PDA

View Full Version : Klikanie z silnika


mdxmd
09.03.2019, 20:01
Czy ktoś zaobserwował coś podobnego u siebie, występuje podczas lekkiego przyśpieszania w granicach 1500-2200 obr., słyszalne w otwartym kasku. Czasem to znika na jakiś czas.... ale często występuje przy dłuższej jeździe w terenie na 1-2 biegu i na pewno pochodzi z silnika..

tutaj ludziska też piszą o podobnych obserwacjach

https://www.africatwinforum.com/forum/177-engine-technical-discussion/12433-valve-train-noise.html

zastanawiam się czy to może być od dźwigienek zaworów wydechowych ewentualnie czy może pochodzić o układu dopalania spalin.
Luzy zaworowe są ok, ale mocowanie dźwigienek jest dość luźne na boki i niczym nie ustalane np przez blaszki sprężyste.

Novy
09.03.2019, 20:05
Za dużo czytasz ;)

Ja też się dowiedziałem z forum, że ponoć szprychy rdzewieją. Do tej pory nie miałem kiedy tego sprawdzić :D

mdxmd
09.03.2019, 20:06
Za dużo czytasz ;)

Ja też się dowiedziałem z forum, że ponoć szprychy rdzewieją. Do tej pory nie miałem kiedy tego sprawdzić :D

czytam bo mam coś podobnego u siebie.

WieniuZiel
09.03.2019, 21:25
Dobrze że kupiłeś Hondę, Ducatem nie wyjechałbyś z garażu 😉. Stopery za 5 zyla załatwią Twój problem. Tak jak rzecze Novy, jeździć!

mdxmd
10.03.2019, 09:03
Cieszę się bardzo, że macie poczucie humoru.. mam pewne spostrzeżenia i chciałbym co nieco się podzielić z innymi najlepiej piszącymi na temat lub przynajmniej próbującymi coś wnieść do tematu... gdybyście mieli jakieś pytanie odnośnie jakichkolwiek cech pracy np cycowatego silnika to chętnie się z wami podzielę wiedzą co musicie pokochać a jak nie to tylko zmienić moto a co jest niepokojące.... lubię wiedzieć więcej nawet jeżeli jest no rozbijaniem gówna na atomy i bez sensu... może kiedyś komuś to się przyda.

zbyt mało miałem jeszcze do czynienia z CRF i być może te dźwięki są charakterystyczne dla tego silnia co nie zmienia faktu, że chciałbym ustalić ich źródło...

Za dużo czytasz ;)

Ja też się dowiedziałem z forum, że ponoć szprychy rdzewieją. Do tej pory nie miałem kiedy tego sprawdzić :D

bo rdzewieją chętnie podeślę zdjęcia

Dobrze że kupiłeś Hondę, Ducatem nie wyjechałbyś z garażu ��. Stopery za 5 zyla załatwią Twój problem. Tak jak rzecze Novy, jeździć!

dlatego lubię CRF, jeżeli na starość będzie mi dane ogłuchnąć całkiem to może przyjdzie pora na Ducata :) dźwięki i tak docierają do mózgu z pominięciem aparatu słuchowego ;)

Novy
10.03.2019, 10:40
Mdxmd - nie złość się, nikt Ci nie jestem wrogiem :)

Osobiście bardzo mi się podoba Twoje szczegółowe podejście do różnych problemów z motocyklem. Mówię to na podstawie obserwacji rozpoczętych czy kontynuowanych przez Ciebie wątków. Też jestem szczegółowy i drobiazgowy, lubię wiedzieć, 'co w trawie piszczy'.

Ale taki przykład: w mojej NATce coś 'tłukło' się od nowości. Założyłem, że to centralka. W Portugalii jeździliśmy wynajętymi Afrykami bez centralek, tłukło tak samo, jak w mojej - wspólnie stwierdziliśmy, że to łańcuch. :)

I puenta - kiedyś brałem udział w letniej szkole Aikido, gdzie gościnnie był u nas nasz mentor Chiba Sensei - w trakcie treningów była przerwa i można było zadawać pytania. Jeden i w sumie tylko jeden z uczniów zadawał pytanie za pytaniem na temat technik. Po kolejnym pytaniu Chiba Sensei stanął przed nim, spojrzał mu głęboko w oczy i powiedział: zadajesz za dużo pytań, za dużo myślisz zamiast ćwiczyć.

Myślę, że niektóre rzeczy, sytuacje należy przyjąć za aksjomat - nie rozwodzić się za bardzo :)
Poza tym tak sobie myślę, że Honda jest japońska i Chiba Sensei to też Japończyk - jakiś wspólny mianownik jest :)

Spokojnej niedzieli :Thumbs_Up:

Jac
10.03.2019, 11:01
Tak ku się skojarzyło. Z moich młodych czasów.
https://youtu.be/cm0uSVvjsOA

Sorki za offtop. Tez jestem ciekaw źrodła klikania.

Sidorowski
10.03.2019, 21:52
Taa, widziałem fajny, ale podobno nie będzie następnej części...


Wysłane z Nokii 3310

mdxmd
10.03.2019, 22:56
Mdxmd - nie złość się, nikt Ci nie jestem wrogiem :)

Osobiście bardzo mi się podoba Twoje szczegółowe podejście do różnych problemów z motocyklem. Mówię to na podstawie obserwacji rozpoczętych czy kontynuowanych przez Ciebie wątków. Też jestem szczegółowy i drobiazgowy, lubię wiedzieć, 'co w trawie piszczy'.

Ale taki przykład: w mojej NATce coś 'tłukło' się od nowości. Założyłem, że to centralka. W Portugalii jeździliśmy wynajętymi Afrykami bez centralek, tłukło tak samo, jak w mojej - wspólnie stwierdziliśmy, że to łańcuch. :)

I puenta - kiedyś brałem udział w letniej szkole Aikido, gdzie gościnnie był u nas nasz mentor Chiba Sensei - w trakcie treningów była przerwa i można było zadawać pytania. Jeden i w sumie tylko jeden z uczniów zadawał pytanie za pytaniem na temat technik. Po kolejnym pytaniu Chiba Sensei stanął przed nim, spojrzał mu głęboko w oczy i powiedział: zadajesz za dużo pytań, za dużo myślisz zamiast ćwiczyć.

Myślę, że niektóre rzeczy, sytuacje należy przyjąć za aksjomat - nie rozwodzić się za bardzo :)
Poza tym tak sobie myślę, że Honda jest japońska i Chiba Sensei to też Japończyk - jakiś wspólny mianownik jest :)

Spokojnej niedzieli :Thumbs_Up:

z forum coraz trudniej można się czegoś doczytać bo proporcje pisania na temat w stosunku do bicia piany są coraz mniej korzystne dla tej pierwszej części, pytam raczej o proste rzeczy.. nie oczekuję odpowiedzi co jest przyczyną a raczej czy ktoś coś podobnego zaobserwował u siebie ew. kiedy to się pojawia czy jest jakaś zależność np. od temperatury silnika/zewnętrznej lub chociaż jakichkolwiek spostrzeżeń.

(..)

rozbierając rozrząd zauważyłem, że dźwigienki zaworów EX mają duży luz boczny, nie mierzyłem tego ale przesuwając je po trzpieniu bez problemu można nimi stukać na boki (może to być ok 2mm) w silnikach hondy z lat ubiegłych gdzie występowały dźwigienki zaworowe na trzpieniu także był luz, ale była podkładka sprężysta, która trzymała dźwigienkę dociśniętą do jednej strony kasując ten luz.

oto przykład

http://africatwin.com.pl/picture.php?albumid=347&pictureid=2065

co więcej serwisówki bardzo często podają graniczne wartości dla luzu osiowego dźwigienki a w CRF próżno szukać takich danych... podczas wciskania zaworu na dźwigience są spore siły i przy takim luzie osiowym jakoś dziwnie mi to wygląda...

matjas
11.03.2019, 09:26
może tak być JEŚLI nieosiowo przykłada się siła. tego akurat raczej nie stwierdzisz raczej kręcąc wałem na postoju.
nie wiem czy Cię to pocieszy ale moje NC też mechanicznie nie chodzi tak jakbym się tego spodziewał po konstrukcji Hondy - gdzie RD07a czy ST1100 tylko świszczą rozrządem i nie słychać nic. trochę wyraźnie poprawiło się po zlaniu oleju po pierwszym tysiącu /jestem pewien, że to olej specjalny na 'dotarcie'/ pozostaje chyba jeździć - temat obejrzę przy regulacji zaworów może pod koniec tego sezonu.

jeśli na oś założysz podkładki jak kiedyś kiedy tam będziesz niczemu to na pewno nie zaszkodzi. oszczędzają jak wszędzie IMVHO.
może wtedy nieco ucichnie.

jeszcze co do merytoryki wypowiedzi - kiedyś wszyscy bez wyjątku niemal, jeździli kilkunastoletnimi motocyklami - popatrz ile teraz jest nowych/prawie nowych motocykli. wątków mechanicznych typowo też ubywa. takie czasy.

m

mdxmd
11.03.2019, 12:41
przy następnych zaworach zdejmę dźwigienki i zobaczę, czy jest ta sama średnica wałka co w starej XRV jak tak to założę te podkładki...

tak mi się wydaje, że to pochodzi od tych dźwigienek bo nie zawsze występuje i ma związek z temperaturą silnika, moja ma 73.000km i pewnie prowadnice zaworów wydechowych mają już jakiś luz więc przy wciskaniu zaworu może coś tam się chwiać na boki...

a czy ktokolwiek z posiadaczy CRF zaobserwował to u siebie?

Novy
11.03.2019, 17:10
Niestety ja u siebie klikania nie zaobserwowałem.
Może to być jednak spowodowane tym, że nie do końca wiem, o jaki dźwięk chodzi? A może mam za mało nakulane (chyba 23.000?)

Najlepiej byłoby porównać pracę silnika dwóch (czy nawet trzech) NAT stojących obok siebie? A może nagrasz dźwięk i wstawisz tutaj? O ile ten dźwięk jest na tyle głośny?

mdxmd
11.03.2019, 21:25
Niestety ja u siebie klikania nie zaobserwowałem.
Może to być jednak spowodowane tym, że nie do końca wiem, o jaki dźwięk chodzi? A może mam za mało nakulane (chyba 23.000?)
Najlepiej byłoby porównać pracę silnika dwóch (czy nawet trzech) NAT stojących obok siebie? A może nagrasz dźwięk i wstawisz tutaj? O ile ten dźwięk jest na tyle głośny?

na wolnych obrotach tego nie ma, pojawia się podczas obciążania silnika np. ruszając z miejsca lub dodając lekko gazu tocząc się na 1,2,3 biegu kiedy obroty silnika są poniżej 2000, raczej u Ciebie to nie występuje nie da się nie zauważyć szczególnie w otwartym kasku/szybie. Nie jest to nic typu stukanie raczej luźny wałek wyrównoważający zbyt duży luz międzyzębny, zbyt duży luz zaworowy. Silnik dobrze rozgrzany np. do wentylatorów.

Tank
12.03.2019, 05:57
A moze to spalanie detonacyjne? Mieszanka jest zestrojona b.ubogo i przy obciązaniu z niskich obrotów może dzwonić. Nie wiem czy w tym silniku jest czujnik spalania stukowego, ale moze w zakresach granicznych i on nie do konca ogarnia temat?

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

matjas
12.03.2019, 06:43
Nie próbuje Cie poprawiać Tank ale wedlug mojej wiedzy zeby detonowało to musi być materiał i silniki dzwonią z reguły przy daniu w pedał kiedy jest bogato.
Sama detonacja zaś występuje tam gdzie jest wysoki stopień sprężania plus na przykład duże wyprzedzenie zapłonu lub nieprawidłowe jego parametry np na skutek usterki.
Reasumując:
Gdyby było podejrzenie o takie spalanie wystarczy zalać paliwo 98 o wyższej liczbie oktanowej i powinna być różnica.

M

Tank
12.03.2019, 07:05
Zgadzam się, ze 98 oktanow pomaga i mozna to w ten sposob latwo sprawdzic., , ale z moich doswiadczen, t"dzwonienie zaworow" wystepuje zawsze na ubogiej mieszance, przu odwikaniu z niskich obrotow:)
Czesto wystepowalo np w GS1100, zestrojonego fabrycznie ubogo i bez czujnikow.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

mdxmd
12.03.2019, 07:32
Zgadzam się, ze 98 oktanow pomaga, , ale z moich doswiadczen, t"dzwonienie zaworow" wystepuje zawsze na ubogiej mieszance, przu odwikaniu z niskich obrotow:)
Czesto wystepowalo np w GS1100, zestrojonego fabrycznie ubogo i bez czujnikow.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

na 100% to nie detonacja, CRF ma niski stopień sprężania a ilość gazu jaka jest potrzebna do klikania jest minimalna, dźwięk jest od elementu niskiej masy ale sporej energii uderzenia dlatego ciągnie mnie do tych dźwigienek.

Zobaczę czy ktoś się odezwie z podobną obserwacją....

na africatwin.com

"Anyone else out there experiencing unusual noise coming from the valve train? I am at about 1000km, about to go in for the first service, and am hearing a "ticking" sound when the engine is warm. It's not expansion noise, it's not a normal rhythmic sound. It is a heavier click that comes at odd times in the cycle."

gość ma nowy moto...

matjas
12.03.2019, 08:34
BTW - 'heavier click at odd times' - czyli mocniejsze cyknięcie w niecharakterystycznych momentach miałem zarówno w VT500 jak i XL600 - w obydwu na tylnych garnkach - na 100 była to głowica. CHGW co to było. silniki pracowały prawidłowo, zawory OK. nigdy się nie dowiedziałem.

no nic - szczerze życzę wyjaśnienia takiej sprawy. motocykl nowy, spełnione marzenie, kupa kasy wydana a tu coś nie gra. recepta na wkurw i frustrację gotowa, tym bardziej, że nie pojedziesz bracie do ASO zadać pytania :D niestety.

Franz
14.03.2019, 10:09
Nie mylcie spalania stukowego od detonacji.
Zawory nie mają z tym nic wspólnego

matjas
14.03.2019, 10:31
Oświeć mnie.
Według mej najlepszej wiedzy spalanie stukowe to JEST spalanie detonacyjne Franek.
Co do zaworów zeby nie dyskutować przyznaje racje natomiast cząstki nagarów na zaworach mogą powodować spalanie stukowe. Podobnie jak nagary wszędzie indziej w komorze spalania.

M

Emek
14.03.2019, 10:43
Spalanie stukowe = spalanie detonacyjne.

Franz
14.03.2019, 12:20
Macie rację. Chyba pomyliłem z samozaplonem
Wiki mówi, że to to samo
Dawno do szkoły chodziłem :p

matjas
14.03.2019, 12:59
spoko spoko - u live and learn :D motto moje na co dzień.

samozapłon w silniku z zapłonem iskrowym to też w sumie jest = detonacja bo następuje on od zagrzanych, rozżażonych cząstrek nagaru w komorze spalania, elektrody świecy itd ZANIM nastąpi wyładowanie między elektrodami.
Czyli jeśli zapłon taki /samozapłon/ wystąpi znacznie przed GMP /wszak sama iskra przeskakuje z wyprzedzeniem/ to do sprężania które jest wtedy jeszcze w trakcie, może dojść niekontrolowane sprężenie mieszanki wynikające ze spalania - normalnie to około 60bar w silniku benzynowym na początku suwu pracy, jeśli jest dalej sprężane to będzie spalanie detonacyjne - czyli W CAŁEJ objętości.

takie tam pie..lenie nad kawą.

m

Tank
14.03.2019, 13:05
Nie demonizujcie z tym samozapłonem- każdy porządny silnik diesla ma tą przypadłość, a mimo to ile kilometrów tłuką... ;)

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

mdxmd
15.03.2019, 22:52
tak to słychać, moment z obrotomierzem najlepiej jest słyszalne... trochę się to niesie i ciężko znaleźć źródło
VDKAbFPcbS4

tomekt
15.03.2019, 23:09
niby dzwiek niepokojący,ale ogólnie to zależy czym przedtem pomykałeś ja bym marzył żeby takie dżwięki wydawała jednostka napędowa :)

mdxmd
15.03.2019, 23:16
niby dzwiek niepokojący,ale ogólnie to zależy czym przedtem pomykałeś ja bym marzył żeby takie dżwięki wydawała jednostka napędowa :)

nie ma znaczenia czym :) znajdę tego świerszcza mam nadzieje :) to klikanie nie jest zawsze np. jeżeli teraz wkręcę silnika na 4000obr/min i potrzymam 20-30s po zejściu z obrotów klikania brak.... ale wraca po kilkunastu sekundach. Podobnie jeżeli zgasisz silnik i odczekasz 10-15min da przykładu to tak samo odpalasz i cisza aby za kilkanaście sek. znowu świerszcz budzi się do życia...

no i tylko przy tych ok 1700 obr. co dziwne...

matjas
15.03.2019, 23:18
Na tel ciężko stwierdzić ale dla mnie to jak luźny łańcuch rozrządu... ewidentnie coś jest z dupy.
Weź obczaj eksperyment z kluczem oczkowym. Jeden koniec do ucha drugi do bloku. Pięknie wszystko słychać nie trzeba stetoskopu.
Drugi niech kręci manetą.

M

tomekt
15.03.2019, 23:23
https://www.youtube.com/watch?v=Ec47JwvEulo
A to nie jest do remontu to tak działa :D

mdxmd
15.03.2019, 23:31
Na tel ciężko stwierdzić ale dla mnie to jak luźny łańcuch rozrządu...
M

ewidentnie słychać to z lewej, łańcuch z prawej no i dźwięk jakby nie łańcuchowy słyszalny bez obciążenia silnika ewentualnie przy bardzo lekkim obciążeniu ale jeżeli przy tych obrotach 1700 dodasz sporo gazu jadąc na wysokim biegu cisza..

sworzeń tłoka? luz cylinder/tłok ? pożyjemy zobaczymy ostatecznie samo się znajdzie jak coś piz...e

matjas
15.03.2019, 23:37
Ja obstaje przy łańcuchu. Wpada w rezonans i tak gra. Może.

Współczuję tych poszukiwań.

M

czaja
16.03.2019, 06:49
Nie wiem czy widziałeś ale chyba ten podobny przypadek
D6UYQNrLCe8

mdxmd
16.03.2019, 08:23
Nie wiem czy widziałeś ale chyba ten podobny przypadek
D6UYQNrLCe8

jednak to coś innego ... pozostaje droga wykluczeń ale zobaczę jeszcze ile znajdę takich przypadków.

matjas
16.03.2019, 08:38
Czaja-faktycznie brzmi podobnie. Oczywiście na ile to można zdalnie porównywać :)

mdxmd
16.03.2019, 08:51
typuję, że to może być dzielonej zębatki wałka wyrównoważającego

http://africatwin.com.pl/picture.php?albumid=347&pictureid=2067

miałem kiedyś podobny (dźwiękowo) przepadek w VFR750 tam wałki rozrządu mają identyczne rozwiązania... działa to tak, że druga zębatka kasuje luz międzyzębny poprzez sprężyny pomiędzy zębatkami. Wszystko działa ok dopóki ta oddzielna zębatka nie zrobi sobie na wałku luzu wtedy przy obrocie następuje gwałtowny przeskok zębatki na wałku spowodowany przez sprężyny (mówiąc potocznie w otworze zębatki tworzy się jajko) siła sprężyn jest spora więc nawet niewielki luz ponad normę będzie klikał..

drugi trop

możliwe, że podkładki regulacyjne zaworów ssących mają wybicie (dołek) od zaworu i przy nacisku zaworu w zależności jak to się ułoży następuje to kliknięcie tutaj także luz jest niewielki ale siła sprężny duża.

bicio
16.03.2019, 10:08
W NAT jest hydrauliczny napinacz łańcuszka? Brzmi jakby napinał dopiero po dodaniu gazu i zwiększeniu ciśnienia oleju w układzie.
Strzelam, ale w lc8 przerobiłem gehennę z układem smarowania i brzmiało to podobnie.

madafakinges
16.03.2019, 10:21
Rzeczywiście brzmi jak KTM:)

matjas
16.03.2019, 10:42
Ja obstawiam wciąż układ napędu rozrządu.
Serio w NAT jest kasowanie luzu muedzyzebnego?? Dziwne by to było w czasach księgowych.
Teoria z dołkiem w płytce jest bardzo nieorawdopobna... z czego to musiałoby być zrobione????

Zmyler
16.03.2019, 11:24
Rzeczywiście brzmi jak KTM:)

Skoro honda brzmi jak KTM to ....silnik się konczy.

mdxmd
16.03.2019, 17:26
Ja obstawiam wciąż układ napędu rozrządu.
Serio w NAT jest kasowanie luzu muedzyzebnego?? Dziwne by to było w czasach księgowych.
Teoria z dołkiem w płytce jest bardzo nieorawdopobna... z czego to musiałoby być zrobione????

no są te kasowniki :) są... a z tym dźwiękiem to nie ma dramatu ale spać mi długo raczej nie da... koło zębate kosztuje jedyne 1300zł sporo jak na próbę lokalizacji usterki... poczekam może coś z używek się pojawi.

Z dołkami w płytkach już się spotkałem... możliwe, że to były zamienniki typu prox czy jmt ew inne.. nie do stwierdzenia na oko jaki to producent.

mdxmd
20.05.2019, 16:11
problem rozwiązany to nieszczęsne i bardzo WQ'ce klikanie to skutek zbyt ubogiej mieszanki na lewym garku co było spowodowane częściowym przytkaniem prawego kanału doprowadzającego powietrze do prawego cylindra (z zaworu IACV) czyli regulacji wolnych obrotów.

Obecnie nic nie klika !!!! kuźwa a ile się naszukałem !!

możliwe, że dźwięk pochodził od zaworu Ex, lub zaworu dopalania spalin bo wiadomo, że przy ubogiej mieszance oba dostają w dup.e, możliwe też, że to od lewego kasownika luzu międzyzębnego koła zębatego wałka wyrównoważającego nierównomierny ciąg silnika dla obu cylindrów nie ważne....

puszek
20.05.2019, 16:12
:-))
Od razu ulga

muszel72
20.05.2019, 16:45
A czym to przytkane?

madafakinges
20.05.2019, 17:02
problem rozwiązany to nieszczęsne i bardzo WQ'ce klikanie to skutek zbyt ubogiej mieszanki na lewym garku co było spowodowane częściowym przytkaniem prawego kanału doprowadzającego powietrze do prawego cylindra (z zaworu IACV) czyli regulacji wolnych obrotów.

Obecnie nic nie klika !!!! kuźwa a ile się naszukałem !!

możliwe, że dźwięk pochodził od zaworu Ex, lub zaworu dopalania spalin bo wiadomo, że przy ubogiej mieszance oba dostają w dup.e, możliwe też, że to od lewego kasownika luzu międzyzębnego koła zębatego wałka wyrównoważającego nierównomierny ciąg silnika dla obu cylindrów nie ważne....
Nie zrozumiałem ani słowa ale cieszę się twoim szczęściem.

mdxmd
20.05.2019, 22:49
Nie zrozumiałem ani słowa ale cieszę się twoim szczęściem.

w normalnej sytuacji gdy sterowanie dawką paliwa odbywa się jedną sondą lambda a oba cylindry dostają niemal identyczną ilość powietrza problemów niet!

ale gdy dla jednego z cylindrów zmniejszysz ilość powietrza będzie to skutkowało obcięciem dawki paliwa dla obu tym samym ten drugi zaczyna pracować na bardziej ubogiej mieszance w takiej sytuacji wolne obroty zazwyczaj spadają poniżej wymaganych więc sterownik daje jeszcze więcej powietrza przez zawór IACV i sytuacja jeszcze pogarsza się.

To coś musi mieć 2 sondy inaczej będą problemy jak coś padnie i nie musi to być to co u mnie, może to być jedna z cewek, świeca, spadek kompresji na jednym z cylindrów, nieszczelność zaworów.... czyli wszystko co ma wpływ na jakość spalania a sterowanie dawką odbywa odbywa się wspólnie dla obu cylindrów.... KTM, BMW, YAMAHA, SUZUKI ma dużo bardziej rozbudowany układ wtryskowy.....

Dlatego w CRF np. przy robieniu zaworów i wymianie świec trzeba dokładnie sprawdzać cewki, fajki, szczelność dolotu, stan zaworków blaszkowych dopalania spalin i działanie zaworu odcinającego... bo jeżeli coś z tej układanki będzie kuleć to tracimy na kulturze pracy, spadku osiągów i elastyczności silnika. Pomijam tutaj naturalne zużycie silnika bo honda nie przewidziała korekty na taki wypadek a robi się to od wieków wieków amen poprzez synchronizację...

Także chyba już się dowiedziałem dlaczego Francuz pogonił sprzęta...

pumabit
27.06.2019, 11:39
Mam to samo i co najgorsze chyba od nowości, mdxmd jak się za to zabrałeś? Sprężonym powietrzem, płynami czy jak?

Kaem
27.06.2019, 14:20
Cześć, nie wiem czy temat zasługuje na osobny wątek, wiec zapytam tu:
Czy ktoś z szanownych zauważył takie jakby strzelanie z dolotu przy delikatnych przegazowkach, np. Redukując biegi ?
Na niskich/jałowych obr ruszamy manetką gazu szybko, ale nie podijamy obrotow mocno, a wrecz ledwo co.
Zdarza się pojedynczy strzał, bardzo wyraźny (nawet w stoperach sie usłyszy). Dzwiek jakby pochodzil z przepalonego paliwa wracającego do puszki filtra powietrza.
Pokazałem to ludziom w aso i tylko wzruszyli ramionami :/

Kilka razy silnik zgasł w drodze od takiego wystrzału

mdxmd
02.07.2019, 11:39
Mam to samo i co najgorsze chyba od nowości, mdxmd jak się za to zabrałeś? Sprężonym powietrzem, płynami czy jak?


skoro od nowości to raczej przyczyna jest inna....

pytanie czy występuje wyłącznie podczas nagrzewania się silnika a później zanika czy jest odwrotnie zimny cisza i później pojawia się i nie znika nawet po przejechaniu kilku lub więcej km?

pumabit
03.07.2019, 15:48
To występuje podczas rozgrzewania silnika i jest dokładnie takie samo jak na filmie no może trochę mniej słyszalne. A czy od nowości to nie jestem na 100% pewny. Przelatane mam już 15000km, przywykłem i stwierdziłem że ten typ tak ma, aż do twojego filmu.

mdxmd
12.07.2019, 12:32
podczas nagrzewania się silnika na postoju czasem też to występuje ale kiedy moto się przegoni to już znika, czasem pojawia się jeżeli długo jadę np. na 1 biegu ale nie jest to już praktycznie słyszalne w zamkniętym kasku.

i wygląda na to iż jest to normalne, w niektórych warunkach temperatury/wilgotności/jakości paliwa ecu tak bardzo tnie mieszankę , że lekkie dzwonienie pojawi się ale nie jest to specjalnie dokuczliwe i słyszalne bo wcześniej dzwoniło mi, że hej! i zawsze po nagrzaniu silnika i nie znikało.

Teraz u mnie obecnie praktycznie to nie występuje. Nie nagrzewam też silnika tylko od razu jadę, ewentualnie do 1 kreski.

Bardzo ważne jest aby wszelkie elementy układu zapłonowego jak fajki, świece, zawór doprowadzający powietrze do dopalania spalin oraz same zawory blaszkowe były sprawne. Na koniec można podejrzewać luzy zaworowe i synchronizację. (ale wyłącznie w sytuacji jeżeli to klikanie jest cały czas)

ziutek2002
15.07.2019, 09:56
Mam tak samo, dokładnie tak jak napisałeś wyżej MDXMD i zgadzam/zgadza się to z tym co napisałeś tłustym drukiem. Przebieg u mnie 8.000 km. Nic z tym nie robię, nie przejmuję się tym....

sidriel
30.05.2020, 18:03
Czesć!

U mnie to samo. Słyszalne klikanie podczas rozgrzewania lecz nie od razu, po pełnym rozgrzaniu i paru km znika. Potem słyszalne przy jeździe z niskim obciążeniem 1800-2200 obrotów na 1/2 biegu lub przy ruszaniu z delikatnym gazem.

Kupiłem AT manual '17 z 5700 przebiegu, teraz ma niewiele więcej. Poprzedni właściciel mówił, że wymienił wszystkie płyny i chciał filtry powietrza, ale nie zrobił tego, więc pewnie było grzebane.

Co ciekawe oddałem do ASO z prośbą o weryfikacje tego dźwięku i dostałem informację że nie ma nic 'ponadnormatynego'. Jak drążyłem dalej to się zarzekali że z silnikiem wszystko ok. Nie było żadnych błędów w PGM-FI. Odczyty wszystkich czujników w normie

Wygląda na to, że też czeka mnie rozbieranie i szukanie potencjalnych przyczyn :/

ziutek2002
01.06.2020, 07:04
Tak jak pisałem wyżej - nic z tym nie robię. Z 8.000 tys km zrobiło się 14.000 - wszystko działa bez zarzutów....

sidriel
01.06.2020, 23:37
Dziś dobrałem się do airboxa. Ktoś tam na pewno był, dlaczego.. nie wiem. Elementy są praktycznie nowe i czyste jak na ten przebieg przystało.

Wygląda na to, że odma nie była podłączona. Od dołu na airboxie był olej. Podłączyłem. Złożyłem.

Niestety na klikanie silnika nie pomogło. Jest dokładnie tam gdzie bylo. Natomiast silnik lepiej zapala, reakcja na gaz jest bardziej miękka i pracuje ciszej.

Na razie pomysłów brak. Możliwe, że głębiej jest coś nie tak. Póki co planuje jeździć.

Dzięki za info dobra wiadomość, że nic się nie dzieje :)

ziutek2002 na jakim oleju jeździsz?

ziutek2002
02.06.2020, 08:14
ziutek2002 na jakim oleju jeździsz?

Zgodnie z zaleceniem producenta: SAE 10W30,
Motul 7100

sidriel
02.06.2020, 11:35
Zgodnie z zaleceniem producenta: SAE 10W30,
Motul 7100

Ok dzięki, czyli to nie olej.
W moim poprzedni właściciel wlał Motula 10w40 5100

sidriel
28.06.2020, 23:33
Teraz w ciepłe dni zero niepokojących odgłosów a Moto chodzi idealnie. Zaczynam podejrzewać czujnik temperatury powietrza. Jeżeli przekłamuje to mieszanka wychodzi za uboga i problem gotowy.

Dziś wjechałem z gorącego powietrza na dworze do chłodniejszego z 10/15 stopni garażu podziemnego i od razu spadła kultura pracy na jałowym biegu. Obroty lekko sapadły i zaczął nierówno pracować.

Ktoś z kolegów spotkał się z tego typu uszkodzeniami czujnika temperatury? Sprawdzić te teorię nie będzie łatwo.. jedynie pozostaje wymiana na nowy jak już człowiek pół Moto rozbierze.

mdxmd
29.06.2020, 00:07
Teraz w ciepłe dni zero niepokojących odgłosów a Moto chodzi idealnie. Zaczynam podejrzewać czujnik temperatury powietrza. Jeżeli przekłamuje to mieszanka wychodzi za uboga i problem gotowy.

Dziś wjechałem z gorącego powietrza na dworze do chłodniejszego z 10/15 stopni garażu podziemnego i od razu spadła kultura pracy na jałowym biegu. Obroty lekko sapadły i zaczął nierówno pracować.

Ktoś z kolegów spotkał się z tego typu uszkodzeniami czujnika temperatury? Sprawdzić te teorię nie będzie łatwo.. jedynie pozostaje wymiana na nowy jak już człowiek pół Moto rozbierze.

podjedź do kogoś ogarniętego i sprawdźcie synchronizację (podciśnienia) ale nie regulujcie niczego na wstępie... zanotuj jakie są podciśnienia (wartości średnie) lewego i prawego cylindra.

sidriel
29.06.2020, 10:54
podjedź do kogoś ogarniętego i sprawdźcie synchronizację (podciśnienia) ale nie regulujcie niczego na wstępie... zanotuj jakie są podciśnienia (wartości średnie) lewego i prawego cylindra.

Ktoś może polecić taką ogarnięta osobę z Warszawy?

Jaro79
12.01.2021, 23:49
Witam, miesiąc temu kupiłem africe twin 1000 2016r z przebiegiem 22k km, na odpalonym motocyklu z silnika słychać delikatny stukot jakby że sprzęgła, zauważyłem również że podczas jazdy występują wibracje motocykla które po naciśnięciu sprzęgła ustają, czy ktoś ma ma pomysł co może być przyczyną ? Pozdrawiam Jarek.

Zmyler
13.01.2021, 00:15
Brakuje jednej dwójki z przodu na tachografie.....:(

ziutek2002
13.01.2021, 07:01
Witam, miesiąc temu kupiłem africe twin 1000 2016r z przebiegiem 22k km, na odpalonym motocyklu z silnika słychać delikatny stukot jakby że sprzęgła, zauważyłem również że podczas jazdy występują wibracje motocykla które po naciśnięciu sprzęgła ustają, czy ktoś ma ma pomysł co może być przyczyną ? Pozdrawiam Jarek.

Cześć. Pędź szybko do Powitalni , bo i tak zaraz zostaniesz tam skierowany.

To o czym piszesz wskazuje na wibracje zużywającego się lub zużytego kosza sprzęgłowego. Twój przypadek jest dokładnie trzecim, z którym spotkałem się w przeciągu czterech miesięcy, biorąc pod uwagę ten sam objaw (na postoju i podczas jazdy), z podobnym przebiegiem i w tym samym roczniku...

Jaro79
13.01.2021, 11:23
Kolego czyli sugerujesz już wymianę kosza sprzęgłowego ? Nie za mały przebieg ? Czy prędzej nie będzie to od napędu ?

matjas
13.01.2021, 11:28
z tego co czytam ostatnimi laty na forum to nowa CRFa ma więcej kłopotów niż wszystkie RD03,04,07/a do kupy wzięte.

m

Emek
13.01.2021, 11:29
Trudno to ocenić na odległość. Kosz to słychać w każdej AT , nawet w nowej. Sformułowanie delikatny stukot mało precyzyjne jest. Może nagraj jak to wygląda to łatwiej będzie coś podpowiedzieć.

Jaro79
13.01.2021, 11:37
Kolego klika z silnika z prawej strony jakby sprzęgło po naciśnięciu klamki ustaje, a podczas jazdy występują wibracje od podnóżków jakby z silnika. Postaram się nagrać ale teraz nie mam takiej możliwości.

Emek
13.01.2021, 11:52
U mnie słychać było delikatny szum, który ustawał po wciśnięciu sprzęgła. Nie była to wada a raczej cecha bo występowało we wszystkich sztukach które oblukałem pod tym kątem. Przebiegi były różne od 20 do ponad 60 tysi. Natomiast ani u mnie ani u nikogo ze znajomych wibracje nie występowały. Przynajmniej nikt nie zeznał nic w tym temacie.

Jaro79
13.01.2021, 11:59
U mnie słychać było delikatny szum, który ustawał po wciśnięciu sprzęgła. Nie była to wada a raczej cecha bo występowało we wszystkich sztukach które oblukałem pod tym kątem. Przebiegi były różne od 20 do ponad 60 tysi. Natomiast ani u mnie ani u nikogo ze znajomych wibracje nie występowały. Przynajmniej nikt nie zeznał nic w tym temacie.

No właśnie z tymi wibracjami problem bo są uciążliwe, występują podczas jazdy, im szybciej tym są większe i wibrują całe podnóżki itp..gdyby tylko klikało to bym się nie przejmował.

ziutek2002
11.05.2021, 13:23
No właśnie z tymi wibracjami problem bo są uciążliwe, występują podczas jazdy, im szybciej tym są większe i wibrują całe podnóżki itp..gdyby tylko klikało to bym się nie przejmował.

Hej Jaro79

,czy udało się Tobie dojść do tego skąd biorą się te wibracje podnóżków?

Jaro79
12.05.2021, 18:39
Hej Jaro79

,czy udało się Tobie dojść do tego skąd biorą się te wibracje podnóżków?

Najprawdobniej jest to zużyty kosz sprzęgła, bo wibracje ustają gdy nacisne klamkę, jednak olałem temat i jeżdżę dalej, staram się nie zwracać uwagi na wibracje.
Pozdrawiam Jarek.

ziutek2002
13.05.2021, 07:00
Dzięki za odpowiedź. Pytam, bo w dwóch CRF1000 po wymianie kosza problem znikł. W ostatniej wkładając cały nowy komplet sprzęgła temat pozostał. Pomyślałem o wałku wyrównoważającym tylko przebieg za mały. Fakt jest taki, że podczas jazdy i naciśnięciu klamki sprzęgła wszystkie wibracje ustają. Będę musiał wyciągnąć kosz i wysłać ponownie do wyważenia.....ale to dopiero po sezonie, tragedii nie ma, a właściciel chce jeździć:)

Jaro79
13.05.2021, 18:49
Dzięki za odpowiedź. Pytam, bo w dwóch CRF1000 po wymianie kosza problem znikł. W ostatniej wkładając cały nowy komplet sprzęgła temat pozostał. Pomyślałem o wałku wyrównoważającym tylko przebieg za mały. Fakt jest taki, że podczas jazdy i naciśnięciu klamki sprzęgła wszystkie wibracje ustają. Będę musiał wyciągnąć kosz i wysłać ponownie do wyważenia.....ale to dopiero po sezonie, tragedii nie ma, a właściciel chce jeździć:)


Rozumiem, dziwna sprawa z tym że w jednej pozostał a w pozostałych problem znikł, może to faktycznie wałek .