View Full Version : DCT- Automatyczna skrzynia w Motocyklu.. daj mi parę minut a Cię.przekonam
po ok 70-80 tys km.. na asfalcie i w terenie.. postanowiłem nagrać film o DCT
o wszystkich jej plusach i minusach..
yjlmg4v0-Sw
https://www.youtube.com/watch?v=yjlmg4v0-Sw
Chłopaku :-) , dziękuję. Wyjąłeś mi wszystko z ust :-) . Nastukalem i 1000 i 1100 chyba sporo km to też podpisze się pod twoimi słowami.
Plusy , zgoda.
Minusy, to niezdecydowanie który bieg , zalatwia się odpowiednim trybem S i po sprawie. Przegazowka ? Jak tam zredukujesz dobrze to też ładnie pierdnie :-) , zgoda panny i dzieci nie zadowolisz odkręceniem manetki :-).
Na koło? Ja nie umie ale przy moim 66 kg żywej wagi to sama mnie ciągnie w górę :-) Madafakiens jak siadł kilka lat temu na moją stara 1000 to kolo w górę i jazda :-)
Terenowiec że mnie jak z koziej pizdy popielniczka ale na te szutry, trawy , kamyrdolce czy tam trudne podjazdy , podpisuje się dwoma łapami. Łatwo. Trudnego terenu się nie chwytam .
No i jeszcze jedno , przyciski do zmiany biegów nawet w trybach auto , to coś zajebistego. Potrafiłem wytrzeć dziury na kciuku od redukcji.
Ciekawe jak z tym KTM i automatem. Może coś wreszcie wymienię na coś innego :-)
Jeden problem wśród krytyków to taki, że godzinna jazda próbna to stanowczo za mało. Choć ja pierwsze DcT kupiłem beż jazdy , z ciekawości i już nie chce innej .
I jeszcze ta wolna jazda. Można na niej nie raz stać w miejscu i nic. A zwłaszcza wtedy jak pięciu chłopa na interkomie rzuci haslo: kto się podeprze na czerwonym robi galę:-)
Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka
Nie da sie słuchac przez to ze brzmisz tylko na jednym kanale
Nie da sie słuchac przez to ze brzmisz tylko na jednym kanaleMoże masz coś z głośnikami, u mnie wszytko gra zrozumiałe.
Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka
Może masz coś z głośnikami, u mnie wszytko gra zrozumiałe.
Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka
na głośnikach moze słychać prawidłowo w stereo na słuchawkach porażka az sprawdze w telefonie dokładnie ex1 gadasz tylko na prawym kanale dla mnie nie do wytrzymania popraw dzwiek aby był na obu kanałach twój głos bo nie da sie tego słuchac dłużej niż 20 sek albo zmien dzwiek na mono pewnie bedzie w odbiorze lepiej
Nawrót na ścieżce o 180 stopni z uślizgiem tylnego koła (z całkowitego zatrzymania)?
Mając klasyczne sprzęgło mamy kontrolę a w automacie nie wiadomo co on odwali, czy nie wywiezie nas w krzaki?
O kosztach naprawy automatów w aucie przemilczę, a ile będzie kosztowała naprawa takiej skrzyni w moto? Ktoś zna ceny poszczególnych gratów łącznie z elektroniką?
Jeden kanał w słuchawkach nie działa.
był na obu kanałach twój głos bo nie da sie tego słuchac dłużej niż 20 sek albo zmien dzwiek na mono pewnie bedzie w odbiorze lepiej
Słychać na jednym kanale tylko.
Nawrót na ścieżce o 180 stopni z uślizgiem tylnego koła (z całkowitego zatrzymania)?
Mając klasyczne sprzęgło mamy kontrolę a w automacie nie wiadomo co on odwali, czy nie wywiezie nas w krzaki?
O kosztach naprawy automatów w aucie przemilczę, a ile będzie kosztowała naprawa takiej skrzyni w moto? Ktoś zna ceny poszczególnych gratów łącznie z elektroniką?
Jeden kanał w słuchawkach nie działa.
tyle że tam są klasyczne sprzęgła..a taki nawrót to o wiele większa prościzna.. sprzęgła są w typowe a skrzynia normalna jak każdej innej hondzie.. tyle że sterowane silniczkiem.. koszta takie same więc.. a po za ram to się nie psuje..
na głośnikach moze słychać prawidłowo w stereo na słuchawkach porażka az sprawdze w telefonie dokładnie ex1 gadasz tylko na prawym kanale dla mnie nie do wytrzymania popraw dzwiek aby był na obu kanałach twój głos bo nie da sie tego słuchac dłużej niż 20 sek albo zmien dzwiek na mono pewnie bedzie w odbiorze lepiej
noo niestety pogmerało się w mikrofonach i tak wyszło.. trzeba słuchać na jednym głośniku.. :)
W CRF 1000 dopóki motocykl się toczy nie wbijesz N
noo niestety pogmerało się w mikrofonach i tak wyszło.. trzeba słuchać na jednym głośniku.. :)
Nie jestem masochistą;)
ziutek2002
24.06.2024, 07:57
Bardzo fajny filmik!
DCT użytkuję 6 rok. Jak w ogóle przyszedł ten czas, kiedy mogłem sobie pozwolić na ,,nową'' Afrykę z 2016r, najważniejsze założenie - żadnego automatu. Miałem przygodę z jedną skrzynią automatyczną w aucie i kosztowało mnie to furę pieniędzy. Ale, że sytuacja była taka, a nie inna i sprzedawany motocykl spełniał wszystkie moje oczekiwania...z wyjątkiem właśnie tej skrzyni...trzy dni nie spałem bo milion myśli: to, tamto, sramto, ale musiałem podjąć jakąś decyzję i zakupiłem i...i to była najlepsza decyzja.
Potwierdzam to co napisał luk2asz odnośnie eliminacji minusów - robię tak samo :) A panny i dzieci cieszą się jak zatrąbisz kilka razy zamiast przygazówki :)
Dopiszę od siebie jeszcze to: mimo, że DCT ,,odwala'' za Ciebie kupę roboty uważam, że należy się nauczyć takim motocyklem jeździć. Jak poznasz wszystkie tajniki jak dodatkowo sterować albo dodawać coś od siebie podczas pracy tej skrzyni to frajda z jazdy tym motocyklem jest niesamowita.
Jeżeli będzie kiedyś następna Afryka to musi spełniać najważniejsze założenie: tylko DCT:)
noo niestety pogmerało się w mikrofonach i tak wyszło.. trzeba słuchać na jednym głośniku.. :)
Zrób mono po prostu.
Najprawdziwsza prawda! Prawie 50 tys z DCT zrobiłem i kupiłbym jeszcze raz.
Ciekawe jak ten nowy automat BMW będzie działał.
radiolog
24.06.2024, 10:19
Mnie tam Ex przekonał , ale na 1 jeździe godzinowej jaką oferuje dealer tego nie doświadczysz , dopiero druga, trzecia coś da. Oglądałem różne filmiki o dct i słyszałem no skrzynia ma opóźnienie , odkręcamy gaz i chwilę nic się nie dzieje, głupi tego słuchałem , ale to jest wiadome, bo tak samo jest w aucie, mija chwila zanim elektronika zrozumie że przyspieszamy.
Ale po to są przyciski przy kierownicy +\- żeby tą zwłokę wyeliminować , redukujemy - i jest równie szybko , jak nie szybciej jak w manuału. A tu tester włącza tryb D , jedzie 50 km/h na 6-ce i odkręca w opór i mówi nie jedzie.
W jeździe zachodem , czy w mieście gdzie nie trzeba ciągle zmieniać biegów poezja .
Wolny dojazd do świateł nie ma polsprzegla, ale tylny hamulec robi dobrze za półsprzeglo, a to że nie zgaśnie jak nie trzeba też plus.
TOMADYNA
25.06.2024, 15:13
No EX kawał solidnej informacji :bow:
Uważam że DCT jest suuuuuper.
W 100% zgadzam się z przytoczonymi Twoimi przykładami.
No i proszę Yamaha też :)
mJaNvsd56gg
No i proszę Yamaha też :)
mJaNvsd56gg
no to mamy już
Hondę
BMW
KTM-a
i teraz YAMAHA :)
Hondę
BMW
KTM-a
i teraz YAMAHA :)
Sprawa jest prosta, Honda skrzynie DCT tłucze ponad 10 lat i to działa mimo początkowych 'oporów materii' (poczytajcie posty z 2015 /2016 na tym Forum ;)). I okazuje się, że to się też nieźle sprzedaje. Więc inni też się 'obudzili' i chcieliby kawałek tego tortu. To jak z SUVami, nie istniejesz w 'main streamie' jak nie masz takiego modelu w ofercie :rolleyes:
Sprawa jest prosta, Honda skrzynie DCT tłucze ponad 10 lat i to działa mimo początkowych 'oporów materii' (poczytajcie posty z 2015 /2016 na tym Forum ;)). I okazuje się, że to się też nieźle sprzedaje. Więc inni też się 'obudzili' i chcieliby kawałek tego tortu. To jak z SUVami, nie istniejesz w 'main streamie' jak nie masz takiego modelu w ofercie :rolleyes:
Dokładnie tak!
radiolog
28.06.2024, 15:47
Dzisiaj pojeździłem już 2h z dct i wg mnie najlepszym trybem jest S2, z kontrolą biegu przyciskami +\-. Czasami nie może się zdycydiwan na którym biegu chce jechać , więc lepiej samemu przy niskich prędkościach i skręcaniu zbić go do 1, zanim to zrobi w najmniej oczekiwanym momencie. Przy delikatnym trzymaniu przepustnicy idealnie toczy się na półsprzegle i ciasne zawracanie to nie problem, wystarczy delikatna stabilizacja tylnym hamulcem.
Hill Assist z użyciem klamki hamulca ręcznego też fajny patent , akurat mam wystarczająco długie palce.
O dziwo bardzo sprawnie rozpędza się do 180 km/h.
Jedynie wersja z ES wymaga regulacji zawiasu. Ostatecznie wyszło że napięcie wstępne na poziomie 14 kierowca z ustawieniem H i dodatkowym dumpingiem przynosi super efekt , o dziwo na postoju ju jest miękka, utwardza się przy większych prędkościach.
Kolejne testy będą już na własnym, z 2 razy zapomniałem się że nie ma dźwigni , a ja chce zredukować
Nawrót na ścieżce o 180 stopni z uślizgiem tylnego koła (z całkowitego zatrzymania)?
Mając klasyczne sprzęgło mamy kontrolę a w automacie nie wiadomo co on odwali, czy nie wywiezie nas w krzaki?
O kosztach naprawy automatów w aucie przemilczę, a ile będzie kosztowała naprawa takiej skrzyni w moto? Ktoś zna ceny poszczególnych gratów łącznie z elektroniką?
Jeden kanał w słuchawkach nie działa.
ile km zrobiłeś na DCT ?
naprawa skrzyni nic nie kosztuje bo się nie psuje a jeżeli już to się wydarzy to prawdopodobnie będzie taniej niż w manualu ponieważ dostępność części do DCT to tak na oko 80/20% dla manuala.
- kpl. sprzęgło do DCT 460zł i te same ogłoszenia widzę już od roku
używane części do CRF są bardzo tanie i dużo jest praktycznie nowych podzespołów w ogłoszeniach, dlaczego są tanie ? bo nie ma na nie zbytu a dlaczego nie ma to już sam sobie odpowiedz. Dlaczego jest sporo praktycznie nowych części ? ponieważ rama CRF nie przeżyje nawet niedużej stłuczki i motocykli ubywa a części przybywa.
radiolog
29.06.2024, 15:46
To rama aż tyle kosztuje żeby ja było nieopłacalne wymienić ?
Pytanie czy tak się gnie, bo wiara montuje pancerne gmole, albo gmole heed?
To dobrze że podzespoły hondy są tak niezawodne w porównaniu do podzespołów KTM
Ale wracając do DCT, czy jest jakaś różnica między S2 a S3?
Wg moich doświadczeń każde kolejne "S" dłużej ciągnie na poszczególnych biegach. W ATAS 1000 najlepiej mi się jeździło na S1 + redukcje przyciskami, w 1100 lepsze jest S2.
consigliero
29.06.2024, 20:06
Zapytałem o nową AT Adama co hondy robi. Podoba mu się bezdętkowość oraz to że tylną ramę można odkręcić. Tyle usłyszałem
Consi, Ty se wyremontuj swoje stare 1200 i jeździj, dopóki się nie rozpadnie. A nie miodu w d... szukasz ;-)
consigliero
30.06.2024, 08:09
To już zrobiłem, ale z ciekawości skonfigurowałem nową AT
Kosmos, z drugiej strony ze 20tyś taniej niż nowy GSA.
Ehh a moja z 2020, co prawda bez elektrycznego zawiasu , stoi za pół tej ceny i tylko kilka telefonów, a lepiej wyposażona.
Bo kolor masz niechodliwy ;-)
Bo kolor masz niechodliwy ;-)
Ach te gusta ;)
To rama aż tyle kosztuje żeby ja było nieopłacalne wymienić ?
Pytanie czy tak się gnie, bo wiara montuje pancerne gmole, albo gmole heed?
To dobrze że podzespoły hondy są tak niezawodne w porównaniu do podzespołów KTM
Ale wracając do DCT, czy jest jakaś różnica między S2 a S3?
Przejedź się na manualu w dct po alpejskich winklach wtedy zkumasz zabawę w przyciskach -/+, inaczej nie wytłumaczę bo hamowników nie używasz ale to musi być V4 . :)
ziutek2002
01.07.2024, 06:24
Kosmos, z drugiej strony ze 20tyś taniej niż nowy GSA.
Ehh a moja z 2020, co prawda bez elektrycznego zawiasu , stoi za pół tej ceny i tylko kilka telefonów, a lepiej wyposażona.
Wojtku - podeślij mi proszę link na PRIV do oferty Twojej AT
Edit: ok, znalazłem, jest na forum
radiolog
01.07.2024, 12:13
To czas się pochwalić , gotowa do odbioru
https://youtu.be/II6cFvXXOdw?si=prIyWwzi5kUMwOGL
Gratulacje, niech służy i cieszy :-)
radiolog
10.07.2024, 15:48
No to już odebranahttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20240710/b3803212cb97ee3b93252eb4df7d80b4.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240710/b83058099e63d5d0fa2b3fae00dde77e.jpg
Gratulacje. Niech cieszy i daje frajdę z jazdy.
Ślicznotka , widzę że "dopasłeś" ją srogo :Thumbs_Up::)
A przód to 21" czy 19" ?
radiolog
10.07.2024, 18:02
19, prowadzi się jak rower, KTM był lżejszy ale łatwo tracił swój punkt równowagi , a Honda nie
Bardzo ładny motocykl. Niech służy.
Ładna bestyja. Muszę kiedyś wypożyczyć nową wersję z 19" na przedzie i spróbować co to warte.
Niech bezawaryjnie służy.
radiolog
12.07.2024, 12:39
Z każdym przejazdem tylko się bardziej utwierdzam że to był dobry wybór .
Ale szybkie kręte górskie trasy to tylko tryb M, tryb S czasami uparcie chce wbijać do góry , jak tylko się trochę odpuści gaz, no i przy granicznej niskiej prędkości lubi wbić 1 , więc lepiej go w tym uprzedzić.
Zwrotność i manewrowanie tym mimo że szyszki klocem jest łatwiejsze niż na KTM.
Praca polsprzegla przy niskich prędkościach też jest w porze
I da się jeździć z 1/3 mocy mniej? :rolleyes:
I da się jeździć z 1/3 mocy mniej? :rolleyes:
Miałem 1190 i prawdę mówiąc nie rozumiem po co w turystycznym enduro 150hp i uslizg koła przy wyprzedzaniu na 3 biegu.
radiolog
12.07.2024, 18:43
I da się jeździć z 1/3 mocy mniej? :rolleyes:
Spoko się da, dźwięk silnika jest też fajniejszy niż w KTM.
KTM na jedynce dostawał szaleju, Honda na 1-ce trochę przymula w porównaniu do KTM, ale potem idzie pięknie .
radiolog
15.07.2024, 10:31
To przymulanie chyba wynika z klapki wewnątrz tłumika, co zmienia przelot, nie zawsze się to dzieje.
Ale jednej rzeczy Honda niepoprawila przez 8 lat- położenia przednich setów , jak dawniej łydki poobijane przy przepychaniu okrakiem
To przymulanie chyba wynika z klapki wewnątrz tłumika, co zmienia przelot, nie zawsze się to dzieje.
Ale jednej rzeczy Honda niepoprawila przez 8 lat- położenia przednich setów , jak dawniej łydki poobijane przy przepychaniu okrakiem
No bo kto tak przepycha motórsa ?:)
radiolog
15.07.2024, 20:22
No bo kto tak przepycha motórsa ?:)
chociażby przy cofaniu tyłem do garażu
chociażby przy cofaniu tyłem do garażu
To się robi stojąc obok motocykla, a nie siedząc na nim
radiolog
16.07.2024, 22:31
To się robi stojąc obok motocykla, a nie siedząc na nim
jak nachylenie wjazdu do garażu jest duże, to łatwiej i bezpieczniej jest to zrobić siedząc, po płaskim jak najbardziej obok.
Zawsze zsiadasz i przepychasz obok ,nawet o 5 cm, jak tyle potrzeba? To ciągłe zsiadanie i wsiadanie musi być upierdliwe strasznie
jak nachylenie wjazdu do garażu jest duże, to łatwiej i bezpieczniej jest to zrobić siedząc, po płaskim jak najbardziej obok.
Zawsze zsiadasz i przepychasz obok ,nawet o 5 cm, jak tyle potrzeba? To ciągłe zsiadanie i wsiadanie musi być upierdliwe strasznie
Zawsze.
„Drobienie” nóżkami to bardzo lamerskie zachowanie i mało skuteczne i jak kiedyś noga Ci odjedzie na piasku lub po prostu to się oduczysz „ drobić „
Łatwiej i bezpieczniej jest wziąć moto w łapy, zwłaszcza pod górę.
O 5 cm ? A co da te 5 cm. Tak parkujesz , aby już nie robić korekty nóżkami :)
Po co takie określenia jak lamerskie.... nie zawsze jest dość miejsca, równie dobrze można poślizgnąć się prowadząc motor co kiedyś widziałem i kierownikowi przygniotło nogę więc trochę luzu i mniej pozjadanych rozumów...
Zawsze.
„Drobienie” nóżkami to bardzo lamerskie zachowanie i mało skuteczne i jak kiedyś noga Ci odjedzie na piasku lub po prostu to się oduczysz „ drobić „
Łatwiej i bezpieczniej jest wziąć moto w łapy, zwłaszcza pod górę.
O 5 cm ? A co da te 5 cm. Tak parkujesz , aby już nie robić korekty nóżkami :)
I nigdy nie przepychałeś moto siedząc na nim? Okeeeej.
I nigdy nie przepychałeś moto siedząc na nim? Okeeeej.
kiedyś tak, no ale czlowiek z czasem sie uczy
Dla mnie to coś normalnego. Siadam i cofam siedząc a nie przepycham moto. I faktycznie jak miałem NAT to te podnóżki wadziły.
radiolog
17.07.2024, 09:57
A wracając do tematu, chyba jednak zostawie tryb D na wolną jazdę w koreczku, w innych 98% zastosowań tryb manualny będzie najlepszy.
Czasami jednak nie rozumiem, dlaczego nawet w trybie S2 uparcie zmienia biegi wyżej, a np przed zakretem uparcie nie chce redukować dół, czasami trzeba 2x razy mu powtarzać przyciskiem "-" zredukuj, ja wiem lepiej.
W trybie M zmiana biegów jest na poziomie, jaki rzadko można osiągnąć z manualnym sprzęgłem i bez QS.
No i czasami przy prędkościach granicznych, potrafi na rondzie przejść z 2 na 1, co objawia się zawahaniem, w trybie M to raczej niemożliwe, chociaż nawet w trybie M skrzynia sama redukuje jak obroty są za niskie i grożą zadławieniem.
W dodatku w trybie D/S i jednoczesnm korzystaniu z carplay trzeba na ucho się domyślać co za bieg.
No itrzeba nauczyć mózg, że kierunkowskaz jest wyzej, bo jak się pomyli to redukcja zamiast migacza może wystraszyć.
zbychuto
17.07.2024, 11:39
Faktycznie ten tryb D poprawili w stosunku do rocznika, którym jeżdżę czyli 2017 i da się tym jechać bez szarpania. Co do mylenia kierunków z redukcją to raczej miałem inne wrażenia. Afryka po prostu ma te kierunki tam gdzie inne motocykle klakson i ja tutaj miałem problem. W stosunku do modelu z 2016-2017 nic się tutaj nie zmieniło z rozmieszczeniem. Jedyny problem to responsywnością tych kierunkowskazów. Zrobiły się jakieś takie małe i plastikowe, prawie za każdym razem musiałem się upewnić, że wrzuciłem kierunek.
Miałem 3h do potestowania i w sumie motocykl fajny ale jakoś poza wysokością i kompaktowości to nie widzę wielkiej różnicy. Ja mam już wysoki pesel i ta ilość elektroniki nie jest dla mnie do ogarnięcia i zupełnie niepotrzebna. W dodatku pasażerka po 2h jazdy podsumowała, że mniej wygodny bo plastiki wbijają się w uda a uchwyt na łapki jest mniej wygodny bo kanciasty.
Ot i nie będzie zmiany na nowszy model….
radiolog
19.07.2024, 10:28
Im więcej jeżdżę tym częściej używam Tryb M, to tryb który niczym nie różni się od wersji manualnej, ale pozwala zmieniać biegi w sposób nieosiągalny dla wersji ze sprzęgłem czy qs.
Tryb D/S to na jakąś paradę się nada jedynie, bo albo trzeba łoić gaz, albo ciągle redukować z 5-tki czy 6-taki przy 70 km/h
Im więcej jeżdżę tym częściej używam Tryb M, to tryb który niczym nie różni się od wersji manualnej, ale pozwala zmieniać biegi w sposób nieosiągalny dla wersji ze sprzęgłem czy qs.
Niektórym zajęło to 8 lat ;)
Ja się tylko utwierdziłem, że w motocyklu tylko manualna skrzynia
radiolog
19.07.2024, 15:34
Tylko krowa nie zmienia poglądów hehe, do dct trzeba dojrzeć, albo przejrzeć hehe i zdecydowanie nauczyć się tym jeździć . Przesiadając się z manualną na 1 godzinę testów tylko nabiera się złych przekonań.
Ale dct sprzed 8 lat jest inna niż obecna hehe
Nie jestem pomarańczowym radykalista, żeby dostawać orgazmu wyłącznie na widok tej marki, a tak naprawdę to mocno grzeje, brzmi jak sieczkarnia i trzeba mieć dobre Assistance
Cytat mdxmd
ktoś wrzucił na FB post, kupił 1100 w DCT i zaczęły się problemy ze skrzynią biegów, po jakimś tam okresie diagnozy ustalono, że winny jest sterownik i wydawać by się mogło uff to niewiele.... ale przyszła informacja z hondy, że termin dostawy nowego sterownika to grudzień 2024
Faktycznie ten tryb D poprawili w stosunku do rocznika, którym jeżdżę czyli 2017 i da się tym jechać bez szarpania. Co do mylenia kierunków z redukcją to raczej miałem inne wrażenia. Afryka po prostu ma te kierunki tam gdzie inne motocykle klakson i ja tutaj miałem problem. W stosunku do modelu z 2016-2017 nic się tutaj nie zmieniło z rozmieszczeniem. Jedyny problem to responsywnością tych kierunkowskazów. Zrobiły się jakieś takie małe i plastikowe, prawie za każdym razem musiałem się upewnić, że wrzuciłem kierunek.
Miałem 3h do potestowania i w sumie motocykl fajny ale jakoś poza wysokością i kompaktowości to nie widzę wielkiej różnicy. Ja mam już wysoki pesel i ta ilość elektroniki nie jest dla mnie do ogarnięcia i zupełnie niepotrzebna. W dodatku pasażerka po 2h jazdy podsumowała, że mniej wygodny bo plastiki wbijają się w uda a uchwyt na łapki jest mniej wygodny bo kanciasty.
Ot i nie będzie zmiany na nowszy modelâŚ.
wg. mnie nic nie zmienili, po prostu CRF1100 ma precyzyjniejsze sterowanie mieszanką (oddzielna sonda lambda na każdy z cylindrów) prawidłowo podregulowana CRF1000 też nie szarpie co nie zmienia faktu, że przełożenia trybu D od 3 biegu w górę są skrajnie źle zaprogramowane - oczywiście przy lekkim operowaniu gazem. Trzeba być silnym psychicznie aby latać w tym trybie. S1,S2 jest trochę lepiej bo korzystają z wyższych obrotów i przynajmniej da się w miarę normalnie jeździć. Jeden inżynier zrobił genialną skrzynię to drugi zrąbał soft sterujący zmianą biegów i nawet po 8latach nie mogą zrozumieć o co tym klientom chodzi o ile kogokolwiek oprócz siebie słuchają.
radiolog
21.07.2024, 09:39
I dlatego właśnie jeżdżę już tylko w trybie M, bo D ma program zbyt ekologiczny, a w trybie S trzeba cały czas jeździć ostro, bo inaczej też przechodzi w tryb ekologiczny, w trybie M z reguły wystarczy redukcja o 1 bieg, w trybie S często to są 2 biegi, poza tym tryb D/Sw ogole nie wykorzystuje kompresji i z reguły przy ostrych zjazdach radośnie zapina 5, czyli trzeba hamulcami zjeżdżać
radiolog
22.07.2024, 21:43
A co jaki czas warto robić kalibrację DCT?
A co jaki czas warto robić kalibrację DCT?
jak przestanie płynnie zmieniać biegi.
radiolog
30.07.2024, 07:48
Jeszcze jedna obserwacja, jak skrzynia zimna, półsprzęgło staruje od wyższych obrotów , po przejechaniu kilometra i rozgrzaniu efekt znika i startuje od lekkiego odkręcenia manetki. Efekt śmieszny, zwłaszcza jak rusza się z miękkiego podłoża.
Natomiast najlepszym trybem jest jednak M, S1 jak już to jak ogarnie człowieka totalne lenistwo
zbychuto
30.07.2024, 09:35
Zdarza się zgasnąć. Stoisz na światłach jako pierwszy, zapala się zielone, gaz...i klops. Zdarzyło się 4 razy na przestrzeni 60tys. km
radiolog
04.08.2024, 17:26
Mnie się nie zdarzyło jeszcze .
Kurczę po 4 latach na pomarańczy zapomniałem , że Africa ma o wiele większy zakres skrętu kiery, w pomarańczy już waliło się w ogranicznik.
Przy małych skokach cisza z tyłu, w pomarańczy walił łańcuch jak głupi.
Od nowa muszę się uczyć jeździć, bo 6- tka już od 90 km/h bezproblemowo ( w pomarańczy nie do pomyślenia).
W Hondzie żyroskop idealnie nawet od 2 tys działa idealnie, w pomarańczy nie do pomyślenia takie obroty.
Dźwięk silnika ATAS a pomarańczy to 2 różne bieguny.
Obecnie jeżdżę wyłącznie w trybie M i nie zauważam różnicy w stosunku do manualnej z qs, chodzisz tryb M w DCT zawsze pięknie zmienia biegi, a z tego co pamiętam qs w pomarańczy wymagał minimum 4 tys obrotów, a z 1 na 2 nie tak działał do dupy.
Nawet z trybem M dojeżdżając do świateł na samym końcu mam 1, więc skupiam się tylko na tym żeby się zmieścić między autami.
A jaka ulga dla lewego śródręcza i śródstopia , po dłuższej jeździe zawsze miałem problem z MTP 1, but lewy też na dłużej starczy.
Myślę że najlepszy test dla DCT to takie stelvio, tam się ludzie wygrzmacają, bo nie umieją do końca opanować połsprzegla na ciasnych nawrotach a tu wystarczy trzymać lekko gaz
Mi przez niecałe 4 lata zgasła 3-4 razy. Po akcji serwisowej na soft silnika zdarzyło się może raz...
consigliero
05.08.2024, 07:54
Myślę że najlepszy test dla DCT to takie stelvio, tam się ludzie wygrzmacają, bo nie umieją do końca opanować połsprzegla na ciasnych nawrotach a tu wystarczy trzymać lekko gaz
Marcin wybacz, ale jakie półsprzęgło, to w mojej ocenie prosta droga do jego spalenia. Wchodzę na takim biegu aby operować tylko przyspieszeniem a na zakrętach w górach się znam i to jeżdżąc w dwie osoby. Zapytaj Beaty :)
radiolog
05.08.2024, 08:33
No właśnie nie , cała jazda precyzyjna i wolna opiera się na friction zone sprzęgła, czyli półsprzęgle. Wiadomo że jak odpalisz 6 tys i półsprzęgło to go spalisz, w innych przypadkach nie ma takiej opcji, a w DCT Honda wykorzystuje tak sprzęgło żeby go nie spalić.
Zawsze tak jeździłem na alpejskich przełęczach i nigdy sprzęgła nie spaliłem, ani nie musiałem przedwcześnie zmieniać.
No właśnie nie , cała jazda precyzyjna i wolna opiera się na friction zone sprzęgła, czyli półsprzęgle. Wiadomo że jak odpalisz 6 tys i półsprzęgło to go spalisz, w innych przypadkach nie ma takiej opcji, a w DCT Honda wykorzystuje tak sprzęgło żeby go nie spalić.
Zawsze tak jeździłem na alpejskich przełęczach i nigdy sprzęgła nie spaliłem, ani nie musiałem przedwcześnie zmieniać.
dużo zależy od przełożenia 1-biegu, gdy jest krótkie trudno coś spalić w BMW oleum z suchą tarczą sprzęgła ryzyko spalenia jest duże, przy mokrych sprzęgłach jak w CRF nie. Jeżeli chodzi o DCT to masz to wszystko .. wiecie gdzie, trzeba niemal stanąć w miejscu aby skrzynia pracowała na półsprzęgle, w CRF sprzęgło także można spalić i DCT nic nie pomoże, to nadal jest mokre sprzęgło a nie konwerter momentu jak w automatach znanych z samochodów. Nie mniej jednak nie znam przypadku spalania sprzęgła przy skrzyni DCT
radiolog
06.08.2024, 09:54
Czy to możliwe, że pierwsze 1000 km skrzynia inaczej zmienia biegi niż po pierwszym przeglądzie?
Mam takie wrażenie, przedtem wyraźnie nawet w trybie S dążyła do niskich obrotów, teraz tryb S2 działa inaczej, nie tak ochoczo wbija od razu wyższy bieg ,nawet przy spokojnej jeździe.
No chyba, że to efekt kalibracji, jaką daje możliwość do przeprowadzenia Honda
Kolega kupił Suzuki v-strom 800 DE. Po pierwszym przeglądzie przy 1000 km stwierdził, że to całkowicie inny motocykl na plus.
Może fabrycznie jest wgrany jakiś soft, który delikatniej traktuje silnik, a po 1000 już normalny?
radiolog
11.08.2024, 11:37
Dzisiaj dłuższy test DCT i to po górkach i zakrętach i jednak S3 wcale nie jest taki zły , potrzebuje kilku korekt, ale niezbyt częstych.
Najbardziej wkurzające ale nie w DCT jest ciągle wieszający się CarPlay
Dzisiaj dłuższy test DCT i to po górkach i zakrętach i jednak S3 wcale nie jest taki zły , potrzebuje kilku korekt, ale niezbyt częstych.
Najbardziej wkurzające ale nie w DCT jest ciągle wieszający się CarPlaySkasuj parowanie telefon i kask. Zostaw kask do motocykla , motocykl do telefonu i po problemie. Ja mam od roku bezprzewodowy i jest ideal jak dla mnie.
Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka
radiolog
12.08.2024, 16:58
zmieniłem kabel.
Zostawiłem parowanie Edge- telefon, ale Hondę sparowałem z Edge, gdy wyskoczył komunikat o parowaniu i zrobiłem to w trybie bike.
Telefon z CarPlay tylko po kablu , bez parowania telefonu z Honda
Narazie odpukać nie restartował się ani razu.
Kasowanie telefo-Edge odcina Cię od konfiguracji i szybkiego parowania, oraz zmiany tryby dmc/bt
zmieniłem kabel.
Zostawiłem parowanie Edge- telefon, ale Hondę sparowałem z Edge, gdy wyskoczył komunikat o parowaniu i zrobiłem to w trybie bike.
Telefon z CarPlay tylko po kablu , bez parowania telefonu z Honda
Narazie odpukać nie restartował się ani razu.
Kasowanie telefo-Edge odcina Cię od konfiguracji i szybkiego parowania, oraz zmiany tryby dmc/btA to ciekawe bo ja mam Slim , a to tylko mała obudowa i dmc /bt mogę zmienić szybko klawiszami (odpowiednia kombinacja) I tak samo parowanie. Myślę że jest to samo w edge.
Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka
radiolog
12.08.2024, 21:40
A to ciekawe bo ja mam Slim , a to tylko mała obudowa i dmc /bt mogę zmienić szybko klawiszami (odpowiednia kombinacja) I tak samo parowanie. Myślę że jest to samo w edge.
Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka
Instrukcja jako jedyny sposób na przełączenie podaje przez aplikację, a aplikacja odpali się jedynie przy sparowaniu cardo z telefonem.
do zapamiętania wszystkich kombinacji klawiszy to ściąga potrzebna hehe, albo codziennie trzeba ćwiczyć kody
radiolog
21.08.2024, 08:23
No nic jedyny pewny sposób działania CarPlay, to Cardo jako 2-go telefon z Hondą, a telefon po kablu z Hondą i usunięcie sparowania telefonu z Cardo . Wtedy nic się nie wiesza i nie restartuje co chwilę.
Wracając do DCT jedyny rozsądny tryb to wyłącznie M, jedyny mankament tej formy, to przy mocnym hamowaniu ciężko obsługiwać przyciski na kierownicy i tutaj np tryb S ma przewagę, albo przydałaby się dźwignia nożna
Przy mocnym hamowaniu nie ma czasu na zmianę biegów w każdej skrzyni, w DCT przy M też zmienia biegi co by silnika nie zadusić
radiolog
21.08.2024, 10:54
Przy mocnym hamowaniu nie ma czasu na zmianę biegów w każdej skrzyni, w DCT przy M też zmienia biegi co by silnika nie zadusić
Bardziej mi chodziło o dynamiczne dohamowanie, niż hamowanie awaryjne. Oczywiście zmienia, ale nie tak efektownie jak z blipem znanym z qs. Ciężko operować kciukiem , jak opóźnienie pcha Cię na menetki
Przy V4 to więcej silnikiem hamuje w M a heble jako pomocniczo działają
[QUOTE=radiolog;
Wracając do DCT jedyny rozsądny tryb to wyłącznie M, jedyny mankament tej formy, to przy mocnym hamowaniu ciężko obsługiwać przyciski na kierownicy i tutaj np tryb S ma przewagę, albo przydałaby się dźwignia nożna[/QUOTE]
Ja już wielokrotnie pisałem, że skrzynia DCT to rewelacja ale mapa zmiany biegów jest od początku tego rozwiązania źle zaprogramowana. Nie potrafię zrozumieć dlaczego przez tyle lat nie poprawią softu. Może nie jest to kwestia softu a sterownik skrzyni biegów powstał jako jeden projekt, który ma realizowane funkcje zaszyte już na poziomie elektroniki bez możliwości programowania, nie można tego łatwo zmienić bez przeprojektowania całości a to już są koszty.
radiolog
21.08.2024, 14:56
Dlatego olewam programy D i S i jeżdzę wyłącznie w trybie M, sam decyduje o przełożeniu i to działa najlepiej. Zamówiłem jednak zestaw nożny dodatkowo, bo palce nie zawsze się sprawdzają .
A wracając do trybów automatycznych, to albo trzeba wybierać S1 do zwykłej jazdy , ale w sytuacji podbramkowej nie chce się to zbierać , albo robi to z opóźnieniem, albo wyje bo chce jeździć sportowo - tryb S3.
W trybie M w każdym momencie jest tryb D, albo S3, ale to moje oprogramowanie powoduje szybką adaptację zależne od sytuacji na nastroju
Może sterownik/komputer uczy się stylu jazdy i naprzemienne lekko/ostro mu nie pomaga?
Może sterownik/komputer uczy się stylu jazdy i naprzemienne lekko/ostro mu nie pomaga?
Tak uczy się , to wygląda jak gadka trzeźwego z pijanym. ;)
radiolog
21.08.2024, 18:03
od września BMW w Krakowie startuje do testów ze swoim automatycznym sprzęgłem w 1300 GS, nie będzie przycisków przy kierownicy, wszystko będzie realizowane przez klasyczną dźwignię zmiany biegów i albo wybieramy D z opcją zmiany , albo tryb M
Dlatego olewam programy D i S i jeżdzę wyłącznie w trybie M, sam decyduje o przełożeniu i to działa najlepiej
nie będzie przycisków przy kierownicy, wszystko będzie realizowane przez klasyczną dźwignię zmiany biegów i albo wybieramy D z opcją zmiany , albo tryb M
Tak się po cichu zastanawiam to po co kupować automat? Dla podniesienia wagi motocykla, wartości? Dochodzi do absurdu bo została jeszcze tylko klamka sprzęgła. W tych przypadkach to za to, że jej nie naciskamy płacimy duuuużo więcej i dużo więcej będzie problemów technicznych związanych z automatem.
Przepraszam z góry, ale ja to dziwny jestem;) Pracowałem wiele lat przy produkcji manualnych skrzyń biegów.
Tyle tylko, że dct to nie jest klasyczny automat, a bardziej manual w którym silniczek zmienia za kierownika biegi. A przebiegi, jakie robią tym ludzie na świecie pokazują, że przy normalnym użytkowaniu i serwisowaniu ta skrzynia jest niezajebywalna.
DCT nie jest złe. Miałem styczność dłuższą w NC700 i pomimo tego, że to był wyścigowy osioł to po mieście naprawdę dobrze się jeździło. Czy teraz bym wziął - pewnie nie, ale nie umiem określić DCT czymś złym. Wg mnie to jest kwestia tego, jak dany kierownik chce sobie jeździć i tak jak w przypadku samochodów jest to po prostu alternatywna skrzynia.
Kiedyś się śmiałem z właścicieli motocykielów z dct teraz po 50kkm nie zamieniłbym tego na najnowszego manuala. No ale ja stary jestem i tylko po czarnym jeżdżę :D
A przebiegi, jakie robią tym ludzie na świecie pokazują, że przy normalnym użytkowaniu i serwisowaniu ta skrzynia jest niezajebywalna.
Coś w tym racji jest:
https://i.postimg.cc/qMq0Nwdb/Screenshot-2024-08-21-221546.png
Ciekawe i trudne do uwierzenia obserwując ciągłe awarie w CRFkach.
Ciekawe i trudne do uwierzenia obserwując ciągłe awarie w CRFkach.
A jakie awarie ciągle wyskakują w pierwszych crf1000?
https://www.varahannes.at/afrika%20twin.htm
Najwięcej awarii mają nieużytkownicy.
Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka
Ciekawe i trudne do uwierzenia obserwując ciągłe awarie w CRFkach.
Nic nie wiemy o tym zdjęciu: wynika z niego, że licznik nakręcił tyle kilometrów, ale na ilu silnikach, ramach, itd. ?:D
Poza tym zakładamy, że przebieg na zdjęciu nie jest np. wytworem AI :vis:
Nic nie wiemy o tym zdjęciu: wynika z niego, że licznik nakręcił tyle kilometrów, ale na ilu silnikach, ramach, itd. ?:D
Poza tym zakładamy, że przebieg na zdjęciu nie jest np. wytworem AI :vis:Przecież Cyryl podał link. Gość od tej NAT jest dość znany w świecie 'afrykowym'...
radiolog
22.08.2024, 11:09
Kiedyś się śmiałem z właścicieli motocykielów z dct teraz po 50kkm nie zamieniłbym tego na najnowszego manuala. No ale ja stary jestem i tylko po czarnym jeżdżę :D
Miałem dokładnie to samo, po miesiącu jedynie już mam wątpliwości czy wybrałbym teraz moto ze sprzęgłem ręcznym.
Odnośnie awarii miałem AT przed KTM i jedyna awaria jaka załapałem to obluzowana wtyczka nawi powodująca fałszywe alarmy abs.
W KTM przez 4 lata 3 razy skończyłem na lawecie i 1x prawie.
2x była to ta sam usterka czyli spalony stator, ale nikt tej oczywistej wady fabrycznej nie chciał uznać , ani użytkownicy, ani producent, chociaż to bardzo częsta przyczyna lawety w KTM. Oczywiście wymiana na gwarancji , ale niesmak że co 25 tys to samo.
1x laweta z powodu nieumiejętnej obsługi szybkozłączki baku i
1x bo nieumiejętna obsługa felgi z gumą uszczelniającą nyple.
Najwięcej awarii mają nieużytkownicy.
Mam dokładnie to samo zdanie.
Po 3 sezonach na crf manual nie miałem żadnej awarii.
Ten sezon kończę na T7 i wracam do crf ale w dct
Najwięcej awarii mają nieużytkownicy.
Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka
Święte słowa!
U mnie 3 lata ponad 45tys km i zero awarii - ATAS 1100 DCT. Tylko przeglądy / eksploatacja i 2 akcje serwisowe.
Ciekawe i trudne do uwierzenia obserwując ciągłe awarie w CRFkach.
to zdjęcie przedstawia CRF1000 a nie 1100, awaryjność 1100 jest większa ale na tle konkurencji to i tak jest b.dobrze, marki europejskie w tej kwestii są już raczej za chińczykami, plastelina za chore pieniądze.
Moja 2018 DCT ma aktualnie 91000km nakręconych osobiście:), bez awarii i jakichkolwiek problemów, nawet aku co to miał zaraz paść dalej kręci.
Od ubiegłego sezonu zacząłem używać wyłącznie trybu MT i bardzo mi to odpowiada:Thumbs_Up:
Moja 2018 DCT ma aktualnie 91000km nakręconych osobiście:), bez awarii i jakichkolwiek problemów, nawet aku co to miał zaraz paść dalej kręci.
Od ubiegłego sezonu zacząłem używać wyłącznie trybu MT i bardzo mi to odpowiada:Thumbs_Up:
Co to ten MT ?
radiolog
22.08.2024, 22:41
Co to ten MT ?
Tryb ręczny , sam decydujesz kiedy zmieniać biegi, komputer nie zmieni sam, no chyba że grozi zgaszeniem to co najwyżej zredukuje
Co to ten MT ?
Manualny Tryb:drif:
Ja to po prostu nazywam M manual. :)
radiolog
06.12.2024, 10:29
To była siła przyzwyczajenia do KTM, po 3 miesiącach przyzwyczajania się do dct, tryb S3 jest jednak spoko i szybciej przyspiesza niżbym to robił w trybie M
A jak z mocą duża różnica?:)
Witam, mogę powiedzieć tylko tyle, że właśnie dzięki filmowi EX-a o skrzyni DCT moje wątpliwości zostały rozwiane i w tym roku stałem się właścicielem CRF 1000 DCT rok 2016. Po przesiadce z leciwego trampka XL600V, już pierwsze kilometry po zakupie wracając do domu "banan" nie schodził mi z gęby :) Tak jak inni pisali wcześniej tryb D jest bardzo ospały, ale odnalazłem się na trybie S2, praktycznie stworzony idealnie do mojego stylu jazdy. Do czego mogę się doczepić to tylko do tego, że za długo zastanawia się w tym trybie komputer nad redukcją, ale od czego są łopatki +/- :Thumbs_Up: EX jeszcze raz dzięki za pomoc w rozwianiu wątpliwości pozdrawiam
Łopatki +/- to jest mus. U mnie wytworzył się taki nawyk, że w momencie wyprzedzania czy chęci przyspieszenia po prostu, paluszek automatycznie klikał łopatkę i była natychmiastowa redukcja i do przodu. Jeździłem na S1, czasem S2. W 1100 conajmniej S2, bo tam jakoś inaczej są skonfigurowane te momenty zmiany.
radiolog
23.02.2025, 17:52
Po 8 tys.albo skrzynia nauczyła się mnie, albo ja skrzyni. Jeżdżę wyłącznie w trybie S3, nie widzę obecnie przewagi trybu M. Wiem kiedy zrobić manualną redukcję i tyle, 96% czasu pozwalam działać komputerowi. Ręczna redukcja przed wyprzedzanie i gdy prędkość jest na granicy 1/2, wtedy wolę sam wbić 1, niż gdyby miało to się zdarzyć w złożeniu .
Przy dynamicznym przyspieszaniu komputer szybciej wbija niż łopatki . To pierwsze niedopasowanie to był jednak efekt narowistosci KTM
Po 8 tys.albo skrzynia nauczyła się mnie, albo ja skrzyni. Jeżdżę wyłącznie w trybie S3, nie widzę obecnie przewagi trybu M. Wiem kiedy zrobić manualną redukcję i tyle, 96% czasu pozwalam działać komputerowi. Ręczna redukcja przed wyprzedzanie i gdy prędkość jest na granicy 1/2, wtedy wolę sam wbić 1, niż gdyby miało to się zdarzyć w złożeniu .
Przy dynamicznym przyspieszaniu komputer szybciej wbija niż łopatki . To pierwsze niedopasowanie to był jednak efekt narowistosci KTM
Raczej to po prostu najlepszy tryb na Twoje potrzeby. Po 6 latach na dct nie wierzę w bajki o „uczeniu” się skrzyni ;)
radiolog
24.02.2025, 18:14
Raczej to po prostu najlepszy tryb na Twoje potrzeby. Po 6 latach na dct nie wierzę w bajki o „uczeniu” się skrzyni ;)
Jak ja się czegoś jeszcze nauczyłem, to plus dla mnie hehe.
Może też sama skrzynia się dotarła i tyle.
Teraz raczej do skrzyni manualnej ciężko wrócić.
Podobnie jest ze skrzynią lineatronic w Subaru, trzeba się jej nauczyć, bo inaczej wyje i nie jedzie.
Skrzynia DCT Hondy uczy się od używania manuala, to z autopsji i najlepiej po resecie skrzyni. Przecie nie ma wtyczki co by połączyć mózg ze sterownikiem motoru co by wiedział co kierownik ma na myśli :D
Jak ona taka mądra to niech mi w trybie "auto" nie zmienia biegów na zakręcie np. na rondzie.
Przed wyprzedzaniem paluszkiem lewej ręki robię "-1" i jest bajkowo.
Co do awarii to niestety przy przebiegu około 30kkm DCT w mojej ATAS dostało jakiejś obstrukcji czego objawem był brak możliwości włączenia tempomatu. Zmieniało toto ustrojstwo biegi normalnie, ale np zamiast wskazywania aktualnie wybranego biegu na kolorowym monitorku ukazywał się magiczny znak "-". Mędrcy z Honda Plaza próbowali coś tam wgrywać, ale stwierdzili, że wszytko jest niby ok, że podczas ostatniego przeglądu wgrano mojej Hondzie wadliwe oprogramowanie (poprzednia wizyta również w Plaza) i że nowego softu na tamta chwilę nie było i trzeba było czekać aż się pojawi. Dodatkowo człowiek z tego samego serwisu nakazał mi za każdym razem po włączeniu zapłonu, ale jeszcze przed rozpoczęciem jazdy ustawić ikonkę "W" (Wheelie) na 0. Co ciekawe po każdym wyłączeniu zapłonu ustawienia wartość W wracała do wskazania "1". Mówię Wam "szału" można było dostać.
Na szczęście po kolejnym podłączeniu komputera, tym razem w serwisie MCS, usterka przestała się ujawniać i jest dobrze, a na szafie przybyło kolejne 3kkm.
Generalnie jest, jaka jest. Ma swoje wady i zalety. Ja się przesiadłem po kilku sezonach z dct na manual i raczej chciałbym szybko wrócić. Jednak do dobrego człowiek się przyzwyczaja.
Miałem okazję pojeździć prawie tydzień automatem /mp3/, nigdy nie jeździłem DCT ale jestem w stanie uwierzyć że mógłbym wsiąknąć. Przezornie nie próbuje.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.