View Full Version : Serwis poza ASO a gwarancja
krzysiek_m
07.08.2018, 15:46
Hejka.
Terminy w ASO długie, sezon w pełni a zawory się same nie wyregulują. Na necie są informację, że nie trzeba robić przeglądu w autoryzowanym serwisie żeby mieć gwarancję.
Ktoś kto wie coś więcej na ten temat niż doczytać w internecie?
Z tego co rozumiem jeżeli nieautoryzowany serwis motocyklowy wystawi fakturę i wpisze do książki serwisowej co tam regulował to wszystko w porządku, czy zbyt naiwnie podchodzę do tematu :).
Jeżeli to ma jakieś znaczenie, to motocykl jest na osobę prywatną.
radiolog
07.08.2018, 16:08
Wiele nie ryzykujesz, bo Honda to nie BMW i raczej na gwarancji się nie psuje.
Niektórzy tutaj serwisują poza ASO (Emek) i chyba nie ma problemu. Po 24000 km zawory i tak są w graniach luzu w większości przypadków, ponoć pałowanie na zimnym je rozregulowywuje. Ważne,żeby to zrobić na częściach homologowanych.
Co innego dodatkowa gwarancja po fabrycznej, tam ,żeby ją zachować zobowiązujesz się do przeglądów w ASO.
krzysiek_m
07.08.2018, 16:12
Niektórzy tutaj serwisują poza ASO (Emek) i chyba nie ma problemu.
To jest to co próbuję ustalić.
Domyślam się, że regulacja zaworów w tym silniku nie różni się za bardzo od regulacji płytkami w każdym innym silniku..
Co masz na myśli mówiąc "homologowane części"?
Rozumiem, że każdy olej 10W30 JASO MA2 SG lub wyżej homologowany jest. Ale już nieoryginalny filtr powietrza?
radiolog
07.08.2018, 16:19
Filtry powietrza na allegro są po 60 zł, a oryginały po prawie 200 zł za sztukę. Wybór jest wiadomy, przez filtr powietrza nie stracisz gwarancji. Bardziej przez nieodpowiedni olej czy filtr oleju, czy świece ( ale te czy w ASO czy poza drogie tak samo)
Mój sprzęt już jest po gwarancji. W ASO byłem raz na pierwszej wymianie oleju i Honda błysnęła wyszkoleniem pracowników zlewając olej z jednej komory i zalewając ponad stan. Wszystkie serwisy robiłem poza ASO. Nie ma obowiązku serwisowania motocykla w ASO jeśli czynności są wykonywane zgodnie z technologią i częściami zalecanymi przez producenta.
Filtry powietrza na allegro są po 60 zł, a oryginały po prawie 200 zł za sztukę. Wybór jest wiadomy
Tzn. jaki jest ten wybor?
Możesz kupić twin air lub Hiflo za 120 ziko za komplet lub 3 razy drożej OEM.
ja tam też serwisuje poza aso, ostatnio był na 24tys. wydechowe wymagały korekty były w dolnej granicy .
kristoch
07.08.2018, 21:16
A gdzie zamawiacie części oem? Jest kilka serwisów, np. https://www.bike-parts-honda.pl/.
Do tej pory zamawiałem u dealera Hondy ale ciekawi mnie czy są sprawdzone niezależne źródła części oem.
Mój wrócił po 12 tyś z serwisu w Tychach i nie było problemu w poniedziałek oddałem w środe wrócił, umówiłem się tydzień wcześniej
radiolog
08.08.2018, 11:04
Mój wrócił po 12 tyś z serwisu w Tychach i nie było problemu w poniedziałek oddałem w środe wrócił, umówiłem się tydzień wcześniej
Po 12000 to tylko olej i filtry ,to aż 2 dni robili?
Mnie drugi dzień wymieniają czujnik ABS,ale ponoć trzeba pół motocykla do tego rozebrać
Do zaworów trzeba pół moto rozebrać i spuścić płyn z układu chłodzenia. Roboty na cały dzień w zasadzie.
krzysiek_m
08.08.2018, 11:19
Mój wrócił po 12 tyś z serwisu w Tychach i nie było problemu w poniedziałek oddałem w środe wrócił, umówiłem się tydzień wcześniej
No do Tych nie będę jechał :D.
W Trójmieście jest jedno ASO z terminami za miesiąc. Poprzednie przeglądy robiłem kwiecień lub listopad, więc były mniejsze kolejki.
Zobaczę jak mi się skleją wyjazdy. Wolę oddać do innego serwisu niż przeciągnąć o kilka tyś przebieg.
Tychów - nie polecam. Naciagaja i to mocno. Robiłem przegląd po 1000 i 12k km. Po 1k km nie dokręcili śrub kontrujących na naciąg łańcucha oraz śrub mocujących tylne koło . Chyba chcieli mi pomóc zobaczyć światełko w tunelu :) .A po 12 wymienili filtr oleju - którego nie ma potrzeby wymieniać - dopiero po 24k km. Nawet nie wiedzieli co jest w zakresie prac serwisowych po 12k km !! musiałem im pokazać DTR-kę . Nie zapłaciłem im za filtr.
Tychów - nie polecam. Naciagaja i to mocno. Robiłem przegląd po 1000 i 12k km. Po 1k km nie dokręcili śrub kontrujących na naciąg łańcucha oraz śrub mocujących tylne koło . Chyba chcieli mi pomóc zobaczyć światełko w tunelu :) .A po 12 wymienili filtr oleju - którego nie ma potrzeby wymieniać - dopiero po 24k km. Nawet nie wiedzieli co jest w zakresie prac serwisowych po 12k km !! musiałem im pokazać DTR-kę . Nie zapłaciłem im za filtr.
Sami z siebie wymienić nie powinni. W MCS pytają czy chcesz wymienić. Ja chciałem. Imho szkoda nie wymienić filtra przy okazji wymiany oleju, szczególnie, że to wydatek kilku dych.
radiolog
09.08.2018, 14:43
Tez uważam, ze olej z filtrem. Warto tez zmieniać filtry powietrza co 12000,bo 24 za dużo wydaje mi się. Z tym niedokręcaniem sruby kontrujacych śrubę naciągu to jakiś trend
Tommi , tutaj nie chodzi o kwestie finansowe . Koszt filtr to chyba .. 54 pln. Tanio . Ale o podejście do klienta i zaufanie. Skoro nic nie mówiąc robią rzeczy , których nie powinni to śmiem twierdzić , że sprawa może iść również w drugą stronę ... i nie robią tego co powinni Tobie , zgodnie z DTRką zrobić. Za to płacisz . Naciąłem się na nich już 2 razy i będę szukał kogoś innego . Koło Gliwic jest podobno dobry mechanik .
Tommi , tutaj nie chodzi o kwestie finansowe . Koszt filtr to chyba .. 54 pln. Tanio . Ale o podejście do klienta i zaufanie. Skoro nic nie mówiąc robią rzeczy , których nie powinni to śmiem twierdzić , że sprawa może iść również w drugą stronę ... i nie robią tego co powinni Tobie , zgodnie z DTRką zrobić. Za to płacisz . Naciąłem się na nich już 2 razy i będę szukał kogoś innego . Koło Gliwic jest podobno dobry mechanik .
Nie tylko Ty masz złe relacje z tym serwisem . Też będę omijał ich szerokim łukiem :)
Takie ''złe'' serwisy jak ten w Tychach należy na forach jak najbardziej nagłaśniać . Może w końcu ktoś od nich będzie czytał opinie i zechce coś poprawić w działalności serwisowej. Oczywiście jak zaczną tracić klientów. Szkoda tylko , że na Śląsku jesteśmy zdani tylko na nich. Brak Hondowskiej konkurencji.
Tychów - nie polecam. Naciagaja i to mocno. Robiłem przegląd po 1000 i 12k km. Po 1k km nie dokręcili śrub kontrujących na naciąg łańcucha oraz śrub mocujących tylne koło . Chyba chcieli mi pomóc zobaczyć światełko w tunelu :) .A po 12 wymienili filtr oleju - którego nie ma potrzeby wymieniać - dopiero po 24k km. Nawet nie wiedzieli co jest w zakresie prac serwisowych po 12k km !! musiałem im pokazać DTR-kę . Nie zapłaciłem im za filtr.
skoro wymienili Ci filtr oleju po 12.000 to raczej lepiej niż po 24.000... i nie robiłbym z tego afery, reszty nie komentuję...
Takie ''złe'' serwisy jak ten w Tychach należy na forach jak najbardziej nagłaśniać . Może w końcu ktoś od nich będzie czytał opinie i zechce coś poprawić w działalności serwisowej. Oczywiście jak zaczną tracić klientów. Szkoda tylko , że na Śląsku jesteśmy zdani tylko na nich. Brak Hondowskiej konkurencji.
Niestety podejście w tym serwisie do klienta jest wręcz naganne. Ja osobiście odniosłem wrażenie , że klient to zło konieczne. Ponieważ miałem problem z grzanymi manetkami byłem częstym klientem :) :) Dodzwonić się do nich to jak wygrać w totka. Finalnie i tak musiałem się odbić o Wrocław tam gdzie kupiłem motocykl , żeby zamknąć sprawę. Głównym problem jest to , że najbliższy serwis jest w Krakowie , Wrocławiu lub w Łodzi. Na następny przegląd na 100% nie pojadę do Tychów :)
Możesz kupić twin air lub Hiflo za 120 ziko za komplet lub 3 razy drożej OEM.
Po moich wcześniejszych doświadczeniach z filtrami będę już kupowal tylko oryginaly. One nie kosztują majątku. Sam zleciłem wymiane przy 12k km, chociaż wg instrukcji wymiana co 24k km.
radiolog
10.08.2018, 19:17
A co dolegało tym nieoryginalnym?
Ale 380 zł za kawalek papieru to troche za dużo
Mowie - mam zle doświadczenie z nieoryginalnym. Byłem w Hiszpanii i motor unieruchomiony (miedzy innymi) z powodu filtra powietrza. Znalezienie owego w Hiszpanii czy Francji graniczylo z cudem.
Motor z kolei oddalem do serwisu Hondy, wiec oczywiste, ze dali oryginalny.
nie dramatyzowałbym z jakością zamienników...ostatnio rozebrałem kilka filtrów BMW i co ciekawe, wkład jest dociskany sprężyną do wlotu bez jakiejkolwiek uszczelki gumowej (metal o metal), natomiast w HIFLOFILTRO już była uszczelka, co do jakości materiału filtrującego bez jakiś badań ciężko coś napisać, akurat wątpię aby producentowi zależało na nieśmiertelności ;)
filtr powietrza wymienia się jak jest taka potrzeba, może to być po 12.000 a może i po 40.000, wszystko zależy od warunków w jakich użytkowany jest moto.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.