View Full Version : Strza³y w okolicach filtra. Crf 1000l Dct
Witam! Mam pare pytañ do u¿ytkowników.
1.Podczas przygazówek zdarzaj± siê do¶æ czêsto strza³y w okolicach filtra powietrza. Czy wam te¿ siê to zdarza?
2. Na nierówno¶ciach ha³asuje z ty³u. Podjecha³em do serwisu bo my¶lalem, ¿e to tylny amortyzator. Ale w serwisie powiedzieli ze to tylna lampa tak ha³asuje. Te¿ tak macie?
3. Wiem,¿e Afryka nie do tego s³u¿y, ale jaki v max uda³o siê wam uzyskaæ Afryk± dct. Mi na prostej autostradzie 203 a z górki 208 a pod górke 197.
4. Jak dbacie o lagi. Czy¶cicie je z kurzu czy nie na takiej potrzeby.
Dziêkuje za odpowiedzi a co z³ego to nie ja (;
radiolog
15.10.2017, 14:14
Strzela w t³umik przy zamkniêtej przepustnicy, nie wiem jak strzela w filtr powietrza.
Tlucze siê z ty³u, my¶lê ¿e to ³añcuch, najbardziej na torowiska, ale na dziurach te¿
Nie jecha³em tak szybko
Do tej pory nie dba³em, teraz mam skarpety Acerbis na ca³ej d³ugo¶ci
Dziêki Radiolog!
U mnie te strza³y ewidentnie dochodz± z filtra powietrza.
Grzechu2012
15.10.2017, 14:35
Dziêki Radiolog!
U mnie te strza³y ewidentnie dochodz± z filtra powietrza.
Mam to samo! Skrzynia manual, potrafi mi ten strza³ moto zgasiæ czasami nawet podczas jazdy
Siema Grzechu! Mi moto nie zgas³o ale ewidentnie po strzale chwile go przyd³awia jakby mia³ zgasn±æ.
szynszyll
15.10.2017, 23:52
filtry powietrza macie oem czy jakies KN?
Moja Afra ma 2200 przebiegu ledwo odebra³em z salonu!
szynszyll
16.10.2017, 07:51
no to cos nie gra i ja bym to do dilera zglosil. na moje problemy z optymalnym skladem mieszanki - euro4 sie klania i udawanie ze silnik spalinowy jezdzi na powietrze i dobre checi. reklamuj to.
Grzechu2012
16.10.2017, 07:53
Moja ma 39000km bez znaczenia czy filtry oem czy zamiennik,
Juz kiedys opisywa³em tu na forum t± przypad³o¶æ, dziwna sprawa, cos jakby strzelajacy gas w dewoo lanos :/
W serwisie zero pojecia...
madafakinges
16.10.2017, 08:05
Mi tak siê dziejê jak dohamowujê silnikiem i redukje z miêdzygazem to czasem czknie w filter nie jest to strza³, ale tak jakby cofka. Mi to siê wydaje, ¿e to bêdzie zwi±zane z dopalaniem spalin. Trza siê bêdzie zdoktoryzowaæ i wywaliæ to tak jak siê to robi w lc8.
http://www.ktm950.info/how/Orange%20Garage/Emissions%20Equipment/emissions_equipment.html
Takie dopalanie spalin to tak jakby kazaæ ¿reæ krowie w³asne gówno, ¿eby by³o czy¶ciej...
Mi tak siê dziejê jak dohamowujê silnikiem i redukje z miêdzygazem to czasem czknie w filter nie jest to strza³, ale tak jakby cofka. Mi to siê wydaje, ¿e to bêdzie zwi±zane z dopalaniem spalin. Trza siê bêdzie zdoktoryzowaæ i wywaliæ to tak jak siê to robi w lc8.
http://www.ktm950.info/how/Orange%20Garage/Emissions%20Equipment/emissions_equipment.html
Takie dopalanie spalin to tak jakby kazaæ ¿reæ krowie w³asne gówno, ¿eby by³o czy¶ciej...
dopalanie spalin jest zamykane przy zamkniêtym gazie - czyli hamowaniu silnikiem mo¿liwe, ¿e otwiera siê w granicach obrotów biegu ja³owego i st±d ten strza³..
Pisa³em ju¿ o tym wcze¶niej ale te d¼wiêki u mnie to takie jakby puffanie (nie wiem jak to nazwaæ) przy zamkniêciu gazu na wy¿szych obrotach. Z wydechem Wingsa dosta³em metalow± kulkê do za¶lepienia takiej rurki w airboxie. Jej zatkanie powoduje ca³kowity brak tego zjawiska. Ja to nawet lubiê wiêc zostawi³em bez zmian. Chyba ¿e wy macie co¶ innego gdy¿ u mnie to nigdy nie powodowa³o przyduszenia silnika i to nie s± strza³y (tak bym tego nie nazwa³).
However, popping (which is not at all damaging to the engine) is present all the
time but it isn’t audible due to heavy large obstructive original muffler with much
“back-pressure”. Aftermarket muffler, easier breathing, lighter and smaller with
less “back-pressure” only reveals the pre-existing popping on deceleration.
Someone may like this sound but if you don’t, the cure is simple. Modern engines
are equipped with Secondary Air System (SAS) which introduces filtered air into
the exhaust gases in the exhaust port.
This happens whenever the negative
pressure pulse in the exhaust system
sucks the air into the exhaust port.
This secondary air promotes burning of
the unburned gases. You hear popping as
a consequence. In order to eliminate this,
you just need to block the SAS by simply
putting the small metal ball A provided
with the WINGS muffler into the rubber
hose. This air-suction hose is located
between the air filter housing and the
exhaust port.
Grzechu2012
16.10.2017, 08:19
Emku takie jakby pierdenie z wydechu jak najbardziej jest ok, by³o przy puszcze ori jest i w remusie, ale ja jak gwa³townie odkrêce manetke gazu to czasami mam strza³ w air boxie,
Przy redukcji z miedzygazem potrafi mi zgasiæ moto jak jadê z niedu¿± prêdko¶ci±.
Nie umiem tego fachowo nazwac, musze to nagraæ :)
Nie umiem tego fachowo nazwac, musze to nagraæ :)
Dobry pomys³ bo tak to nie wiadomo o czym siê gada.
szynszyll
16.10.2017, 08:49
mozesz emek wskazac na schemacie badz zdjeciu ktora to rurka?
Mi sie wydaje, ze to nie lapma halasuje tylko stopka boczna. Ja tak przynajmniej mam. Szczegolnie na torowiskach, kraweznikach itp. No ale poziom tych dilerow to serio zart jakis. Lampa halasuje - i co dalej? nic. Ja mowie, ze stopka. Oni - hmmm... to se moze jakas sprezyne dodaj? Ja myslalem, ze to oni takie rzeczy na gwarancji robia?
Co do strzelania to sa moim zdaniem dwa tematy.
1. Strzelanie w wydech - co pewnie dobre nie jest ale laski na to leca. Ja juz prace doktoracka z tego zrobilem (Remus) i umiem to nawet opanowac. Wysokie obroty na kazdym biegu i zamykamy przepustnice - ale nie do konca, lekko uchylona.
Tez dzieje sie to przy bardzo agresywnej jezdzie, podczas szybkiej zmiany biegow w gore.
2. Te strzaly z airboxa to chyba wlasnie jakies dopalanie spalin lub ta slynna tendencja pojazdow Euro 55 z cienka dawka. Byc moze dawka paliwa jest taka minimalna, ze motor na jalowych obrotach sie ledwo ledwo kreci. Nastepnie przy jakimkimkolwiek gwaltownym dodaniu gazu cos tam pierdnie w gaznik. Ja to mialem pare razy i pozniej nawet to rozgryzlem (ale nie powtarzam bo to zdrowe nie jest dla silnika). Luz, obroty jalowe, szybko odkrecamy gaz i zamykamy (taki pol sekundowy, nie do konca gaz tylko troche).
Mysle ze zmiana ECU co Mada robi zalatwi sprawe, bo cos sie ci Wlosi chwalili, ze bedzie miala bardziej mocne obroty na obrotach jalowych.
mozesz emek wskazac na schemacie badz zdjeciu ktora to rurka?
https://i.imgur.com/x7j9wit.jpg
https://i.imgur.com/x7j9wit.jpg
Koniecznie to trzeba wyyebac.
nie zatykajcie tej rurki, doprowadza ona powietrze do uk³adu dopalania spalin, je¿eli zostanie za¶lepiona to silnik bêdzie pracowa³ na ubo¿szej mieszance, co nie jest jako¶ specjalnie zauwa¿alne ale dobre dla silnika te¿ nie...
szynszyll
16.10.2017, 10:04
pojebana ekologia. jest za ubogo i wali w dolot. zaslepic i lage klasc.
pojebana ekologia. jest za ubogo i wali w dolot. zaslepic i lage klasc.
jest odwrotnie jak piszesz...
powietrze jest doprowadzane ju¿ za g³owic± niemal przy kolektorze wydechowym, w celu dopalenia resztek paliwa co w konsekwencji pozwala silnikowi pracowaæ na bogatszej mieszance [przecie¿ regulacja mieszanki jest przez sondê lambda w trybie loop-mode]. Podczas hamowania silnikiem zawór zamykaj±cy dop³yw powietrza jest zamkniêty aby w³a¶nie nie by³o tych strza³ów byæ mo¿e euro4 wymusi³o na konstruktorach pozostawieni otwartego zaworu i dlatego strzela... trzeba by to sprawdziæ w praktyce.
Ale zamykanie dop³ywu powietrza jest w/g mnie z³ym rozwi±zaniem..
bogdanbc
16.10.2017, 10:21
To stukanie po lewej - to chyba ³añcuch stuka w wahacz, prowadnicê.
szynszyll
16.10.2017, 10:45
jest odwrotnie jak piszesz...
powietrze jest doprowadzane ju¿ za g³owic± niemal przy kolektorze wydechowym, w celu dopalenia resztek paliwa co w konsekwencji pozwala silnikowi pracowaæ na bogatszej mieszance [przecie¿ regulacja mieszanki jest przez sondê lambda w trybie loop-mode]. Podczas hamowania silnikiem zawór zamykaj±cy dop³yw powietrza jest zamkniêty aby w³a¶nie nie by³o tych strza³ów byæ mo¿e euro4 wymusi³o na konstruktorach pozostawieni otwartego zaworu i dlatego strzela... trzeba by to sprawdziæ w praktyce.
Ale zamykanie dop³ywu powietrza jest w/g mnie z³ym rozwi±zaniem..
racja - to uklad dopalania a nie jak sadzilem powrotu do airboxa - strzalki zle zinterpretowalem. tak czy srak mieszanka jest nieoptymalna.
Mi to dzieje siê tylko przy przygazówkach na ja³owym biegu. Mam Dct i podczas jazdy nigdy mi siê to nie zdarza. Poprostu przygazówek nie bêdê robi³. Co nie jest do koñca rozwi±zaniem. A odpowied¼ ze to lampa faktycznie mnie nie przekona³a.
a ta ostatnia czê¶æ pytania o vmax?
Grzechu2012
16.10.2017, 11:22
Mi to dzieje siê tylko przy przygazówkach na ja³owym biegu. Mam Dct i podczas jazdy nigdy mi siê to nie zdarza. Poprostu przygazówek nie bêdê robi³. Co nie jest do koñca rozwi±zaniem. A odpowied¼ ze to lampa faktycznie mnie nie przekona³a.
a ta ostatnia czê¶æ pytania o vmax?
Wed³ug licznika 210 z tym ze manualem
madafakinges
16.10.2017, 11:26
Moja posz³a218 ale posz³a by 219;)
W dwie osoby, kufer i sakwy w drodze na ba³kany na luzaka do 200 siê napêdza³em.
Witam! Mam pare pytañ do u¿ytkowników.
1.Podczas przygazówek zdarzaj± siê do¶æ czêsto strza³y w okolicach filtra powietrza. Czy wam te¿ siê to zdarza?
2. Na nierówno¶ciach ha³asuje z ty³u. Podjecha³em do serwisu bo my¶lalem, ¿e to tylny amortyzator. Ale w serwisie powiedzieli ze to tylna lampa tak ha³asuje. Te¿ tak macie?
3. Wiem,¿e Afryka nie do tego s³u¿y, ale jaki v max uda³o siê wam uzyskaæ Afryk± dct. Mi na prostej autostradzie 203 a z górki 208 a pod górke 197.
4. Jak dbacie o lagi. Czy¶cicie je z kurzu czy nie na takiej potrzeby.
Dziêkuje za odpowiedzi a co z³ego to nie ja (;
1. Podczas przygazówki w moim DCT te¿ tak czasem parchnie, co¶ jakby foch :D
2. Mo¿e to centralka? U mnie siê t³ucze i to ewidentnie jest centralka. Nic innego nie biorê pod uwagê :D
3. Wg licznika by³o 211 albo 213
4. Nic nie robiê.
Dziêki Wszystkim za odpowiedzi!!!
byæ mo¿e euro4 wymusi³o na konstruktorach pozostawieni otwartego zaworu i dlatego strzela... trzeba by to sprawdziæ w praktyce.
Ale zamykanie dop³ywu powietrza jest w/g mnie z³ym rozwi±zaniem..
Nie jestem ekspertem ale moja chyba ma jeszcze EURO-3 a popping wystêpuje. Je¶li zamykanie tej rurki jest z³e to czemu producenci t³umików dodaj± kulkê do za¶lepienia?? :dizzy:
Nie mam centralki. Zadzwoniê do Hondy i zapytam o te strzelanie.
Ad1. Tak, zdarza siê, bywa, ¿e i mi zga¶nie po "strzale". Co¶ mi t³umaczyli w hondzie, ¿e to konsekwencja wykorbienia wa³u co 270 stopni i przy "przegazówce" bez obci±¿enia mog± siê zdarzyæ "misfajery" czy jako¶ tak - ale to pó³tora roku temu by³o, jak przy przegl±dzie po 1kkm pyta³em, wiêc mo¿e to nie byæ prawda i mo¿e nie mieæ sensu ;)
Ad2. Je¼dzisz z kufrem centralnym? Zdejmij siod³o pasa¿era, sprawd¼ czy nie masz pêkniêtego stela¿a baga¿nika.
Ad3. Podobnie.
Ad4. Naklei³em naklejki ochronne. £atwiej robaki schodz± ;)
radiolog
16.10.2017, 15:10
Ad2. Je¼dzisz z kufrem centralnym? Zdejmij siod³o pasa¿era, sprawd¼ czy nie masz pêkniêtego stela¿a baga¿nika.
)
To raczej wtedy ca³y stela¿ chodzi w pionie gora dó³, ni¿ siê t³ucze
To raczej wtedy ca³y stela¿ chodzi w pionie gora dó³, ni¿ siê t³ucze
To niech nie sprawdza ;)
Nie jestem ekspertem ale moja chyba ma jeszcze EURO-3 a popping wystêpuje. Je¶li zamykanie tej rurki jest z³e to czemu producenci t³umików dodaj± kulkê do za¶lepienia?? :dizzy:
bo wtedy to mo¿e pier...±æ konkretnie a nie tylko prychaæ...
lepiej to zaakceptowaæ i nie kombinowaæ, w BMW nie mam systemu dopalania spalin a i tak strzela i to nie rzadko.
coraz bardziej dochodzê do wniosku, ¿e przy obecnym stanie g³upich euroemisji najlepszym rozwi±zaniem jest zrobienie mapy od nowa bo gorzej i tak nie bêdzie a mo¿e byæ tylko lepiej.
Backfire prosto z fabryki? Tak jest dopu¶ciæ eko(euro)oszo³omów do w³adzy ;)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.