|  | 
| 
 DR 350 SE - olej Cześć.  Ile oleju ma prawo „wziąć” DR-ka na 1000 km? Tzn co jest normą, a kiedy należy uznać, że bierze za dużo? | 
| 
 bardzo wiele zalezy od stylu jazdy. niedzielna wycieczka do 80 km/h - nie powinna wogole brac. 130km/h w upale na autostradzie - kazda mozliwa ilosc. a tak sobie jak sie krecisz to do litra max na 1000 km. | 
| 
 Cytat: 
 Czyli rozumiem, że ten 1 litr jest w normie. Zgadza się? | 
| 
 jakby 2 setki wzieła to by było do przyjecia,litr to juz sporo.. rozgrzej silnik na postoju i daj na chwilę bardzo wysokie obroty oczywiście jak będzie rozgrzany,obserwuj wydech czy na pewno nie dymi. Naturalne jest to że zuzywają sie pierścienie i cylinder i są tego pierwsze oznaki,ale spokojnie jeszcze pojezdzisz. Jaki olej lejesz? Syntetyk? | 
| 
 Pół syntetyk Motul 10W40 Motocykl ma ok 26500 km przebiegu i był łagodnie traktowany. Będę dokładnie obserwował zużycie oleju. | 
| 
 Nie powinien brać oleju a już na pewno nie tyle. Teraz na UA byliśmy w 3 DRki i żadna nie piła oleju. Przebiegi różne od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy. Olej ten co u ciebie. | 
| 
 1. Do chlodzonych powietrzem lepszy syntetyk. Większa odporność na przegrzanie. 2. Sprawdzanie po jeździe, nie po kilku minutach pracy. Sprawdź dwa razy w ten sam sposób. | 
| 
 To ile lat mają te uszczelniacze zaworowe? | 
| 
 Dzięki za wskazówki.  Olej sprawdzam w ciągu minuty od skończonej jazdy. A jeszcze jedno pytanie. Czy coś złego może się stać jak się wleje trochę za dużo oleju? Czy silnik sam jakoś usunie nadmiar? | 
| 
 Mam motocykle z suchą miską olejową a DR 350 chyba też taką ma. I sprawdzenie z 99% pewnością stanu oleju w takim moto to nie lada sztuka. Kiedyś nawet zrobiłem test: Przypadek nr 1. Więc w Tenere 34L/55W wymieniłem wraz z filtrem 2,0 L i mając pewność, że ilość oleju jest na 100% wg. instrukcji zrobiłem pomiary (procedura, jazda + zatrzymanie + kilkanaście sekund na wolnych w pionie + pomiar): a) silnik po 3 km jazdy - temperatura ok 50/60 st - na bagnecie poniżej minimum, kropla oleju na końcówce bagnetu, b) kolejne 2 km jazdy - na bagnecie poniżej minimum, c) kolejne kilkanaście minut jazdy w terenie - piec w pełni już rozgrzany - na bagnecie dopiero teraz powyżej minimum tak z 1 cm, d) kolejne kilkanaście minut jazdy jazdy - prawie połowa skali.... e) teraz uwaga - po następnej ponad pół godzinie .... poniżej minimum.... f) następnie moto postało 2 minuty i zostało odpalone na 2 minuty na wolnych - i ... jest 1 cm powyżej minimum... Teraz przypadek nr 2. Tenere 3AJ - po wymianie na 2,3-2,4 litra oleju z wymianą filtra - tak mówi serwisówka w tym silniku - na zimnym jest olej prawie max na bagnecie, na ciepłym jest prawie max, na wolnych obrotach prawie max... Mój wniosek: sucha miska = cholernie problematyczne sprawdzanie oleju - pewność masz dopiero w momencie wymiany:::)))) | 
| Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:48. | 
	Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.