PDA

View Full Version : Proste pytanie o oznaczenie modeli


Borkow
24.01.2019, 10:59
Pytanie banalne, ale ja głupi nie wiem. Co oznacza litera "L" w skrócie CRF 1000L?

I jak już o to pytam to zapytam też o "CRF"?

mdxmd
24.01.2019, 20:59
Musisz chyba do hondy pisać tu nikt nie wie🙂

Emek
24.01.2019, 21:14
Looser ;).

hellwoot
24.01.2019, 21:19
Tu po latach nikt nie wie co to XRV to co gadać o crf :D

zz44
24.01.2019, 22:35
Nie jest tak, że są to parametry i charakterystyka silnika?
Np dwa cylindry w układzie V takiej konstrukcji jak w XR daje... XRV.
To samo było z transalpem, XL600V. Chyba. Zgaduję.
W yamasze też są XT600Z i XTZ600, sam jestem ciekawy dlaczego to Zet tak krąży.

Ale Japońce lubują się w takich szaradach, zobacz objaśnienia oznaczeń Land Cruiserów.
http://www.kilometr.com/oznaczenia.html

SMP
24.01.2019, 22:47
Pytanie banalne, ale ja głupi nie wiem. Co oznacza litera "L" w skrócie CRF 1000L?

I jak już o to pytam to zapytam też o "CRF"?

ja mam w karcie pojazdu i dowodzie wpisane CRF1000A wiec jeszcze inaczej (NAT2019)

Novy
24.01.2019, 23:04
Za niemiecką Wikipedią...

https://de.m.wikipedia.org/wiki/Honda_CRF_1000_L_Africa_Twin

Der Projektname des Vorserienmodells lautete True Adventure [ˈtru: ədˈventʃəʳ] (deutsch Wahres Abenteuer).[5][6][7] Am 12. Mai 2015 gab Honda bekannt, dass die Verkaufsbezeichnung der Serienmaschine Africa Twin [ˈÌfrÉŞkə twÉŞn] lauten wird[4] und die Markteinführung für Ende 2015 geplant ist.[8] Die Fahrzeugbezeichnung lautet CRF 1000 L,[7] dabei steht das Präfix CR für Cross (Motocross), das F für Four-stroke (Viertaktmotor), die Zahl benennt die Hubraumklasse in Kubikzentimeter und das L steht für liquid-cooled (Flüssigkeitskühlung). Der Werkscode SD 04 folgt der bis 2012 produzierten Honda XL 1000 V Varadero (SD 01–03). Ab dem Modelljahr 2018 trägt die CRF 1000 in allen Ausführungen den Werkscode SD 06.

Nazwa pojazdu to CRF 1000 L, [7] gdzie przedrostek CR oznacza Cross (motocross), F w przypadku silnika czterosuwowego, liczba jest w centymetrach sześciennych, a L oznacza chłodzony cieczą. Kod fabryczny SD 04 jest zgodny z produkowanym w 2012 roku Honda XL 1000 V Varadero (SD 01-03). Od modelu 2018 model CRF 1000 będzie nosił kod fabryczny SD 06 we wszystkich wersjach.

Od siebie dodam jeszcze, że litera F na końcu oznaczenia, od angielskiego Fairing oznacza owiewka, a litera R motocykl sportowy (czy usportowiony).

Edit:
Zaczęło mnie nurtować, bo w moim oznaczeniu jest D i znalazłem jeszcze taki, bardzo ciekawy link:
http://crf1000l-at.blogspot.com/p/blog-page_4.html

Edit2:
Jeszcze jeden ciekawy link z oznaczeniami:
https://www.motorrad-news.com/der-mystery-code-der-modellbezeichnungen/?cn-reloaded=1

yeuop
25.01.2019, 06:37
Looser ;).

Chyba o jedno 'o' za dużo....

a L oznacza chłodzony cieczą.

eee, chyba cie poniosło....
slabo pamiętam te oznaczenia, ale chyba był CRF1000L, CRF1000A oraz CRF1000D czy jakos tak....
L - to były te pierwsze roczniki bez ABSu
A - z ABSem
D - nie wiem, chyba Diesel....

Emek
25.01.2019, 08:10
Chyba o jedno 'o' za dużo....

Chyba nie zrozumiałeś ;).

bukowski
25.01.2019, 08:11
Moja 2016 jest 1000L i ma ABS.

Sent from my G8441 using Tapatalk

Emek
25.01.2019, 08:16
Nie masz raczej L w dowodzie . Pewnie jest CRF1000A ,
A - ABS
D - DCT

Novy
25.01.2019, 08:28
(...)
eee, chyba cie poniosło....
slabo pamiętam te oznaczenia, ale chyba był CRF1000L, CRF1000A oraz CRF1000D czy jakos tak....
L - to były te pierwsze roczniki bez ABSu
A - z ABSem
D - nie wiem, chyba Diesel....


Moja 2016 jest 1000L i ma ABS.


Nie masz raczej L w dowodzie . Pewnie jest CRF1000A ,
A - ABS
D - DCT

To po to ja wklejałem te linki i tłumaczyłem z niemieckiego, żebyście nadal dywagowali? :umowa:

Borkow
25.01.2019, 14:22
Dzięki Novy,
Tłumaczę własnie momenty dokręceń śrub dla NAT i mam niezły zgryz, bo jest tam kilka pozycji z dopiskiem "except CRF1000" (z wyjątkiem CRF1000). Moja logika tu zawodzi i jedyne co przyszło mi do głowy to magiczne "L", ale okazuje się, że to nie to.
Może ktoś, coś...?

bukowski
26.01.2019, 15:30
Otworzyłem książkę serwisową z mojej 1000L 2016 (Emek, miałeś rację, mam A w dowodzie).
I tam ciekawostki:
CRF1000 (ED, II ED, III ED) - Europa, Francja, Południowa Afryka
CRF1000 (U, II U, III U) - Australia, Nowa Zleandia

CRF1000A (ED, II ED, III ED) - Europa, Francja, Południowa Afryka
CRF1000A (II U, III U) <-- tu jakby brakuje jednej podwersji na Australię i Nową Zelandię

Dalej ABS jest tylko przy CRF1000A i CRF1000D, czyli pogłoski jakoby 1000 była bez ABS trzymają się kupy.
Jest jeszcze różnica w żarówkach, 1000 w kierunkowskazach nie ma LED ani z przodu, ani z tyłu oraz ma słabsze bezpieczniki.

Najciekawsze jest pod koniec. Otóż 1000 jest nie tylko lżejsza od 1000A o 4 kg - to pewnie ABS - ale też istotnie węższa! 1000 ma 875 mm, 1000A/D ma 930 mm. How come? Jeśli to kierownica, to już szukam kiery od CRF1000 :)

Borkow
27.01.2019, 10:15
To wyjaśnia czemu w na liście z momentami dokręceń śrub przy ABS jest Except CRF1000. :)

Grzechu2012
27.01.2019, 14:38
Otworzyłem książkę serwisową z mojej 1000L 2016 (Emek, miałeś rację, mam A w dowodzie).
I tam ciekawostki:
CRF1000 (ED, II ED, III ED) - Europa, Francja, Południowa Afryka
CRF1000 (U, II U, III U) - Australia, Nowa Zleandia

CRF1000A (ED, II ED, III ED) - Europa, Francja, Południowa Afryka
CRF1000A (II U, III U) <-- tu jakby brakuje jednej podwersji na Australię i Nową Zelandię

Dalej ABS jest tylko przy CRF1000A i CRF1000D, czyli pogłoski jakoby 1000 była bez ABS trzymają się kupy.
Jest jeszcze różnica w żarówkach, 1000 w kierunkowskazach nie ma LED ani z przodu, ani z tyłu oraz ma słabsze bezpieczniki.

Najciekawsze jest pod koniec. Otóż 1000 jest nie tylko lżejsza od 1000A o 4 kg - to pewnie ABS - ale też istotnie węższa! 1000 ma 875 mm, 1000A/D ma 930 mm. How come? Jeśli to kierownica, to już szukam kiery od CRF1000 :)

szeroka kierownica to raczej atut :)

szynszyll
22.09.2024, 10:25
czyli te naciagi z liczba rzymską II bylyby dla Francji? jak to czytac? moto z 2019. jakies roznicy w elementach skladowych?

jabolos
22.09.2024, 10:46
Większy luz łańcucha dotyczy ATAS.

szynszyll
22.09.2024, 11:59
tak z ciekawosci co wklada w fabryce Honda do CRF? jaki łańcuch? spotykałem sie z fabrykami, bez oznaczenia, w Versys 650 bylo EK a w F800Gs Regina.