druga sprawa, że ten moto powinien mieć 2 sondy lambda... i regulację powinno się wykonać na podstawie ich wskazań.. inaczej pozostają podciśnienia ale nie jest to najlepsze rozwiązanie chociaż można zacząć od tego... idealnie byłoby jeszcze sprawdzić spaliny niezależenie dla każdego cylindra.

Ostatnio edytowane przez mdxmd : 10.04.2019 o 22:30
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
synchronizacja gaźników- zrób to sam mckrzysiek Regularne czynności serwisowe 61 30.01.2015 19:50
Synchronizacja gaźników-fachowiec poszukiwany Joncio Uklad paliwowy i wydechowy 3 27.03.2012 10:39
[FAQ] - Synchronizacja gaźników (co 12kkm). newrom Regularne czynności serwisowe 25 07.06.2011 15:19


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.