View Full Version : po 11 latach na Lc8... kupiłem NAT.. :)
... Dlaczego...? chyba poprostu najeździłem się.. odmiany mi trza było.. :)
w ostatnich kilku tygodniach polatałem wszystkim co dostępne na rynku
o dziwo .. czego nie zakładałem... najbardziej do gustu przypadła mi Crf1000
Adv sport.. :D i to w automacie! :D
no ale kasy az tak wiele nie było.. więc stanęło na poszarganej używce.. z 2016 ;) z dct :)
lata się miło i sympatycznie...
... jedynie co to zawias bym poprawił.. :) wyższy i sztywniejszy... jakieś koncepcje macie..?
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/36963556_2005351156175941_8637522378668113920_n.jp g?_nc_cat=0&oh=4b15dd499bda4172f0cb5854324ebf8a&oe=5BCE115B
To ta z podbitym kołem?
Mam nadzieję, że wszystko będzie dobrze! Niech Cię zawsze do domu dowiezie.
Z DCT będzie Pan zadowolony :)
He he. W końcu w domu.
Gratulacje!
Onufry22
14.07.2018, 23:14
Pogadaj z tym człowiekiem:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2098469653500744&set=picfp.100000131899911&type=3&theater
Totalnie zmienił zawieszenie nie wielkim kosztem jest mega zadowolony i różne cuda robi na NAT:)
radiolog
14.07.2018, 23:21
Przód od ATAS lub wkłady Andreani
Tył Wilbers
Albo się bawić w sprężyny progresywne.
Wilbers mamy wspólny z Madafaka
Ja mam Andreani, a Madafaka ATAS
Przód od ATAS lub wkłady Andreani
Tył Wilbers
Albo się bawić w sprężyny progresywne.
Wilbers mamy wspólny z Madafaka
Ja mam Andreani, a Madafaka ATAS
myślałeś o zwiększeniu skoku zawieszenia..?
jakieś kości na tył, dłuższe sprężyny..?
madafakinges
14.07.2018, 23:36
https://www.youtube.com/watch?v=794NAH4M6xI
albo
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=31433
albo
kadridże MUPO na 260mm
https://www.ebay.pl/itm/Honda-Africa-Twin-1000-40mm-Longer-Mupo-Fork-Cartridge-Springs-Kit-R-EVOlution/391870508526?hash=item5b3d4d6dee:g:33wAAOSwwBNapqQ 8
JAk co to pisz powiem gdzie co kupić żeby było najtaniej. Gdybym latał głównie solo to bym się zdecydował na motanie przodu na KYB
https://advrider.com/index.php?threads/africa-twin-crf1000l-suspension.1155122/
Jeżdzi po świecie kilka afryk z takim przodem, ale zostaje wtedy jedna tarcza
tak mi teraz przyszło do głowy... :) co z nóżką..? :D
jak rozumiem piszemy o tym wilbersie..?
https://www.wilbers-shop.de/en/Motorcycle/Honda/CRF-1000-L-Africa-Twin-SD04-SD06-wilbers-16/shock-absorber-Type-642-Competition.html?manufacturer=amu19a4f1346a0757072 421f9a2d3c9c&year=2016&catname=b6fcdfb08354dfa68780408e51c10161&varid=867ad6eac89dbcf61c73c77d77bfca70&redirected=1
madafakinges
15.07.2018, 00:10
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=31433&page=4
Post 37
W poniedziałek napiszę ci więcej przemyśleń.
Gratki, to wspanialych podrozy i przygod ze swoja nowa krolowa :)
he, he, he.....:D
i co się cieszysz.. :D
teraz upgradować muszę... bo się tym jeździć nie da ;)
i co się cieszysz.. :D
teraz upgradować muszę... bo się tym jeździć nie da ;)
cieszę sie...:at:
jest jeszcze jeden wielki zonk! Kurde kto wymyślił te rączki na ogonie... tam nie ma jak Rogala wsadzić!!! :D będę musiał coś wykombinować.. :)
czyli z wiekiem to tak idzie: LC8, potem CRF i na koniec GS...
jest jeszcze jeden wielki zonk! Kurde kto wymyślił te rączki na ogonie... tam nie ma jak Rogala wsadzić!!! :D będę musiał coś wykombinować.. :)
Nareszcie będzie ruch w interesie! Bingo! :D
czyli z wiekiem to tak idzie: LC8, potem CRF i na koniec GS...
Motif - to na którym etapie Ty jesteś? :lol8:
nareszcie będzie ruch w interesie! Bingo! :d
motif - to na którym etapie ty jesteś? :lol8:
dopiero LC1 :)
Pewna era się skończyła :)!
EX- oby dawała tyle radości co pomarańcza !:)
Pewna era się skończyła :)!
EX- oby dawała tyle radości co pomarańcza !:)
daje sporo.. aby się nie psuła i będzie ok.. :)
jeszcze tylko ten zawias.. ;) heheh
kristoch
15.07.2018, 09:27
jest jeszcze jeden wielki zonk! Kurde kto wymyślił te rączki na ogonie... tam nie ma jak Rogala wsadzić!!! 😀 będę musiał coś wykombinować.. :)
Gdybyś przypadkiem „wykombinował“ coś takiego w wersji nie tylko dla siebie - w sensie komercyjnie, to ja jestem chętny. Poniżej cały długi wątek jak to powstawało ale niestety chyba wycofali się z produkcji, a na advrider ludzie o to dopytują.
Trzeba do tego niestety i warsztatu i umiejętności więc się poddałem.
http://atoeng.com/
https://advrider.com/index.php?threads/africa-twins-only-crf1000-engineered-enhancements.1171785/
Ponadto:
W NAT z 2018 rączki są nieco lepiej wyprofilowane (węższe) i chyba by pasowały do NAT 2016-2017 ale cały ten element kosztuje 2kPLN!
Rączki z ATAS nie pasują, a i plastiki inne.
daje sporo.. aby się nie psuła i będzie ok.. :)
jeszcze tylko ten zawias.. ;) heheh
Czyli to jeszcze coś innego niż widziałem? Podjadę "zobaczyć"
Jeśli jeszcze nie sprzedałeś SE to przeszczep pójdzie gładko:D.
BTW. Ale ten temat będzie dłuuuugi.
Ex jak wymyslisz cos na tyl to daj znac. Tez mam rogala ktory lezy.
Ex jak wymyslisz cos na tyl to daj znac. Tez mam rogala ktory lezy.
niestety w sensie bagażowym to te rączki zabijają wszystko...
cieżko jest tutaj coś z sensem wymyślić.. ale puściłem już info do kolegi co się lubuje w takich konstrukcjach.. .zobaczymy.. :)
narazie myślę jak wymyślić rogala na nowo, tak aby tam wszedł.. :)
ROGAL NAT byłby :D
Kusisz na zakupy :osy:.... cos w kolorach afry?
ex1 gratulacje!!!. Jak bedziesz miał w planie Kołobrzeg to zapraszam:) Porównamy manual z automatem.Przyznam że w automacie nie miałem przyjemności.
madafakinges
15.07.2018, 10:43
Ex dlaczego crf a nie 1x90
czyli z wiekiem to tak idzie: LC8, potem CRF i na koniec GS...
Ciekawe co jak ktos sie zatrzymal na XRV?
Pikna , gratulacje
Ex dlaczego crf a nie 1x90
1090 R to świety motocykl, lepsza pozycja niż w NAT, lepszy zawias.. no i KTM.. ;)
ale...
W sumie to powodów jest kilka.. :)
1. Ekipa nam się nieco rozlazła.. coraz mniej w terenie latamy
2. z Racji przeprowadzki za Szczecin szukałem sprzętu którym cześciej polecę do miasta i tutaj NAT sprawdza się lepiej.
3. NAT była poprostu Tańsza :) w używkach
4. NAT ma automat :)
5. chyba trochę szukałem odmienności.. a 1090R to dla mnie poprostu nowoczesne LC8.. podobnie jedzie podobnie waży, podobnie oddaje moc.. tylko elektroniki więcej...
rozpatrywałem też WOdniaka... ale po 2 godzinnych testach mi zupełnie przeszło.. ;)
jak bym miał siano rozpatrywałbym jeszcze Multistradę enduro.. bo silnik tego sprzęta to petarda.. :D
aa i latałem też 1290R.. i też jedzie jak przecinak.. :) tylko za drogi i chyba za bardzo elektroniczny jak dla mnie.. :)
Co to jest WOdniak(a) ??:confused:
No i super. Rogal NAT to projekt, któremu kibicuję chociaż bardziej trzymam kciuki za projekt wywalenia rączek pasażera. Wtedy mógłbym wrzucić normalnego rogala, który leży i się kurzy :)
Ex, gratulacje. Niech służy bezawaryjne :-)
Dla mnie sensacja tej zmiany jest ze wziales DCT co Do SE ma sie to nijak. Swoją droga ta decyzja schlebia temu rozwiazaniu.
Dla mnie sensacja tej zmiany jest ze wziales DCT co Do SE ma sie to nijak. Swoją droga ta decyzja schlebia temu rozwiazaniu.
Pierwsze 500km w offie.. wykazało tylko braki w zawieszeniu.. DCT spisuje się nadwyraz dobrze... wręcz bym powiedział że pomaga jeździć sprawniej i szybciej.. :D
Co to jest WOdniak(a) ??:confused:
Wodniak - BMW 1200 GS - roczniki od 2013 ;)
hehe - ale zmiana gratulacje - no to ile panie , i dlaczego tak drogo za te 950 SE :) .
hehe - ale zmiana gratulacje - no to ile panie , i dlaczego tak drogo za te 950 SE :) .
hehe.. SE sprzedało się w 1 dzień.. :) co ciekawe.. poszła w czarnuchowe łapy.. ;)
Czemu ona ma czarna przednia felge a tylna złotą ?
Czemu ona ma czarna przednia felge a tylna złotą ?
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=32302
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=32302
Miłem te same obawy.. w sumie jechałem po czarną..
ale obejżałem wzdłuż i wszerz pogobiłem nią po asfalcie ze 130, lagi proste rama też.. zero śladów na silniku rozbierania..
połamane plastiki, wgniecony bak, koło podbite i wymienione. brak handbarów
wymienona klamka hamulca.
motocykl napewno po jakimś kraszu.. koleś mnie przekonywal że latany był terenowo.. co w sumie patrząc po sprzęcie.. wygląda logicznie..
ja potrzebowałem coś w krzaki ciagać więc w sumie nie miałem się do czego przyczepić.. w sumie 5 tys więcej i można już dostać ładniejsze.. mi zależało na takiej właśnie nie koniecznie ładnej.. ;)
a może tak spróbować Sancheza do NAT wsadzić
a może tak spróbować Sancheza do NAT wsadzić
no właśnie napisałem do nich..
może coś odpiszą.. :)
broda, wywalił sety pasażera, zamontował tam karabińczyk i lata z jakimś tam rogalem od jakiś 21 brother czy coś takiego ;)
Gratulacje!
Ciekawy jestem Twoich opinii po roku ;)
broda, wywalił sety pasażera, zamontował tam karabińczyk i lata z jakimś tam rogalem od jakiś 21 brother czy coś takiego ;)
pytanie co zrobił z wielkimi rączkami na siedzeniu pasażera :)
Gratulacje!
Ciekawy jestem Twoich opinii po roku ;)
dzięki dzięki.. myślę że do końcowej opinii dojdę już po miesiącu :)
reszta to najbardziej kwestia awaryjności..
jak się psuć nie będzie będę bardzo zadowolony.. :)
Ex1 te raczki moze ladne ani praktyczne do konca nie sa, ale bez nich lyso, no zawsze mozna do nich cos przywiazac typu rollbag.
radiolog
16.07.2018, 19:15
Ex1 te raczki moze ladne ani praktyczne do konca nie sa, ale bez nich lyso, no zawsze mozna do nich cos przywiazac typu rollbag.
Marny lakier na nich i się wycierają do czarnego
http://images.moto.it/images/7290127/1024x/annunciomymoto.jpg
tutaj wygląda że koleś je chyba wyciął.. taki łysy wygląd mi pasi. :D
Grzechu2012
16.07.2018, 19:42
jest do kupienia z USA kompletny tył, znaczy zadupek akcesoryjny z możliwością demontażu rączek, przystosowany pod rogala. Koszt nie pamiętam ale około 300-500$ jak znajdę w necie to wrzucę linkę.
edit:
http://atoeng.com/shop-2/
Marny lakier na nich i się wycierają do czarnego
Kurde musisz powiedziec lasce zeby sie tak mocno nie trzymala bo kolor zetrze jak bedzie tak trzec :D
Wyglada niezle Ex1, pytanie... A co zrobisz jak na drodze spotkasz fajna laske i bedzuesz ja chcial podrzucic a tu klops... Nie bedzie sie miec czego trzymac :haha2::at:
Tomas_XRV
16.07.2018, 22:32
Bedzie musiała przytulić się i ścisnąć udami kierowcę
pytanie co zrobił z wielkimi rączkami na siedzeniu pasażera :)
z tego co widziałem nic, i całkiem spoko to wyglądało napisz priv do niego na pewno podeśle ci fotkę,ale może macie inne oczekiwania ;)
tu znajdziesz jedną jego fotę z rogalem, ale słabo widać
https://motocykle-lodz.pl/topic/14577-honda-crf1000-africa-twin/?tab=comments
opcje są 2 albo trzeba dopasować motocykl do rogala albo rogala do motocykla .;)
będę myślał.. :D
Takie szerokie rogale juz chyba sa na rynku. BMW takie juz dawno robi i ostatnio SW Motech widzialem. Raczej slabo to wyglada. Najlepsza opcja jest peodukt firmy ATO. Ale wztpie ze mamy takich magów w kraju.
madafakinges
17.07.2018, 08:25
Obcięcie rączek pasażera bardzo osłabiona nie za mocny już bagażnik. Rozwiązaniem byłoby obcięcie rączek i dorobienie nakładki wzmacniajacej w ich miejsce. Jednak automatycznie waga rośnie.
Jak chodzi ci o coś takiego to porażka jest.
https://sw-motech.com/cosmoshop/default/pix/a/n/bc_hta_00_301_10000_1_xl.603.jpg
https://sw-motech.com/cosmoshop/default/pix/a/n/bc_hta_00_302_10001_1_xl.597.jpg
Trudno to też nazwać rogalem. :D
Dokladnie o to.Slabe to ale jak ma wygladac cos co musi lezec na bardzo szerokim motocyklu...Lipa
Dokladnie o to.Slabe to ale jak ma wygladac cos co musi lezec na bardzo szerokim motocyklu...Lipa
dalej tego nie wpasujesz z sensem..
madafakinges
17.07.2018, 13:23
81496
81497
81498
AQ robi fajne bagażniki ale za niefajną cenę...
http://www.africanqueens.de/_MEDIA/GALERIEN/MOTORRAD/AQ/HONDA/CRF1000R-AFRICA_TWIN/CRF1000R-2/index.html#/view/ID2098
bardzo podobny do tego w ATAS
http://www.mcnews.com.au/wp-content/uploads/2017/11/2018-Honda-Africa-Twin-Adventure-Sports-Above.jpg
niestety dla mnie to do końca tematu nie załatwia, dalej jest za bardzo do przodu
Te bagażniki nadal sa troche za szerokie dla rogala
Grzechu2012
17.07.2018, 16:31
Nikt nic lepszego w tej materii nie wymyslił :)
https://adventuremotorcycle.com/news/ato-engineering-rack-africa-twin
Nikt nic lepszego w tej materii nie wymyslił :)
https://adventuremotorcycle.com/news/ato-engineering-rack-africa-twin
No niestety...nie dosc ze waskie to całościowe wzmocnienie tylu. Wzorowa robota
madafakinges
17.07.2018, 16:50
81505
81506
Trochę go zmienili, myślę że na lepsze.
radiolog
17.07.2018, 17:07
Już czuję, że lada dzień zamówisz :)
Ciekawe, czy to się dogada z mocowaniem stelaży od apduro.
ogólnie to ten nowy reling bagażnika ATAS jest w zła stronę, można sie zahaczyć...
ogólnie to ten nowy reling bagażnika ATAS jest w zła stronę, można sie zahaczyć...
To mie ATAS a AQ
kristoch
17.07.2018, 17:57
Nikt nic lepszego w tej materii nie wymyslił :)
https://adventuremotorcycle.com/news/ato-engineering-rack-africa-twin
Ale Panowie - przecież oni już tego nie robią. Gość nad Advforum pisał, że kumpel się wycofał i nie wie czy będzie produkował następną partię. Ostatni wpis w ich wątku jest z kwietnia i cisza.
Znacie jakieś świeższe wiadomości od nich? Jakby ktoś zamawiał to ja chyba bym dołączył - taniej chociaż transport.
Grzechu2012
17.07.2018, 18:01
81505
81506
Trochę go zmienili, myślę że na lepsze.
Strasznie masywnie to wyglada, idea demontowanych raczek byla ciekawa a tu na stale tyle zelastwa :/
Grzechu2012
17.07.2018, 18:02
Ale Panowie - przecież oni już tego nie robią. Gość nad Advforum pisał, że kumpel się wycofał i nie wie czy będzie produkował następną partię. Ostatni wpis w ich wątku jest z kwietnia i cisza.
Znacie jakieś świeższe wiadomości od nich? Jakby ktoś zamawiał to ja chyba bym dołączył - taniej chociaż transport.
Ooo masz, nie sledze watku, jakby co tez sie podlaczam do zamowienia :)
Pierwsza wersja byla chyba jednak lepiej zrobiona. Jw wolalbym odkrecane rączki
A mi te rączki są ok. Kładę na to wałek a na bagażnik kufer i mogę się spakować na 2 tygodnie z namiotem i jeszcze sporo luzu w kufrze .
bukowski
17.07.2018, 21:18
A mi te rączki są ok. Kładę na to wałek a na bagażnik kufer i mogę się spakować na 2 tygodnie z namiotem i jeszcze sporo luzu w kufrze .ano.
na 3 tygodnie starczyla mi rolka w poprzek plus dwie sakwy po 30 litrow. nie widze tego z samym rogalem, dokladanie rolki wzdluz wychodzi na to samo raczej
Sent from my G8441 using Tapatalk
madafakinges
17.07.2018, 21:19
Też nie widze potrzeby zmiany bagażnika na coś innego.
noo tak..ale jak już chce się polatać terenowo przez tydzień czy 2 to jednak tutaj rogal robi robotę.. Sakwy to i stelaże dochodzą i nisko siedzą bardzo co np. mi przszkadza w offie. worki czy torby u góry nie wchodzą w grę.. :) ja idę w kierunku rogala.. ;)
A mi sie marzy moto mosko 80. W orginale to niemozliwe...
kristoch
18.07.2018, 07:10
A mi sie marzy moto mosko 80. W orginale to niemozliwe...
Mi też się marzyło R80 i... załączam kilka zdjęć z mocno przeładowanym R80. Tu zostawiłem stelaż na kufry dla ochrony i z lenistwa. Tak jest dość szeroko choć nie szerzej niż kierownica. Najgorsze są te rączki - cały bagaż prawie wisi na nich.
Mosko musi lezec na wydechu,Dlatego stelaze czy te raczki musza wyleciec.Jak patrze na prezentacje mosko ze stelazem ATO to robi mi sie cieplo.I tylko tak musi byc chcac ten bagarz miec fajnie na moto zamocowane.
dobra zrobiłem dziś testy... i stwierdzam że z Rogalem XL jest całkiem spoko.. nic nie wadzi nie przeszkadza. Rogal nie wisi na rączkach, nie dotyka do wydechu. miejsca na siedzeniu też jest całkiem dużo... naprawdę nie jest źle.. :)
zobaczcie sami :)
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/37334801_1794040574015779_2649687838844518400_n.jp g?_nc_cat=0&oh=75f5cfe775f507fa0e9eaf6ae76ced71&oe=5BDE50E8
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/37343294_1794040577349112_7855220186217971712_n.jp g?_nc_cat=0&oh=877f27fb02b8e860e38d742714cd4bd9&oe=5BD017A9
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/37303468_1794040724015764_2489515580525117440_n.jp g?_nc_cat=0&oh=f5a82ecdff13cab098abc376c15d38a4&oe=5BCE7381
jak sie wypcha to będzie jeszcze lepiej.. :)
A jsk sie bedzie siedzieć na baku to będzie idealnie :lol8:
A te testy byly z pustym rogalem? Cos to wcale nie wydaje mi sie zbyt wygodne jak vedzie wypchany caly....
Tomek, uważam że nie można się ograniczać do jednej marki. Tylko jeździć, zmieniać sprzęty, żeby kiedyś mieć te kilka fajnych motorków i czerpać przyjemności z jazdy.
Gratuluję.
Tomek, uważam że nie można się ograniczać do jednej marki. Tylko jeździć, zmieniać sprzęty, żeby kiedyś mieć te kilka fajnych motorków i czerpać przyjemności z jazdy.
Gratuluję.
aa dziękuję...
A te testy byly z pustym rogalem? Cos to wcale nie wydaje mi sie zbyt wygodne jak vedzie wypchany caly....
już za 2 dni jadę do Jagny, zapakuję go w pełni popstrykam zdjęcia...
jak na moje oko, będzie bardzo dobrze.. praktycznie prawie całe siedzenie kierowcy jest wolne.. a mój wielki zad i tak się tam mieści wyjątkowo dobrze.. :)
Rogal na miejscu pasażera to nieporozumienie jak jeździsz w offie po piachu, gdzie dobrze jest dociążyć tyłkiem tył. Jakby był na bagażniku to już lepiej, ale znając życie to zwykle jest tam jeszcze jakaś torba lub namiot.
Ex.
A teraz wypchaj tego rogala do pełnej pojemności, zamocuj tak jak na obrazkach i spróbuj zjechać ze stromego zbocza wypinając (_|_) do tyłu zgodnie ze sztuką.
Powodzenia. ;)
Chyba trochu przesadzacie. Pozycja rogala może nie idealna ale to nie beemwe z wyposażeniem na wypadek gdyby Mac był zamknięty :D.
http://www.adventurerideguide.com/wp-content/uploads/2017/02/top-case-kitchen.jpg
Ex jest wysoki i rogal nawet w tej pozycji nie powinien przeszkadzać.
Siadanie na rogala to trochę kaskaderka :)
Czas pokaże ;) Ja po trzech latach prób dogadania się z rogalem pogoniłem go do innego właściciela.
Co zatem w zastępstwie rogala Rychu?
Sakwy. Wolne tylne siedzenie i niżej środek ciężkości.
bukowski
20.07.2018, 10:44
Sakwy. Wolne tylne siedzenie i niżej środek ciężkości.
A w NAT dodatkowo odciążenie ramy pomocniczej, która jak wiemy za mocna nie jest.
Na minus jest pogorszenie "sprytności" w ruchu miejskim i większe ryzyko uszkodzenia przy jezdzie w terenie.
No ale coś za coś. Łatwiej umocować urwana sakwe, niż z polamanym subframe wracac do domu.
Nooo teraz to juz jedziecie po bandzie. "Polamany subfrejm"....co będzie nadtepne? Urwany zbiornik paliwa od tankbaga?
bukowski
20.07.2018, 11:57
Nooo teraz to juz jedziecie po bandzie. "Polamany subfrejm"....co będzie nadtepne? Urwany zbiornik paliwa od tankbaga?
Myku, nie bez powodu producent ograniczył ładowność bagażnika do 10 kg.
Był już podsyłany filmik ze złamaną ramą pomocniczą, przyczyną był zdaje się kuferek.
Takie 20 kg na końcu słabej z założenia ramy przy solidnym wyskoku może zamienić sie w 200 czy 300 kilo jak nic.
Żeby tył upitolić trza się mocno postarać. Ja wiozłem na tyle lekko 20+ kg po Pamirze gdzie droga jest jaka jest i nic się nie urwało. Problematyczne są te płyty na kufer centralny odstające kilkanaście centów poza tył moto i tutaj może być problem. Tak obładowana koza przetrwała 36 tysi i wszystko całe. Ja bym nie demonizował. Sam rotopax to 3 galony wachy.
http://i.imgur.com/1N6l4hL.jpg
Chyba we wszystkich top casach jest naklejka Max10kg. Swoja droga wiadomo ze tylny plastik to nieporozumienie jak wiele rzeczy w tym moto. Ale wiadomo ze jazda nawet z sakwami bocznymi ma swoje minusy. Ja osobiscie bardzo chcialbym kupic moto mosco 80 wiec czekam na konkretny bagaznik
W BMW nie zauważyłem :) Jest tylko naklejka, ze nie zalecają jaxdy ponad 180 km/h z kuframi. :D
Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
W BMW nie zauważyłem :) Jest tylko naklejka, ze nie zalecają jaxdy ponad 180 km/h z kuframi. :D
Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
https://i.imgur.com/X7dTgLk.jpg
Przy centralnym jest 5 kg więc na pustym spoko kawę z Maca się palnie :D.
Ja mam inny... Blaszany taki, ameliniowy. Dodający +15 do dlugosci prącia. Na pewno ze 100 kilo udzwignie, przynajmniej tyle chyba mialem zaladowane w Pamirze. :)
W Mongolii mniej, bo w Kiachcie Dakary E09 zdjąłem z niego, wiec mu zeszło z 80 kg obciążenia... ;)
Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
madafakinges
20.07.2018, 14:00
Konstruktorzy moto celowo piszą zeby nie ładować więcej niż 10kg na tył moto, bo to strasznie zaburza prowadzenie, ja nienawidzę jeżdzić z załadowaną centralką, i jak się pakuje to do centralki tylko przeciwdeszczówki i jakies poręczne lekkie rzeczy wkładam.
Z tego też powodu nie widzieli potrzeby robienia mocniejszego bagażnika, bo nie poto się napracowali obniżając i centralizując środek ciężkości, żeby ktoś napierdzielił tam "kamieni"i zepsuł całą ich pracę.
Taka sama sprawa się ma na narzekanie na Patrolowskie 2.8 że słabe. Niezmodyfikowany patrol zapierdala jak przciętna osobówka z tamtych czasów, ale jak ktoś włoży 37cali, stalowe zdeżaki, wyciągarki, zabudowe środka, bagażnik dachowy z naniotem i napierdzieli do środka 200kg niezbędnego szpej, to wiadomo że auto będzie słabe i będzie się przegrzewać bo zostało zaprojektowane żeby ciągnąć 2 tony a nie 3,5...
bukowski
20.07.2018, 14:15
Z tego też powodu nie widzieli potrzeby robienia mocniejszego bagażnika, bo nie poto się napracowali obniżając i centralizując środek ciężkości, żeby ktoś napierdzielił tam "kamieni"i zepsuł całą ich pracę.
tu chodziło tylko o wskazanie, że ze względu na słabą (ok, by design) ramę pomocniczą sakwy są lepsze niż rogal. Każde wywalenie ciężaru do tyłu i do góry zwiększa ryzyko połamania tej ramy (no i psuje prowadzenie, wiadomo).
Taka sama sprawa się ma na narzekanie na Patrolowskie 2.8 że słabe. Niezmodyfikowany patrol zapierdala jak przciętna osobówka z tamtych czasów, ale jak ktoś włoży 37cali, stalowe zdeżaki, wyciągarki, zabudowe środka, bagażnik dachowy z naniotem i napierdzieli do środka 200kg niezbędnego szpej, to wiadomo że auto będzie słabe i będzie się przegrzewać bo zostało zaprojektowane żeby ciągnąć 2 tony a nie 3,5...
No nie do końca tak, Mada. Mój GR zaczął puszczać bąble do układu chłodniczego jeszcze jak był szosową dziewicą. Tam były po prostu lewe głowice, konkretnie to miały za mało mięsa między cylindrami + padająca ze starości wiskoza na wentylatorze + często długie dystanse z przyczepą po szwabskich autostradach. Dla porównania, te same auta w dowolnej wersji 4.2 (benzyna / diesel / turbo / wolnossak) miały silniki nie do zarypania.
radiolog
20.07.2018, 14:40
W BMW nie zauważyłem :) Jest tylko naklejka, ze nie zalecają jaxdy ponad 180 km/h z kuframi. :D
Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu TapatalkaTo zle patrzysz, Touratech producent kufrów dla bmw ma taką wklejke w kufrach. To pewnie jest w instrukcji obslugi bmw, jak nie wkleil do kufrów
Ja mam inny... Blaszany taki, ameliniowy. Dodający +15 do dlugosci prącia. Na pewno ze 100 kilo udzwignie, przynajmniej tyle chyba mialem zaladowane w Pamirze. :)
W Mongolii mniej, bo w Kiachcie Dakary E09 zdjąłem z niego, wiec mu zeszło z 80 kg obciążenia... ;)
Pewie dlatego co chwila leżałeś, a na końcu ułamałeś se obojczyk
Myku, dzięki za to mosko, nie znałem. Cena z nieba ale wydaje się zacne.
Radiolog. Dokladnie tak bylo. Byles nie raz, to widziales:) Przez odciążony kufer. Jak Dupa zbyt lekka to latwo o fik przez kierę :D
Wniosek z tego płynie taki, ze jadąc gdies dalej na moto, nie ma to jak swiadomosc ze caly czas masz za sobą ciężką dupę. :)
Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
Ex.
A teraz wypchaj tego rogala do pełnej pojemności, zamocuj tak jak na obrazkach i spróbuj zjechać ze stromego zbocza wypinając (_|_) do tyłu zgodnie ze sztuką.
Powodzenia. ;)
hehe.. :) latam z tym od jakis 6 lat..próbuję wielu opcji bagażowych i nadal twierdzę że rogal (przynajmniej dla mnie jest najlepszy)
tak oczywiście przy wielkim rogalu z tyłu i zjazdach z bardzo stromych zboczy... będziesz miał go pod tyłkiem wiadomo..
ale wiesz ile razy zjeżdżałem z takich zboczy w ciągu tych 6 lat..? :) może z 5 razy..(a troszę się pojeździło tu i tam) umówmy się NAT nie jest motocyklem enduro, nie wali się tym Rumuni na szagę.. ;) Latałem chyba ze wszelkiej maści bagażem. już staram się za każdym razem zabrać coś innego na kolejny wyjazd.. Sakwami darłem o kamienie skały, ściany, i wszelkiej maści inne wystające elementy.. jazda z sakwami przez single tracka po gęstym lesie jest nie wręcz możliwa, to samo w korkach.. zawsze problem, Mieliśmy akcje gdzie trzeba było odpiąć sakwę bo przez bramkę nie mógł motocykl przejść.. podobnie było na bardzo wąskim mostku.. tam się udało przejść ślizgając sakwami po bokach.. porównywalne dla mnie do Rogala Są Sakwy Mirka z x-country.. bo są wąskie.. ale tu znów mi bardziej pasuje konstrukcja jednorodna. 4 paski, torba na ramię i idę do namiotu czy hotelu. szybko spinam czy zapinam.. no ale wiadomo.. ;) mogę nie być tutaj wiarygodny... ;)
tymczasem w tym roku pierwszy większy off.. na AT
a na liczniku 1000 więcej..
Rogal wypchany wpasowuje się bdb.. mimo rączek.. nie wadzi o plastiki nie ma kontaktu z wydechem
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/37708988_2022573671120356_3315482330356776960_n.jp g?_nc_cat=0&oh=bbf3d472e5b3729c16dc3e2d8ab35275&oe=5C100F62
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/37712906_2022551391122584_4922412454023004160_n.jp g?_nc_cat=0&oh=dd856a89cdf38e46267896f85acb0051&oe=5BD92B8F
Pomyśl o zwijanym kominie w rogalu tak jak w GL, bo zapinanie wypchanego rogala nie jest fajne. Widziałem jak koleś rozwalił zamek, bo za dużo napchał, albo zamek był kiepski (rogal nie Twojej produkcji ;) ). Po otwarciu wypchanego rogala wiele rzeczy można znaleźć pod kołami moto. Trzeba to delikatnie robić. Wiem, że można pakować się do rogala w dodatkowe worki, ale ....... ;)
Pomyśl o zwijanym kominie w rogalu tak jak w GL, bo zapinanie wypchanego rogala nie jest fajne. Widziałem jak koleś rozwalił zamek, bo za dużo napchał, albo zamek był kiepski (rogal nie Twojej produkcji ;) ). Po otwarciu wypchanego rogala wiele rzeczy można znaleźć pod kołami moto. Trzeba to delikatnie robić. Wiem, że można pakować się do rogala w dodatkowe worki, ale ....... ;)
Rolowany rogal .. :D robi się właśnie! :D
jest już praktycznie 40L na ukończeniu.
później będzie XL :)
..... czyli mówisz i masz :D :D :D
Może kiedyś wrócę do rogala, ala na razie mam Twoje sakwy, które mi bardzo pasują. ;)
Myku, dzięki za to mosko, nie znałem. Cena z nieba ale wydaje się zacne.
Podobno bedzie dystrybucja wkrotce w Holandii .wiec clo i wysylka odpadnie
Lucky Luke
24.07.2018, 11:58
mi bagaż na siedzeniu się nie podoba, nie jestem jakiś mega wysoki ale w długiej trasie zdarza mi się nawet siadać na miejscu pasażera.
Generalnie to lubię mieć wolną całą kanapę.
madafakinges
24.07.2018, 12:44
Nat jest taka wygodna, że nie musisz się tak wiercić;)
Lucky Luke
24.07.2018, 13:14
Wierzę , ale nie jechałem jeszcze na CRF1000... Może to lepiej bo bym się zakochał ;)
Na razie moja babcia musi dawać radę i zawieźć mój chudy tyłek pod Pik Lenina.
"Podejmujemy wyzwanie. Ruszamy na dwóch Hondach Africa Twin z Tomkiem z grupy @łowcy niewygód dokonać niemożliwego. Zaczynamy. Śledźcie nas na Facebook i Instagram Scigacz.pl oraz w grupie Facebook Łowcy Niewygód"
https://www.facebook.com/scigaczpl/videos/10160553903210363/?t=165
radiolog
24.07.2018, 14:59
No no Tomek celebryta hehe, ale ma wrodzony dar szklany 😂
madafakinges
25.07.2018, 09:39
1A0bJh1cLpk
Wracając do bagażnika w ATAS fajnie zrobili że można go odkręcić.
Inna sprawa pojebało GIVI żeby zamontować stelaż pół moto trzeba rozebrać...
Troche absurdalne... Dopieto pod koniec filmu zalapalem po co to wszystko.
mi bagaż na siedzeniu się nie podoba, nie jestem jakiś mega wysoki ale w długiej trasie zdarza mi się nawet siadać na miejscu pasażera.
Generalnie to lubię mieć wolną całą kanapę.
Tyle że w NAT masz tyle siedziska że nawet szympans by nei sięgnął do kiery z tylnego siedziska.. :)
a tak serio .. to jak siadam na końcu siedzenia kierowcy.. to ledwo co operuję manetkami (kiera ustawiona pod jazdę.dual).. nie ma szans abym pokierował z tylnego.. :D. bagaż na Tylnym siedzeniu to super wyważenie, oparcie, i wolny bagażnik.. :)
Ty się Ex jeszcze przeprosisz z KTM-em
Nie wiem czy to będzie 1090 czy 1290, stawiam na 790.
Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka
Ty się Ex jeszcze przeprosisz z KTM-em
Nie wiem czy to będzie 1090 czy 1290, stawiam na 790.
Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka
niczego nie wykluczam.. w żyłach nadal pomarańczowa krew.. ;)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.