View Full Version : YBR 125 - wskaźnik biegów
Jak w temacie - dostałem zadanie do YBR 125 Custom z rocznika 2008 złożyć wskaźnik, który bieg jest wbity. Kierowniczka nie jeździła na moto wcześniej i taki chce. Szukałem u chińczyka i nie znalazłem dedykowanego. Moto jest na wtrysku więc jakiś tam komputer musi być - czyli teoretycznie da się to zrobić - ktoś ma jakieś doświadczenia ? Help me plis 😎
Wysłane z mojego moto g84 5G przy użyciu Tapatalka
https://pl.aliexpress.com/item/1005006974577048.html
https://pl.aliexpress.com/item/1005006974577048.html
https://pl.aliexpress.com/item/32951070734.html
szynszyll
23.06.2025, 17:49
to ze jest 'komputer' nie ma nic wspolnego ze wskazaniem biegow
te samouczace sie nie zawsze dzialaja ok. najpewniejszy jest klasyczny mechanizm stycznikowy.
Wymiana licznika nie wchodzi w grę.
Uniwersalny stycznikowy - wyszukamy w necie - może ogarnę.
Wysłane z mojego moto g84 5G przy użyciu Tapatalka
szynszyll
24.06.2025, 07:19
to jest raczej montowane fabrycznie. to ma predkosc z linki czy z zebatki??
Chyba z linki, ale głowy nie dam jak nie sprawdzę (a to dopiero po arbajcie).
szynszyll
24.06.2025, 14:03
wujek dobra rada pisze: dajcie sobie spokoj
Czy jest złącze diagnostyczne? Ja mam podpięty wyświetlacz pod te gniazdo z ali i działa.
szynszyll
24.06.2025, 15:00
Czy jest złącze diagnostyczne? Ja mam podpięty wyświetlacz pod te gniazdo z ali i działa.
w YBR125 z 2008? moze sie to udac gdy ecu ma informacje o predkosci jazdy i rpm silnika. porownuje je i mamy bieg + info o neutralu.
A jak wciśniesz sprzęgło i się zatrzymasz na piątce? :confused:
szynszyll
24.06.2025, 17:42
dlatego pisze, ze najlepiej sie sprawdzaja mechaniczne rozwiazania. te tanie ustrojstwa po dziwnych akcjach trzeba od nowa 'uczyc'. kiedys z tym walczylem w KTM 990 SM i ostatecznie poszlo do kosza.
tak to wyglada w Tiger800
A jak wciśniesz sprzęgło i się zatrzymasz na piątce? :confused:
To wyświetlacz dalej będzie pokazywał piątkę.
Sygnały idące z czujnika biegów to nic innego jak dzielnik rezystorowy i te napięcia idą do modułu, a ten mądrala wie wtedy który bieg i ile dać paliwka;)
Na fotce czujnik (6 biegów) od GSF 1250. Od czasu do czasu ten czujnik niedomaga i trzeba go naprawiać, lub wymienić na nowy. Naprawa jest troche upierdliwa, ale do zrobienia.
szynszyll
25.06.2025, 06:40
piszesz Kazmir o nowych wtryskowcach a pomysl jest bardzo stary. kiedys to byly zwykle wybieraki: plus-masa. bylo to to w wielu moto dlugo przed epoka wtrysku kiedy modul nie mial jeszcze nic do dawki paliwa. dodatkowo nie jestem pewien czy nowoczesne ecu wogole obchodzi na jakim silnik jest biegu - ma inne czujniki od yego by sterowac praca silnika.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.