|   | 
 | |||||||
| Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. | 
|  | 
|  | Narzędzia wątku | Wygląd | 
|  | 
|  06.05.2018, 07:45 | #1 | 
|  |  DR 350 SE - olej 
			
			Cześć.  Ile oleju ma prawo „wziąć” DR-ka na 1000 km? Tzn co jest normą, a kiedy należy uznać, że bierze za dużo? 
				__________________ Pozdro! Trafior | 
|   |   | 
|  06.05.2018, 08:49 | #2 | 
|  |   
			
			bardzo wiele zalezy od stylu jazdy. niedzielna wycieczka do 80 km/h - nie powinna wogole brac. 130km/h w upale na autostradzie - kazda mozliwa ilosc. a tak sobie jak sie krecisz to do litra max na 1000 km.
		 
				__________________ buziaki   | 
|   |   | 
|  06.05.2018, 09:04 | #3 | |
|  |   Cytat: 
  ale na pewno na niższych biegach. Motocykl z bagażem. No i właśnie wychodzi mi tak Ok 1l na 1000 km. Motocykl nic nie dymi. Ładnie idzie. Czyli rozumiem, że ten 1 litr jest w normie. Zgadza się? 
				__________________ Pozdro! Trafior | |
|   |   | 
|  06.05.2018, 10:55 | #4 | 
| 880220111  Zarejestrowany: Feb 2011 Miasto: Malawa k/Rzeszowa 
					Posty: 1,049
				 Motocykl: XR 250R,XR 650R   Online: 3 tygodni 16 godz 39 min 35 s |   
			
			jakby 2 setki wzieła to by było do przyjecia,litr to juz sporo.. rozgrzej silnik na postoju i daj na chwilę bardzo wysokie obroty oczywiście jak będzie rozgrzany,obserwuj wydech czy na pewno nie dymi. Naturalne jest to że zuzywają sie pierścienie i cylinder i są tego pierwsze oznaki,ale spokojnie jeszcze pojezdzisz. Jaki olej lejesz? Syntetyk? 
				__________________ Honda XR-oholik  Doświadczalny Warsztat Enduro ADV https://www.facebook.com/Team-XR-Pol...4380265706363/ | 
|   |   | 
|  06.05.2018, 14:02 | #5 | 
|  |   
			
			Pół syntetyk Motul 10W40 Motocykl ma ok 26500 km przebiegu i był łagodnie traktowany. Będę dokładnie obserwował zużycie oleju. 
				__________________ Pozdro! Trafior | 
|   |   | 
|  06.05.2018, 14:08 | #6 | 
| I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24  |   
			
			Nie powinien brać oleju a już na pewno nie tyle. Teraz na UA byliśmy w 3 DRki i żadna nie piła oleju. Przebiegi różne od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy. Olej ten co u ciebie. | 
|   |   | 
|  06.05.2018, 15:15 | #7 | 
| Stary (P)iernik  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: Świeradów Zdrój 
					Posty: 3,760
				 Motocykl: XR400 , XR650L  XL600V   Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s |   
			
			1. Do chlodzonych powietrzem lepszy syntetyk. Większa odporność na przegrzanie. 2. Sprawdzanie po jeździe, nie po kilku minutach pracy. Sprawdź dwa razy w ten sam sposób. 
				__________________ | 
|   |   | 
|  06.05.2018, 16:43 | #8 | 
|  Zarejestrowany: May 2013 
					Posty: 1,324
				 Motocykl: xtz660 Ténére/XR650R   Online: 2 miesiące 2 tygodni 3 dni 1 godz 19 min 8 s |   
			
			To ile lat mają te uszczelniacze zaworowe?
		 | 
|   |   | 
|  06.05.2018, 17:25 | #9 | 
|  |   
			
			Dzięki za wskazówki.  Olej sprawdzam w ciągu minuty od skończonej jazdy. A jeszcze jedno pytanie. Czy coś złego może się stać jak się wleje trochę za dużo oleju? Czy silnik sam jakoś usunie nadmiar? 
				__________________ Pozdro! Trafior | 
|   |   | 
|  06.05.2018, 19:54 | #10 | 
|  Zarejestrowany: May 2013 Miasto: Poznan 
					Posty: 2,539
				 Motocykl: RD04 Przebieg: kto wie   Online: 4 miesiące 1 tydzień 4 dni 6 godz 53 min 36 s |   
			
			Mam motocykle z suchą miską olejową a DR 350 chyba też taką ma. I sprawdzenie z 99% pewnością stanu oleju w takim moto to nie lada sztuka. Kiedyś nawet zrobiłem test: Przypadek nr 1. Więc w Tenere 34L/55W wymieniłem wraz z filtrem 2,0 L i mając pewność, że ilość oleju jest na 100% wg. instrukcji zrobiłem pomiary (procedura, jazda + zatrzymanie + kilkanaście sekund na wolnych w pionie + pomiar): a) silnik po 3 km jazdy - temperatura ok 50/60 st - na bagnecie poniżej minimum, kropla oleju na końcówce bagnetu, b) kolejne 2 km jazdy - na bagnecie poniżej minimum, c) kolejne kilkanaście minut jazdy w terenie - piec w pełni już rozgrzany - na bagnecie dopiero teraz powyżej minimum tak z 1 cm, d) kolejne kilkanaście minut jazdy jazdy - prawie połowa skali.... e) teraz uwaga - po następnej ponad pół godzinie .... poniżej minimum.... f) następnie moto postało 2 minuty i zostało odpalone na 2 minuty na wolnych - i ... jest 1 cm powyżej minimum... Teraz przypadek nr 2. Tenere 3AJ - po wymianie na 2,3-2,4 litra oleju z wymianą filtra - tak mówi serwisówka w tym silniku - na zimnym jest olej prawie max na bagnecie, na ciepłym jest prawie max, na wolnych obrotach prawie max... Mój wniosek: sucha miska = cholernie problematyczne sprawdzanie oleju - pewność masz dopiero w momencie wymiany::  ))) 
				__________________ <br> Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien. | 
|   |   | 
|  | 
| 
 | 
 | 
|  Podobne wątki | ||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Olej | tommi | NAT - Warsztat | 169 | 23.09.2025 21:31 |