Zaloguj się

View Full Version : Płyn chlodniczy


mazurrd07
16.02.2018, 11:33
Witam mam kilka pytań
Czy ktoś się orientuje ile wchodzi płynu chłodniczego do Crf.
Czy jest termostat i przy jakiej ewentualnie temperaturze się on otwiera.
Czy po zalaniu płynu chłodniczego trzeba jakos układ odpowietrzyć czy sam się odpowietrzy.

Africa Tigg
21.09.2018, 14:34
to ja jeszcze jedno pytanie w temacie płynu:
czy też wywala wam płyn chłodniczy w okolicy prawego podnóżka na osłonę wydechu?
poziom w zbiorniczku mam jeszcze w granicach normy, ale po ostrzejszej jeździe pojawia się niewielka ilość zaschniętego płynu w tych okolicach...ktoś, coś?

krzysiek_m
21.09.2018, 14:44
Opaska przy pompie wody dokręcona?

zbyszek
21.09.2018, 15:08
to ja jeszcze jedno pytanie w temacie płynu:
czy też wywala wam płyn chłodniczy w okolicy prawego podnóżka na osłonę wydechu?
poziom w zbiorniczku mam jeszcze w granicach normy, ale po ostrzejszej jeździe pojawia się niewielka ilość zaschniętego płynu w tych okolicach...ktoś, coś?

Masz zapewne płyn o za niskiej temperaturze wrzenia, większość motocykli włącza wiatrak powyżej 100 stopni, średnio 104-105 stopni...
Wyobraź sobie co będzie jakby taki układ wodą zalać :D

Wlej Dynagel, tani, ok 12 zł litr, i temp wrzenia 130 st.

Grzechu2012
21.09.2018, 15:59
to ja jeszcze jedno pytanie w temacie płynu:
czy też wywala wam płyn chłodniczy w okolicy prawego podnóżka na osłonę wydechu?
poziom w zbiorniczku mam jeszcze w granicach normy, ale po ostrzejszej jeździe pojawia się niewielka ilość zaschniętego płynu w tych okolicach...ktoś, coś?

mam to samo, w podróży do i z Pamiru kapało mi czasami w niewielkich ilościach . Teraz w PL to ustąpiło. Manual i Dealer twierdzi że tak może wystąpić czasami. Jeśli będzie to notoryczne to pompa do wymiany.

Africa Tigg
21.09.2018, 16:52
dzięki za odzew w temacie, najpierw pójdę za radą zbyszka, a poźniej jak coś będe musiał pomyśleć o pompie, jak sugeruje Grzechu, bo ostatnio często silnik rzyga płynem...chociaż jest to przy jebitnych upałach.

krzysiek_m
21.09.2018, 17:30
Rada Zbyszka jest kontrowersyjna. Jak płyn zaczyna wrzeć = koniec jazdy. Wyrzyguje przez korek i nie sposób tego nie zauważyć.

Wlewając płyn o wyższej temperaturze wrzenia będziesz miał wyższą temperaturę silnika o te 30%. Kontrowersja polega na tym, że nie wiadomo czy to zdrowe dla silnika.

Swoją drogą, ludzie tu orali po Zatoce Perskiej i w Azji Centralnej i nikomu płynem nie rzygało... Co ty wyprawiasz tym motocyklem i w jakich temperaturach? o.O

Africa Tigg
21.09.2018, 17:40
jezdze głównie podczas polskich upałów, wiec porównując do Grzecha i reszty konkretnych podrózników, to moja NAT ma warunki prawie labolatoryjne ;-)
ale fajnie, że jest odzew i burza mózgów

Grzechu2012
21.09.2018, 18:34
Olej to, serwisówka przewiduje taki stan, jak mocno będziesz nalegał to wrzucę ten fragemnt. Mi w Polskich realiach nie kapie płynem. Stan w zbiorniku jest. Jeździć i kontrolować tak zalecają fachowcy z całej Polski :D

zbyszek
21.09.2018, 20:57
Rada Zbyszka jest kontrowersyjna. Jak płyn zaczyna wrzeć = koniec jazdy. Wyrzyguje przez korek i nie sposób tego nie zauważyć.

Wlewając płyn o wyższej temperaturze wrzenia będziesz miał wyższą temperaturę silnika o te 30%. Kontrowersja polega na tym, że nie wiadomo czy to zdrowe dla silnika.

Swoją drogą, ludzie tu orali po Zatoce Perskiej i w Azji Centralnej i nikomu płynem nie rzygało... Co ty wyprawiasz tym motocyklem i w jakich temperaturach? o.O

W żaden sposób nie jest kontrowersyjna, to zwyczajnie fakt.
Wentylator chłodnicy który włącza się gdy temperatura płynu osiągnie 105 stopni.
Miałem wiele motocykli, we wielu tych nowszych jest cyfrowe wskazanie temperatury płynu chłodniczego, i można sobie poobserwować.
Jest to całkowicie normalne.

Czy jest to zdrowe dla silnika??
A dlaczego tak konstruują układy chłodzenia??:p

edit; choć dziwną rzeczą jest że nowy motocykl miałby być zalany niewłaściwym płynem chłodniczym.
To nawet niemożliwe...

Tank
22.09.2018, 02:36
Whrzucanie plynu moze byc oznaką uszkodzonej uszczelki pod głowicą lub głowicy.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Galar
21.11.2018, 20:54
Whrzucanie plynu moze byc oznaką uszkodzonej uszczelki pod głowicą lub głowicy.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Albo uszkodzonego termostatu.

Kazmir
21.11.2018, 21:47
Dane z Man.

Africa Tigg
21.11.2018, 21:55
dla zainteresowanych tematem wyrzucania płynu, to po dolaniu odrobiny samego płynu problem u mnie zniknął

zbyszek
22.11.2018, 08:12
dla zainteresowanych tematem wyrzucania płynu, to po dolaniu odrobiny samego płynu problem u mnie zniknął

Co to znaczy, samego płynu?
Wcześnie była potrzeba dolania i dolałeś wody? Nie rozumiem

Africa Tigg
23.11.2018, 19:50
źle się wyraziłem,
trochę ubyło na poziomie, dolałem płynu chłodniczego i problem wywalania płynu ustąpił