![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#9 |
Zarejestrowany: Jan 2023
Posty: 11
Motocykl: RD03
![]() Online: 14 godz 46 min 22 s
|
![]()
Dzień dobry.
"Odgrzeję" trochę temat ![]() A ja nie mogę jednoznacznie rozwikłać innej kwestii (nikt mi nie odpowiedział na proste pytanie, nie znalazłem nigdzie na to odpowiedzi). Czy jest różnica (a jeśli tak to jaka) w układzie ładowania motocykla, który ma aku kwasowe a w tym który ma Li-ion ![]() Pytam bo: - przewertowałem sporo schematów instalacji motocykli z obydwoma rozwiązaniami i nigdzie się nie dopatrzyłem różnic w układach ładowania. Czyli jest normalny alternator, regulator napięcia, wyjścia do instalacji itd. Brak jakiś dodatkowych zabezpieczeń, modułów, elektronicznych sterowników czy tym podobnych elementów. - w sporej części motocykli z fabrycznymi akumulatorami Li-Ion, w instrukcjach obsługi jest zapis, że "zaleca się" Li-Ion, ale można zamontować akumulator kwasowy. - w starszych motocyklach (nawet 15/20 letnich) widziałem wielokrotnie pomontowane baterie Li-Ion tylko dlatego, że ktoś miał nazwijmy to fanaberię i chciał spróbować czy da radę.....i świetnie dawało radę. Więc.... tak mnie to zastanawia.... |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
1 kask - kilka nazw | bouli | Kaski | 3 | 30.04.2015 17:47 |
Kilka wskazówek - kilka dni w Alpach | flippy | Przygotowania do wyjazdów | 4 | 22.08.2014 23:28 |