PDA

View Full Version : Opony dla początkującego - asfalt, szuter, piach


Strony : 1 [2]

Mirmil
28.11.2013, 05:52
a czemu jeszcze nikt nie wspominal o ANAKE WILD?
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/580332_594297217247966_1620980636_n.jpg

http://www.canalneumatico.com/site_resources/files/924/1416.jpg

A karoo 3?

http://media.motoblog.it/f/f1a/Karoo3-586x451.jpg

http://www.motorrad-testbericht.at/magazin/kunden/metzeler/karoo3/metzeler_karoo_1.jpg

A, wiem. bo to przeciez oponki dla beemiarzy :)

KORNIK
28.11.2013, 12:04
E tam ja właśnie założyłem Karoo 3 ale zima przyszła i przejechałem jak na razie tylko z 30km

Kobra
28.11.2013, 12:20
A za ile mozna wyrwac komplecik Anake Wild?

Scorpi
28.11.2013, 12:54
wygladaja bardzo fajnie a sama nazwa wskazuje ze mogą być aliganckie....

Rajtek
29.12.2013, 23:40
Ktoś coś może więcej napisać o Karoo 3 ? Pewnie niedużo osób jeździ, ale może ktoś się znajdzie i podzieli się opinią.

JoseLoco
01.01.2014, 11:52
O oponach Karoo 3 dla znających język Cervantesa http://es.ridexperience.metzeler.com/2013/06/test-en-uzbekistan-de-los-los-karoo-3-de-metzeler-tras-5-000-kilometros/
Nie jest może do końca obiektywny, ale daje jakiś pogląd na opony.
Filmik z Youtube ma kilka części. Można prześledzić zużycie opony na trasie do Azji.
Wygląda na przyzwoitą oponę wyprawową, gdzie trzeba dolecieć na miejsce po czarnym.
Gość na GęSi zrobił 5 kkm i ma zjechaną oponę w połowie.
A Anakee Wild to świeżynka. Na razie tylko dostępna w rozmiarach BMW.

Uff... się rozpisałem.
Sorki.

zbys
01.01.2014, 12:40
ja mam od września karoo3 z tyłu z przodu tkc, po 4tyskm karoo zeszło tak z połowa, na czarnym suchym fajnie się trzyma, na mokrym średnio, (porównuje do turance) w terenie dużo lepiej od turance i anakke, na hamerykanskich forach jest dożo o karoo3, ludzie chwalą za przyczepność a ganią właśnie za zużycie

Ziarko
04.01.2014, 08:59
Piszesz o których Anakee? 1,2,3 czy tych WILD? bo te dzikusy winny się dobrze sprawować w terenie. 1 i 2 to porażka na teren - tu Mitasy 07 nawet nad nimi góruje.

Grinch
22.01.2014, 12:27
ja mam od września karoo3 z tyłu z przodu tkc, po 4tyskm karoo zeszło tak z połowa, na czarnym suchym fajnie się trzyma, na mokrym średnio, (porównuje do turance) w terenie dużo lepiej od turance i anakke, na hamerykanskich forach jest dożo o karoo3, ludzie chwalą za przyczepność a ganią właśnie za zużycie

Cieszę się, że wreszcie trafiłem na kogoś kto miał Tourance i założył Karoo3 :)
Połowa po 4 tys to hmmm kiepsko :( Miquel Silvestre, czyli "sławny podróżnik" zjeździł połowę Karoo3 w 5tys km, z tym, że na dużym GS jest "trochę" inny moment obrotowy przekazywany na koło.
Pisałem już gdzie o tym w inny wątku - moim zdaniem porównywać można zużycie kiedy są podobne maszyny i podobny styl jazdy.

Zbyszek, piszesz, że w 4 tys km zeszła połowa tej gumy. A ile km robiłeś na Tourance? Ja zrobiłem 26 tys.

zbys
22.01.2014, 18:10
Tourance miałem z przodu i zrobiłem jakieś 25-27tyskm, z tyłu miałem anakke2 i CST od kolegi suchy, anakke nie pamiętam ile wytrzymały ale monad 20tyśkm.
Ja będę niedługo zamawiał karoo3 na przód to wtedy zobaczę jak to naprawdę jezdżi, bo teraz mam z przodu tkc i nie czuję się zbyt pewnie na tych gumach.
dodam że większość z tych 4tyskm to było na autostradachi przy sporym załadunku, więć miały prawo zejść,

Feel
13.03.2014, 17:19
nie czytali wątku o oponach na asfalt, szuter, piach i:
http://www.youtube.com/watch?v=KGhRsUXrPN0

karlos
31.03.2014, 05:35
Czy ktoś z Was testował opony marki Duro?
Ciekawy jestem czy to cos znośnego, czy taki sam szit jak shinko:confused:

Rojek
03.04.2014, 21:19
Szwagier ma kostkę Duro na przodzie w Junaku, dużo po asfaltach latał i teraz po trzecim sezonie się kończy. Ale to troszkę lżejszy sprzęt.

czosnek
16.07.2014, 13:08
Czy jeździł ktoś na BRIDGESTONE Trailwing TW 301? Szukam czegoś pomiędzy TKC a MT21.
Bardzo polubiłem MT21 jednak na asfalcie znika strasznie szybko natomiast do TKC zraziłem się po tym co się dzieje z nią w błocie.
Ten BRIDGESTONE wygląda obiecująco stąd też proszę użytkowników o opinie :)

Ps. Mowa o przodzie. Czy istnieje w ogóle ta 301 w rozmiarze afrykańskim na tył ?
49204

Mirmil
16.07.2014, 14:02
Bardzo polubiłem MT21 jednak na asfalcie znika strasznie szybko natomiast do TKC zraziłem się po tym co się dzieje z nią w błocie.

MT21 i szybkie znikianie- to znaczy ile tysiecy km?

Uzywalem innych Bridgestone, tez trailwings, tylko inny numer.
Te opony sa potocznie nazywane deathwings...

czosnek
16.07.2014, 14:11
Mój MT21 ma niecałe 5 tyś i wygląda dosyć słabo a daleko mi do wyczynowej jazdy ;) deathwings powiadasz... nie brzmi to zachęcająco.

Mirmil
16.07.2014, 16:19
Zaloz D952 na przod.
Oprocz trzymania na mokrym asfalcie ciezko znalesc jej wady jako opony typu dual

Louis
16.07.2014, 17:48
Czy jeździł ktoś na BRIDGESTONE Trailwing TW 301? Szukam czegoś pomiędzy TKC a MT21.
Bardzo polubiłem MT21 jednak na asfalcie znika strasznie szybko natomiast do TKC zraziłem się po tym co się dzieje z nią w błocie.
Ten BRIDGESTONE wygląda obiecująco stąd też proszę użytkowników o opinie :)


Miałem w Teresie. Bardzo je lubiłem, całkiem udany kompromis.

https://lh5.googleusercontent.com/-q-jJf7gz5tU/T4x09ZPdgaI/AAAAAAAAN3c/nOyFJ8LvSxQ/w800-h539-no/DSC02629.JPG

czosnek
16.07.2014, 19:44
A mógłbyś opisać jak się sprawuje teren/asfalt? I jakie odczucia w porównaniu do innych (np. tkc/E09/MT21/Sahara/K60 itp)
No i jak z żywotnością?

neurot
16.07.2014, 21:13
Czy ktoś z Was testował opony marki Duro?
Ciekawy jestem czy to cos znośnego, czy taki sam szit jak shinko:confused:
700 km. temu założyłem na przód do trampka (DURO HF903), bo walała mi się w garażu i pozytywnie jestem zaskoczony,
suche - gitara, mokre czarne - zdecydowanie dużo lepiej niż Mitas e08, bez uślizgów aczkolwiek na malowanych pasach asekuracyjnie mocno zwalniam :D, szuter, lekki piasek - bez szaleństw, jest ok; błoto - nie sprawdzałem

miałem też kiedyś jakiś wynalazek pod tytułem Avon (gripster), to w tej konfrontacji Duro też wypada zdecydowanie lepiej

zbyszek
17.07.2014, 19:37
MT 21 po niecałych 2700 km w Dr 650 se, moim zdaniem nie warto. Zostało jej na środku ok 5 mm, w błocie nie ciągnie już wcale.
Teraz będzie C02

Louis
17.07.2014, 20:03
A mógłbyś opisać jak się sprawuje teren/asfalt? I jakie odczucia w porównaniu do innych (np. tkc/E09/MT21/Sahara/K60 itp)
No i jak z żywotnością?

W sumie krótko miałem ten motocykl ale kolejny posiadacz nadal jeżdzi na tych oponach. Na szosie porównywalne z TKC w terenie porównywalne z MT21. Sahary lepsze na asfalcie, gorsze w offie.

bicio
17.07.2014, 20:20
@zbyszku moja c02 wygląda tak jak twoja MT21 tylko że po 9 tysiącach km :) 80% asfalt (tak wyszło) i bynajmniej nie emerycko
będzie pan zadowolony :)

Miałem zestaw tkc80/e09 i zestaw motoz desert/c02 i ten drugi dużo fajniejszy. c02 lepsza w off na asfalcie podobnie jak e09 (na mokrym tak samo uciekają jak to mitasy). Motoz też fajniejszy w off przy czym na asfalcie daje radę. Na mokrym trochę gorzej trzyma jak tkc80, ale bez tragedii. Aha motoz dużo cichszy od tkc.

Hermes
18.07.2014, 08:36
Na asfalt/delikatny szuter to brałbym Michelin Sirac. Miałem w DR 650 SEi robiły laczki robote.

Kupek
18.07.2014, 09:08
MT 21 po niecałych 2700 km w Dr 650 se, moim zdaniem nie warto. Zostało jej na środku ok 5 mm, w błocie nie ciągnie już wcale.
Teraz będzie C02
Moim zdaniem warto. Kończę swoją MT21, ale następna będzie taka sama.

zbyszek
18.07.2014, 20:32
A ile kolega nakulał kaemów? Ja sam jestem mocno zdziwiony tym marnym przebiegiem MT21, ocenię że 70off/30on jezdziłem. Może nie emerycko do końca, ale żaden ze mnie ''zawodnik'':p

mygosia
18.07.2014, 21:21
Przejeździłam na MT21 duużo więcej, niż 2700, w tym jakieś 70-80% asfaltu i opona nie wygląda aż tak drastycznie ;)

zbyszek
18.07.2014, 21:37
Wychodzi na to że ze mną jest coś nie teges:D niszczę ogumienie poprzez nie
właściwe użytkowanie:haha2:
A na poważnie, jakieś 500 km temu podcinałem kostki coby ją ''rzadszą'' uczynić:haha2: pomogło, ale nie wiele:haha2:

madafakinges
18.07.2014, 21:39
C02 rządzi:bow: pamiętasz Zbyszek jak na integracji afra na niej szła po tym błocie, tylko ona wyjechalą pod pierwszą górę:D

zbyszek
18.07.2014, 21:57
oj pamiętam, ja byłem wciągany/popychany. Nie miło wspominać :D:haha2:
na usprawiedliwienie dodam że królową rozjeb -rozjechałeś ścieżkę i trakcji już później nie było:haha2:

madafakinges
18.07.2014, 22:03
dobra dobra;)

Borewicz
29.08.2014, 13:58
Nowość od Continentala, TKC 70
http://www.adventuremotorcycle.com/spotlight/news-archive/19-spotlight/news/679-continental-tkc70-test-report#.VABp9oWBNcU

Hermes
29.08.2014, 14:27
Wyglądają bardzo podobnie do Michelin Sirac

gumbas24h
29.08.2014, 15:00
Sirac nie ma połączonego bieznika z tyłu przez środek.

Hermes
29.08.2014, 15:26
Dlatego napisałem "bardzo podobnie" :)

strobus1
29.08.2014, 18:15
tylna scouta wzorem przypomina. ale w tym przypadku wzór ma mniejsze znaczenie niż sklad gumy.
zdrówka

gumbas24h
30.08.2014, 02:16
Na asfalcie.

Tank
30.08.2014, 06:39
To raczej następca nieudanych conti Escape, czyli asfalt-leciutkie szuterki.

Borewicz
30.08.2014, 14:52
Czemu uważasz Escape za nieudane?
Ja zjechałem ich przynajmniej 5 kompletów, i nie było kłopotów ani z trakcją ani z oponami. Fakt opona raczej szosowa niż off, ale na szutrze dawała radę.

Tank
31.08.2014, 06:39
Mi zdecydowanie nie lezaly. Takie do wszystkiego- do niczego. Dla mnie w tej kategorii opon nawet w najmniejszym stopniu nie umywały się do moich ulubionych anakee2.

NUROFEN
09.10.2014, 14:41
wiem że zostało już chyba wszystko powiedziane....
Miałem kiedyś zestaw TKC80/Mitas E09
TKC z przodu poleciał w Rumunii
teraz na przodzie K60.
Kończy się mitas E09

Co myślicie o zestawie przód /tył K60 SCOUT

Jaką szerokość wrucić na tył.
Jezdze raczej asfaltami...czasem jakaś boczna ścieżynka ....
Nie należę to ortodoksów którzy traktują AT jak 100 kg enduro

Jak te opony na mokrym się spisują? U mnie TKC/MITAS i K60/Mitas dawały radę, tzn nigdy nie leżałem /tfuuuu żeby w złą godzinę nie wykrakać/

kylo
09.10.2014, 14:52
Właśnie zdzieram drugi komplet, bardzo dobre uniwersalne opony robiące duuuże przebiegi!

Wegrzyn
09.10.2014, 14:54
Też mam taki zestaw i na mokrym bez zastrzeżeń.

Mirmil
16.11.2014, 06:15
Heidenau scout 150 szerokosc po 30 000 na GS romana na wyprawie dookola afryki
http://i875.photobucket.com/albums/ab318/smieciasz/africa%202012/DSCF3136.jpg

Prince
16.11.2014, 17:38
Ja to nie wiem. Ale Haidenaukę raz dwa ściągnąłem i sprzedałem. Była w cholerę śliska na wilgotnawym asfalcie. Twarda guma- robi duze przebiegi ale wole Turance. Nie robi głupich niespodzianek na mokrym a przebiegi też duże.

Wegrzyn
16.11.2014, 19:41
Pewnie miałeś stary model.

bass
17.11.2014, 16:42
tak, z pewnością... :D hajdenał jest śliski i tyle, każdy model, jaka cena taka opona.

Dubel
17.11.2014, 16:48
Zapewniam Cie Bass ze jestes w bledzie :D

Złom
17.11.2014, 17:28
Zależy kto jak jeździ i ile ma koników pod siedzeniem. Mnie K60 się świetnie sprawują w Trampku, nigdy się nie uślizgneła a na suchym to na winklach szoruję podnóżkami. Wytrzymałość ma super i co ważne zużywa się równomiernie, bez schodów, zwłaszcza z przodu.

Dubel
17.11.2014, 17:46
Ja latalem na K60 SCOT w Kacie kumpel mial na afri i do BMtWu tez chyba sprawi sobie komplet bo opona zacna na asfalt i twardy szuter. Przebiegu na niej nie wykrecilem bo mam ciezka reke a kat byl dosc zrywny :lc8: Podobne odczucia w uzytkowaniu mam przy Karoo 3 tyle ze ten kapec bardziej w terern i na piach sie nadaje.
Pozdro

bass
19.11.2014, 21:00
Zapewniam Cie Bass ze jestes w bledzie :D

nie jestem, jechałem katem na tych oponach i wiem czemu komplet hajdenałów kosztuje tyle co jeden turans :D przestań zmieniać biegi przy 2tyś to też zmienisz zdanie :D

Prince
19.11.2014, 23:41
Gdzie to takie ceny? Bo jakoś nie widzę. Są porównywalne w zależności od dostawcy. Ale zasięgnąłem języka u gości co latają w zawodach po asfalcie. I opinia w skrócie " Omijaj " . Nie do końca sie z nimi zgadzam bo zapewne przebiegi na tych oponach można zrobić większe- co dla wielu ma znaczenie. Ale wole sie czuć pewniej gdy jest mokro i zimno. Dlatego wybrałem metzelera. W zeszłym tygodniu założyłem na przód. Dziś zmieniłem tył. Jutro zapowiadają deszcz ze śniegiem. Mam po drodze do pracy małe rondo testowe. Sie zobaczy ;)

W tym roku jeździłem na bardzo starych metzelerach, mitasach 07 dwuletnich, TKC też dwuletnich i czteroletnich anakee. Motocykl ten sam. 5 razy w tygodniu ta sama droga do pracy. Ze " zmiennych" tylko temperatura i pogoda. Także jakieś porównanie mam.

bicio
20.11.2014, 07:34
Nie zna życia kto nie jeździł na mitasach :D
Opony dla początkującego? Najlepiej łyse, jeździłem dwa sezony na dojeżdżanych oponach i jak się przesiadłem na nowe to ogień w szopie :D
Zestaw c02 + motoz tractionator desert (nie schodzi tak szybko ja enduro) każdemu początkującemu pomoże wyjść z opresji w offie i dostarczy niezapomnianych wrażeń na asfalcie :D

K60 powinienem był sobie kupić na ten sezon bo było dużo czarnego a to fajna oponka jest, ale kupiłem kostki i znowu mam łyse :D

Dubel
20.11.2014, 08:15
Bass widac ze sie nie znamy :haha2::smoking:

bicio
20.11.2014, 08:55
;) :D

bass
20.11.2014, 15:37
taaa :D przypomniały mi się czasy wsk i junaka, zero hebli, zero opon i 8 dyszek po szutrze :haha2:

ferolo
10.02.2015, 20:44
Hej panowie jako że przyszedł nowy rok a ja wracam do kraju za 3 m-c chcę wyremontowaną afrę wyposażyć w nowe kapcie co mi polecacie.
Moje wytyczne to 60 % asfalt, 40 offroad, dodam że mitasowi e09 mówię nie ponieważ go już miałem i wrażenia mam nie zadowalające tzn w teren jest super ale na mokrym asfalcie tragedia nie raz modliłem się aby nie runać na białych pasach.
Czekam na jakieś wskazówki i pozdrawiam

Wegrzyn
10.02.2015, 20:55
Sam musisz wiedzieć czym dla Ciebie jest off. Jeśli błoto i przeprawy to motoz itp, jeśli szutry to bierz K60 scout. Sprawdzaj sam co Ci najbardziej leży. Większość moich znajomych założyła już K60 i są zadowoleni, ale oni wiedzą do jakich potrzeb mają Afrykę.

Kupek
10.02.2015, 20:58
Ten pan opisuje wrażenia z jazdy opierając się na własnym doświadczeniu, ale zdaje się przestrzegać przed mokrym
2b0S_43orm0

Wegrzyn
10.02.2015, 21:05
Bo tak naprawdę nie ma idealnych opon. Kiedyś jak zaczynałem z moto, to też czytałem tylko, co kto poleca, a prawda jest taka, że trzeba samemu kilka kompletów zjeździć, żeby wiedzieć czego się chce. Mi teraz K60 pasuje, ale jakbym miał kasę to jeździłbym tylko na TKC, bo trzymają i na mokrym i na suchym, w terenie lepiej niż Anakee itd, itp...

ferolo
10.02.2015, 21:56
No właśnie dlatego pytam was o zdanie nie jeden z was zjeździł kpl opon na afryce i każdy ma swoje przemyślenia.
Ja jedynie zjeździłem 2 kpl opon i szukam teraz jakiejś alternatywy.
Na początku mojej przygody z afrą miałem scuta k 60 na przodzie a z tyłu michelina t 66 jak dobrze pamiętam byłem zachwycony jazdą po asfalcie ale w teren ten zestaw już się nie nadawał.
Więc kupiłem zestaw polecany przez afrykanerów czyli tkc przód tył mitas w terenie super na asfalcie już gorzej na mokrym dużo gorzej no i w sumie przez mitasa miałbym krase na asfalcie dlatego mam do niego obiekcje.
Zastanawiam się teraz nad zakupem tkc przód i tył bo ma wiele dobrych opinii albo nad dunlopem trailmaxem.
Szukam czegoś fajnego aby było na asfalt i na pioch stad moje pytanie do was

Wegrzyn
10.02.2015, 22:13
Musisz się liczyć z tym, że w zależności od stylu jazdy TKC z tyłu dość szybko spadnie... Jeśli K60 Ci nie wystarczało, to już do nich nie wracaj. Pomyśl o motozie z przodu, a na tył coś wg potrzeb.

lezan81
10.02.2015, 23:33
Może Maxxisa 6006.
Zjeździłem 2 komplety po mitasach e09 i byłem zadowolony.
Tylko tył mi na krótko starczał. Za to na mokrym asfalcie jazda jak po suchym nic nie uciekała Afra.

strobus1
10.02.2015, 23:36
Motoz na mokrym nie działa kojąco na nerwy ;) daje więcej "fun factor" w takich warunakch niż mitas...
Nie ma opon uniwersalnych, niestety...
Zdrówka

ferolo
11.02.2015, 08:06
Hmm a więc poczytałem sobie parę waszych opinii i chyba zakupię kpl tkc może i tył mi będzie szybciej schodził ale będę czuł się bezpieczniej na mokrym.
A tak apropo u kogo można dostać tkc na tył bo wczoraj szukałem na necie i taka bida jest lekka na przód pełno opon a na tył malizna

strobus1
11.02.2015, 08:19
Może w dziale producentów i dostawców ktoś Ci pomoże ;)

ArturS
11.02.2015, 08:31
Na tylca masz jeszcze michała T63, opona podobna do E09, ale z asfaltem (mokrym) lepiej sobie radzi. Oczywiście więcej kosztuje i szybciej schodzi, choć tu są zdania mocno podzielone.

Marioo
11.02.2015, 09:11
A czy ktoś miał okazję porównać TKC 80, T63 i D908RR? Zwłaszcza ta ostatnia mnie interesuje (wiem że jest tylko 18). Thx

madafakinges
11.02.2015, 09:19
Ja polecam zestaw tkc przód k60 tył. Na jesień w beskidzie wyjeźdzałem na nich tam gdzie inni na kostach nie dawali rade;) Na asfalcie super, powoli schodzi. W terenie waźniejszy jest dobry przód niź tył.

ferolo
11.02.2015, 15:32
A jak zachowuję się tył na mokrym asfalcie ?

Wegrzyn
11.02.2015, 17:15
Ja mam przód i tył i przy moim stylu jazdy jest jak najbardziej ok. Nie jestem demonem prędkości i mnie nie interesuje schodzenie na kolano, bo nie do tego mi służy afra.

Kudłaty Rysiek
21.02.2015, 23:06
Panowie a na początek co lepsze w teren Mitas E09 czy E10?

banditos
21.02.2015, 23:09
Panowie a na początek co lepsze w teren Mitas E09 czy E10?

C02 :Thumbs_Up:

Adampio
22.02.2015, 00:11
Panowie, czym realnie różni sie Mitas C02 od CST C755?

Prince
22.02.2015, 09:35
Miedzy innymi tym, że C755 nie ma w siedemnastce.

Pytanie ma ktoś doświadczenie z Mitas XT-644 Army? Chodzi mi o wytrzymałość na szosie. Jest jak C02 czy jednak trochę lepiej?

banditos
23.02.2015, 23:19
Miedzy innymi tym, że C755 nie ma w siedemnastce.

Pytanie ma ktoś doświadczenie z Mitas XT-644 Army? Chodzi mi o wytrzymałość na szosie. Jest jak C02 czy jednak trochę lepiej?

Te opony poleca Tadziu, ktory używał je podczas zimowej wyprawy na Nordkap.
Podobno świetnie sie sprawują w zimowych warunkach i sa dość wytrzymałe.

ArturS
24.02.2015, 08:01
W 18' C755 znacznie różni się od C02. Mitasa na tylca polecam, C755 do ciężkiego już nie, bo guma zbyt miękka, kostka zbyt drobna, opona max 4.60-18 i moto pływa po drodze jak z pękniętym wahaczem. Zjeździłem zestaw przód + tył. Na przód wypas, na tył lipa

https://lh6.googleusercontent.com/-lo2FgF--fqs/Uynl9qXK3LI/AAAAAAAAUDY/JPcwDywYYlo/s640/P1040299.JPG

Poza tym guma okazała się bardzo odporna na kamolcach, a o uszkodzenia od nich bałem najbardziej. W piachu całkiem nie najgorzej. W śniegu też ;)

bartol44
01.03.2015, 21:12
ja obecnie mam z przodu conti modelu nie pamietam a na tył wsadziłem kostke mitas C02 i powiem tak dziwne uczucie, cały czas boki idą na czarnym w teren malina

Moto-Bandit
14.03.2015, 11:26
Czy ktoś wie jaka jest głębokość bieżnika przy nowych Anakee, Sirac, k60 scout 90/90-21cali ?

ivul
18.03.2015, 09:43
Jeździł ktoś na TKC70? Może porównać do K60 lub podobnych?

Prince
18.03.2015, 20:22
Mozna porównać kolor. Bo przeznaczenie kompletnie różne. Wspólne to to, że są do motocykli.

ivul
19.03.2015, 11:08
To do jakiej innej gumy byś je porównał?

Roni92
27.03.2015, 11:11
Sorry za lekki off top, ale ile mniej więcej kosztuje wymiana gumy motocyklowej u oponiarzy? A i przy okazji, bo bede brał mitasa c0-2 na tył, co do tego wrzucić na przód budżetowego( w miare możliwości trwałego), żeby się nie zabić w terenie?

madafakinges
27.03.2015, 11:17
Motoz desert.

Roni92
27.03.2015, 14:36
Spoko bardzo fajny, agresywny bieżnik głęboki, podobają 'misię'. Ale patrzcie na to:
http://allegro.pl/130-90-18-motoz-tractionator-desert-h-t-12608-i5211916930.html
imo najlepszy kształt bieżnika dual-sportowy.
czemu nie robią ich 17' ! ;( Moim zdaniem sporo lepszy kształt bieżnika od C02. W takim razie idzie combo C02 tył, motoz deser przód ; Mam nadzieje że zrobie na tym zestawie chociaż 5k, bo wydatek niemały :D

Cezarus
27.03.2015, 14:56
Spoko bardzo fajny, agresywny bieżnik głęboki, podobają 'misię'. Ale patrzcie na to:
http://allegro.pl/130-90-18-motoz-tractionator-desert-h-t-12608-i5211916930.html
imo najlepszy kształt bieżnika dual-sportowy.
czemu nie robią ich 17' ! ;( Moim zdaniem sporo lepszy kształt bieżnika od C02. W takim razie idzie combo C02 tył, motoz deser przód ; Mam nadzieje że zrobie na tym zestawie chociaż 5k, bo wydatek niemały :D

Jeżdżę na tej oponie w terenie i mogę powiedzieć tylko cud , miód i orzeszki . :D
Super kontrola nad motocyklem i nikłe zużycie (nie jeżdżę po asfalcie)

Mallory
27.03.2015, 15:58
[QUOTE=Roni92;425132]Sorry za lekki off top, ale ile mniej więcej kosztuje wymiana gumy motocyklowej u oponiarzy?/QUOTE]

pełna usługa - podjeżdżasz motorem, pijesz kawę (swoją:)) i czekasz - wymiana z wyważeniem 120 za dwa koła w Poznaniu (motorownia i q-bike - sprawdzone w tym roku)

Prince
28.03.2015, 13:22
A jak podrzucisz mi kółka luzem to ci ściągnę i założę za free. Ale bez ważenia bo kostki to uważam bez sensu. Tym bardziej, ze autostradowy to raczej nie jesteś ;)

Roni92
28.03.2015, 13:29
To super, jak bd miał nowe laczki, to dam znać i razem wymienimy, się naucze przy okazji :D No i tak kompletnie za free to bym nie miał sumienia, więc bez obaw, :D
edit: spoko, też uwazam, że nie ma potrzeby wyważać.

voxan69
28.03.2015, 13:33
Mam Motozy i C02 w Trampku - dają radę ale na asfalcie schodzą szybciutko - nastepny komplet też raczej będzie taki sam

irekafrica
28.03.2015, 16:36
Miałem nową tył metzeler caro3-po 4 tyś.opona na środku 1mm.Kupiłem nowość mitas e10 i z kolegą też na afrze miał eo9 dakar-w błocie,glinie pod górę eo9 szła nie porównanie lepiej.Po za tym poleciał parę stów po asfalcie i ta opona dalej ładna:Thumbs_Up:Jeżdzimy więcej w terenie.Następna opona oczywiście e09-to tyle z mojego endurzenia

NUROFEN
01.04.2015, 13:32
ktoś z Was miał na przodzie taka oponę ?
http://allegro.pl/opona-nowa-maxxis-m-6006-90-90-21-54p-tt-i4820662676.html

Wasze opinie?

ArturS
01.04.2015, 13:43
A homologacje to ma? Bo ktoś pisał, że tył jej nie posiada. Poza tym cena lekko przesadzona - kilka złociszy więcej i jest TKC, która wszędzie robi lepszą robotę.

NUROFEN
01.04.2015, 13:45
wiem ze temat wałkowany wielokrotnie ale tez mysle nad TKC 80 , ale u Huberta w oko wpadła pirelli MT21 , MichelinT63

Mirmil
01.04.2015, 14:14
ktoś z Was miał na przodzie taka oponę ?
http://allegro.pl/opona-nowa-maxxis-...820662676.html (http://allegro.pl/opona-nowa-maxxis-m-6006-90-90-21-54p-tt-i4820662676.html)

Wasze opinie?

Bylo juz kilka razy o tej oponie
Szukaj na forum
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=288&highlight=6006

http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=17742&highlight=6006

http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=12907&highlight=6006

Moim zdaniem - nie warto

Przod TKC, motoz lub D952
MT21 i T63 drogie

NUROFEN
01.04.2015, 14:24
albo mam coś ze wzrokiem albo ...
TKC 256 zł
MT21 278
T63 232

Wiec co masz na mysli drogie??

A może MITAS E09 90/90-21 54T TT 200 PLN????

ArturS
01.04.2015, 15:11
Motoza już nie kupisz. Chyba, że komuś zostało na półce.

Mhv
01.04.2015, 15:26
Bierz Pirelli, nieporównanie lepsza od TKC w terenie, na asfalcie to samo lub mała różnica. Było już o tym zylion razy..O Mitasie Adagiio pisał..jak kiedyś te opony miały ceny poniżej 1/2 innych to można było się zastanawiać. Miałeś kiedyś Mitasa na przodzie, najlepiej na mokrym? Ja E09 na przód bym nie założył nawet jakby kosztował 100zł. Chyba, że tylko! off.

madafakinges
01.04.2015, 15:36
Dlaczemu motoza nie kupisz? to moje ulubione opony...

Mirmil
01.04.2015, 15:39
MT21 lepsza w terenie, ale jak zlapiesz kapcia to ciezko kilometr przejechac
D952 jeszcze lepasza w teren, a jak zlapiesz kapcia, to mozna jechac-ale trzeba zwolnic

Mitas E09 tylko na tyl- na przod ta opona to jakies nieporozumeinie

NUROFEN
01.04.2015, 15:44
z tym ze Adaggio pisał ze mt21 super jest....
Tylko max 5000 km

Mhv
01.04.2015, 15:47
Bez przesady, zależy jak jeździsz. U mnie w Afryce myślę że....ok 8000 przejedzie.

ArturS
01.04.2015, 15:50
Dystrybutor wycofał się z motoza. Wczoraj kliknąłem ostatniego dostępnego deserta na tylca i.. nie przyszedł :( Swój ledwo ruszony przód sprzedałem Herniemu na Maroko, bo myślałem że za chwilę będzie dostawa świeżynek. Niestety zamówienie minimalne żeby sprowadzić motoza to 700szt., czyli zostaje szukać po ebajach. Niby w DE jest dwóch dystrybutorów.

madafakinges
01.04.2015, 15:58
Naallegro pełno tego , ja na przód mam jecze pozostalość z afry na tył do kata zamówiłem właśnie 140-18 za 250zl:) jakby miało już nie byc to muszę się przygotować na UA

rumpel
01.04.2015, 16:08
z tym ze Adaggio pisał ze mt21 super jest....
Tylko max 5000 km


to starczy Ci na 3 lata :D

NUROFEN
01.04.2015, 16:12
ha ha ha...ale smiszne :mur:

ArturS
01.04.2015, 16:45
Na alle zawsze pełno wszystkiego. Ludzie wystawiają coś, czego nie mają na stanie, ale myślą, że jest dostępne od ręki ;) Jak mają, to brać, bo nie wiadomo czy ktoś się skusi na dystrybucję.

Roni92
01.04.2015, 18:53
no w ogóle pustki w sklepach pod względem opon, porażka jakaś. kupilem e09 tyl i 755 przód. I to juz i tak ostatnie egzemplarze, niedlugo chyba nawet e09 nie da rady kupic -.-

Rychu72
02.04.2015, 09:27
Który z Motozów na tył jest w miarę cichy? Miałem Tractionala w DRce i przy przelotach asfaltowych uszy mi odpadały. Stopery nie pomagały tak wyły.

NUROFEN
02.04.2015, 14:48
choinka wertuje już Huberta strone+alledrogo i nic jakoś nie wpada w oko.
TKC już miałem na przodzie. MT21 ponoć super ale mały przebieg, K60 za niski wzór bieżnika....

A MITAS 07 /dakar lub zwykła? /

Poradźta cóś :mur:

madafakinges
02.04.2015, 15:02
Podobno przelotowe tłumiki świetnie wyciszają motozy.

Rychu72
02.04.2015, 15:06
Mam i nie działa...... chyba coś się popsuło ;)

Misza
02.04.2015, 16:08
Nie ma półśrodków w oponach. Albo turystycznie K60 albo kostka skurwolska. Rychu zmień półmotor na motor ;)

NUROFEN
02.04.2015, 16:33
no to skoro nie ma kompromisów to jakaś podpowiedz?

K60- nie, tkc 80-nie

To co poza nimi ? Oczywiście z dostępnych

Mirmil
02.04.2015, 16:49
Tobie pisac, a ty dalej nie czytasz

Dla tych, co jezdza po terenie
Przod D952 lub motoz
Tyl C02

Asfalt
Przod Tourance
tyl Tourance

Na wyprawe 50/50
Heidenau K60
Mitas 07
TKC

No i oczywiscie uniwersalny terenowy niesmiertelny zestaw afrykanski TKC+E09

Miras Sc
02.04.2015, 17:07
Tobie pisac, a ty dalej nie czytasz

Dla tych, co jezdza po terenie
Przod D952 lub motoz
Tyl C02

Asfalt
Przod Tourance
tyl Tourance

Na wyprawe 50/50
Heidenau K60
Mitas 07
TKC

No i oczywiscie uniwersalny terenowy niesmiertelny zestaw afrykanski TKC+E09

Amen.
W ramki oprawić i na ścianę powiesić. :oldman:

I dosyć już tego pitolenia: "a jakie najlepsze i uniwersalne", bo takich nie ma

Rychu72
03.04.2015, 07:34
Nie ma półśrodków w oponach. Albo turystycznie K60 albo kostka skurwolska. Rychu zmień półmotor na motor ;)

Motor też stoi w zagrodzie, ale że ze mnie kierownik dupa i stary jestem to w offa wole lżejszego pół motora ;)

madafakinges
03.04.2015, 10:20
Potwierdzam słowa ArturaS zanabyłem na alledrogo motoza na tył i dzwoni gość ze sklepu i informuje, że nie ma i na razie nie będzie... No i problem co do dzika na tył...

Maurosso
03.04.2015, 13:19
a z ciekawości...działał ktoś z k60 na przodzie?

Jak to się zachowuje? Powoli kończy mi się TKC i zastanawiam się czy nie spróbować na przód k60.

Huczy? Ząbkuje? Bardziej/mniej niż tkc? Na mokrym "śliszczej" czy "przyczepniej"? :)

Misza
03.04.2015, 14:21
Informuję, że w niemczech Motozy są i ponoć mam zamówione :) jak się potwierdzi to dam znać.

ArturS
03.04.2015, 14:41
Do mnie o dziwo przyszedł jeden motoz 130/90-18, który nie chciał przyjść dwa dni temu :) Zachomikowałem na półce ;) Tym bardziej, że przyszedł jako ostatnia sztuka wyprzedażowa za połowę ceny mitasa :D Ciekawe czy się zmieści do XT :cold:
Misza, gdzie zamawiałeś? Będę próbował ściągać do PL, ale cena musi być przynajmniej przybliżona do tej, której miałem u polskiego dystrybutora, bo to dość tanie opony, nikt za przód nie da 250zł :(

Misza
03.04.2015, 21:00
Acokurra do mnie zadzwonił czy nie chce... no chciałem. :)

herni
03.04.2015, 21:47
Ten Motoz to na prawde fajna opona jest...

Rychu72
04.04.2015, 09:35
Ma ktoś porównanie C 02 z Motozem Tractionalem na tyle? Pytanie o jazdę na asfalcie w przypadku jakiś dojazdówek.
Na Motozie przy zwykłej jeździe na winklach nie było tragedii (poza trwałym uszkodzeniem słuchu :) ). Raz miałem problem przy dojeździe autostradowym ok. 700 km. Co 100 km łapałem gumę i nie mogłem znaleźć przyczyny. Po czwartej gumie zmieniłem oponę i dojechałem do celu. Raz eksplodowała mi dętka na całym obwodzie i driftowałem przy 120 km/h obok jadącego TIRa. Opaska gumowa na feldze znalazła się w tylnym zacisku. :vis::vis::vis:
Przegrzewała się, czy jaki h....?

ArturS
04.04.2015, 10:21
Dętka standard, czy gruba? Z grubymi widziałem już kilka takich akcji, że puszczały na zgrzewie. Na tylcu motoza nie miałem, nie wypowiem się. Na C02 robiłem przeloty kilkaset km. Składanie w winklach, szczególnie załadowanym moto na nowej oponie, dostarcza niezapomnianych wrażeń :D Motoz desert na 100% lepiej się wtedy prowadzi. C02 nie dość, ze ma na bokach kładące się niewielkie kostki, to do tego cały jest dość miękki w obyciu, boczne ścianki łatwo dają się odginać. W zestawie świeżynek CST C755 + mitas C02 trudno na prostej przekroczyć 120km/h, bo moto dostaje węża jakby tylny amor z kołem był niedokręcony.

Rychu72
04.04.2015, 10:26
Dętka raczej z tych cieńszych, ale grube też były tyle, że nie było takich fajerwerków. Powietrze wolniej schodziło i dało się wyczuć, że coś nie tak. W tym wypadku to było duże jeb, walka o pion i nie skończenie pod kołami Tira obok.

Roni92
05.04.2015, 14:41
Właśnie wrzuciłem e09 z tyłu i cst 755 przód. Do 120 żadnych dziwnych zachowań, pływania. Ogólnie ten zestaw polecam w 100% jeśli latasz trampkiem w terenie. Coś pięknego. A jako, że moje jazdy w terenie do tej pory były na conti escape, to teraz w terenie czuje się jak na trialówce, pełna kontrola, żadne błoto nie straszne. No i jak ktoś jeszcze raz napisze, że e09 jest słaba w teren to zapraszam do wspólnego polatania, bo jak ktoś mówi, że do polatania w terenie trzeba przynajmniej C-02 - niech nauczy się jeździć w offie, a najlepiej to na asfaltowych gumach, bo potem po przesiadce na kostki(możesz wszystko xd)....
tego nie da się opisać : ))) #jazdaTrampkiemBokiem :D

Mirmil
05.04.2015, 14:47
E09 dobra na bloto, ale na plaskie tereny
jak pojedziesz w gory i bedzie slisko,a ty odkrecisz gaz, to tylne kolo bedzie uciekac w bok, zgodnie z sila grawitacji.

Roni92
05.04.2015, 15:16
owszem, zdarza się uciec w bok, nie ma takiego trzymania bocznego jak c755( of kors :) ale imo to nie jest duży problem.Ostatnio przejechałem tak śmiesznie bokiem kilka metrów prawie pod kątem 80* że tył nie chciał wejść na wzdłużny uskok, ale troche więcej gazu i "wszedł". Najważniejsze, że przód ma zajebiste trzymanie boczne, a tył niech sobie szczęśliwie lata, ważne, że w ciąg wzdłużny ma zajebisty.

Misza
05.04.2015, 15:19
No e09 nie jest zła ale jak jest nowa... im bardziej zużyta tym gorzej. C02 dłużej utrzymuje jako takie właściwości trzymające :)

Boski-Kolasek
28.05.2015, 00:43
Dobre zestawienie: http://www.advpulse.com/adv-products/50-50-dual-sport-tire-buying-guide/

Norton
30.08.2015, 17:54
W chwili obecnej mam parę opon, więc wrzucam fotę na porównanie rozstawu bieżnika. Dla szukających uniwersalnej opony:)
Przód:
https://lh3.googleusercontent.com/-caAWDWcWdP4/VeFc6F6WCsI/AAAAAAAACCw/ZGhpesT8B3Q/s800-Ic42/IMG_0052.jpg
Od lewek pirelli scorpion rally, metzeler enduro 3 sahara, dunlop trailamx.
Tył:
https://lh3.googleusercontent.com/-20JCFa0UODY/VeFc6UhtNRI/AAAAAAAACC0/fF1gRUE2ATo/s800-Ic42/IMG_0054.jpg
Od lewej Mitas E09, dunlop trailmax

ex1
30.08.2015, 19:38
jak ten przód pirelli jeździ..? :)

Norton
31.08.2015, 21:08
Jeszcze nie testowałem, może końcem sezonu się uda, to coś napiszę.

SZEROKI10
17.10.2015, 12:59
Siema kończą mi się sahary 3, co powiecie na temat opon Mitas E10 czy ktoś może coś napisać na ich temat bo jakoś niewiele osób je opiniuje.

Miras Sc
17.10.2015, 13:48
Zapytaj Rumpla. On już drugi komplet założył na LC8

smigacz
17.10.2015, 17:36
Jeździłem z nia na przodzie.
Dobrze na szutrach i asfalcie. Nie miałem uślizgów pewne prowadzenie moto idzie tam gdzie chcesz. Słabo na Ukraińskich kamolach i błocie glebiłem co chwilllllla bo mi przód zwiewał, teraz mam Dunlopa D952 o niebo lepiej. E-10 po 2,5 tys obtóciłam bo zaczęła schodzić z jednej strony. To jest opona kierunkowa myśle że jakieś 5-6 tyś powinna starczyć.

krakus
09.11.2015, 00:09
ktoś może jeździł z przodu na dunlop geomax?
Jak wypada w porównaniu do tkc80?
Ewentualnie jaka inna opona w teren na przód, tak żeby nie zabić się w razie deszczu na asfalcie? może t63?
będzie założone do klr650.

http://www.dunlopmotorcycle.eu/dunlop_euen/mc/tyres/off_road/Geomax_Enduro.jsp

nadol
09.11.2015, 10:08
T63 bardzo dobrze trzyma na mokrym. To porównywalna guma do TKC80. Moim zdaniem nawet lepsza. Jedyny minus to przez układ klocków - głośniejsza od TKC80.

czosnek
01.12.2015, 21:40
Motoz Tractionator Adventure. Ktoś coś słyszał, widział, macał? Tyłu i tak pewnie w afrykańskim rozmiarze nie ma...tzn pewnie jest ale w rozmiarze nowej Afryki ;)
59648