PDA

View Full Version : CRF 1100 AS 2024 - zakup


polaand
28.05.2024, 11:37
Szanowni czy ktoś z Was zakupił ostatnio CRF1100 AS 2024 w manualu ?
Potrzebuję kopię/skan wydawanego w Polsce dokumentu pn. Oświadczenie o danych niezbędnych do rejestracji. Moto kupiłem w Niemczech i takiego papierka nie mam. Na wzór potrzebuję, żeby diagnosta miał na wzór.

Emek
28.05.2024, 11:40
Wpisz sobie to w google i ci wyskoczy na 1 miejscu.

pałeł
28.05.2024, 11:43
Homologacje powiesz dostać od sprzedającego z twoim numerem vin

polaand
28.05.2024, 12:52
Homologację mam - w EU to wystarczy ale w Polsce to za mało.
Emek - chodzi mi o dokument od Polskiego dealera na ten konkretnie model.

Emek
28.05.2024, 12:54
A po co ci dokument od polskiego dealera i skąd masz go wziąć jak moto kupowane w DE. Germaniec ci wystawi. Mnie wystawił.

pałeł
28.05.2024, 13:28
Homologację mam - w EU to wystarczy ale w Polsce to za mało.
Emek - chodzi mi o dokument od Polskiego dealera na ten konkretnie model.

Dokumet ma dotyczyć konkretnie twojego pojazdu numer VIN jest tam najważniejszy i jest tym dokumentem świadectwo homologacji który ma ci dać ten od kogo kupiłeś i już.

Diagnostę to ty zobaczysz za 3 lata dopiero ;) przy zakupie nowego pojazdu nie jedziesz znim do diagnosty no ja cie prosze

polaand
28.05.2024, 21:42
Może Wy macie normalne wydziały komunikacji w swoich urzędach. Ja mam na 100% nienormalny.
Mam f-vat od dealera DE. Mam europejską homologację - też od niego.
Dla "mojego" starostwa to za mało żeby moto zarejestrować i tyle w temacie.
Muszę mieć "Oświadczenie o danych niezbędnych do rejestracji" - tych Niemiec nie wystawi - bo nawet nie wie co to jest. Te same dane może po "badaniach" wystawić uprawniony diagnosta. Ja mu po prostu chcę pokazać co ma być na tym karteluszku. Stąd TYLKO moja prośba. Jak nikt na forum nie ma - nie było tematu. Poradzę sobie ...
Pozdro.

luk2asz
28.05.2024, 22:25
To weźże zarejestruj motocykl w wydziale gdzie nie robią takich problemie. Meldunku nie musisz mieć, wystarczy oświadczenie o miejscu bytowania. Później przerejestruj u siebie.

Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka

Majster
29.05.2024, 02:38
Muszę mieć "Oświadczenie o danych niezbędnych do rejestracji"

Starostwo odmówiło rejestracji i dało taki wymóg oficjalnie na piśmie?

Emek
29.05.2024, 07:47
Może Wy macie normalne wydziały komunikacji w swoich urzędach. Ja mam na 100% nienormalny.

Mam f-vat od dealera DE. Mam europejską homologację - też od niego.

Dla "mojego" starostwa to za mało żeby moto zarejestrować i tyle w temacie.

Muszę mieć "Oświadczenie o danych niezbędnych do rejestracji" - tych Niemiec nie wystawi - bo nawet nie wie co to jest. Te same dane może po "badaniach" wystawić uprawniony diagnosta. Ja mu po prostu chcę pokazać co ma być na tym karteluszku. Stąd TYLKO moja prośba. Jak nikt na forum nie ma - nie było tematu. Poradzę sobie ...

Pozdro.Wedle przepisów ten dokumen nie jest wymagany dla pojazdu nowego zakupionego w UE ale rozumiem że masz schody w starostwie. Też przerabiałem głupotę urzędników. Wypełnij sobie ten szablon , znajdziesz w necie i niech ci Niemiec pieczątkę podbije. Tak bym sugerował.

polaand
29.05.2024, 08:32
Dzięki za rady. Popróbuję z innym urzędem.

rdrv33
29.05.2024, 08:58
Proponuje inny urząd, też rejestrowałem niedawno nową AT, którą miałem na FV i żadnych problemów. Nawet żadnego zaświadczenia, że rejestrowałem ją w innym miejscu niż jestem zameldowany. Pani w okienku stwierdziła, na koniec że takie rzeczy to mogłaby robić cały dzień - co w domyśle oznacza, że dla niej to była prosta robota. Kolejny dowód na to jaki ten kraj jest w niektórych obszarach pojebany - widzimisie urzednika na porządku dziennym.

polaand
04.06.2024, 15:13
Zarejestrowałem w innym urzędzie.
ZERO problemów.
No rzesz kur...
Aż kwiatka kobiecie zaniosłem z tej normalności ...

MrWaski
04.06.2024, 15:51
RiWsfLvQ8p4

luk2asz
04.06.2024, 16:26
Zarejestrowałem w innym urzędzie.
ZERO problemów.
No rzesz kur...
Aż kwiatka kobiecie zaniosłem z tej normalności ...No i jak nie pofatygujesz sie z dowodem rejestracyjnym do kierownika wydziału, który nie zarejestrował motocykla , to dalej tak będzie. Najgorsza jest niekompetencja i upór urzędników.

Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka

radiolog
04.06.2024, 18:31
Szanowni czy ktoś z Was zakupił ostatnio CRF1100 AS 2024 w manualu ?
Potrzebuję kopię/skan wydawanego w Polsce dokumentu pn. Oświadczenie o danych niezbędnych do rejestracji. Moto kupiłem w Niemczech i takiego papierka nie mam. Na wzór potrzebuję, żeby diagnosta miał na wzór.


To jest upierdliwość polskich urzędów , kupiłem ostatnio przyczepkę w eu, nie mogłem zaraejestrować, bo weszło w Polsce nowe prawo i nowy wzór świadectwa homologacji, jak nie ma żywcem punktów ze tego wzoru to odsyłają z kwitkiem, chodzi o punkt m.in 018. Ale tyko w Polsce tego wymagają, bo w uni nie, ale jak kupisz w uni to może się okazać że tego punktu nie ma. Musiałem prosić o świadectwo homologacji zgodne ze wzorem, dopiero wtedy się udało
Kraków to norma na takie idiotyzmy, tu pracują urzędnicy ze specyficznym IQ

44FG
20.06.2024, 07:02
Nie wierzyłem w te historie z urzędów dopóki u siebie w rodzinie nie miałem kuriozalnej. Braciak wyleasingowal nowe Audi przez vwleasing. Dostał miękki dowód, który potem zaniósł do vwleasing i mieli mu załatwić z urzędu twardy bo są właścicielem auta. Ktoś zapomniał i mój brat też bo teraz dowodu nikt nie sprawdza. Wykupił normalnie auto z leasingu i przy okazji pierwszego badania technicznego po 3 latach zorientował się, że nie ma tego dowodu. Poszedł do urzędu u siebie (Łódź) aby zarejestrować auto na siebie. Powiedzieli mu, że twardy dowód nigdy nie został odebrany przez vwleasing z urzędu a teraz mu nie mogą go już wydać (nawet aby wydać i potem zabrać od razu znowu) no bo jest wystawiony na innego właściciela niż obecny (po wykupie auto stało się jego). I anulowali mu pierwszą rejestrację pojazdu czyli musiał go zarejestrować tak jakby auto było zupełnie nowe. Nowe czyli między innymi musi mieć homologację. Okazało się, że auto ma normę spalin euro6 a teraz jest chyba euro 6c i nie można tego zrobić chyba, że sam homologuje ten jeden egzemplarz (kuriozalny i gigantyczny kosztowo pomysł) lub napisze do ministra transportu o ‘odstępstwo od warunków technicznych pojazdu’ z tym że to ostatnie to nie jest dla norm spalin a raczej dla jakiś pojazdów ponadnormatywnych typu dźwigi czy inne. No i gościu był w kropce bo auto stało ponad rok i nie było perspektyw co z tym zrobić. Próbował jeszcze w 2 innych urzędach ale po tej anulacji nikt nie chciał mu pomóc. 3-letnie auto skazane na zgnicie pod drzewem… Wziąłem to auto od niego i w Warszawie zarejestrowałem od ręki…

Rajtek
20.06.2024, 17:19
Nie wierzyłem w te historie z urzędów dopóki u siebie w rodzinie nie miałem kuriozalnej. Braciak wyleasingowal nowe Audi przez vwleasing. Dostał miękki dowód, który potem zaniósł do vwleasing i mieli mu załatwić z urzędu twardy bo są właścicielem auta. Ktoś zapomniał i mój brat też bo teraz dowodu nikt nie sprawdza. Wykupił normalnie auto z leasingu i przy okazji pierwszego badania technicznego po 3 latach zorientował się, że nie ma tego dowodu. Poszedł do urzędu u siebie (Łódź) aby zarejestrować auto na siebie. Powiedzieli mu, że twardy dowód nigdy nie został odebrany przez vwleasing z urzędu a teraz mu nie mogą go już wydać (nawet aby wydać i potem zabrać od razu znowu) no bo jest wystawiony na innego właściciela niż obecny (po wykupie auto stało się jego). I anulowali mu pierwszą rejestrację pojazdu czyli musiał go zarejestrować tak jakby auto było zupełnie nowe. Nowe czyli między innymi musi mieć homologację. Okazało się, że auto ma normę spalin euro6 a teraz jest chyba euro 6c i nie można tego zrobić chyba, że sam homologuje ten jeden egzemplarz (kuriozalny i gigantyczny kosztowo pomysł) lub napisze do ministra transportu o ‘odstępstwo od warunków technicznych pojazdu’ z tym że to ostatnie to nie jest dla norm spalin a raczej dla jakiś pojazdów ponadnormatywnych typu dźwigi czy inne. No i gościu był w kropce bo auto stało ponad rok i nie było perspektyw co z tym zrobić. Próbował jeszcze w 2 innych urzędach ale po tej anulacji nikt nie chciał mu pomóc. 3-letnie auto skazane na zgnicie pod drzewem… Wziąłem to auto od niego i w Warszawie zarejestrowałem od ręki…
Mam to na co dzień .
Nie musiał wyrejestrować pojazdu. Bez problemu vw leasing mógł odebrać dowód, nawet po sprzedaży auta. Musiało być inne dno :), w tym przypadku pewnie minął termin badania technicznego, a na miękkim dowodzie który stracił ważność nikt nie zrobi badania, a wk nie wyda dowodu jak nie ma badania. Koło się zamyka. Wtedy jest już problem.
W takich przypadku wk przerestrowuje pojazd na inne blachy i wtedy robi się przegląd, na ważnym pozwoleniu czasowym. Nie anuluję się rejestracji!
W Polsce jest obowiązek posiadania dowodu rejestracyjnego, ale nie musisz go mieć przy sobie. Ludzie zapominają odbierać dowód stały. Jak policja podczas kontroli to wyłapie to jest mandat i wcale nie mały. A już nie daj….bedzie szkoda, a jeszcze jak minął przegląd, dowód nieodebrany i szkoda całkowita to kumulacja nie do odkręcenia