View Full Version : Podniesienie przedniego koła NAT DCT podczas jazdy w terenie.
Mam do Was pytanie, jak podnieść przednie koło podczas jazdy terenowej np: przejeżdzając przez zwaloną kłodę, posiadajac motocykl z automatyczna skrzynią.
W manualu rzecz prosta a w Dtc, wyłączyć kontrole trakcji, przerzucic na tryb sportowy?
Macie jakieś doświadczenie?
**przeszukałam forum ale albo za słabo albo nikt nie wpominał o tym.
Obejrzyj filmy instruktażowe na yt dotyczące triali - szukaj Short trial wheelie
Musisz skompresować zawias i jak odbija dajesz w palnik. BEZ podrywania kiery. Moto ma samo wejść na koło.
Ćwicz.
Zasada numer jeden - zawsze noga na hamulcu i jak przedobrzysz żadnego wystawiania giczolow tylko hebel.
Uginasz nogi w kolanach, naciskasz zawias i gaz.
Ciężko to wytłumaczyć. Do prób wybierz coś innego niż asfalt :)
Co do dct wszedłbym na manual i został na dwójce. Litr łaski nie robi........
Nie wiem za bardzo po co strzelać z klamki jak się ma 1000cc.
Chyba mówimy o dwóch różnych rzeczach.
M
NAT z DCT idzie na koło. Najlepiej przy tym całkowicie wyłączyć trakcję.
Mówię o CRF 1000.
W CRF 1100 jeszcze chyba trzeba wyłączyć kontrolę wheelie czy jak to się tam nazywa?
Matjas, czasami trudno nauczyc psa nowych sztuczek.
Spróbuje niebawem wylaczyc trakcje, recznie zbic bieg i dodac gazu. Dzieki.
https://www.africatwinforum.com/threads/2020-wheelie-control.37420/
Skłamałabym gdybym napisała, że zrozumiałam co ten gość mówił. Ale super wyjaśnione wizualnie, dzieki.
kristoch
07.03.2021, 21:53
100% racji z 1100.
Miałem taki przypadek, świeżo po zakupie: jedziemy z kumplem stromym szutrem, kontrola trakcji wyłączona, ale o tym wheelie nie pomyślałem. Motocykl jakby tracił moc, bardzo płynnie i miękko, aż się zatrzymał na środku stromego podjazdu. Masakra.
NAT 1000L, jak wtrącała się kontrola trakcji to robiła to przez odcięcia zapłonu i było czuć wyraźne szarpnięcia. To nawet lepiej było dla utrzymania trakcji.
W 1100 jest to tak płynne, jak w motorynce gdy kończyło się paliwo, albo dysza zatkana była. Im bardziej odkręcisz manetkę tym bardziej zamula - bardzo miękko.
Skończyło się tym, że kumpel na GS-ie wjechał bez problemu na górę, a ja musiałem się poddać (bo nie przeczytałem instrukcji 😀).
W nc miałem to samo na podjeździe kiedys.... powoli powoli aż zgasła.
W nowszych 1000 jest jeszcze magiczny guzik "G", który może delikatnie pomóc w zabawach poza asfaltem (możliwe, że i w wheelie).
Skłamałabym gdybym napisała, że zrozumiałam co ten gość mówił. Ale super wyjaśnione wizualnie, dzieki.
Tez nic nie zrozumiałem :D
100% racji z 1100.
Miałem taki przypadek, świeżo po zakupie: jedziemy z kumplem stromym szutrem, kontrola trakcji wyłączona, ale o tym wheelie nie pomyślałem. Motocykl jakby tracił moc, bardzo płynnie i miękko, aż się zatrzymał na środku stromego podjazdu. Masakra.
NAT 1000L, jak wtrącała się kontrola trakcji to robiła to przez odcięcia zapłonu i było czuć wyraźne szarpnięcia. To nawet lepiej było dla utrzymania trakcji.
W 1100 jest to tak płynne, jak w motorynce gdy kończyło się paliwo, albo dysza zatkana była. Im bardziej odkręcisz manetkę tym bardziej zamula - bardzo miękko.
Skończyło się tym, że kumpel na GS-ie wjechał bez problemu na górę, a ja musiałem się poddać (bo nie przeczytałem instrukcji 😀).
Sorki ale w terenie jedynym sensownym rozwiązaniem jest wyłączenie całej elektroniki. Wszystkie te kagańce nie tylko nie pomagają w offie a jedynie utrudniają życie kierownikowi powodując niepotrzebne ryzyka jak sam opisałeś.
Sorki ale w terenie jedynym sensownym rozwiązaniem jest wyłączenie całej elektroniki. Wszystkie te kagańce nie tylko nie pomagają w offie a jedynie utrudniają życie kierownikowi powodując niepotrzebne ryzyka jak sam opisałeś.
Emek, masz po części rację. Nie wiem jak jest w NAT ale czuję, że jest podobnie jak tutaj i trzeba wybrać odpowiedni tryb:
https://790adventure.net/models/riding-modes-explained/
Mamy załatwiony temat kagańca na unoszenie przedniego koła itd.
Żebyście wiedzieli co pod kaskiem mówiłem jak na Vstromie na szutrowej drodze chciałem się wyrobić w zakręcie przyblokowaniem tradycyjnym tyłu. Zakręt pokonywałem tak na xt600z i Trampkiem setki razy przy ok 60kmh.
Tyle że zapomniałem kompletnie że ów DL ma ABS. Nie wyłączalny ABS :mur:
Finalnie udało się nie położyć ale i bynajmniej w zakrecie się nie zmieściłem :D
Trakcja, antiwhellie to już dla mnie wogole kosmos. Zgadzam się z Emkiem.
Nie ma to jak nadrzucić tył w wiadrze :D
potem trza mieć brązowy medal w rwaniu :D
W nowszych 1000 jest jeszcze magiczny guzik "G", który może delikatnie pomóc w zabawach poza asfaltem (możliwe, że i w wheelie).
W starszych CRFach też jest. Wciska się go do jazdy w terenie. Sprzęgło wtedy ślizga się mniej i chyba dłużej trzyma na biegach.
Ale to G chyba nie dezaktywuje TC.
Nie i trzeba o tym pamiętać :D
Żebyście wiedzieli co pod kaskiem mówiłem jak na Vstromie na szutrowej drodze chciałem się wyrobić w zakręcie przyblokowaniem tradycyjnym tyłu. Zakręt pokonywałem tak na xt600z i Trampkiem setki razy przy ok 60kmh.
Tyle że zapomniałem kompletnie że ów DL ma ABS. Nie wyłączalny ABS :mur:
Finalnie udało się nie położyć ale i bynajmniej w zakrecie się nie zmieściłem :D
Trakcja, antiwhellie to już dla mnie wogole kosmos. Zgadzam się z Emkiem.
Ja tak T7 przestrzelilem kilka skrzyżowań jak sobie chciałem zablokować tylne koło a zapomniałem o wyłączeniu ABS
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
TC akurat w mojej Afryce była pod palcem on/off. ABS wymagał już oderwania łapy od kiery. Nie wiem jak w nowej Afryce pod tym kątem.
kristoch
08.03.2021, 19:03
No właśnie w nowej NAT 1100 jest dużo gorzej z wyłączaniem tego tałatajstwa. Wszystko trzeba z tableta, a czasem te opcje są w konkretnych ekranach i bywają trudno dostępne. Można co prawda przypisać dowolną funkcję do specjalnego guzika, ale jedną. A masz trakcję, abs, wheelie control no i G w DCT. Są tryby predefiniowane i dwa użytkownika, ale one tylko dotyczą charakterystyki reakcji manetki (ride by wire). Nie da się zdefiniować trybu z wyłączonymi wszystkimi elektronicznymi przeszkadzaczami.
W „starej” 1000L miałem opanowaną sekwencję startową z zamkniętymi oczami i luz. W nowej nie jest tak łatwo - to co opisywałem wcześniej, to właśnie zapomniałem, że jest coś takiego jak wheelie control (na wyświetlaczu oznaczone jako „W”).
Generalnie ten UX w tym tablecie jest rodem z Windows 3.1 (nie 3.0 bo już się nie zawiesza 😀).
1100L to bardzo fajny motocykl, ale raczej na asfaltowe winkle.
Przykłady?
Parametry nie zmienia się naciskając okrągłe wskaźniki na dole ekranu tylko w jednej z 4 zakładek z lewej. Jak chcesz śledzić spalanie (zakładka 3 to najpierw musisz się przełączyć na 4).
Poziom kontroli trakcji (kółko z literą T) zmieniasz strzałkami przy HSTC (lub fizycznymi guzikami, lewa ręką po uprzednim podświetleniu HSTC 🤣).
ALE - tak sobie możesz przełączać poziomy trakcji od 1 do 7 w kółko i jej nie wyłączysz. Żeby ustawić HSTC na 0, trzeba przejść najpierw na 1, a potem dłużej przytrzymać strzałkę w lewo.
Wszystko to tylko na postoju bo w ruchu tablet nie reaguje na dotyk...
Legenda:
ABS RR - abs tylnego koła. Dlaczego RR nie mam pojęcia 😳.
HSTC = T
W = Wheelie Control. Dobrze, że nie WC.
G = punkt G DCT.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210308/33add255084e23f2ae2caf27e2b4977d.jpg
Kolejny HIT:
P to szybkość reakcji na odkręcanie manetki (dla mnie praktycznie niezauważalne), ale im wyższy poziom (wyższa cyfra i liczba niebieskich pól) tym reakcja słabsza czyli trochę nieintuicyjne. Oczywiście poziom P ustawia się zupełnie gdzie indziej.
EB to Engine Braking i tez działa odwrotnie niż logika nakazuje.
No i wreszcie - jak już doklikasz się do ABS RR, to...
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210308/bd13c064b16f3d45e1e89bf26e394887.jpg
Pomimo, że
1. Jestem gadżeciarzem i lubię tablety
2. Pochodzę z epoki Win3.1
3. Z wyszktałcenia IT
4. Afryka to mój ulubiony motór, i druga już NAT...
...to nie rozumiem jak można było to tak spieprzyć.
😀
Dzięki za wyjaśnienie. Utwierdziłem się w przekonaniu że bym tego nie chciał.
Może jest szansa na jakiś update tego softu który by trochę od komplikował menu.
pozdrawiam
Marcin Jan
Aż nie chce mi się Kristoch wierzyć. Bardzo mocno chodzi za mną 1100L ze względu na DCT. Jednak jeszcze się âpomęczęâ ze dwa sezony na europejskiej myśli technicznej.
kristoch
08.03.2021, 20:26
Pewnie. Ten tablet nie jest niczym innym jak interface-em między szyną CAN i człekiem.
Tylko ktoś, kto potrafił tak skomplikować prostą rzecz, może nie wpaść na pomysł, że można inaczej.
Poza tym Pan Honda już wydał na to pieniądze...
Poziom kontroli trakcji (kółko z literą T) zmieniasz strzałkami przy HSTC (lub fizycznymi guzikami, lewa ręką po uprzednim podświetleniu HSTC 🤣).
ALE - tak sobie możesz przełączać poziomy trakcji od 1 do 7 w kółko i jej nie wyłączysz. Żeby ustawić HSTC na 0, trzeba przejść najpierw na 1, a potem dłużej przytrzymać strzałkę w lewo.
😀
Nie trzeba przechodzić po kolei na 1, nie patrz jaki poziom masz ustawiony tylko odrazu trzymaj strzałke w lewo i trakcja się wylaczy.
kristoch
08.03.2021, 20:32
Aż nie chce mi siÄ Kristoch wierzyÄ. Bardzo mocno chodzi za mnÄ
1100L ze wzglÄdu na DCT. Jednak jeszcze siÄ Ã¢pomÄczÄâ ze dwa sezony na europejskiej myÅli technicznej.
Ja jeździłem tą NAT kilka razy na jazdy próbne i te absurdy zauważyłem dopiero jak musiałem wykonać konkretne zadanie. Wcześniej nie przyszło mi do głowy, że to takie skomplikowane.
Weź NAT na jazdę i spróbuj wyłączyć wszystko. Lub zapraszam do mnie - może ja jestem nieogar kompletny. 😀
Ja jeździłem tą NAT kilka razy na jazdy próbne i te absurdy zauważyłem dopiero jak musiałem wykonać konkretne zadanie. Wcześniej nie przyszło mi do głowy, że to takie skomplikowane.
Weź NAT na jazdę i spróbuj wyłączyć wszystko. Lub zapraszam do mnie - może ja jestem nieogar kompletny. 😀
Lkę na bank wezmę na jazdę. Do Ciebie nie jest mi aktualnie po drodze :(.
kristoch
08.03.2021, 20:50
Nie trzeba przechodzić po kolei na 1, nie patrz jaki poziom masz ustawiony tylko odrazu trzymaj strzałke w lewo i trakcja się wylaczy.
Dobra, ostatni komentarz mój bo chyba defetyzm szerzę 😉:
Strzałka ma 1x1 cm. I takich kliknięć trzeba kilka zrobić by wszystko wyłączyć. Wszystko w momencie, gdy ledwie utrzymuję moto na stromym podjeździe bo zapomniałem to zrobić wcześniej. Jakaś Albania, 35 st C, pot zalewa oczy, a rękawice są brudne od ziemi po wcześniejszym podnoszeniu moto. I generalnie już więcej jej nie podniosę.
To scenariusz, który nie spotkał mnie na nowej NAT 1100, ale na starej wielokrotnie. I nie chce mi się go testować. Jeżdżę nią po asfalcie.
Ale to ja - nie chcę nikogo zniechęcać.
Z tego co przed chwilaą doczytałem, to trzeba wyłączyć TC i WC aby mieć z tym spokój. Ma to sens tylko trzeba o tym wiedzieć :). Oczywista sprawa, ze warto to wyłączyć odpowiednio wcześniej :).
RAVkopytko
08.03.2021, 20:55
Dzięki za wyjaśnienie. Utwierdziłem się w przekonaniu że bym tego nie chciał.
Ja też :D
https://powersports.honda.com/legacy/mksa/index.html#simulator jest grubo. Jutro na kompie poklikam.
https://youtu.be/onbTNyDo4zw
onbTNyDo4zw
9 sek, wszystko wyłączone ABS RR, TC i Wheelie Control.
Oczywiście że moznaby szybciej, ale mnie np nie sprawia to najmniejszego problemu.
W ilu motocyklach adv które są teraz w salonach jest z tym łatwiej /szybciej? XRV już nie robią niestety i już nie będą nad czym sam ubolewam i trzeba się z tym pogodzić.
Trzeba poświęcić trochę czasu na nauczenie się własnego motocykla, a przed wjazdem w off/szuter czy cokolwiek, wyłączyć wszystko - mnie więcej czasu zajmuje założenie rękawiczki niż ta czynność.
Dla mnie to tez jest do ogarnięcia. Oczywiście mogłoby być prościej. Trochę jak z autami w niektórych można TC wyłączyć guziczkiem na desce, w niektórych trzeba przechodzić przez drzewko menu, trzymać długo klawisze itp... Niektórzy lubią Androidy niektórzy kochają srajfony.
Ja jestem bardzo zadowolony pomimo takich niedoskonałości.
a przed wjazdem w off/szuter czy cokolwiek, wyłączyć wszystko - mnie więcej czasu zajmuje założenie rękawiczki niż ta czynność.
Niby tak, ale komu się nie zdarzyło zapomnieć wyłączyć chociaż raz... w T7 jest prosto, przytrzymujesz osobny guzik przez 2 sekundy i "nima abesa" ale
jedziesz w grupie, gasisz, zapalasz, upadłeś X razy więc musisz przekręcić stacyjkę bo inaczej nie odpali ( a podejrzewam, że po każdym przekręceniu stacyjki systemy trzeba znowu odłączyć, jesteś zmeczony... a prawo Murphiego jest bezwzględne, zapomnisz akurat wtedy kiedy najbardziej Ci będzie potrzbne wyłączone
https://youtu.be/onbTNyDo4zw
9 sek, wszystko wyłączone ABS RR, TC i Wheelie Control.
Oczywiście że moznaby szybciej, ale mnie np nie sprawia to najmniejszego problemu.
W ilu motocyklach adv które są teraz w salonach jest z tym łatwiej /szybciej? XRV już nie robią niestety i już nie będą nad czym sam ubolewam i trzeba się z tym pogodzić.
Trzeba poświęcić trochę czasu na nauczenie się własnego motocykla, a przed wjazdem w off/szuter czy cokolwiek, wyłączyć wszystko - mnie więcej czasu zajmuje założenie rękawiczki niż ta czynność.
Jakby nie patrzeć to w SD04 zajmowało to chwilę bez grzebania w ustawieniach. Tutaj już kombinacje w menu. Ruch w bardzo złą stronę ale należało się tego spodziewać. W mojej ocenie to nie są niedoskonałości tylko mankamenty. Pomijam fakt że procedury trzeba wznawiać po wyłączeniu zapłonu bo do tego się przyzwyczaiłem i gasiłem kill switchem a ponadto wszyscy tak mają to widzę, że motocykl zamiast dla jeźdźca został stworzony dla użytkownika, którego nadrzędnym celem jest sparowanie telefonu z pojazdem. Spędziłem z tym motocyklem 5 lat, przemierzyłem parę krajów i bardzo mile go wspominam jednak patrząc na ten rozwój postrzegam go bardziej jako niedorozwój i gdybym miał wrócić kiedyś do Afryki to jedynie do wersji z lat 16-19 bo widzę że im dalej , tym gorzej i drożej.
japierdole, przepraszam, ale nie wierzę, że jesteśmy na czwartej stronie tego ... wątku.
RTFM
m
TOMADYNA
09.03.2021, 08:45
A mnie to brakuje podświetlenia przycisków na kierownicy :haha2:.
A jeśli chodzi o multum ustawień to rzeczywiście galimatias spory i do tego kompletnie nie rozumiem dlaczego dla niektórych parametrów mało=1 a dla innych mocno=1 :vis:
japierdole, przepraszam, ale nie wierzę, że jesteśmy na czwartej stronie tego ... wątku.
RTFM
m
Jak postawisz ruska z wózkiem na koło to zamkniemy wątek 😂
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
japierdole, przepraszam, ale nie wierzę, że jesteśmy na czwartej stronie tego ... wątku.
RTFM
m
Czepiasz się. Potem siądziesz , będziesz chciał ABSa wyłączyć i co? Nie dasz rady.
https://powersports.honda.com/legacy/mksa/index.html#simulator
Ja poległem. Nie potrafię na symulatorku wyłączyć ABSu na tyle. Czegoś tak posranego pod kątem nieintuicyjnej obsługi to jeszcze nie widziałem.
Tak całkiem na poważnie. Niech mnie ktoś oświeci jak to wyłączyć.
teraz powinna iść na gumę jak głupia.
natomiast jak miałbym klikać za każdym razem to bym się SROGO wkurwił. zwłaszcza za ten piniondz.
jest za to bardzo wiele innych motocykli gdzie nie trzeba się tak pierdolić. dzięki Bogu :bow:
ABS jest w trybie OFFROAD i to powinno zapewnić możliwość zarzucenia tyłem. czy tak jest... nie wiem. Nie miałem przyjemności na tym czymś jeździć i nie planuję. :haha2:
jeszcze jedno - w moim taniuśkim NC jest guzik do wyłączenia kontroli trakcji i trzystopniowej :D potfur!!! ale oczywiście trakcja zawsze się załącza od nowa przy kolejnym odpaleniu.
NIE MA możliwości wyłączenia ABS w ogóle - za to jest taki trick - po odpaleniu można moto bujnąć na centralkę albo unieść tył na kosie i przegazować na dwójce przed jazdą.
ABS wchodzi wtedy w tryb awaryjny i mamy tylko działający przedni obwód. oczywiście do kolejnego odpalenia.
wracając do ABS w offrołdzie to podoba mi się bardzo, bardzo duża różnica w działaniu ABS między CRF250 a NC - znaczy się ktoś to faktycznie kmini... W CRF załączał się naprawdę późno ale tył wyłącza się po prostu guziczkiem.
Szczerze jakbym miał takie moto to zrobiłbym bypass na tył normalnym włącznikiem i tyle. A że będzie się świecił error to co... tam i tak się tyle wyświetla, że różnicy nie będzie.
Przełącznik w moto za 70k... hehehehehehehehehehehe
No ale świeci się ACTIVE znaczy, że włączony chyba. To se możesz pozarzucać grzywą co najwyżej.
No to grzywą na brodzie pomachasz :D.
TOMADYNA
09.03.2021, 09:44
teraz powinna iść na gumę jak głupia.
natomiast jak miałbym klikać za każdym razem to bym się SROGO wkurwił. zwłaszcza za ten piniondz.
jest za to bardzo wiele innych motocykli gdzie nie trzeba się tak pierdolić. dzięki Bogu :bow:
ABS jest w trybie OFFROAD i to powinno zapewnić możliwość zarzucenia tyłem. czy tak jest... nie wiem. Nie miałem przyjemności na tym czymś jeździć i nie planuję. :haha2:
jeszcze jedno - w moim taniuśkim NC jest guzik do wyłączenia kontroli trakcji i trzystopniowej :D potfur!!! ale oczywiście trakcja zawsze się załącza od nowa przy kolejnym odpaleniu.
NIE MA możliwości wyłączenia ABS w ogóle - za to jest taki trick - po odpaleniu można moto bujnąć na centralkę albo unieść tył na kosie i przegazować na dwójce przed jazdą.
ABS wchodzi wtedy w tryb awaryjny i mamy tylko działający przedni obwód. oczywiście do kolejnego odpalenia.
wracając do ABS w offrołdzie to podoba mi się bardzo, bardzo duża różnica w działaniu ABS między CRF250 a NC - znaczy się ktoś to faktycznie kmini... W CRF załączał się naprawdę późno ale tył wyłącza się po prostu guziczkiem.
Szczerze jakbym miał takie moto to zrobiłbym bypass na tył normalnym włącznikiem i tyle. A że będzie się świecił error to co... tam i tak się tyle wyświetla, że różnicy nie będzie.
Przełącznik w moto za 70k... hehehehehehehehehehehe
By zamiatało kołem to bym jeszcze G zrobił Active
Power zrobił na 1 a nie na 4 bo to właśnie jedno z tych ustawień co jest odwrotnie
ABS z sukcesem wyłączyłem ale trochę to trwało.
odniósł sukces ale nie podzieli się. ot... scyzoryk jeden :D
odniósł sukces ale nie podzieli się. ot... scyzoryk jeden :D
Chętnych do podpięcia się pod czyjś sukces nie brakuje, co? :)
Akurat dość obce mi to ale w świecie mawia się:
Tylko porażka jest sierotą...
A sukces zawsze ma wielu ojców :D
chyba nie bez powodu.
Ja rozumiem, że guzik w modelu 16 należało przytrzymać ale tutaj jak mamy menu to też należy guzik przytrzymać w określonej sekcji choć normalnie powinno być enter , zmiana strzałką i enter. A tu mamy tak że trzeba przytrzymać strzałeczkę, dopiero pojawi sie komunikat czy kuwa na pewno chcę to wyłączyć , który należy jeszcze zatwierdzić. Żebyś se kuku nie zrobił przypadkiem. Enter robi coś innego niż podpowiada intuicja podobnie jak gwiazdeczka. Kto to wymyślił to do pala i 100 kijów.
kristoch
09.03.2021, 11:57
Miałem już nie pisać, ale mam niezłą polewkę z tego tableta. Żeby było jasne - dalej uważam, że Afryka to najlepsze duże ciężkie adv.
ABS można wyłączyć tylko w trybie OFF-ROAD, na zdjęciu jest GRAVEL i guziki od ABS są na szaro. Co zabawne te tryby zmieniają głównie sposób reakcji manetki wiec nie wiem po co tylko w OFF-ROAD...
@Robin - ja porównywałem NAT 1100 do 1000. Różnica w prostocie obsługi to przepaść. Do 9 sekund, o których piszesz trzeba dodać jeszcze 18 sekund na uruchomienie tableta, bo bez tego nic w trakcji, abs itp nie klikniesz. A to już całkiem realny scenariusz - zatrzymujesz się na fotę lub siku, gasisz, a potem 18 + 9, a kolega na GS-ie potrzebował 1 sekundy, ja na starej NAT 3 sekund. Niby człowiek się nie spieszy na wyjeździe, niby można nie resetować gasząc przez rozkładanie kosy, ale.
Starą super mi się jeździło w takie miejsca jak na filmiku (już kiedyś wklejałem) - https://youtu.be/UGWyNYHcJy8
Nową byłem w Alpach i dopóki nie zjechałem z asfaltu, wszystko było super. Nie miałem potrzeby wyłączać tej elektroniki. Ale jak zjechałem to było wesoło. Zostanę raczej na asfalcie, ale można wszędzie wjechać jak się chce i umi.
I fotka bo jakiś smutny ten wątek.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210309/40bfb2717cd024a4263f6a227f030275.jpg
bukowski
09.03.2021, 14:10
XRV już nie robią niestety i już nie będą nad czym sam ubolewam i trzeba się z tym pogodzić.
Pierwsza NAT w moim odczuciu jest taka poprawiona xrv. wiem, bo się przesiadłem po 10 latach z RD07a.
ABS nie mam potrzeby wyłączać (rzadko, przy ostrych/śliskich zjazdach), więc tylko brak zapamiętywania stanu TC jest na minus, choć jest po prostu pod fizycznym przyciskiem na kierownicy.
ten tablet, throttle by wir, DCT i inne wynalazki w 1100 to niestety odjazd od zacnej koncepcji twardego, prostego i przewidywalnego motocykla.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
no ja zawsze mówiłem, że TBW to jest gówno i że nigdy nie będę chciał mieć takiego motocykla a tu się potem okazało, że 690 ma TBW od początku produkcji.
poczułem się staro - tyle Wam powiem.
m
Znam przypadek jak 690 co wpadło w błoto manetką już dalej nie pojechało.
Nie dziwne.
Ciekaw jestem jak byłoby z retrofitem gaźnika do 690 i czy ktoś już to zrobił.
Zdziwiłbym się gdyby nie.
Tak na ciepło w dziecięciej naiwności co ma rumiane policzki i oczko błyszczące, wydaje mi się, że jedyna kwestia to prawidłowa kalibracja TPSa. Tego zdjętego z ori przepustnicy i celowe wprowadzenie w błąd kilku czujników ;D
M
Pierwsza NAT w moim odczuciu jest taka poprawiona xrv. wiem, bo się przesiadłem po 10 latach z RD07a.
ABS nie mam potrzeby wyłączać (rzadko, przy ostrych/śliskich zjazdach), więc tylko brak zapamiętywania stanu TC jest na minus, choć jest po prostu pod fizycznym przyciskiem na kierownicy.
ten tablet, throttle by wir, DCT i inne wynalazki w 1100 to niestety odjazd od zacnej koncepcji twardego, prostego i przewidywalnego motocykla.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu TapatalkaNo właśnie nie ma co nikogo przekonywać do tego czy innego moto, niech każdy kupuje i jeździ tym czym chce i co mu bardziej pasuje.
Ja pierwszej NAT nie kupiłem, po prostu dupy mi nie urwała na testach (jeździłem zarówno manuałem jak i dct).
1100 AS jak tylko zobaczyłem na żywo to już wiedziałem że będzie moja, a potem było już tylko lepiej.
W moim odczuciu ma wiele rzeczy poprawione w stosunku do CRF1000, ale to moja subiektywna opinia.
BTW w 1100 w przeciwieństwie do CRF1000 ustawienia trakcji są pamietane po zgaszeniu silnika - ja np mam ustawiona TC i Wheelie na poziom 1, co mi wystarcza w offie i nic muszę ustawiać po zgaszeniu silnika.
Jedynie gdy zachce mi się wygłupiać z driftami w miejscu to wyłączam TC na 0.
Niemniej jednak niech każdy jeździ tym czym chce i nie ma sensu przekonywać do czegoś innego.
Moja babcia wciąż używa telefonu z fizycznymi przyciskami bo smartfona nie ogarnie, u mnie jest odwrotnie ;)
ATAS też pamięta ustawienia trakcji po zgaszeniu, także nie trzeba za każdym razem ustawiać.
ATAS też pamięta ustawienia trakcji po zgaszeniu, także nie trzeba za każdym razem ustawiać.Miałem na myśli 2017 rocznik, bo takimi jeździłem.
radiolog
09.03.2021, 16:25
Jak pamięta to dobrze, bo w takim ktmie do tego extra dongla potrzeba, ale widzę ze w najnowszej 1290 tez pokombinowane z tymi ustawieniami wheelie, reakcji manety i stopnie uślizgu czyli TC. Bez dongla będzie upierdliwie, chyba ,ze tez będzie się zapamiętywać
ABS można wyłączyć tylko w trybie OFF-ROAD, na zdjęciu jest GRAVEL i guziki od ABS są na szaro. Co zabawne te tryby zmieniają głównie sposób reakcji manetki wiec nie wiem po co tylko w OFF-ROAD...
To wynika z przepisów, np T7 przy wyłączonym ABS nie ma homologacji do poruszania się po drogach publicznych, wyłączyć ABS można tylko poza drogami. Tak jest napisane w instrukcji
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210309/20adf0bbeca2b8d716686fe11b1d661a.jpg
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
no ja zawsze mówiłem, że TBW to jest gówno i że nigdy nie będę chciał mieć takiego motocykla a tu się potem okazało, że 690 ma TBW od początku produkcji.
poczułem się staro - tyle Wam powiem.
m
Throttle by wire powiadasz, 690 od początku produkcji ?
Zalało i działa dalej ;-)
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210309/e719e67f81335caa52e78653e756f556.jpg
Bartek a jak się wyłączy to należy się samozaaresztować? :D
Bartek a jak się wyłączy to należy się samozaaresztować? :D
To jest jak z przekroczeniem dopuszczalnej prędkości albo zakładaniem np kostki 140 zamiast homologowanej 150 czy nawet jazdę po kieliszku, robisz to na własne ryzyko i lepiej zdawać sobie sprawę. Nie wiem czy w razie W są w stanie udowodnić, że ABS był wyłączony.
Niemniej jednak obecnie motocykl dopuszczony do ruchu wg homologacji ma mieć ABS i koniec. U nas nie ma jeszcze takiego zamordyzmu jak w Niemczech gdzie przed TUV, chłopaki ściągają dodatkowe halogeny i zakładają homologowane rozmiary opon ale niedługo pewnie będzie. A ubezpieczyciel tylko czeka, żeby nie wypłacić kasy.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wiem o co chodzi i niestety moim nic nie znaczącym zdaniem jest to głupie. Chociaż nie. Nie głupie. Parszywe.
Homologacja a dopuszczenie do ruchu to 2 różne sprawy. Jak wyłączę obligatoryjne ESP i ktoś mi się wbije w bok auta to życzę powodzenia ubezpieczalni która by użyła argumentu że ESP było wyłączone aby odmówić wypłaty odszkodowania. To samo z ABS. To że musi byc żeby spełnić wymagania homologacji nie oznacza obowiązku jego używania.
Homologacja a dopuszczenie do ruchu to 2 różne sprawy. Jak wyłączę obligatoryjne ESP i ktoś mi się wbije w bok auta to życzę powodzenia ubezpieczalni która by użyła argumentu że ESP było wyłączone aby odmówić wypłaty odszkodowania. To samo z ABS. To że musi byc żeby spełnić wymagania homologacji nie oznacza obowiązku jego używania.
No to wytłumacz mi czym jest homologacja a czym dopuszczenie do ruchu skoro to 2 różne sprawy no i pokaż jak wyłączasz w aucie ABS.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Homologacja to spełnienie warunków koniecznych do rejestracji pojazdu na danym rynku a dopuszczenie do ruchu to wymagania jakie dla danego typu pojazdu stawia kodeks drogowy. Dla pojazdów nowych diagnosta jest pomijany. To dwie różne sprawy. ABS w autach chyba nie jest dezaktywowalny guzikiem, nie wiem bo moje auto nie ma ABS ale ESP jak najbardziej.
Homologacja to spełnienie warunków koniecznych do rejestracji pojazdu na danym rynku a dopuszczenie do ruchu to wymagania jakie dla danego typu pojazdu stawia kodeks drogowy. Dla pojazdów nowych diagnosta jest pomijany. To dwie różne sprawy. ABS w autach chyba nie jest dezaktywowalny guzikiem, nie wiem bo moje auto nie ma ABS ale ESP jak najbardziej.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210309/88025ca47a9924824fe49e1f41a583c8.jpg
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
bukowski
09.03.2021, 22:58
nie wiem bo moje auto nie ma ABS ale ESP jak najbardziej.
a co to za cudak? abs jest obowiązkowy we wszystkich autach od 2006 roku, w praktyce w autach od lat. 90 (jak klasa wyższa to od początku, jak niższa, od. konca
..) , a wcześniej ESP to egzotyka była...
Cieszę się, że nie wydałem dodatkowych 30tys i nadal męczę się z litrem 😀
Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka
a co to za cudak? abs jest obowiązkowy we wszystkich autach od 2006 roku, w praktyce w autach od lat. 90 (jak klasa wyższa to od początku, jak niższa, od. konca
..) , a wcześniej ESP to egzotyka była...
Ja nie mam ani ABS ani ESP. Auto HZJ76 , nie z naszego rynku. Rocznik 2011 bodaj.
I pomyśleć, że chłop chciał się tylko dowiedzieć jak wyrwać NAT na koło...
zaczekaj
10.03.2021, 21:45
I pomyśleć, że chłop chciał się tylko dowiedzieć jak wyrwać NAT na koło...
No nie chłop a kobitka...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
kristoch
10.03.2021, 23:00
No nie chłop a kobitka...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
I to wyjaśnia skąd i po co tak się rozwinął ten wątek 😀. Dzięki!
No nie chłop a kobitka...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Pardon, c'est ma faute...
Pawel_z_Jasla
12.03.2021, 06:24
Przeczytałem temat z niedowierzaniem /podobnie jak Matjas/ i teraz mam pytanie, czy w tym sofcie albo tablecie nie ma funkcji/komendy "idź na koło" ?? Ja jestem z pokolenia Ala ma Asa a As ma Ale ale może musicie poszukać Panowie głębiej w ustawieniach niż wymieniany tu wielokrotnie pkt "G":dizzy:
consigliero
12.03.2021, 06:51
Myślę że wystarczy powiedzieć „ Hello NAT” i w odpowiedzi usłyszymy jakich opcji możemy skorzystać. Jednym słowem, komenda „ idź na koło” to może być dobry trop.
GregoryS
12.03.2021, 10:39
A w razie kraksy i szkód moze da sie to naprawic softwarowo ? Typu odznaczyc jakis "ptaszek" nazwany "damaged" i po sprawie, mozna jechac? :)
Kobiety powinny lepiej wiedzieć jak włączyć i wyłączyć punkt G, ale zdałam się na wiedzę męskiego grona z forum ;P toż to z Waszym doświadczeniem nie można się równać :D
G jak głupota? Ciężko się nie zgodzić.
Szkoda ze włącznik jest większy od wyłącznika.
M
bukowski
13.03.2021, 11:23
Gdyby to z tym punktem G było tak proste, to bysmy tutaj głównie machali naszymi... włącznikami.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
radiolog
13.03.2021, 13:09
Gdyby to z tym punktem G było tak proste, to bysmy tutaj głównie machali naszymi... włącznikami.
Rozczarowałeś mnie,że to taki problem
Leffle, tak to "męskie" forum, ale zapewniam Cię, że większość facetów tutaj obróci głowę i wstrzyma oddech, jak na zlocie zarzucisz tylnym kołem i poderwiesz przód.:D
Wszyscy starsi stażem forumowicze wiedzą, że kobietki mają punkt G na końcu słowa SHOPPING:haha2: Niestety wiemy także (my faceci), gdzie mamy swój punkt G (nie przystoi pisać publicznie na forum, więc młodszym wyjaśniać nie będę:)).
W grupie "Łowcy Niewygód" znajdziesz dużego chłopa, który potrafi różne figle automatem zrobić. Także da się. Ćwiczyć! Sezon już tuż tuż.:at:
Na forum znajdziesz także opisy różnej maści szkoleń prowadzonej przez profesjonalistów. Zachęcam do lektury.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.