|
|
|||||||
| Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. |
|
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
|
#10 |
![]() Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Poznan
Posty: 2,539
Motocykl: RD04
Przebieg: kto wie
Online: 4 miesiące 1 tydzień 4 dni 6 godz 59 min 47 s
|
Mam motocykle z suchą miską olejową a DR 350 chyba też taką ma.
I sprawdzenie z 99% pewnością stanu oleju w takim moto to nie lada sztuka. Kiedyś nawet zrobiłem test: Przypadek nr 1. Więc w Tenere 34L/55W wymieniłem wraz z filtrem 2,0 L i mając pewność, że ilość oleju jest na 100% wg. instrukcji zrobiłem pomiary (procedura, jazda + zatrzymanie + kilkanaście sekund na wolnych w pionie + pomiar): a) silnik po 3 km jazdy - temperatura ok 50/60 st - na bagnecie poniżej minimum, kropla oleju na końcówce bagnetu, b) kolejne 2 km jazdy - na bagnecie poniżej minimum, c) kolejne kilkanaście minut jazdy w terenie - piec w pełni już rozgrzany - na bagnecie dopiero teraz powyżej minimum tak z 1 cm, d) kolejne kilkanaście minut jazdy jazdy - prawie połowa skali.... e) teraz uwaga - po następnej ponad pół godzinie .... poniżej minimum.... f) następnie moto postało 2 minuty i zostało odpalone na 2 minuty na wolnych - i ... jest 1 cm powyżej minimum... Teraz przypadek nr 2. Tenere 3AJ - po wymianie na 2,3-2,4 litra oleju z wymianą filtra - tak mówi serwisówka w tym silniku - na zimnym jest olej prawie max na bagnecie, na ciepłym jest prawie max, na wolnych obrotach prawie max... Mój wniosek: sucha miska = cholernie problematyczne sprawdzanie oleju - pewność masz dopiero w momencie wymiany:: )))
__________________
<br> Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien. |
|
|
|
| Narzędzia wątku | |
| Wygląd | |
|
|
Podobne wątki
|
||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
| Olej | tommi | NAT - Warsztat | 169 | 23.09.2025 21:31 |