View Full Version : Proste pytanie o oznaczenie modeli
Pytanie banalne, ale ja głupi nie wiem. Co oznacza litera "L" w skrócie CRF 1000L?
I jak już o to pytam to zapytam też o "CRF"?
Musisz chyba do hondy pisać tu nikt nie wie🙂
hellwoot
24.01.2019, 21:19
Tu po latach nikt nie wie co to XRV to co gadać o crf :D
Nie jest tak, że są to parametry i charakterystyka silnika?
Np dwa cylindry w układzie V takiej konstrukcji jak w XR daje... XRV.
To samo było z transalpem, XL600V. Chyba. Zgaduję.
W yamasze też są XT600Z i XTZ600, sam jestem ciekawy dlaczego to Zet tak krąży.
Ale Japońce lubują się w takich szaradach, zobacz objaśnienia oznaczeń Land Cruiserów.
http://www.kilometr.com/oznaczenia.html
Pytanie banalne, ale ja głupi nie wiem. Co oznacza litera "L" w skrócie CRF 1000L?
I jak już o to pytam to zapytam też o "CRF"?
ja mam w karcie pojazdu i dowodzie wpisane CRF1000A wiec jeszcze inaczej (NAT2019)
Za niemiecką Wikipedią...
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Honda_CRF_1000_L_Africa_Twin
Der Projektname des Vorserienmodells lautete True Adventure [Ëtru: ÉdËventĘÉĘł] (deutsch Wahres Abenteuer).[5][6][7] Am 12. Mai 2015 gab Honda bekannt, dass die Verkaufsbezeichnung der Serienmaschine Africa Twin [ËĂŚfrÉŞkÉ twÉŞn] lauten wird[4] und die Markteinführung für Ende 2015 geplant ist.[8] Die Fahrzeugbezeichnung lautet CRF 1000 L,[7] dabei steht das Präfix CR für Cross (Motocross), das F für Four-stroke (Viertaktmotor), die Zahl benennt die Hubraumklasse in Kubikzentimeter und das L steht für liquid-cooled (Flüssigkeitskühlung). Der Werkscode SD 04 folgt der bis 2012 produzierten Honda XL 1000 V Varadero (SD 01â03). Ab dem Modelljahr 2018 trägt die CRF 1000 in allen Ausführungen den Werkscode SD 06.
Nazwa pojazdu to CRF 1000 L, [7] gdzie przedrostek CR oznacza Cross (motocross), F w przypadku silnika czterosuwowego, liczba jest w centymetrach sześciennych, a L oznacza chłodzony cieczą. Kod fabryczny SD 04 jest zgodny z produkowanym w 2012 roku Honda XL 1000 V Varadero (SD 01-03). Od modelu 2018 model CRF 1000 będzie nosił kod fabryczny SD 06 we wszystkich wersjach.
Od siebie dodam jeszcze, że litera F na końcu oznaczenia, od angielskiego Fairing oznacza owiewka, a litera R motocykl sportowy (czy usportowiony).
Edit:
Zaczęło mnie nurtować, bo w moim oznaczeniu jest D i znalazłem jeszcze taki, bardzo ciekawy link:
http://crf1000l-at.blogspot.com/p/blog-page_4.html
Edit2:
Jeszcze jeden ciekawy link z oznaczeniami:
https://www.motorrad-news.com/der-mystery-code-der-modellbezeichnungen/?cn-reloaded=1
Looser ;).
Chyba o jedno 'o' za dużo....
a L oznacza chłodzony cieczą.
eee, chyba cie poniosło....
slabo pamiętam te oznaczenia, ale chyba był CRF1000L, CRF1000A oraz CRF1000D czy jakos tak....
L - to były te pierwsze roczniki bez ABSu
A - z ABSem
D - nie wiem, chyba Diesel....
Chyba o jedno 'o' za dużo....
Chyba nie zrozumiałeś ;).
bukowski
25.01.2019, 08:11
Moja 2016 jest 1000L i ma ABS.
Sent from my G8441 using Tapatalk
Nie masz raczej L w dowodzie . Pewnie jest CRF1000A ,
A - ABS
D - DCT
(...)
eee, chyba cie poniosło....
slabo pamiętam te oznaczenia, ale chyba był CRF1000L, CRF1000A oraz CRF1000D czy jakos tak....
L - to były te pierwsze roczniki bez ABSu
A - z ABSem
D - nie wiem, chyba Diesel....
Moja 2016 jest 1000L i ma ABS.
Nie masz raczej L w dowodzie . Pewnie jest CRF1000A ,
A - ABS
D - DCT
To po to ja wklejałem te linki i tłumaczyłem z niemieckiego, żebyście nadal dywagowali? :umowa:
Dzięki Novy,
Tłumaczę własnie momenty dokręceń śrub dla NAT i mam niezły zgryz, bo jest tam kilka pozycji z dopiskiem "except CRF1000" (z wyjątkiem CRF1000). Moja logika tu zawodzi i jedyne co przyszło mi do głowy to magiczne "L", ale okazuje się, że to nie to.
Może ktoś, coś...?
bukowski
26.01.2019, 15:30
Otworzyłem książkę serwisową z mojej 1000L 2016 (Emek, miałeś rację, mam A w dowodzie).
I tam ciekawostki:
CRF1000 (ED, II ED, III ED) - Europa, Francja, Południowa Afryka
CRF1000 (U, II U, III U) - Australia, Nowa Zleandia
CRF1000A (ED, II ED, III ED) - Europa, Francja, Południowa Afryka
CRF1000A (II U, III U) <-- tu jakby brakuje jednej podwersji na Australię i Nową Zelandię
Dalej ABS jest tylko przy CRF1000A i CRF1000D, czyli pogłoski jakoby 1000 była bez ABS trzymają się kupy.
Jest jeszcze różnica w żarówkach, 1000 w kierunkowskazach nie ma LED ani z przodu, ani z tyłu oraz ma słabsze bezpieczniki.
Najciekawsze jest pod koniec. Otóż 1000 jest nie tylko lżejsza od 1000A o 4 kg - to pewnie ABS - ale też istotnie węższa! 1000 ma 875 mm, 1000A/D ma 930 mm. How come? Jeśli to kierownica, to już szukam kiery od CRF1000 :)
To wyjaśnia czemu w na liście z momentami dokręceń śrub przy ABS jest Except CRF1000. :)
Grzechu2012
27.01.2019, 14:38
Otworzyłem książkę serwisową z mojej 1000L 2016 (Emek, miałeś rację, mam A w dowodzie).
I tam ciekawostki:
CRF1000 (ED, II ED, III ED) - Europa, Francja, Południowa Afryka
CRF1000 (U, II U, III U) - Australia, Nowa Zleandia
CRF1000A (ED, II ED, III ED) - Europa, Francja, Południowa Afryka
CRF1000A (II U, III U) <-- tu jakby brakuje jednej podwersji na Australię i Nową Zelandię
Dalej ABS jest tylko przy CRF1000A i CRF1000D, czyli pogłoski jakoby 1000 była bez ABS trzymają się kupy.
Jest jeszcze różnica w żarówkach, 1000 w kierunkowskazach nie ma LED ani z przodu, ani z tyłu oraz ma słabsze bezpieczniki.
Najciekawsze jest pod koniec. Otóż 1000 jest nie tylko lżejsza od 1000A o 4 kg - to pewnie ABS - ale też istotnie węższa! 1000 ma 875 mm, 1000A/D ma 930 mm. How come? Jeśli to kierownica, to już szukam kiery od CRF1000 :)
szeroka kierownica to raczej atut :)
szynszyll
22.09.2024, 10:25
czyli te naciagi z liczba rzymską II bylyby dla Francji? jak to czytac? moto z 2019. jakies roznicy w elementach skladowych?
Większy luz łańcucha dotyczy ATAS.
szynszyll
22.09.2024, 11:59
tak z ciekawosci co wklada w fabryce Honda do CRF? jaki łańcuch? spotykałem sie z fabrykami, bez oznaczenia, w Versys 650 bylo EK a w F800Gs Regina.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.