|  23.12.2014, 11:53 | #1451 | 
|  Zarejestrowany: Sep 2013 Miasto: Lubelskie 
					Posty: 2,614
				 Motocykl: CRF1000 Przebieg: 149 000   Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 4 godz 54 min 46 s |   
			
			z tymi powłokami to nawet japończycy mają problemy np. R6 50-60 tys.km i może być już kopa w R1 tochę lepiej to wygląda.. Generalnie Honda kiedyś robiła wstawkę w bloku - tuleją z żeliwa i jest to najtańsze rozwiązanie więc może i teraz tak będzie, super byłoby gdyby to była mokra tuleja ... szlif odpada na przedwojennych maszynach  jak to u nas często bywa. odnośnie regeneracji powłok to jednak są to spore koszty jak kolega pisał i nie ma pewności co do trwałości takiej regenerowanej powłoki a zupełnie inną kwestią jest przygotowanie bloku pod taką powłokę bo to jest już mistrzostwo świata dokładność sięga 0,0002-0,0005 mm, cylinder musi być idealnie okrągły i mieć ten sam wymiar na całej długości i nie wierzę aby u nas było to możliwe do wykonania....zwłaszcza, że cylinder jest w bloku i pod kątem !!!! Sama powłoka nikasilowa dobrej jakości jest cholernie trwała, jednak wrażliwa np. na siarkę czyli paliwa słabej jakości, ale jakiekolwiek jej uszkodzenie = koniec silnika i dupa. Ostatnio edytowane przez mdxmd : 23.12.2014 o 11:57 | 
|   |   | 
|  23.12.2014, 18:59 | #1452 | 
|  Zarejestrowany: Feb 2010 Miasto: podwrocławskie zadupie 
					Posty: 833
				 Motocykl: '12 LC4 690 Enduro R   Online: 1 miesiąc 3 dni 21 godz 32 min 45 s |   
			
			Pewnie macie rację i z powyższym nie dyskutuję bo argumenty wydają się być logiczne... Z drugiej strony, czy aby tak lubiane przez Was R1100/1150 i R1200 nie mają przypadkiem także nikasilu na cylindrach? Nie czytam zbyt często o przypadkach wymiany cylindra w tych motocyklach, nawet po fakcie urwania zaworu, wykruszenia świecy czy pierścienia, a to przecież przypadki tyleż rzadkie co już ekstremalne. Silniki te robią, z tego co wiem, znacznie więcej niż jakieś liche 100 czy 200 tys km.. | 
|   |   | 
|  23.12.2014, 19:38 | #1453 | |
|  Zarejestrowany: Jun 2008 Miasto: Poznań 
					Posty: 5,607
				 Motocykl: 690 Enduro   Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s |   Cytat: 
 
				__________________ "A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." | |
|   |   | 
|  23.12.2014, 20:15 | #1454 | 
| Wylizał się  |   
			
			Tu coś skrobnęli o cylindrach i powłokach: http://www.motogen.pl/Nikasil-w-moto...ziec,5277.html
		 | 
|   |   | 
|  23.12.2014, 23:13 | #1456 | 
|  Zarejestrowany: Sep 2013 Miasto: Lubelskie 
					Posty: 2,614
				 Motocykl: CRF1000 Przebieg: 149 000   Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 4 godz 54 min 46 s |   
			
			akurat nie z motogen'a  podałem informacje, ale jakby piszą to samo, gdyby cylinder był oddzielnie to co innego zawsze jest jakaś perspektywa naprawy/wymiany ale jak jest razem z blokiem to praktycznie = jednorazówka bo naprawa jest nieopłacalna i pozostanie wtedy wymiana silnika..... nie widziałem oczywiście moto na żywo, tylko z całkiem dobrej rozdzielczości zdjęć i obym się mylił w tej materii...
		 Ostatnio edytowane przez mdxmd : 23.12.2014 o 23:20 | 
|   |   | 
|  23.12.2014, 23:18 | #1457 | 
|  Zarejestrowany: Aug 2014 Miasto: Wwa 
					Posty: 179
				 Motocykl: nie mam AT jeszcze   Online: 1 tydzień 1 dzień 18 godz 21 min 43 s |   
			
			Spoko spoko. Rozwierci się, wciśnie tuleję i będzie jeździł    Nie będzie ceramiki, to nie będzie   
				__________________ V-strom 1050XT | 
|   |   | 
|  23.12.2014, 23:45 | #1458 | 
| 22.10.2006, DTN :)  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: Kąty Wrocławskie 
					Posty: 3,770
				 Motocykl: RD07 Przebieg: IIszlif Galeria: Zdjęcia   Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 56 min 50 s |   
			
			Dren spoko gada... technologia rejli nie może zginąć wraz z nowoczesnością   . O co co toto nie 
				__________________ Real adventure starts where road ends...  -AT RD07 Big Bore      'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny'  http://www.youtube.com/user/Miszapoland | 
|   |   | 
|  24.12.2014, 00:00 | #1459 | 
|  Zarejestrowany: Aug 2014 Miasto: Wwa 
					Posty: 179
				 Motocykl: nie mam AT jeszcze   Online: 1 tydzień 1 dzień 18 godz 21 min 43 s |   
			
			Taki mały OT. Chciałem zauważyć, że następca mojego Dragstara XVS 650, czyli Midnightstar 950 też dostał ceramikę. Nie wiem, czy cylinder jest oddzielnym elementem. Ech, czasy niezniszczalnej Virażki i Dragstara też mijają.
		 
				__________________ V-strom 1050XT | 
|   |   | 
|  24.12.2014, 09:20 | #1460 | 
|  Zarejestrowany: Jun 2008 Miasto: Poznań 
					Posty: 5,607
				 Motocykl: 690 Enduro   Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s |   
				__________________ "A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." | 
|   |   |