PDA

View Full Version : Przybywa oleju silnikowego CRF1000


Kiku
25.07.2023, 10:00
Witajcie
Mam od kilku miesięcy CRF1000D i przybywa mi oleju silnikowego. Czym to może być spowodowane? W gaźnikowcu tak miałem i trzeba było wymienić zaworki iglicowe, wtedy było git, tutaj nie ma gaxników tylko wtryskiwacze. Motocykl z przebiegiem niecałe 50 tys km, rok 2018.

zimny
25.07.2023, 10:59
A czy oliwa koloru na kawomleczny nie zmienia?

CzarnyEZG
25.07.2023, 11:12
Albo czy śmierdzi paliwem?

Kiku
25.07.2023, 13:04
koloru raczej nie zmienia, natomiast wydaje mi się, że właśnie śmierdzi paliwem. Chociaż spalanie jest prawidłowe 4,7-6,3 w zależności od stylu jazdy

matjas
25.07.2023, 15:45
TEORETYCZNIE - po wyłączeniu silnika może się ulewać z wtrysku/wtrysków gdyż listwa/regulator ciśnienia pozostają w 'napięciu' - jeśli nie trzyma, któryś wtryskiwacz może tak być. Po x uruchomieniach i zatrzymaniach pieca może faktycznie się nazbierać jakaś tam dawka - sprawdź lepiej czy aby na pewno sprawdzasz olej prawidłowo, powtarzalnie, itd.
Można to przetestować i zobaczyć czy mu się ulewa do jakiejś hermetycznej fiolki i tyle. Innego wyjścia nie ma i nie ma innej mozliwości na wytłumaczenie tego fenomenu - moim skromnym zdaniem.

Same kłopoty z tymi nowymi Afrykami :D a to się udławi ropą a to do oleju sobie sika paliwem... ojezu :D

Melon
25.07.2023, 16:21
Matjas , benzyna nie powinna odparować pod wpływem temperatury ? Wg. mnie powinna jeśli jeździmy dłuższy czas na pełnej temperaturze.
To raczej błąd pomiaru nagminnie przez szoferów robiony we firmie.

matjas
25.07.2023, 16:23
Powinna a a skad wiesz co to za moto i kierownik? Może dużo krótkich jazd?
Nie wiem - mam słabe baterie w kryształowej kuli.

Melon
25.07.2023, 16:27
Powinna a a skad wiesz co to za moto i kierownik? Może dużo krótkich jazd?
Nie wiem - mam słabe baterie w kryształowej kuli.

Te od ev starczają na dłużej. :D

Lis
25.07.2023, 18:18
Płynu chłodniczego nie ubywa?

bukowski
25.07.2023, 18:30
przy krótkich przebiegach zdarza się ze paliwo dostaje się do oleju, jest to normalne, w sensie nieuniknione. Trzeba wymienić olej, bo taki rzadki źle smaruje.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

siwy
25.07.2023, 23:22
O, a ja w swojej przez 6 lat trzy razy sprawdziłem poziom ;)

Kiku
26.07.2023, 07:23
Płynu chłodniczego nie ubywa, ostatnio jeżdżę po 70km dziennie, krócej nie bo nie chce mi się wtedy ubierać. Przedtem jeździłem po kilkaset km dziennie i tez odrobinkę przybywało, na pewno nic nie ubywało. Trzeba będzie sprawdzić wtryski. To chyba spory koszt. Zresztą w tym motocyklu wszystko jest bardzo drogie. Np komplet świec kosztuje 4x150zł. Akumulaator 600zł itp

Baza
26.07.2023, 11:00
Kiku jak to mawiał zawsze właściciel małej lokalnej hurtowni z częściami "Olek Motocykle"
"Jazda motocyklem nie jest obowiązkowa"
Tanio już było.
Co do przybywania oleju jak wali beną to wymień olej. Obstawiam paliwo.ALe jak faktycznie nie jeździsz krótkich tras to spróbuj może ograniczyć czas pracy motocykla "na ssaniu" tj odpal daj się rozporowadzić olejowi po silniku i wsiadaj i jedź delikatnie. Kilka historyjek słyszałem z podobnym skutkiem u ludzi który odpalają i wtedy idą się do domu ubierać:)

matjas
26.07.2023, 11:34
AT ma sondę więc mimo zimnego silnika będzie mieć bardzo szybko optymalną mieszankę - grzanie na postoju nie powinno mieć znaczenia i jest bezcelowe - chyba, że jak jest -5C.

Jak się posłucha wydechu na zimno - dokładnie słychać kiedy motocykl przechodzi ze wzbogaconej mieszanki na zwykłą 'do jazdy'. Przysłuchajcie się.

Baza
26.07.2023, 15:54
Matjasku to nie tylko to. Tam jest zawór w wydechu który po "dogrzaniu sprzęta" otwiera drugą częśc komina i wtedy pięknie basowo brzmi(moim zdaniem w tym motocyklu akcesoryjny tłumik jest zbędny bo ten brzmi świetnie). Jak crf jest zimna to tylko z jednej rurki w wydechu lecą spaliny.Ta przepustnica dodatkowa ma właśnie zapewnić większy opór spalinom i szybciej pomóc uzyskać tempperaturę pracy.
Jak crf jest zimna to tylko z jednej rurki w wydechu lecą spaliny.

matjas
27.07.2023, 19:34
Nie wiem czy to ta sma architektura ECU ale w NC na pewno nie było drugiej rurki :) a było słychać wyraźnie kiedy ma już inna mieszankę po uruchomieniu na zimno lub po postoju. Mała crf takoż.

mdxmd
28.07.2023, 13:10
myślę, że Twoje pomiary poziomu są mało powtarzalne i tyle w temacie.

Krisstel
31.07.2023, 09:30
Płynu chłodniczego nie ubywa, ostatnio jeżdżę po 70km dziennie, krócej nie bo nie chce mi się wtedy ubierać. Przedtem jeździłem po kilkaset km dziennie i tez odrobinkę przybywało, na pewno nic nie ubywało. Trzeba będzie sprawdzić wtryski. To chyba spory koszt. Zresztą w tym motocyklu wszystko jest bardzo drogie. Np komplet świec kosztuje 4x150zł. Akumulaator 600zł itpNajprawdopodobniej zaczal Ci lac jeden lub kilka wtryskiwaczy.
Jedyny plus benzyny w oleju ze wyczysci silnik z nagarow. Uszczelki moga ucierpiec, wiadomo.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka