PDA

View Full Version : NAT 2023 w obu wersjach - prze這mowe zmiany ;-)


Danny
10.08.2022, 10:42
https://www.advpulse.com/adv-news/new-colors-announced-for-2023-honda-africa-twin-lineup/

W MY23 zmieniaj si tylko malowania, ca豉 reszta pozostaje bez zmian. Motki w nowych malowaniach mo積a ju sobie poobkr璚a i poogl康a na stronach internetowych Honda PL.

Ciekawe czy cena te zostanie podkolorowana.

nocny
10.08.2022, 13:39
ciekawe czy nadal pchaj lagujace ekrany :). Zamiast g逝pich zmian kolorystycznych lepiej ogarn瘭iby wy鈍ietlacz. Ehh za grosz wstydu

pozdrawiam Marcin Jan

myku
10.08.2022, 18:59
No niestety... Jak przed kilku laty crf byla dla wiernych...czekaj帷ych i wierzacych Hondzie to nowe modele sa dla idiotow... sorry.

GregoryS
10.08.2022, 19:36
Nielagujace ekrany byly w crf1000. Ale nie byly wystarczajaco multimedialne. Teraz sa multimedialne.

zimny
10.08.2022, 20:17
Elo, pytam jako mentalny Afrykaner a obecnie sprz皻owo gejesiarz. O co kaman z tymi ekranami?

Ogl康a貫m atas kolegi z 2016 lub 17 i wszystko dzia豉這 ok... Znaczy smutno bez tarczy zegar闚 ale wyswietlacz dzia豉l tak jak trzeba...

Svensson
10.08.2022, 20:18
To mi璠zy innymi ten "telewizor" zniech璚i mnie do zakupu CRF1100

Rajtek
10.08.2022, 20:46
Elo, pytam jako mentalny Afrykaner a obecnie sprz皻owo gejesiarz. O co kaman z tymi ekranami?

Jednemu szwankowa i afera. Nie dogodzisz malkotentom

crimson
10.08.2022, 22:31
Telewizor podobno maj poprawia aktualizacj softu, wiadomo嗆 z dzisiaj z ASO. U mnie dzia豉, ale przy okazji si dowiedzia貫m.

Chudy 45
11.08.2022, 06:38
Jak zawsze trzeba marudzi, mia貫m 1000 mam 1100 i jest zajebi軼ie 1100 jest mega :)

marcos
11.08.2022, 10:26
A co by軼ie w takim razie teraz brali zamiast NAT 1000 ??
DCT fajne jest na miasto ;) :at:

@ Chudy ? Co jest lepszego w 1100 w stosunku do 1000 ? Zawieszenie ?

Yamahy tenere 700 nawet mi nie proponujcie, by貫m widzia貫m, siedzia貫m, wiem jak jest :D

Emek
11.08.2022, 10:34
Nowe rewolucyjne malowanie zapewne :haha2:.

wooocash
11.08.2022, 11:04
A co by軼ie w takim razie teraz brali zamiast NAT 1000 ??
DCT fajne jest na miasto ;) :at:

@ Chudy ? Co jest lepszego w 1100 w stosunku do 1000 ? Zawieszenie ?

Yamahy tenere 700 nawet mi nie proponujcie, by貫m widzia貫m, siedzia貫m, wiem jak jest :D

Moim faworytem z aktualnie dost瘼nych moto w tym segmencie jest Tiger 900 Rally Pro... Nie je寮zi貫m tylko na Nordenie 901...

WojtasA
11.08.2022, 13:40
U mnie ekran ju nie laguje po kt鏎ym upgradzie softu. Uruchamia si d逝窺za chwile, ale nie przeszkadza mi to zupe軟ie, wystarczy przekr璚i kluczyk przed za這瞠niem r瘯awiczek, ot ca豉 historyja. Sam system i wy鈍ietlacz s IMHO po prostu zajebiste. Super czytelno嗆, zero odblask闚, dolny wy鈍ietlacz pokazuje co trzeba w trakcie u篡wania apple / google car. Nie trzeba dodatkowych urz康ze nawigacji (aby uodporni si na brak sieci kom / koszt闚 roamingu wystarczy dogra na tel ulubiona apke albo 軼i庵n望 przed wyjazdem w google mapie caly obszar w kt鏎ym chcemy je寮zi - w tym roku tak zrobi貫m z pustyniami w Californi i dzia豉這 prefekt). Sorry ale narzekanie na ten system widz jako malkontenctwo. Jedyne czego brakuje to jakiego schowka na telefon, w multistradzie to zdaje si fajnie rozwi您ali. Ja u篡wam do tego toreb heed do ich gmoli. Kolega ma貫go tankbaga. Co do tego 瞠 dzia豉 tylko po kablu to bardzo du穎 aut tez tak ma. Jednym z pierwszych bez kabli by這 BMW. Ponadto przy d逝窺zych wyjazdach trzeba w pewnym momencie ten telefon na豉dowa.

Dla mnie to najlepsze moto w tej klasie za takie pieni康ze. Mo瞠 bym si i skusi na Multi V4 ale to du穎 wi璚ej kasy i brak DCT. A takie czy inne kolorki wala mnie kompletnie bo i tak preferuje moto jak najbardziej czarne lub srebrne. Edycja: sorry zapomnia貫m, 瞠 mog te by czerwone bo wiadomo najszybsze :)

nocny
11.08.2022, 18:04
@WojtasA dzia豉 tak 瞠 nie ma zw這ki pomi璠zy klikaniem przyciskami a zmian na ekranie? U mnie chwil po odpaleniu ekarnu to wyst瘼uje taki lat. Jak ju si "rozgrzeje" a chyba w zasadzie jak wczyta co ma wczyta to dzia豉 nawet p造nnie. Cho czasem zdarza si z豉pa laga w losowej sytuacji.

pozdrawiam Marcin Jan

zimny
11.08.2022, 21:42
I pomy郵e 瞠 jeszcze par lat temu po wci郾i璚iu guzika rozrusznika podnosi豉 si wskaz闚ka obrotomierza i.... ju :)

O czasy, o obyczaje :) nie jestem przeciwny nowoczesno軼i jakby co. Szanuje NAT a je盥輳 GSem g堯wnie dlatego 瞠 nie by這 mnie sta na porz康na NATk :)

Mirek Swirek
11.08.2022, 22:59
Mie NAT, 瞠by mie, spe軟i marzenia ok. Jednak kupi j po to, by zrobi jeden, dwa wyjazdy turystyczne w roku, ju nie dla mnie. Objuczy kloca i pojecha daleko w teren te nie... Sta, nie sta, w tej kasie wybra貫m szos, kt鏎a na szosie daje o wiele wi璚ej, podobnie jak enduro na ruchy.
NAT podoba mi si, ale nie a tak bardzo 瞠bym chcia j mie. Xrv mia貫m 4 sztuki...
Czy nowe b璠 lepsze? Czy to b璠zie prze這m? Niech b璠zie. Wi璚ej bajer闚 na pok豉dzie, mniej prostoty... Ja nie do陰cz do grona tabletowc闚.

Zdr闚ka.

WojtasA
12.08.2022, 08:09
@WojtasA dzia豉 tak 瞠 nie ma zw這ki pomi璠zy klikaniem przyciskami a zmian na ekranie? U mnie chwil po odpaleniu ekarnu to wyst瘼uje taki lat. Jak ju si "rozgrzeje" a chyba w zasadzie jak wczyta co ma wczyta to dzia豉 nawet p造nnie. Cho czasem zdarza si z豉pa laga w losowej sytuacji.

pozdrawiam Marcin Jan

Hej
Nie widz / nie odczuwam 瘸dnych lag闚. Ale szczerze nie zawracam ju tak bardzo na to uwagi odk康 kt鏎y upgrade rozwi您a spraw. Mog豉 to te by kwestia kt鏎ego iOSa bo mia貫m te przez jaki czas podobny problem w aucie.

Ale 瞠by nie by這 samych ach闚 i och闚: sterowanie tym ekranem z lewej manetki jest mocno nieintuicyjne. Skoro ju jest ten pitut do sterowania lewo - prawo to czemu nie zrobi z tego joysticka w 4 kierunkach ??? I jeszcze 瞠by przy wci郾i璚iu mia funkcje enter! Fajne natomiast s te skrajne prawe guziki, s tak umieszczone 瞠 mo積a zmienia muzyk bez opuszczania wzroku. W tej sprawie tez pier軼ie w bmkach jest o niebo lepszy. Przyzwyczai貫m si ju do tego co prawda ale zupe軟ie niepotrzebnie to tak skomplikowali.

Mie NAT, 瞠by mie, spe軟i marzenia ok. Jednak kupi j po to, by zrobi jeden, dwa wyjazdy turystyczne w roku, ju nie dla mnie. Objuczy kloca i pojecha daleko w teren te nie... Sta, nie sta, w tej kasie wybra貫m szos, kt鏎a na szosie daje o wiele wi璚ej, podobnie jak enduro na ruchy.
NAT podoba mi si, ale nie a tak bardzo 瞠bym chcia j mie. Xrv mia貫m 4 sztuki...
Czy nowe b璠 lepsze? Czy to b璠zie prze這m? Niech b璠zie. Wi璚ej bajer闚 na pok豉dzie, mniej prostoty... Ja nie do陰cz do grona tabletowc闚.

Zdr闚ka.

Na szcz窷cie s Triumphy z konwencjonalnymi zegarami. Co prawda to nie Honda ale wyb鏎 jest nawet w鈔鏚 nowych motkow. Co kto woli !

Mi貫go pi徠eczku i bezpiecznego d逝giego weekendu !

mdxmd
12.08.2022, 21:41
idealny przyk豉d jak sperdoli tak fajny motocykl :( na 篡wo b璠zie lepiej... zawsze mo積a je寮zi w nocy

Chudy 45
13.08.2022, 07:20
I pomy郵e 瞠 jeszcze par lat temu po wci郾i璚iu guzika rozrusznika podnosi豉 si wskaz闚ka obrotomierza i.... ju :)

O czasy, o obyczaje :) nie jestem przeciwny nowoczesno軼i jakby co. Szanuje NAT a je盥輳 GSem g堯wnie dlatego 瞠 nie by這 mnie sta na porz康na NATk :)

Teraz jest tak samo, przekr璚asz kluczyk i jedziesz nie potrzeba procedury startowej. :bow:

pa貫
14.08.2022, 18:38
Teraz jest tak samo, przekr璚asz kluczyk i jedziesz nie potrzeba procedury startowej. :bow:

Teraz jest lepiej nie ma ssania,masz wi璚ej mocy i mniejsze spalanie i co o czym kiedy mo積a by這 marzy r騜ne mapy zap這nu. Tak mo積a bez ko鎍a;)

syncronizator
15.08.2022, 16:36
Na h...mi mapy zap這nu.... nigdy z tego nie korzysta貫m.
Nie jest to konieczne do korzystania z moto.
Natomiast tempomat.... mega przydatny w trasie.
Ca豉 reszta mog豉 by by ogarni皻a klasycznymi zegarami i ma造m wy鈍ietlaczem jak w cb1100.

Vespi
26.08.2022, 01:17
Mo瞠 jestem gad瞠ciarzem, ale IMHO tryby pracy silnika w po陰czeniu z adaptacyjnym zawiasem w po陰czeniu z DCT(i jego trybami) to konkretny sztos.

Testowa貫m ATAS przed zakupem z konwencjonalnym zawiasem i faktycznie tam mapy nie robi造 takiego wra瞠nia diametralnej zmiany charakterystyki.

Chod wci捫 nie ogarniam co robi tryb G w parametrach map ;)

GregoryS
26.08.2022, 11:57
Pytanie czy w motocyklu ktory w teorii ma dowiezc na koniec swiata, chociaz chyba wszyscy widzimy ile z tego tu zostalo, maja sens dodatki takie jak elektroniczny zawias i tryby silnika. W sensie - czy to nie jest przypadkiem wbrew zasadzie "nie zjebie sie to czego nie ma ?" Idac dalej - czy jak juz sie zjebie, to czy naprawi mi to spawacz w pobliskiej wiosce ?

Nie czepiam sie hondy, bo taki jest trend i ja to rozumiem. Ale mi szkoda, bardzo mi szkoda patrzac na to co porobilo sie nie tylko z Afryka.
Jako podsumowanie zostawie tylko historie sprzed kilku miesiecy kiedy zaszedlem z ciekawosci do salonu producenta samochodow, ktory swego czasu produkowal naprawde swietne zeby nie powiedziec legendarne (tak, tutaj spogladam na nowa afryke rowniez) fury 4x4. Patrze na jeden z ciekawszych modeli i widze w opcjach "pakiet offroad". Majac jakies tam doswiadczenie w taplaniu sie w blocie pytam pracownika co wchodzi w pakiet offroad, a ten wymienia mi jakies kompletnie nieistotne pierdolety, z wisienka na torcie w postaci "chromowanych nakladek na progi z napisem offroad 4x4". I to tyle w temacie legendy.

sudden
26.08.2022, 12:08
(...)
Chod wci捫 nie ogarniam co robi tryb G w parametrach map ;)

Bo tryb G jest dla kobiet. :)

matjas
26.08.2022, 12:12
:D:D:D Seksista!!

M5Q
26.08.2022, 15:00
Tak sobie czytam ju po raz kolejny negatywne dywagacje na temat (bez)sensowno軼i ATAS1100 i czego jednak nie rozumiem.
安iat idzie do przodu a fabryka robi wszystko 瞠by zarobi na spe軟ianiu oczekiwa nabywc闚.
Kiedy by豉 stara XRV750 (na kt鏎 r闚nie bardzo chorowalem), ludzie kupowali j i je寮zili po ca造m 鈍iecie. Narzekali na zbyt ma陰 moc i oczywi軼ie doposa瘸li w szereg niezb璠nych gad瞠t闚 - nawigacj, namiastk tempomatu, grzanetki, dodatkowe gniazdo zasilania, 鈍iat豉 przeciwmg這we, cz瘰to w dalekich trasach u篡wali s逝chawek sprz篹onych z odtwarzaczami (sam wozi貫m kaseciaka w kufrze MZ:-)) czy z telefonami kom鏎kowymi.
Obecna ATAS ma to wszystko w standardzie i je盥膨c ni mam wreszcie to czego kiedy brakowa這 mi w motocyklu przy dalekich trasach - wystarczaj帷y moment obrotowy, niskie spalanie i bardzo du篡 zasi璕, tempomat, grzanetki, zintegrowan obs逝g nawigacji, muzyki i telefonu, sensowne o鈍ietlenie i mo磧iwo嗆 zabrania baga簑, a do tego jeszcze jak瞠 wygodny automat. Wsiadam i jad, bez konieczno軼i po鈍i璚ania czasu na wyb鏎 i sensown integracj dodatk闚 (cho i tak grzebi bo lubi).
Wszystko to jest w miar dobrze przemy郵ane przez fabryk i trzymaj帷e si kupy, bez konieczno軼i drutowania i dok豉dania urz康ze zewn皻rznych.
Po wymianie telefonu na nowszy okaza這 si nawet, 瞠 wy鈍ietlacz dzia豉 b造skawicznie, a wbrew opiniom niekt鏎ych motocyklem mo積a rusza natychmiast (tylko w DCT jakie 2 sekundy po uruchomieniu).
Zmienne mapy zap這nu maj ju chyba wszyscy producenci, jest to naturalne przy obecnym zaawansowaniu elektroniki, nie wa篡 nic a zepsu raczej si nie powinno, a i korzysta z tego nie trzeba.
Elektroniczne zawieszenie jest opcj, jak kto obawia si urwania kabelka na bezludziu to kupuje wersj bez niego (tak zrobi貫m), jak komu przeszkadza automat to r闚nie nie musi go kupowa, b璠zie mia 10 kg mniej moto do ogarni璚ia. Jak nadal mu za du穎, to kupuje wersj "chud" nie-adventure, a niebawem b璠zie mia jeszcze zapewne do wyboru 750.
Nie rozumiem tych narzeka w stylu "kiedy to by這" - teraz mamy motocykl zgodny z oczekiwaniami wsp馧czesnych, w pe軟i lub w cz窷ci wyposa穎ny zale積ie od wymaga nabywcy.
A ju szczytem s narzekania na zbytnie prze豉dowanie nowoczesno軼i przy okazji prezentacji nowego modelu, kt鏎y realnie niczym nie r騜ni si od poprzedniego - tak g這sy by造 przy modelu 2022, tak jest i teraz przy 2023.
Jak dla mnie to zaleta - najwyra幡iej motocykl jest wystarczaj帷o niezawodny i dobrze sprzedaj帷y si, skoro Honda zdecydowa豉 si na produkcj tego samego czwarty rok z rz璠u, gdy uprzednio wprowadza豉 istotne zmiany co dwa lata.

crimson
26.08.2022, 15:39
Tak sobie czytam ju po raz kolejny negatywne dywagacje na temat (bez)sensowno軼i ATAS1100 i czego jednak nie rozumiem.
安iat idzie do przodu a fabryka robi wszystko 瞠by zarobi na spe軟ianiu oczekiwa nabywc闚.
Kiedy by豉 stara XRV750 (na kt鏎 r闚nie bardzo chorowalem), ludzie kupowali j i je寮zili po ca造m 鈍iecie. Narzekali na zbyt ma陰 moc i oczywi軼ie doposa瘸li w szereg niezb璠nych gad瞠t闚 - nawigacj, namiastk tempomatu, grzanetki, dodatkowe gniazdo zasilania, 鈍iat豉 przeciwmg這we, cz瘰to w dalekich trasach u篡wali s逝chawek sprz篹onych z odtwarzaczami (sam wozi貫m kaseciaka w kufrze MZ:-)) czy z telefonami kom鏎kowymi.
Obecna ATAS ma to wszystko w standardzie i je盥膨c ni mam wreszcie to czego kiedy brakowa這 mi w motocyklu przy dalekich trasach - wystarczaj帷y moment obrotowy, niskie spalanie i bardzo du篡 zasi璕, tempomat, grzanetki, zintegrowan obs逝g nawigacji, muzyki i telefonu, sensowne o鈍ietlenie i mo磧iwo嗆 zabrania baga簑, a do tego jeszcze jak瞠 wygodny automat. Wsiadam i jad, bez konieczno軼i po鈍i璚ania czasu na wyb鏎 i sensown integracj dodatk闚 (cho i tak grzebi bo lubi).
Wszystko to jest w miar dobrze przemy郵ane przez fabryk i trzymaj帷e si kupy, bez konieczno軼i drutowania i dok豉dania urz康ze zewn皻rznych.
Po wymianie telefonu na nowszy okaza這 si nawet, 瞠 wy鈍ietlacz dzia豉 b造skawicznie, a wbrew opiniom niekt鏎ych motocyklem mo積a rusza natychmiast (tylko w DCT jakie 2 sekundy po uruchomieniu).
Zmienne mapy zap這nu maj ju chyba wszyscy producenci, jest to naturalne przy obecnym zaawansowaniu elektroniki, nie wa篡 nic a zepsu raczej si nie powinno, a i korzysta z tego nie trzeba.
Elektroniczne zawieszenie jest opcj, jak kto obawia si urwania kabelka na bezludziu to kupuje wersj bez niego (tak zrobi貫m), jak komu przeszkadza automat to r闚nie nie musi go kupowa, b璠zie mia 10 kg mniej moto do ogarni璚ia. Jak nadal mu za du穎, to kupuje wersj "chud" nie-adventure, a niebawem b璠zie mia jeszcze zapewne do wyboru 750.
Nie rozumiem tych narzeka w stylu "kiedy to by這" - teraz mamy motocykl zgodny z oczekiwaniami wsp馧czesnych, w pe軟i lub w cz窷ci wyposa穎ny zale積ie od wymaga nabywcy.
A ju szczytem s narzekania na zbytnie prze豉dowanie nowoczesno軼i przy okazji prezentacji nowego modelu, kt鏎y realnie niczym nie r騜ni si od poprzedniego - tak g這sy by造 przy modelu 2022, tak jest i teraz przy 2023.
Jak dla mnie to zaleta - najwyra幡iej motocykl jest wystarczaj帷o niezawodny i dobrze sprzedaj帷y si, skoro Honda zdecydowa豉 si na produkcj tego samego czwarty rok z rz璠u, gdy uprzednio wprowadza豉 istotne zmiany co dwa lata.

Pe軟a zgoda.

GregoryS
26.08.2022, 17:49
Tak sobie czytam ju po raz kolejny negatywne dywagacje na temat (bez)sensowno軼i ATAS1100 i czego jednak nie rozumiem.


Nie zacytowalem calosci zeby nie zagracac watku. Sprzedaje sie ? Owszem. Tak jak sprzedaja sie miejskie suvy, czy inne bulwarowe wynalazki. Absolutnie nie widze nic w tym zlego. Jest klient, kupuje i jezdzi jak chce.
Problem mam z Afryka bo to jest cos co nosi nazwe Afryka Twin. I pytam sam siebie ile z tej Afryki w tym zostalo. Mam tu wewnetrzny fatal error widzac w wyobrazni swoj plakat wiszacy na scianie - tej pierwszej afryki, bez odtwarzacza, elektronicznego zawiasu, tabletu, tempomatu, doswietlania zakretu, ale za to kopiacej w pustynnym piachu z glosnym "pojedziesz gdziekolwiek i wrocisz". Bo nawet jak sie zwali to naprawisz sam albo u lokalnego speca od wszystkiego. Bo tam nie ma nic co jak padnie to amen, jest tylko to co potrzebne. A reszta to adventure.
Naprawde nie mialbym problemu gdyby swojego japonskiego Gieesa nazwali jakakolwiek inna nazwa i niech sobie bedzie. Ale osobiscie mam problem z tym ze TO to jest obecna afryka. Nastepca trojeczki czy siodemki i motocykla z mojego plakatu. Takie jest moje zdanie. Sam 1100 nigdy nie kupie. Jak bede chcial gieesa to kupie gieesa u niemcow, nie u japonczykow, a pewnie z wiekiem taki moment przyjdzie. Czy nowa 750/850 ruszy moje serducho ? Zobaczymy, na razie nie ma nic poza plotkami.
Co nie znaczy ze wlascicielom 1100 to moto nie dostarcza radosci, jest idealny do Waszych potrzeb i super, i o to chodzi. Niech sie kola kreca bez przerwy !

A co do samochodow 4x4 i historii z salonu nie dalej jak miesiac temu w lokalnej grupie sobie dyskutowalismy o podobnych tematach.
- Panowie, teraz jezdzimy 20-30 letnimi patrolami, toyotami, jeepami, bo nic innego nie pozostaje. A czym bedziemy jezdzic za 30 lat ?

I zapadla cisza.

Mallory
28.08.2022, 21:45
...
安iat idzie do przodu a fabryka robi wszystko 瞠by zarobi na spe軟ianiu oczekiwa nabywc闚....

19O-oUn3keM