View Full Version : Kawasaki KLE 500
Ciekawe
http://https://youtu.be/mLUmucmSsdo?si=nILZ1iE1aNPKEk1J (https://youtu.be/mLUmucmSsdo?si=nILZ1iE1aNPKEk1J)
mLUmucmSsdo?si
miro&afryka
25.10.2025, 00:30
ubiegłeś mnie, właśnie chciałem to wrzucić ;)
lekka kopia cfmoto 450mt i CRF
szynszyll
25.10.2025, 13:01
czasy, w ktorych w 90% ocenia sie pojazd po wygladzie i 'bajerach'. pompki-trabki sa? no to super! ja juz widze, ze gosc nie bedzie hamowal bo nie ma czym, a kolesie dywaguja o tym czy kierunkowskazy maja ladna linie...
Marcin-BB
25.10.2025, 14:35
Cena w US to 7500 dolców za wersję droższą- SE. To niecałe 28 tyś zł. W Eurokołchozie raczej przekroczy 3 dychy, ale nawet wtedy będzie ciekawą alternatywą dla bardzo dobrej ale mocno nijakiej hondy cb500x i chińskiego Cf Moto 450. I o to chodzi, ma być wybór. A co kto kupi, to już jego sprawa. Można za 3 dychy kupić odrestaurowanego Junaka czy MZ-kę, a można nowy motocykl, i to jest fajne.
A rynek zepsuliśmy my-konsumenci. Ogłupieni przez reklamy chcemy taniej i więcej, a tak się nie da. Nikt nie zrobi motocykla dobrego i bezawaryjnego, bez zbędnych bajerów za to z dobrym zawiasem i piecem tylko dlatego, że garstka miłośników staroci, ujeżdżających 30-letnie enduro chciała by to kupić- najlepiej używane od Niemca z małym przebiegiem i furą akcesoriów....
Szkoda pisać, w tm temacie zostało już wszystko powiedziane.
Dla mnie się to nowe Kawałsraki podoba, o ile nie zepsują tego rozbudowaną elektroniką i nie wywindują ceny powyżej 3 dych.
madafakinges
25.10.2025, 15:41
Ciekawe dlaczego wagi nie podają... mam swoje podejrzenia ale mogę się mylić... za to wizualnie jest lux silnik taki sam jak w eliminatorze 500 tam robi 45 kunia.
szynszyll
25.10.2025, 15:42
Ciekawe dlaczego wagi nie podają... mam swoje podejrzenia ale mogę się mylić... za to wizualnie jest lux silnik taki sam jak w eliminatorze 500 tam robi 45 kunia.
rama stalowa + wahacz wyglada na stalowy. wrzuce potem zrodlo. obstawiam ~190kg suche. pojemnosc rzeczywista to 451ccm. zacisk z przodu z RD03. taki sam mialem w XLV z 1983 :D prosta drynda miejmy nadzieje ze bedzie tania i trwala ale to mocno archaiczna konstrukcja.
https://www.cyclenews.com/2025/10/article/new-2026-kawasaki-kle500-abs-specs-and-prices/
zobacz ten przedni łącznik pomiędzy lewą i prawą ramą z pięknie wystającym jednym kolektorem. Ciekawe rozwiązanie. Tylne koło 17", przednie zawieszenie nie jest regulowane, tylne tylko napięcie wstępne sprężyny (założę się, że poprzez nakrętki) no i te kochane dętki
szynszyll
25.10.2025, 21:18
bedzie trwale, bedzie nie za drogie, beda dostepne czesci i serwis przez 15 lat i w dniu zakupu to bedzie OK i wiekszosci wystarczy. wszyscy wielcy rajdowcy co szybko pozapominali czym kiedys jezdzili. taka terenowe ABC dla ludu, ktory czasem chce zjechac z asfaltu a nie leciec na stojaka bokiem jak na filmach reklamowych. zmieszcza sie z cena brutto w 30 tys pln na wiosne to sprzedadza tego sporo. taka sobie Vitara 1.6 8V z 1992 - parafrazujac :)
.... prosta drynda miejmy nadzieje ze bedzie tania i trwala ale to mocno archaiczna konstrukcja.
Ten archaizm może być zaletą w przeciwieństwie do świecidełek elektronicznych.
Nie każdy potrzebuje dziesiątek trybów jazdy by stać się "zawodnikiem" od przyciskania by zastąpić umiejętności.
Lubię minimalizm i prostotę a nie np cegły na kierownicy z przełącznikami.
Dobrze że jeszcze ktoś pomyślał po staremu.
mishieck
26.10.2025, 10:00
Ciekawe dlaczego wagi nie podają...
Nie ma co liczyć na 120 kg... Wszystkie te motocykle są projektowane pod kątem sprzedaży np. pod kat. A2 - gdzie znaczenie ma nie tylko moc, ale też stosunek masy do mocy.
Jakby to projektowali Polacy, to mielibyśmy odkręcaną blaszkę, jak swego czasu w inpoście... ;)
Stary klekot ważył lekko poniżej 200 kg to ten za wiele nie będzie odbiegał.
Prof.Woland
26.10.2025, 11:30
Tak czy inaczej, jeśli cena będzie odpowiednia to myślę że będzie fajną alternatywą w tym segmencie.
Zastanawia mnie skąd obecnie zainteresowanie KLE , skoro w czasach kiedy było to moto sprzedawane nikt nie chciał go kupować bo było o niczym. I kompletny brak zainteresowania, do takiego stopnia ze nowe można było kupić poniżej 3.5 koła euri, przynajmniej w Romie. Silnik był ten sam co w GPZ 500, jednak i w tym segmencie preferowane również było CB 500 czy GS 500, pamiętam doskonale te czasy :haha2:.
Nowe chińczyki wychodzą jak grzyby po deszczu,
https://www.morbidelli.com/int-en/products/t502x
2 tarcze hamulcowe i nie ma dętek.... niestety :( ale może wyświetlać mapy z telefonu (rzeczywisty obraz). Wygląda fajnie także zobaczymy czy współczesny motocyklista z A2 pójdzie za rozumem (kawasaki) czy jednak ulegnie pokusie
szynszyll
26.10.2025, 14:01
a to nie jest benelli trk?
Prof.Woland
26.10.2025, 18:27
Qrde, jeszcze jeden fajny kitajec
irekafrica
26.10.2025, 19:02
Następny z beznadziejne zamontowanym tłumikiem po T7,Trans-alp, Kove itp.Gdyby to jeździło tylko po asfalcie to rozumie ale nie przy takim przeznaczeniu.
szynszyll
26.10.2025, 19:04
Qrde, jeszcze jeden fajny kitajec ������
usnal bys na tym :D
Zastanawia mnie skąd obecnie zainteresowanie KLE , skoro w czasach kiedy było to moto sprzedawane nikt nie chciał go kupować bo było o niczym. I kompletny brak zainteresowania, do takiego stopnia ze nowe można było kupić poniżej 3.5 koła euri, przynajmniej w Romie. Silnik był ten sam co w GPZ 500, jednak i w tym segmencie preferowane również było CB 500 czy GS 500, pamiętam doskonale te czasy :haha2:.
może ludzie zauważyli, że litr pojemności nie jest do szczęścia potrzebny? A bardzo często daje zbędne kilogramy? Ceny dużych motocykli chyba też poszybowały w górę. Takie 500ccm, można kupić za połowę 1000ccm.
Prof.Woland
26.10.2025, 19:35
usnal bys na tym :D
Masz rację Jurek, dzisiaj byliśmy z kumplami przejechać się nowo otwartym odcinkiem S1 i znowu się utwierdzam w przekonaniu że Tigera zamienię tylko na innego Tigera (Rally Pro po lifcie) nic innego mnie nie interesuje.
miro&afryka
26.10.2025, 20:29
W Niemczech zaplanowany na marzec 2026, w cenie poniżej 7000 euro .
Masz rację Jurek, dzisiaj byliśmy z kumplami przejechać się nowo otwartym odcinkiem S1 i znowu się utwierdzam w przekonaniu że Tigera zamienię tylko na innego Tigera (Rally Pro po lifcie) nic innego mnie nie interesuje.
Który odcinek S1 otworzyli ?
Prof.Woland
26.10.2025, 21:30
Obejście Węgierskiej Górki, od węzła Przybędza do Milówki.
Ta i wczoraj był zakorkowany. W dwóch miejscach są zrobione dwa pasy na krótkim odcinku i później zjazd do jednego. Oczywiście nasi potrafią to zakorkować.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Prof.Woland
27.10.2025, 08:19
Spokojnie, wczoraj była ładna pogoda i wielu ludzi było ciekawych jak ta piękna trasa wygląda, mogą być oczywiście korki w tych newralgicznych miejscach ale nie wydaje mi się żeby tam był aż taki ruch jak np. na Zakopiance. Ważne że już można tamtędy jechać.
Pewnie widoki w pytę jako, że Polska złota jesień jest :)
Prof.Woland
27.10.2025, 12:41
No ba.
szynszyll
29.10.2025, 10:47
wszystkie placze, w sumie juz nudne, powtarzane na forach maja jedno zrodlo: kategoria A2. wiadomo, ze mozna mocniej i lzej ale ustawodawca sobie taka kategorie wymyslil i obwarowal wymogami, w ktore producenci chca sie wstrzelic dla swojego kawalka tortu. i takie 'kwiatki' jak to nowe KLE jest wlasnie po to i dlatego takie 'smiesznawe'.
A widzieliście w specyfikacjach jaki ten klekot ma skok zawieszeń vs prześwit? :haha2:
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.