View Full Version : NAT 2024 w obu wersjach - nadal 1100?
Wygląda na to, że nadal nie ma co spodziewać się rewolucji w postaci kompresora czy zmiany pojemności silnika.
Pojawiły się przecieki na temat homolagacji ATAS 2024 w Szwajcarii.
W skrócie:
- silnik nadal 1084 cm3
- wzrost momentu ze 105 do 112 Nm, moc bez zmian
- zmniejszenie dlugości o 25 mm
- wzrost masy o 3 kg
Podejrzanym w sprawie wzrostu masy jest radar (lub radary?)
Źródło: https://www.motorcycle.com/bikes/new-model-preview/updated-2024-honda-africa-twin-confirmed-44594572
Proszę o poradę - szczerze.
Mianowicie wczoraj gdzieś czytałem, że ten kompresor ma być i się załamałem. Mówię, że już jednak chyba niegdy nie kupię Afryki z salonu.
Czego się obawiam? Ano tego, że silnik w dotychczasowych NAT jest jej zaletą, mocny, kulturalny i bardzo wytrzymały. Jak czytałem o bezpośrednim wtrysku żeby chłodzić denko tłoka, bo będzie bardziej się grzał od kompresora to już mi się czerwona lampka zapaliła.
Choć nie imponują mi tablety i wyświetlacze to uważam, że systemy kontroli trakcji i różna tryby typu Rain ( nowy trampek), Gravel są ok i są przydatne.
Jednak ten kompresor, to grzanie silnika, to chłodzenie tłoka przez bezpośredni wtrysk tylko po to żeby było trochę więcej KM - się obawiam.
Czy słusznie? Co myślicie.
Oczywiście zakładając, że to wejdzie do produkcji.
Mnie zastanawia po co to w ogóle w tego rodzaju motocyklu.
Ale co tam.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Mianowicie wczoraj gdzieś czytałem, że ten kompresor ma być i się załamałem.
Szukam co jakiś czas info o nadchodzących modelach NAT i kompresor pojawia się w plotkach cyklicznie chyba od 2019. Przyczyną są patenty dotyczące kompresora zgłaszane przez Hondę na bazie kolejnych modeli NAT.
Od patentu do przemysłu droga daleka, wszystko tak naprawdę zależy od rynku. Jeśli UE wymusi kolejne normy spalin, może okazać się że bez kompresora czy innego rodzaju sprężania nie obejdzie się, podobnie jak ma się to w samochodach.
Tylko z drugiej strony wtedy może okazać się, że dla mikrej Europy nie ma sensu wprowadzać nowego modelu, i Afra z Europy zniknie...
Moim zdaniem bezpośredni wtrysk daje dużo lepszą responsywność silnik-elektronika.Na pewno wyeliminuje to szarpania i inne delikatne przypadłości 1100. Kompresor też byłby fajny ze względu na znaczne podniesienie parametrów silnika. Radary i aktywny tempomat też by się przydał.
Niestety 1100 jest chyba najsłabsza w segmencie i musi gonić jakoś konkurencję ,a jak nie będzie innowacji to sprzedaż spadnie.
Płacąc tyle kasy za moto , klienci będą wymagali coraz więcej np. Multistrada V4 Rally. Ducati nawet desmo wyjęło z silnika coby było łatwiej, taniej i przyjemniej. Regulacja luzów zaworowych co 60KKm.
kompresor to bardzo dobre rozwiązanie, pozwala na pozostawienie odprężonego silnika, co daje bardzo dobre efekty dla przebiegu momentu obrotowego oraz przyrostu mocy. Wystarczy niewielkie doładowanie i można bez problemu wycisnąć 130KM przy zachowaniu norm emisji spalin oraz wysokiej kultury pracy silnia tak jak jest to w obecnych modelach.
Konkurencja idzie w maksymalne żyłowanie silników bo to się opłaca zarówno na etapie produkcji (koszty) a przede wszystkim interes będzie w przyszłości (znaczne skrócenie życia produktu).
Wygląda na to, że nadal nie ma co spodziewać się rewolucji w postaci kompresora czy zmiany pojemności silnika.
Pojawiły się przecieki na temat homolagacji ATAS 2024 w Szwajcarii.
W skrócie:
- silnik nadal 1084 cm3
- wzrost momentu ze 105 do 112 Nm, moc bez zmian
- zmniejszenie dlugości o 25 mm
- wzrost masy o 3 kg
Podejrzanym w sprawie wzrostu masy jest radar (lub radary?)
Źródło: https://www.motorcycle.com/bikes/new-model-preview/updated-2024-honda-africa-twin-confirmed-44594572
NAT natomiast ma mieć zmniejszone przednie koło do 19 cali (guma 110/80-19). Nie wiadomo jeszcze czy felgi zostaną szprychowe czy może pojawią się odlewy. Nie jest też pewne czy NAT będzie oferowana w dwóch wersjach czy tylko w takiej "uszosowionej" (miałoby to w sumie sens po wypuszczeniu nowego Trampka).
ATAS w tej kwestii bez zmian - 18/21 cali na szprychach.
Ale - wyprowadźcie mnie z błędu jeśli w nim tkwię - Honda robi takie typowo szosowe moto przecież z silnikiem od NAT? To już ma 19 z przodu.
Do takiej szosowki kompresor to byłoby fajne.
Może potem wrzuca to do innych modeli.
Gdyby działało i było trwałe to dlaczego nie???
No to czapa. Po NC NIGDY więcej 17 z przodu.
Nie chcę się kłócić, ale wydaje mi się, że czytałem gdzieś, że będzie koło 19, ale i 21 do wyboru.
Chyba już jest https://www.youtube.com/watch?v=i69iyDulTSg
D
Takie informacje mi sie trafily https://www.motorcyclenews.com/news/new-bikes/2024-honda-africa-twin-adventure-sports/?fbclid=IwAR0SgL1UYs2FU0ZomkaLuAsusWKinPBKESi_mlgy Od10qzEWZtOia2Dl91E
UWAGA (informacja z wzgledu na ostatnie zadymy) link odnosi do strony obcojezycznej ;)
https://www.honda.pl/motorcycles/range/adventure/crf1100l-africa-twin/overview.html
D
marpom1986
04.10.2023, 10:49
Dobrze że ostrzegłes;)
Dla mnie to kosmetyka, żadnych rewolucji, delikatnie podlubali przy silniku (wieksza kompresja) i dużo szczegółów o owiewce;)
Ciekawe o ile będzie droższa niż 2023.
Wreszcie bezdętkowe koła w standardzie!
D
tyle dobrego, że w końcu docenili standardowy model i dostał koła bezdętkowe oraz opcję ES. Silnik ma teraz max momentu przy 5500 obrotów fajnie....
Wersja aDV nigdy nie była w kręgu mojego zainteresowania ale ma ładniejsze malowanie i fajniejszy przód bez tego przecięcia plastikiem :(
cieszy mnie, że honda nie idzie w kierunku konkurencji MOC MOC MOC .....
Piękne malowanie ATAS HRC. Coś mi przypomina :)
Piękne malowanie ATAS HRC. Coś mi przypomina :)
https://africatwin.com.pl/picture.php?albumid=191&pictureid=1217
kupiłbym dla samego malowania!
ATAS ma 19tke / 110 z przodu jak CT, ale tył zostawili bez zmian. Skrocili tez skoki zawiasow do 210 mm przod i tyl. Przez co siedzenie 15 mm w dol. Silnik ma o 7nm wiecej i o 750 obrotów niżej. Ciekawy jestem czy da się to odczuc po czarnym. Zgadzam się, że to bardzo dobrze że nie biorą udziału wyścigu na ilość kuni.
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/385381604_1034534124409512_2009933668082082617_n.j pg?_nc_cat=107&ccb=1-7&_nc_sid=4c1e7d&_nc_ohc=W1lP-aBC49QAX-iN8bj&_nc_ht=scontent-waw1-1.xx&oh=00_AfBjynvtFueHi5TBv3UwRIYgCX-bNa8ljp6s1jPeENTj7A&oe=65217A7B
Ja z kolei przyjrzałem się danym nowego Adwęczera (dla pewności na stronie honda.de, bo na pl jakieś dziwości były) i w sumie jestem lekko rozczarowany.
Wygląda na to, że prócz silnika to taki lekki downgrade - nowy jest trochę głośniejszy, trochę cięższy, trochę mniej ładowny, ma mniejsze przednie koło i bezsensownie jeszcze wyżej osadzone światła przeciwmgłowe.
Nowa owiewka mniej więcej wygląda tak, jak stara z doklejonymi opcjonalnymi deflektorami.
Nioe zanosi się na zmianę chyba największych bolączek modelu 2020-23, czyli wyświetlacza (wraz z obsługą) i słabego reflektora.
Zaprezentowana jest tylko wersja ES, co może oznaczać że nie będzie Adwęczera nie-ES, tudzież nie-ES będzie produkowany w starej wersji...?
Przy okazji pytanie do praktyków bo teorię znam - czy koło 110/80R19 jest odczuwalnie dużo gorsze od 90/90-21 w prowadzeniu na szutrach czy innych piachach?
EDYTA:
Info prasowe i zdjęcia AT 2024: https://hondanews.eu/pl/pl/motorcycles/media/pressreleases/452417/crf1100l-africa-twin-na-rok-modelowy-2024
Info prasowe i zdjęcia ATAS 2024: https://hondanews.eu/pl/pl/motorcycles/media/pressreleases/452416/crf1100l-africa-twin-adventure-sports-na-rok-modelowy-2024
Info ogólne i zdjęcia AT(AS) 2024: https://hondanews.eu/pl/pl/motorcycles/media/pressreleases/452351/lepsze-osiagi-wiecej-walorow-praktycznych-i-nowy-wyglad-modeli-crf1100l-africa-twin-oraz-crf1100l-af
Czyli już wiadomo, że będzie tylko drożej w ATAS: "Standardowo montowane zawieszenie Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERAâ˘)"
Poza tym powiększona szyba (2 lata temu zmniejszali :-)), ponownie "zaktualizowane" DCT oraz ABS z powodu zmiany przedniego koła.
Zgodnie z tym co tu pan opowiada to ATAS tylko z DCT.
https://youtu.be/2gfwVB-s-9A?si=KK--OqSRlZcpb5uU&t=173
D
Może tak będzie u niego?
Na stronach honda.pl i honda.de ATAS jest zarówno w manualu jak i w DCT, za to standardowo z ES.
Ja szczęśliwie już wyleczyłem się ze zmiany na nowy model. Czekam na model 2026 :-)
czy koło 110/80R19 jest odczuwalnie dużo gorsze od 90/90-21 w prowadzeniu na szutrach czy innych piachach?
Podbijam to pytanie.
No faktycznie ATAS tylko DCT
2gfwVB-s-9A
2:53
Low seat 795mm... toż to prawie jak na chopperze... ;)
Z własnego doświadczenia wiem, że motocykl z kołem 19" lata po żwirze jak żyd po pustym sklepie.
Bardzo nieprzyjemna sytuacja przy której chorowałem.
Taką wadę miał np Transalp700 czy ma nowy Triumph Tiger900.
Po zmianie motocykla na wersję z kołem 21", latanie przodu po szutrze minęło jak ręką odjął.
Zet Johny
04.10.2023, 20:29
Piękne malowanie ATAS HRC. Coś mi przypomina :)
Malowanie jak dla mnie sztos nawiązuje do AT z 1998 roku
128768
Całkiem fajnie to się ogląda
tIvxYRdSpY4
SHPy-cr4h2w
https://www.youtube.com/watch?v=tIvxYRdSpY4
https://www.youtube.com/watch?v=SHPy-cr4h2w
Pozdrowienia,
D
Lucky Luke
11.10.2023, 12:35
Fajny lifting, koła bezdętkowe na plus, reszta kosmetyka.
Pojawiły się ceny:
https://www.honda.pl/motorcycles/range/adventure/crf1100l-africa-twin-adventure-sports/specifications-and-price.html#model=crf1100l_atas_mt_es_2024&colour=nh-b53p_pearl_glare_white
https://www.honda.pl/motorcycles/range/adventure/crf1100l-africa-twin/specifications-and-price.html#model=crf1100l_at_stnd_2024&colour=r-380_grand_prix_red
czerwona lub biała + 1000zł, UWAGA! Biała dostępna tylko w wersji ES - chwyt poniżej pasa :(
CRF1100L 65900zł
CRF1100D 71900zł
CRF1100L + ES 72900zł
CRF1100D + ES 77900zł
CRF1100L ADV + ES 85900zł
CRF1100D ADV + ES 88900zł
ceny całkiem spoko
wersji ADV jak na razie nie ma w manualu.
jeżeli chodzi o CRF1100 ADV w białym kolorze, niebieski przedni błotnik o co komuś chodziło wygląda to średnio
Prawie 90 koła za to coś to daleko od spoko jest jak dla mnie. Desert X za 80900 jawi się jak okazja.
Prawie 90 koła za to coś to daleko od spoko jest jak dla mnie. Desert X za 80900 jawi się jak okazja.
Ducati to inny target, może lekko tańszy w zakupie ale w utrzymaniu i serwisie odrobi swoje w expressowym tempie... no i nie ma DCT
Jak inny target? Że niby CRF to z pasażerem a Dukat solo? IMO ani jedno ani drugie niezbyt się nadaje do podróży z plecakiem. A DCT to chyba kwestia indywidualna. Dla mnie motocykl musi mieć sekwencję a QS w Dukacie działa malinowo.
Jak inny target? Że niby CRF to z pasażerem a Dukat solo? IMO ani jedno ani drugie niezbyt się nadaje do podróży z plecakiem. A DCT to chyba kwestia indywidualna. Dla mnie motocykl musi mieć sekwencję a QS w Dukacie działa malinowo.
https://www.otomoto.pl/motocykle-i-quady/oferta/ducati-desertx-rally-nowosc-2024-zamow-juz-dzis-ducati-krakow-ID6FSUix.html?from=recommendations
99.900zł rocznik 2024
Egzotyczny i ciekawy ale to nie jest target użytkowników AfricaTwin tak mi się wydaje. DCT z statystyk sprzedaży to już kwestia masowa a nie indywidualna. Sam na początku byłem sceptyczny co do tego rozwiązania ale po kilku latach i długich trasach w siodle nastąpił zwrot o 180st. żaden quickshifter sam nie zmienia biegów i nie wysprzęga na postoju. Spoko przy agresywnej jeździe ale pełzanie i kontemplowanie drogi i krajobrazu to nie jego zastosowanie. Fajnie, że obecnie jest tak ogromny wybór motocykli.
Racja. Najważniejsze że jest wybór i każdy znajdzie coś dla siebie. 👍
Ceny to raczej większości motków są kosmiczne :dizzy: Ale ludzie kupią i Afrę i Dukata :D
Co do DCT to jest to wspaniałe urządzenie :bow: gdyby był wybór u innych producentów w życiu bym nie wziął manuala.
Myślę, że za rok honda wypuści model z doładowaniem i to będzie absolutny killer na konkurencję i wyciskaczy mocy. Taka konstrukcja pozwoli na zachowanie wysokiej kultury pracy silnika, dużego momentu od samego dołu a także mocy przy wyższych obrotach. Do tego będzie to mega baza dla tunerów i o ile konstrukcja silnika to zniesie to 160KM nie będzie problemem. Do tego DCT, ES, piękne malowanie i pozamiatane :).
https://www.honda.pl/content/dam/central/motorcycles/colour-picker/adventure/crf1100l_at/crf1100l_at_dct_es_2024/nh-b53p_pearl_glare_white/2024_CRF1100_ED_L3_DCT_Studio_PearlGlareWhite_NH-B53P_STD_Rh-Side.png/jcr:content/renditions/fb_r_w.webp
2024
madafakinges
16.11.2023, 12:10
Choć dukat jest mega to 66 a 81 to jednak spora różnica.
Gdybym tylko nie miał 2 miesięcznego dziedzica w domu, właśnie wpłacałbym zaliczkę na taką w białym malowaniu.
Myślę, że za rok honda wypuści model z doładowaniem i to będzie absolutny killer na konkurencję i wyciskaczy mocy. Taka konstrukcja pozwoli na zachowanie wysokiej kultury pracy silnika, dużego momentu od samego dołu a także mocy przy wyższych obrotach. Do tego będzie to mega baza dla tunerów i o ile konstrukcja silnika to zniesie to 160KM nie będzie problemem. Do tego DCT, ES, piękne malowanie i pozamiatane :).
https://www.honda.pl/content/dam/central/motorcycles/colour-picker/adventure/crf1100l_at/crf1100l_at_dct_es_2024/nh-b53p_pearl_glare_white/2024_CRF1100_ED_L3_DCT_Studio_PearlGlareWhite_NH-B53P_STD_Rh-Side.png/jcr:content/renditions/fb_r_w.webp
2024
możliwe ze będą w grudniu pierwsze demo a pewne na luty a malowanie naprawde ładne róznica na wypasie miedzy adv z 23 i at ze zdjęcia to większy zbiornik inna osłona silnika i zmiany w silniku na plus w Nm
a tak mogłaby wyglądać 1100 2024
https://africatwin.com.pl/picture.php?albumid=441&pictureid=2554
ps. Honda nie może przestać rzeźbić, malowanie tricolor tylko w wersji manual + ES oraz DCT + ES w manualu oraz DCT niedostępna :( !!!
a tak powinna wyglądać idealna 1100 2024
https://africatwin.com.pl/picture.php?albumid=441&pictureid=2554
ps. Honda nie może przestać rzeźbić, malowanie tricolor tylko w wersji DCT, już była wersja bez bagażnika a teraz manual bez tricolor :(
złote felgi mogły być i kilka złotych dodatków np kierownica :D
kolory historyczne HRC rzekłbym tradycyjne dla AT choć odświeżone mi sie podoba
https://bi.im-g.pl/im/db/33/1a/z27475931IH,Honda-Africa-Twin.jpg
w modelu 24 względem roku bieżącego zmienił sie stropień sprężania 10,5:1 mimo ze skok i średnica tłoka jest bez zmian wcześniej to było 10,1:1 i 105 niutków
A mi się właśnie bardzo podoba ten brak złota :D
A mi się właśnie bardzo podoba ten brak złota :D
dokładnie, 2016 tricolor i niemal od początku złoto felg zastąpione felgami w czarnym kolorze
https://africatwin.com.pl/picture.php?albumid=347&pictureid=2221
O gustach ciężko rozmawiać, ale model 2024 w malowaniu które wstawił @mdxmd jest pierwszym, który skłonił mnie do myślenia o zamianie mojej 2017 NAT tri-colour na ten egzemplarz. Jedyny minus to to, że ten kolor występuje z DCT (:Thumbs_Up:) ale i wyłącznie z ES (raczej wolałbym bez). No i nie wiem czy chciałbym wydać na niego tyle kasy...
Jade za tydzień na NEC Motorcycle Live więc się przysiądę i obadam, a jak się pojawią w moim lokalnym salonie, to się zapiszę na jazdę i się zobaczy...
W Gdańsku już stoją dwie ATAS 2024 w obu malowaniach.
Jest dużo niżej niż w mojej 2017.
Wbrew początkowym informacjom ATAS podobno będzie można zamówić w manuału.
Pozdrowienia,
D129877
Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
W Gdańsku już stoją dwie ATAS 2024 w obu malowaniach.
Jest dużo niżej niż w mojej 2017.
Wbrew początkowym informacjom ATAS podobno będzie można zamówić w manuału.
Pozdrowienia,
D129877
Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu TapatalkaATAS 2024 ma jeden problem!!!
Jest nim NT1100, która do jazdy po czarnym jest chyba wyraźnie lepsza i cenę ma dużo niższą.
Pozdrowienia,
D
Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
ATAS 2024 ma jeden problem!!!
Jest nim NT1100, która do jazdy po czarnym jest chyba wyraźnie lepsza i cenę ma dużo niższą.
Pozdrowienia,
D
Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
coś w tym jest, NT1100 ma skok zawieszenia 150mm co jest całkiem sporo jak na motocykl turystyczny, przypomnę że DL650 ma też 150mm
prześwit NT1100 to 175mm a to jest też nie mało jak na jazdę szosową DL650 w wersji advenczur ma dokładnie tyle samo :)
CRF1100 ADV 2024 w porównaniu do NT1100 ma skok 200mm i prześwit 220mm jednak asfaltowo nie ma to żadnego znaczenia. Tak czy inaczej jeżeli ktoś wybiera asfalt to CRF raczej nie ma sensu tak czy inaczej.
Generalnie HONDA zaczyna odwracać kota ogonem i nie wiem czy to dobry kierunek bo skończy się jak z varadero... a po co to i tamto skoro i tak.... jeżdża tak a nie inaczej. BMW robi odwrotnie bo wersja ADV ma większe skoki zawieszeń i jest wyższa tak było od zawsze. CRF1100 ADV często wybierają osobniki dużego wzrostu a teraz mają problem i przesiądaą się na konkurencję. Motocykl który jest niższy zawsze będzie mniej stabilny przy manwrowaniu przy małej prędkości.
czerwona lub biała + 1000zł, UWAGA! Biała dostępna tylko w wersji ES - chwyt poniżej pasa :(
CRF1100L 65900zł
CRF1100D 71900zł
CRF1100L + ES 72900zł
CRF1100D + ES 77900zł
CRF1100L ADV + ES 85900zł
CRF1100D ADV + ES 88900zł
ceny całkiem spoko
wersji ADV jak na razie nie ma w manualu.
jeżeli chodzi o CRF1100 ADV w białym kolorze, niebieski przedni błotnik o co komuś chodziło wygląda to średnio
Do ADV dodaj gmole, halogeny, centralną stopkę i kufty i masz ponad 100 tys zł . Moim zdaniem drogo w ch..
madafakinges
18.11.2023, 20:58
A więc wez zwykła kup gmole za 1000 i miękkie sakwy za 1000 zrobisz to samo co adv a nawet lepiej co z 30kg lżej i 30tys taniej
Zet Johny
19.11.2023, 12:38
Z tymi złotymi elementami w Crf-ach to nie podoba mi się jedna sprawa. Koła, lagi i silnik były w innych odcieniach złotego co mi się bardzo nie podobało. Wyglądało to tak jak by poskładali z trzech różnych motocykli.
https://youtu.be/4aMVrrsrK9A?si=s7KT-SRszw1YSsnf
1:46 jakość kolektorów (spawy)
Spawy pierwsza liga, ciekawe czy na Eicme wybrali najlepiej wykonany egzemplarz ?
marpom1986
20.11.2023, 18:15
Dziś takie elementy nikt nie spawa ręcznie. Przejdźcie się do salonu to zobaczycie. Mój trampek widzę wizualnie ma kilka wspólnych elementów z wersją na 2024.
Dziś takie elementy nikt nie spawa ręcznie. Przejdźcie się do salonu to zobaczycie. Mój trampek widzę wizualnie ma kilka wspólnych elementów z wersją na 2024.
odnoszę wrażenie, że to jest spawane ręcznie i był to pierwszy dzień roboty tego spawacza :), trochę spawu później przerwa kilka glutów,
ostatnio klient przerabiał cały układ wydechowy w BMW F800 usunięcie katalizatora, przerobienie końcówki wydechu wszystko było rozcinane i ponownie spawane oglądałem to z każdej strony i się poddałem owszem spawy były ale bez szans aby rozpoznać które fabryczne a które były wynikiem przeróbek a tutaj taka fuszerka.
2:17 pokrywa sprzęgła jak "sprayem malowana", w CRF1000 powierzchnia jest gładka a powłoka jednorodna więc coś i tutaj urwali na kosztach. Zapewne inna powłoka.
Cześć,
ATAS lepiej wygląda to pewne!
Lecz jeśli to drogowy motocykiel, to czy nie lepiej wziąć NT1100 w wydaniu takim jak np: SW-motech...
w5W2tTmDNbc
https://www.youtube.com/watch?v=w5W2tTmDNbc&t=285s
Pozdrowienia,
D
Resztę spawy to wzrost kosztów. Dlatego się tego nie robi tam spawa robot
Cześć,
ATAS lepiej wygląda to pewne!
Lecz jeśli to drogowy motocykiel, to czy nie lepiej wziąć NT1100 w wydaniu takim jak np: SW-motech....
w5W2tTmDNbc
https://www.youtube.com/watch?v=w5W2tTmDNbc&t=285s
Pozdrowienia,
D
NT1100 jest bardziej "terenowa" jak Crosstourer 1200X dodatkowo za 68.000 jest DCT z kuframi bocznymi.
"malowanie sprayem, spawy"... macie te mopliki w garazu czy tylko tak z video komentarz?
ja pojde moja 2022 obejrzec jak to wyglada.
2024 rok a system bez kluczykowy to jest ciągle magia dla hondy
2024 rok a system bez kluczykowy to jest ciągle magia dla hondy
W forzie jest już dawno :)
maciekrom
23.12.2023, 13:08
W XADV był już bezkluczykowy w 2017r. Nie mam pojęcia czemu w Afryce tak się przed nim bronią.
kolejna bida w roku 2024 , brak zintegrowanego układu hamulcowego.
hamujesz przodem to sterownik ABS dorzuca do tego tył
hamujesz tyłem masz tylko tył
podnosi to diametralnie bezpieczeństwo i jednocześnie bardzo usprawnia hamowanie ponieważ zawsze jest ono maksymalnie efektywne. W przypadku hamowania przodem hamulca nożnego można nie używać wcale.
w tej klasie to już niemal standard, nawet nowy tiger 900 ma zintegrowane hamulce. Honda jak zwykle śpi.... BMW taki układ stosuje już od 20lat !!!! i sprawdza to się świetnie. Jest to tanie rozwiązanie ponieważ poza dodatkową funkcjonalnością modułu ABS nic nie trzeba więcej dodawać do motocykla.
o podświetlaniu tak ogromnej ilości przycisków to już pisać się nie chce, gdzieś też czytałem, że motocykl ma mieć radar.
Ehhh gdybym nie musiał tyle dołożyć do mojej to bym brał...
RYdTo2-WFhs
Koła zmniejszyli? Ja pier..le. Dramat.
ŁukaszBIA
02.02.2024, 13:55
ATAS dostała 19 z przodu. Zwykła nadal ma 21.
Przednia w ATAS dostała 19", jak ktoś nie lata w offie to zaleta :) jak w CT. 21 z przodu zostało w "zwykłej", sporo tańszej.
Może to dobrze, że ATAS trochę pociągnęli w dół, pasażerka nie będzie musiała skakać z motocykla a i wsiadanie to procedura.
Ja się tylko zapytam czy to dalej jest ADV czy z biegiem czasu zmienia się definicja ( ile zostaje enduro w tym produkcie ) ???
https://www.youtube.com/watch?v=ELE_ILACVfI
ELE_ILACVfI
Ja się tylko zapytam czy to dalej jest ADV czy z biegiem czasu zmienia się definicja ( ile zostaje enduro w tym produkcie ) ???
A ile było wcześniej? :haha2:
kolejna bida w roku 2024 , brak zintegrowanego układu hamulcowego.
hamujesz przodem to sterownik ABS dorzuca do tego tył
hamujesz tyłem masz tylko tył
podnosi to diametralnie bezpieczeństwo i jednocześnie bardzo usprawnia hamowanie ponieważ zawsze jest ono maksymalnie efektywne. W przypadku hamowania przodem hamulca nożnego można nie używać wcale.
w tej klasie to już niemal standard, nawet nowy tiger 900 ma zintegrowane hamulce. Honda jak zwykle śpi.... BMW taki układ stosuje już od 20lat !!!! i sprawdza to się świetnie. Jest to tanie rozwiązanie ponieważ poza dodatkową funkcjonalnością modułu ABS nic nie trzeba więcej dodawać do motocykla.
o podświetlaniu tak ogromnej ilości przycisków to już pisać się nie chce, gdzieś też czytałem, że motocykl ma mieć radar.
Honda miała układ C-ABS już lata temu, który działał właśnie tak jak piszesz za wyjątkiem tego, że jak hamowałeś samym tyłem to z przodu też hamował po 1 tłoczku w każdym zacisku. Miałem to w CBR600RR PC40.
Honda miała układ C-ABS już lata temu, który działał właśnie tak jak piszesz za wyjątkiem tego, że jak hamowałeś samym tyłem to z przodu też hamował po 1 tłoczku w każdym zacisku. Miałem to w CBR600RR PC40.
W CT tez tak jest
W pierwszej generacji nc700 też był i cholernie sobie to chwaliłem na tyle co jeździłem tym Moto.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.