Zaloguj się

View Full Version : Parę pytań przed zakupem nowej Afryki


JacaBaca
15.07.2017, 15:24
Witam wszytskich forumowiczów. Jako nowy użytkownik forum oraz wielce prawdopodobny użytkownik nowej Afryki mam do Was parę pytań. We wrześniu mam zamiar zakupić dwie Afryki dla mnie i brata(manual i automat) i jako to u mnie zwykle bywa lubię przed zakupem wiedzieć czego mogę się spodziewać po nowej zabawce. Od kilku dni wertuje fora i już sporo wiem ale często gęsto rozmowy w głównym wątku schodzili ma bok i ciężko znaleźć jedno miejsce w którym opisane były by pozytywne i negatywne opinie na temat nowej Afry. Przy konfiguracji motocykla zdecydowałem się na oryginalne kufry ale widzę że nie cieszą się dobrą opinią. Gdzieś przeczytałem też o problemach z drobna korozją ,pocacymi się lag ami, średniej jakości oleju, itp itd. Fajnie byłoby znaleźć w jednym wątku opinie osób które już trochę polatal i mają wyrobiona opinie. Motocykl do tanich nie należy więc chciałabym aby zakup był trafiony gdyż nie planuje zmieniać maszyny przez najbliższe 5lat i więcej. Zapraszam wszystkich właścicieli do dyskusji. Mam nadzieję że utwierdzicie mnie ze to najlepszy dla mnie wybór.
Pozdrawiam Jacek


Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

radiolog
15.07.2017, 20:32
Korozja? jeżeli chodzi o szprychy, to może coś tam tracą połysk, ale bez przesady, jak odpryśnie lakier z ramy to tam może pojawić się korozja, ale do opanowania hammerritem.
Mnie lagi się nie pocą, ale jak pojedziesz w błoto, albo ciężki off to mogą popuścić, ale to chyba każdy uszczelniacz tak ma. Olej to nie wiem, miałem motula , a teraz castrola i jeździ podobnie. Odnośnie kufrów nie wiem, ba sam mam TT. Będziesz Pan zadowolony, ja się przesiadłem z 1200 GS i ciągle nie żałuję decyzji :)

tyran
15.07.2017, 20:36
Leć do przywitalni.
Ja do minusów dodam kiepskie "kitowe" opony!

Novy
15.07.2017, 20:45
...i jak kupujesz automat to od razu 'będzie Pan zadowolony' :)

darius
15.07.2017, 23:58
A mnie dzisiaj zagadywał Pan zadowolony z KTM 1290 Adventure, że bardzo mu się podoba NAT. Kręcił się dookoła motocykla kila minut i czekał aż odpalę 😀

D

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

StrzeLuk
16.07.2017, 08:10
Nie bierz oryginalnych kufrów bo to szmelc. Mam kufer centralny który kosztuje katalogowo prawie 2k pln a jest gorzej wykonany niż Givi za 300 pln. Gdybym nie dostał go gratis do motocykla w ramach promocji to bym się nieźle zirytował.

Grzechu2012
16.07.2017, 10:23
Jeśli chodzi o kufry boczne to może faktycznie nie są pancerne, ale dużym plusem jest to że odpinasz je i nie wystaje zbędne żelastwo, bardzo pakowne i praktyczne, mi osobiscie bardzo odpowiadają.
Motocykl sam w sobie jest świetny, u mnie wystąpił problem z podgrzewanymi manetkami i szprychami, za manetki po 3-4 akcjach serwisowych w ciagu 2ch lat dostałem zwrot kasy :)
Szprychy utleniją się czy tam korodują, nie idzie tego doczyścić także coś jest nie tak, rozmawiałem z serwisem w Siedlcach i faktycznie wiedzą o tym że jest akcja serwisowa i chętnie mi to zrobią, czego np. nie wiedzieli w Plazie, ale to są pierdoły.
Obecnie mam niecałe 21kkm więcej powiem we wrześniu na temat Afry jak wróce na kołach z Mongolii 😎 :at:
Z obecnego doświadczenia to bardzo polecam, bezawaryjne moto, mocne, zrywne itp... (ale to już co użytkownik to inna opinia) :)

JacaBaca
16.07.2017, 12:49
Bardzo dziękuję za pierwsze komentarze. Zaraz lecę do topica przywitać się. Grzechu2012 zgadzam się z Tobą bardzo podoba mi się system mocowania oryginalnych kufrow jest prosty i nic nie wystaje kiedy jeździmy "golasem" i to bardzo za mną przemawia bo poza długimi tripami będę wozić się tylko z kufrem centralnym. Myślicie że pojawią się nowe ulepszone wersje ori kufrow lub czy można liczyć że inne firmy wykorzystują oryginalne wieszaki z Afry?. Mam jeszcze pytanie odnośnie szyby słyszałem w honda plaza że montaż wysokiej szyby nie koniecznie polepszy przyjemność z jazdy.
Pozdrawiam Jacek

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Grzechu2012
16.07.2017, 12:52
Ja mam 186 wzrostu i mam ori szybe + deflektor i jest ok, bez deflektora urywa leb i jest glosno a mam cichy kasek ;)

Lakrua
16.07.2017, 13:27
Szyba to jest indywidualna sprawa jednym wystarczy oryginalna co kto lubi pojeździsz zobaczysz bedziesz zmieniał nie ma co sie przypalać na starcie a wybór jest i zapewne coś dobierzesz. Zastanawiam sie jak te "wieszaki" z kuframi beda wyglądały po parkingówce albo szlifie... ile z nich zostanie ? Osobiście wybieram stelaże. Pozycja za kierownicą bajka, skrzynia manual świetna, moc wystarczająca, opony do wymiany, gmole koniecznie, światła mega można tak wymieniać bez końca ogólnie na tak i jak już wsiądziesz i pojeździsz to banan będzie cały czas możesz spać spokojnie dobry wybór!

Grzechu2012
16.07.2017, 13:34
Z tymi oponami to niewiem o co chodI?!
Ja zrobilem 16kkm i bylem bardzo zadowolony, balkny, Norwegia, deszcz, mroz, upaly, winkle, wytrzymaly wszystko szuterki lekkie tez :)
Nie skrealaj ich na starcie :)

JacaBaca
16.07.2017, 14:17
Szyba to jest indywidualna sprawa jednym wystarczy oryginalna co kto lubi pojeździsz zobaczysz bedziesz zmieniał nie ma co sie przypalać na starcie a wybór jest i zapewne coś dobierzesz. Zastanawiam sie jak te "wieszaki" z kuframi beda wyglądały po parkingówce albo szlifie... ile z nich zostanie ? Osobiście wybieram stelaże. Pozycja za kierownicą bajka, skrzynia manual świetna, moc wystarczająca, opony do wymiany, gmole koniecznie, światła mega można tak wymieniać bez końca ogólnie na tak i jak już wsiądziesz i pojeździsz to banan będzie cały czas możesz spać spokojnie dobry wybór!
Fakt pozycja i prowadzenie motocykla to istna bajka będąc na jazdach testowych miałem wrażenie że jadę motocyklem który waży niecałe 200kg. Co do akcesoriów chyba macie rację będę je sukcesywnie dokładać po zakupie Afry. Nie dają mi spokoju tylko te kufry przy zakupie 2 motocykli napewno dostępne upust na akcesoria tym bardziej kuszą żeby je zakupić

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

myku
16.07.2017, 14:20
Mam 185cm i jak dla mnie orginalna niska szyba jest super.Nie chce innej.Co do kufrow to jak kto chce,ale ja bym ich za darmo nie wzial.

JacaBaca
16.07.2017, 16:07
Im głębiej w las tym więcej drzew. Studiuję forum i widzę że pojawia się sporo przychylnych opinii na temat kuferkow adpuro na stronie producenta prezentują się bardzo solidnie

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Pirania
16.07.2017, 22:09
Im głębiej w las tym więcej drzew. Studiuję forum i widzę że pojawia się sporo przychylnych opinii na temat kuferkow adpuro na stronie producenta prezentują się bardzo solidni..
Jak jeszcze nie kupiłeś to bierz KTM'a 1290R..NAT to shit!:p

myku
16.07.2017, 22:28
Jest cos w tym co pisze Pirania,ale cena....:vis:

Jac
16.07.2017, 22:35
Nie bierz 1290. Poza mega sterydami, których niestety pewnie nie wykorzystasz, nie ma nic ponad to co oferuje 1090. Jeśli nie NAT (jest świetna), to moim zdaniem jedynie 1090R.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Emek
16.07.2017, 22:35
Rafał, pogadaj z mechanikami zanim zaczniesz polecać 1290. To nie jest 1190 czy 990.

Sidorowski
16.07.2017, 23:06
Rafał, pogadaj z mechanikami zanim zaczniesz polecać 1290. To nie jest 1190 czy 990.



Tia, a jaki był topić?
I skąd wziąć tych mechaników , speców od 1290...skoro sprzedało się tego w PL 17 szt?



Wysłane za pomocą Nokii 3310

Sidorowski
16.07.2017, 23:10
Tia, a jaki był topić?
I skąd wziąć tych mechaników , speców od 1290...skoro sprzedało się tego w PL 17 szt?



Wysłane za pomocą Nokii 3310



Topic



Wysłane za pomocą Nokii 3310

Pirania
16.07.2017, 23:18
Rafał, pogadaj z mechanikami zanim zaczniesz polecać 1290. To nie jest 1190 czy 990.
Oj tam! :p Chłopaki mówią że Klient ma gwarancje, że każdy co kupil sika ze szczęścia, że mega systemy wspomagające jazdę dają radę..:dizzy:
Widziałem ostatnio kilka na trasie z HR i.. same ochy i achy..;)

Emek
16.07.2017, 23:47
Tia, a jaki był topić?
I skąd wziąć tych mechaników , speców od 1290...skoro sprzedało się tego w PL 17 szt?



Wysłane za pomocą Nokii 3310

Co z tego wynika ile czego się sprzedało?

HarryLey4x4
17.07.2017, 00:05
A wracając do tematu....

Ja podpowiem jeszcze w kwestii kufrów. Mam co prawda na razie nakulane lekko półtora tysia km. Ale nie zdecydowałem się na kufry oryginalne, bo miałem Monokeye aluminiowe. Zakupiłem stelaż demontowalny GIVI, który koledzy na forum opisywali jako szitowy.
Mnie on na razie bardzo się sprawdza. Zaliczył dwie gleby i nie było kłopotu. Osobiście polecam z założeniem,że to nie są gmole tylko stelaże. Jeżdżę z nimi mimo łatwego demontażu przy pomocy specjalnego klucza , nawet gdy nie mam kufrów. Zawsze mogę to zdjąć, ale ... No właśnie. Jak chcesz jechać w teren , na krótkie wypady i chcesz poprzypinać do motocykla np. namiot, albo torbę na tylne siedzenie, albo coś przy pomocy pająka, to nie ma sensownych zaczepów do tych haków. Stelaże tradycyjne dają za to wiele możliwości. Jestem bardzo zadowolony z ich posiadania, mimo ,że nie ma już tak zgrabnej dupki. Przy czym ja ten motocykl kupiłem nie dla wyglądu, ale do roboty.
Poza info o stelażach, potwierdzam ,że gmole sensowne super potrzebne. Polecam HEED'a , są mocne , sensownie wykonane i nie za drogie. Inne albo sensowne trzykrotnie droższe, albo nie chronią , albo wyglądają jak balkoniki dla niepełnosprawnych.
Manetki bierz nie akcesoryjne ori , tylko np. Oxfordy. Sterownik się fajnie mieści. Szyba wg wzrostu. Jak co, mam jedną wysoką na sprzedaż. Używana dwa dni. Dla mnie za duża.

Emek
17.07.2017, 08:08
Manetki bierz nie akcesoryjne ori , tylko np. Oxfordy. Sterownik się fajnie mieści.
A co jest nie tak z ori manetkami?

Grzechu2012
17.07.2017, 08:25
A co jest nie tak z ori manetkami?

Chyba tylko ja w kraju miałem problem z tym że zdychały co 3 miesiące :)
Ale dostałem zwrok kasy od Hądy :bow:

Emek
17.07.2017, 08:32
Przypadek raczej. Grzeją słabiej niż bym się spodziewał ale przynajmniej nie mają średnicy rury od kibla jak w Oxfordach :D.

StrzeLuk
17.07.2017, 08:40
Mi w każdym salonie Hondy odradzali ogi manetki. Podobno przepalał się sterownik i podobno poprawili to w roczniku 2017.

Emek
17.07.2017, 08:45
Ja mam model 2015, pierwyj wypust. Ori manetki od nowości. Nic mi się nie przepaliło. Najechane mam trzydzieści parę tysi i nic się nie dzieje.

StrzeLuk
17.07.2017, 08:51
Ja mam model 2015, pierwyj wypust. Ori manetki od nowości. Nic mi się nie przepaliło. Najechane mam trzydzieści parę tysi i nic się nie dzieje.

Pytanie czy Ty masz "przypadek" czy Grzechu :)

Emek
17.07.2017, 09:00
Grzechu to psuj i tyle ;). O motocykl trza dbać i wszystko działa :D.

Grzechu2012
17.07.2017, 16:08
Hehe ja? Toć to moja niunia :)
Zawsze ją głaszczę jak jedziemy w trasę :)
To pewnie przez ten mój nr Afry

Emek
17.07.2017, 16:34
No i wszystko jasne.

voxan69
17.07.2017, 18:28
Szczęśliwy numerek.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

JacaBaca
17.07.2017, 20:15
No dobra widzę że lekko odjechaliscie na bok. Co do ktm no cóż nie porywa mnie wizualnie dodatkowe kunie nie są mi potrzebne bo już swoje wylatalem na szlifierkach. Afra porostu mi się bardzo podoba, nie mam żadnego doświadczenia w off więc spokojnie wystarczy mi to na 5lat.

HarryLey4x4
17.07.2017, 22:17
Emek,nie mów,że nie wiesz o kłopotach z manetkami. Jesli Twoje działają to jest to ten wyjątek potwierdzający regułę.
Sam bym je kupił nawet za te kasę,ale jest tyle reklamacji,ze żal dupe ściska.

Grzechu2012
17.07.2017, 22:41
Emek,nie mów,że nie wiesz o kłopotach z manetkami. Jesli Twoje działają to jest to ten wyjątek potwierdzający regułę.
Sam bym je kupił nawet za te kasę,ale jest tyle reklamacji,ze żal dupe ściska.

ja wziąłem ori bo mają guziczek i wyświetlanie na desce, a nie całe centrum dowodzenia na kierownicy,
ale teraz w porównaniu do oxfordów to widzę że lekko ciepłe były, bo o grzaniu nie było mowy przy temp. 0 stopni i niżej, także nie widzę sensu inwestować prawie 1600pln gdzie oxford to wydatek 200pln :dizzy:
a gniazdka ori nawet nie używam, też wydatek bez senu!

HarryLey4x4
17.07.2017, 23:19
Tak jest :-)

madafakinges
18.07.2017, 07:55
A akcesoryjne gniazdko byś używał?

Dla mnie gniazdko to podstawa,
http://allegro.pl/4ride-gniazdo-zapalniczki-z-okablowaniem-tanio-i6734550783.html
Ja kupiłem takie. Idealnie pasuje w ori otwór, a kabelki wystarczają, żeby podłączyć pod ori kostkę.
Wykorzystałem zaślepkę ori kostki, wstawiłem małe piny i mam podłączone jak ori.
Koszt 40zł+2godz roboty.
Najwięcej zajęło mi ściągnięcie plastików, bo pierwszy raz. Następnym razem będzie szybko.
Dramatyzowali że przejebanie się ściąga, ale jak człowiek sobie obczaji gdzie te piny to wcale nie jest źle, za to składa się w 5 min. Jednak ta hąda nie taka głupia.
https://www.youtube.com/watch?v=bchAlzBt36o&t=1109s
Tu jest instrukcja. Gniazdo wpina się pod dwa dolne piny. Czerono/żółty i obok po prawej to chyba był niebieski.

myku
18.07.2017, 08:15
Mam wrazenie ze powoli ten watek zaczyna byc maslany.Wszystko zostalo powiedziane,reszta jest w tym dziale.Jak zaczniemy dywagowac o gniazdku w aspekcie czy kupic czy nie i co warto wiedziec przed zakupem to bedziemy troche smieszni.Przejedz sie,sprawdz czy ci pasuje i jak tak to kup.Jak nie to nie kupuj

Grzechu2012
18.07.2017, 08:56
Ale jak ma wydać 2000 na akcesoria ktore moze kupic za 500 to chyba dobrze jest chlopu podpowiedzieć :)

Novy
18.07.2017, 09:59
Witam wszytskich forumowiczów. Jako nowy użytkownik forum oraz wielce prawdopodobny użytkownik nowej Afryki mam do Was parę pytań. We wrześniu mam zamiar zakupić dwie Afryki dla mnie i brata(manual i automat) i jako to u mnie zwykle bywa lubię przed zakupem wiedzieć czego mogę się spodziewać po nowej zabawce. Od kilku dni wertuje fora i już sporo wiem ale często gęsto rozmowy w głównym wątku schodzili ma bok i ciężko znaleźć jedno miejsce w którym opisane były by pozytywne i negatywne opinie na temat nowej Afry. Przy konfiguracji motocykla zdecydowałem się na oryginalne kufry ale widzę że nie cieszą się dobrą opinią. Gdzieś przeczytałem też o problemach z drobna korozją ,pocacymi się lag ami, średniej jakości oleju, itp itd. Fajnie byłoby znaleźć w jednym wątku opinie osób które już trochę polatal i mają wyrobiona opinie. Motocykl do tanich nie należy więc chciałabym aby zakup był trafiony gdyż nie planuje zmieniać maszyny przez najbliższe 5lat i więcej. Zapraszam wszystkich właścicieli do dyskusji. Mam nadzieję że utwierdzicie mnie ze to najlepszy dla mnie wybór.
Pozdrawiam Jacek


Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

1. Przede wszystkim wypiernicz OD RAZU kitowe opony Dunlop!
No chyba, że będziesz jeździł po słonecznej Italii, gdzie asfalt jest rozgrzany jak pupcia hiszpańskiej konczity ;)
2. Grzałki, grzane rączki czy podgrzewane manetki, jak wolisz - utarło się, że grzeją słabo i psują się. Sam miałem ori w poprzednim NC750X i zrypały się raz albo dwa. Teraz wziąłem No Name i też nie za dobrze grzeją - bierz Oxfordy,
3. Kufry - sprawa dyskusyjna jak wszystko zresztą. Ja mam Hepco&Becker. Ori ponoć są wątpliwej jakości, chociaż dobrze siedzą w ori mocowaniach. Moim zdaniem jak masz że stelażem to masz dodatkową ochronę - to moje zdanie,
4. Gmole - mam DCT, więc wziąłem górne i dolne, żeby chroniły skrzynkę. Na pewno nie bierz ori, bo nawet handlarz mówił i w katalogu też jest napisane, że jest to DEKORRAHMEN - tłumaczyć chyba nikomu nie trzeba.
5. Gniazdo 12V ori kosztuje kosmiczne pieniądze, więc lepiej albo samemu albo dedykowane dokupić.
6. Wrzuć sobie podwyższenie kiery i będzie już miodzio.
7. Zaopatrzenie się w Batzen'a - poszukaj na forum, było o tym - możliwość regulacji niskiej, ori szyby. Ja mam 183 cm i mam w połowie ustawień.
8. Warto zmienić handbary. Ale jeśli nie będziesz śmigał po ciężkim terenie to chyba nie warto - Twoja decyzja.
To chyba tyle :o

colles
18.07.2017, 11:46
To i może ja swoje 3 grosze dorzucę :

1. Przede wszystkim wypiernicz OD RAZU kitowe opony Dunlop!
- jeździłem w niedzielę po szutrach , kamieniach i asfalcie ( nie miałem trudności z opanowaniem motka ale jest to typowo asfaltowa opona )
2. Grzałki, grzane rączki czy podgrzewane manetki, jak wolisz - utarło się, że grzeją słabo i psują się.
- mnie ori zwaliły się już 2 razy więc zdecydowanie odradzam
3. Kufry - sprawa dyskusyjna jak wszystko zresztą. Moim zdaniem jak masz że stelażem to masz dodatkową ochronę - to moje zdanie,
- tak jak kolega pisze akcesoryjne mają stelaż więc dodatkowa ochrona, świetną robotę robią Apduro

4. Gmole - mam DCT, więc wziąłem górne i dolne, żeby chroniły skrzynkę. Na pewno nie bierz ori, bo nawet handlarz mówił i w katalogu też jest napisane, że jest to DEKORRAHMEN - tłumaczyć chyba nikomu nie trzeba.
- też się zgadzam , są to "uchwyty na halogeny" a nie gmole
polecam Heed
5. Gniazdo 12V ori kosztuje kosmiczne pieniądze, więc lepiej albo samemu albo dedykowane dokupić.
- mam ori ale oczywiście można tańsze
6. Wrzuć sobie podwyższenie kiery i będzie już miodzio.
- zależności od wzrostu :)
7. Zaopatrzenie się w Batzen'a - poszukaj na forum, było o tym - możliwość regulacji niskiej, ori szyby. Ja mam 183 cm i mam w połowie ustawień.
-mam polecam ale mam 192cm
8. Warto zmienić handbary. Ale jeśli nie będziesz śmigał po ciężkim terenie to chyba nie warto - Twoja decyzja.
- gównolit :)

StrzeLuk
18.07.2017, 13:31
5. Gniazdo 12V ori kosztuje kosmiczne pieniądze, więc lepiej albo samemu albo dedykowane dokupić.
- mam ori ale oczywiście można tańsze


Podpisuje się pod powyższym. Kupiłem Oxforda (jest wersja na zapalniczkę lub od razu 2 gniazda USB). Koszt około 100pln na allegro. Na youtube jest filmik jak rozebrać owiewki i zamontować w dedykowanym gnieździe. Pasuje idealnie. Zasilanie możesz podłączyć bezpośrednio pod aku (jak tak w tej chwili mam) albo wpiąć w kostkę znajdującą się za światłami (aktywacja zasilania po przekręceniu stacyjki). Czekam na wtyczki z aliexpress i będę przepinał pod stacyjkę.

Novy
18.07.2017, 13:33
To może ja sprostuję na temat opon - naczytałem się na temat ich dziwnego zachowania na mokrym. Dodatkowo podczas wybierania wyposażenia dodatkowego w Hondzie, handlarz sam mnie ni stąd, ni zowąd zagaił czy wymieniamy od razu opony. Spytałem czy da mi jakiś spory rabat, gdy zostawię mu Dunlop to powiedział mi, że ich nie chce, bo nikt tego od niego nie kupi. Wnioski można wyciągnąć samemu.
Osobiście też nie miałem z nimi problemów. Na Hochalpenstraße zamknąłem z obydwu stron, jadąc obładowany jak wielbłąd, ale asfalt aż się kleił tak było gorąco.
Do tej pory zrobiłem na nich niecałe 7k. Ale w deszczu, lecąc na Monte Cassino trakcja cały czas mrugała. Także tego, no - taka sytuacja... ;)

radiolog
18.07.2017, 14:19
Mnie się ori grzane manetki ani raz nie zepsuły, a jak jechałem na Tommiego, to oxforda się cały czas przekręcały. Niektórzy mówią,ze nie grzeją wystarczająco, ale z zimowymi rękawiczkami nie ma probkemu

Tank
18.07.2017, 18:55
A mi to forum coraz bardziej przypomina forum BMW. :D Sorki za zlosliwosc. :* ;)

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

myku
18.07.2017, 19:35
Zgadzam sie w calej rozciaglosci wypowiedzi :haha2::haha2:

tomajkAT
18.07.2017, 22:26
Tank, kup sobie NAT i zmieni się Twoje stestwo :D Jeeeaaa :D

Sierdiukov
18.07.2017, 23:48
Moje trzy grosze.
1. Handbary do wymiany, to atrapa.
2. Osłona silnika jeśli latasz w terenie - nie wiem dlaczego, nie pomyślano w OEM o chronieniu prawej strony (wydech). O gmolach w ogóle nawet nie wspominam - to podstawa.
3. Śruby tylnych setów (przygotuj się na zaopatrzenie w zapas) - ale to akurat na plus, lepiej że one się gną, niż sety za 1500 zł. I nie zdejmuj tych setów, one chronią wydech i zadupek.
4. Szyba - ja tam wolę OEM (mam 184 cm) - lubię jak mi wieje, zwłaszcza jak jest 30 st. C. W terenie rysuje się jak cholera. Mi to nie przeszkadza, i tak przez nią nie patrzę.
5. Uważaj na montaż ciężkiej NAVI na mocowaniu szyby, mi nie strzeliła ale podobno w terenie może się złamać. Teraz nawet na czarnym patrzę na NAVI i czekam aż mi się na zegarach położy. W terenie zdejmuję.
6. Nie daj się zmącić w temacie podnóżków - są ok. Nie wiem po co komu podnóżki na pół metra. No chyba, że masz nogę w okolicy 48.
7. Od razu załóż blokadę wygięcia hamulca tylnego. Szkoda kasy na nowy albo stresu na prostowanie. Ja zmontowałem swoją z linki stalowej zapiętej do ramy.
8. Nie panikuj przy zgiętej kierownicy (raisery). Lekko w drugą stronę i już jest prosta.
9. Nie mam pojęcia jak ustawić zegar, serio.
10. Kufrów nie mam, nie wypowiadam się.
11. Zestaw z narzędziami od razu przenieś pod siedzenie. Umiejscowienie OEM jest jakimś nieporozumieniem - zwłaszcza, jak nie wiesz gdzie szukać klucza do... kluczy. Sam zestaw też jest jakiś nieprzemyślany. Ale po uzupełnieniu mieści się pod siedzeniem, plus multitool. Co wsadzisz w pudełko OEM, nie wiem. Ogranicza Cię tylko wyobraźnia i BHP.
12. Lagi mi się polały już. Mam to za sobą. Podobno sprężynki uszczelniaczy są za słabe. Robią to na gwarancji.
13. Szprychy łapią jakiś nalot - przyznaję. Coś będę z tym robił. Na razie tylko tył.
14. Zajebiste moto. Latam tym po mieście, po bezdrożach, po czarnym, szarym, pomarańczowym, zielonym. Wszędzie.


EDIT: pkt 7 - tylko jak latasz w terenie oczywiście.

HarryLey4x4
19.07.2017, 07:54
ad.7 można poprosić jakieś foto , ossochozi ?
ad.9 patrz instrukcja obsługi. Po włączeniu kluczyka na ON przytrzymaj SET i strzałkę w dół . Po chwili zacznie migać godzina , którą możesz zmienić. Tak wchodzisz w możliwość ustawień podstawowych.

Sierdiukov
19.07.2017, 08:29
ad.7 można poprosić jakieś foto , ossochozi ?
ad.9 patrz instrukcja obsługi. Po włączeniu kluczyka na ON przytrzymaj SET i strzałkę w dół . Po chwili zacznie migać godzina , którą możesz zmienić. Tak wchodzisz w możliwość ustawień podstawowych.
Ad.7: https://www.dropbox.com/s/jgj6zoug64phq5d/IMG_1861.JPG?dl=0
Ad.9: będę próbował :)

darius
19.07.2017, 16:29
A wracając do tematu....

Ja podpowiem jeszcze w kwestii kufrów.

Parę słów na temat org kufrów jest w minucie 13:35

jgwsEOKro2Q


Pozdrowienia,
D

HarryLey4x4
19.07.2017, 17:30
No więc ja mam alu kufry i sobie paluchów nie przytrzaskuję.

mdxmd
26.07.2017, 00:57
Czy w CRF wg.Was jest coś co może irytować kierowcę? chodzi mi głównie o silnik/skrzynia...

radiolog
26.07.2017, 07:06
Spuszczanie oleju z odmy, jedyne co mnie wkurza

Emek
26.07.2017, 07:18
Czepiasz się. Nawet kolega Pirania przyznał że NAT rozwaliła mu ten jego pomarańczowy system i nie ma się do czego przyczepić.:D

radiolog
26.07.2017, 08:47
Czepiasz się. Nawet kolega Pirania przyznał że NAT rozwaliła mu ten jego pomarańczowy system i nie ma się do czego przyczepić.:D

No właśnie dlatego,że nie można się do niczego przyczepić, to se wynalazłem niuans :)

mdxmd
26.07.2017, 09:09
w BMW ciągle coś cyka klika czasem klekocze, chociaż tak ma być to mnie wszelkie irytują nieco...

krzysiek_m
26.07.2017, 09:28
Rozmieszczenie przycisków przy manetkach .
Żeby wcisnąć klakson, mignąć długimi, albo podziękować awaryjnymi trzeba zmienić chwyt manetki.

Emek
26.07.2017, 09:38
Generalnie to w spuszczaniu z odmy beznadziejne jest to że leci po silniku, w Tenerce ten przewód jest na dole i łatwo spuścić do butelki czy innego pojemnika coby syfu nie robić. Wiele razy musiałem to robić po trasie i potem całe portki uyebane w oleju (na plus lewy but zawsze ładnie zaolejony co powoduje dodatkową ochronę przed wodą :D), pomijam fakt ekologii bo choćby człek chciał to i tak pociece na glebę bo rurka za krótka :Sarcastic:.
Do tego mnie osobiście wkurza incydentalne (przy niechlujnej zmianie) wypadanie biegów. Nie jest to zjawisko częste i powszechne ale zdarza się i jest irytujące.Tylne klocki kończą się szybko. Mam bodaj 36 tysi nakulane i 2 razy zmieniałem a przodu mam jeszcze z 60-65%. Ale ja się tam nie znam, może to normalne zużycie.

A w ogóle to silnik nie ma mocy ani momentu aby sprawnie przyspieszać, trzeba zbijać na trójkę, jak się przewróci na prawo to łamią się podnóżki, przycisk SET się zapada, manetki grzane nie grzeją, ciężkie toto, brak ochrony przed upadkiem, części drogie, dwa korki spustowe do oleju co powoduje głupawkę u mechaników :dizzy:, podnóżki za wąskie i za krótkie, z tylnych uchwytów schodzi malowanie, zestaw narzędzi to raczej do roweru a i tak trudno dostępny, szyba nie daje należytej ochrony przed wiatrem, konstrukcja wywołuje jakieś turbulencje wokół kasku, rama za przednim kołem dostaje kamieniami i rdzewieje, handbary z gównolitu łamią się jak zapałki a prawy set pasażera tylko czeka aby rozerwać łydkę kierownikowi. Eeeeee, szkoda gadać :D.

wolly
26.07.2017, 09:44
No może wsadzę kij w mrowisko nie taki słodki ten miód jak mówi puchatek mogę tylko wyrazic swoją opinię fakt nie posiadam NAT ale chciałem kupić tyle że po jeździe testowej jakoś ta euforia opadła może dlatego ze to było DCT może że już jestem stary ale do rzeczy w mieście Uć nie było możliwości ale w W-wa była tyle ze z DCT na początku tu hamulec alarm itp i szerokiej drogi z mojej strony pytanie ; czy jest AC? tak a 4 tys. kaucji to udział własny proponuje przeczytać dokładnie to co podpisuje , na stanie duży gmol wysoka szyba i w drogę oraz opony co wszyscy na nie plują nie wiem dla czego no może nie idealne ale nowe i nawet robią robotę niby trzy godziny to dużo plus margines negocjacyjny ale powiem też mało , ze stolicę znam słabo więc kierunek autostrada jedzie jak odkurzacz zbiera się od razu bez problemu nawet nie wiesz kiedy a już masz 150 duża szyba w kasku cross nawet nie wieje mam 183 tyle ze jak dla mnie za wysoka mogła by być ciut niższa ale dramatu nie ma, zwinie sie przewala z boku na bok nie ma problemu z manewrowaniem tyle ze zmiana biegów paluchami to nie moja bajka na asfalcie ok ma pazur ale taki przycięty (bez względu na mapę ) ochrona przed wiatrem no nie jest to turystyk ale też dramatu nie ma .pierwszy zjazd kierunek Kazuń bo tam mniej wiecej wiem ze można sprawdzić poza asfaltem sprzeta magiczne guziki abs trakcja off tryb manual i w drogę nie miałem odwagi wcisnąć G bo dla mnie ta skrzynia żyje własnym życiem i uczy się jak jedziesz ( jak dla mnie jest nie przewidywalna w trybie auto) gruntówka ok polna mało używana z wyrypami ok tyle ze ta wysoka szyba trzęsie się niemiłosiernie nie jestem jakiś tam kozak terenowy ani blazusiak ale zmiana paluchami nie zawsze skrzynia zdążyła zbić bieg a o tej aksamitnej pracy nie wspomnę :) no zaczęły się lasy i tu już wyszło szydło z wora jak dla mnie trzymanie zbiornika kolanami no jakieś takie nie teges w porównaniu do 04, kierownica na pewno w górę ale jak zaczęły się piochy i to pod górę gdzie trzeba było trochę powalczyć redukcja biegów w kierownicy mniej niż zero , były powalone drzewa w poprzek więc trzeba było objechać lasem i trochę powalczyć daje radę nawet ma dół ale nie taki jak stara fakt czuć moc motor sztywny ale szału nie ma jak tu czytam, fakt opona na wyschniętych torfowych kałużach (taka brunatna maż )jakoś przód mi uciekł dwa razy i już widziałem uszczuplony udział własny ale moc pomaga tylko gacie nie za bardzo (napewno nie są to opony na błoto) handbary to jakiś żart chyba ale nie mnie to oceniać podsumowując moto fajne ale żeby piać z zachwytu poczekamy kilka lat i wyjdzie po jezdzie testowej nowej xt1200 zaraz jak wsiadłem na AT było wrażenie chyba się popsuła tu natomiast nie było takiego odczucia czy warta tej kasy to każdy musi sobie odpowiedzieć sam i doliczyć dodatki które koniecznie trzeba dołożyć by spać spokojnie fajny motor tyle ze za dużo elektroniki w terenie robi ale jak dla mnie tylko manual drogę powrotną moja wierna AT przebyła na szagę ale drogami 719737197471976

radiolog
26.07.2017, 09:49
Na camel-adv.com ponoć pracują nad wzmocnieniem tych łamiących się podnóżków.

materna
26.07.2017, 09:54
RD04 najlepsza:)

TIME2MOTO
26.07.2017, 10:05
witam
w telegraficznym skrócie ;)
motocykl "idealny" tak uważam. Od offu po serpentyny. Przejechałem 17tyś i opony seryjne pozamykane wrześniową porą w Rumunii. Na tych samych oponach przeprawa po górskich szutrach i błotach w ulewie i we mgle. Oczywiście automat !!!
Uchwyty kufrów słabe już jeden urwałem. Spalanie dla mnie super śr 5,8 ale spokojnie 5,0 do zrobienia.

Neo
26.07.2017, 11:09
No może wsadzę kij w mrowisko nie taki słodki ten miód jak mówi puchatek mogę tylko wyrazic swoją trzymanie zbiornika kolanami no jakieś takie nie (...)

CzłowiekuCzytaćSięTegoNieDaWeźDokupTrochęInterpunk cji!

Novy
26.07.2017, 12:15
(...)nie miałem odwagi wcisnąć G (...)

Popełniłeś podstawowy błąd! :vis: :dizzy: :haha2:

myku
26.07.2017, 15:46
20 kilometrow i wszystko jasne :haha2::haha2::haha2:

tomajkAT
26.07.2017, 15:58
Pojechał na gumach, na których sporo ludzi zawału dostaje na mokrym asfalcie i ocenia konstrukcję. BRAAAWO!

bukowski
26.07.2017, 16:51
No ja odkryłem jeden minus dopiero na offowym wyjezdzie - trzeba pamietać za kazdym razem o wylaczeniu kontroli trakcji. Troche upierdliwe, mimo powtarzania tej procedury dziesiatki razy dziennie przez 2 tygodnie zdarzyło się zgasic moto w trakcie walki z tego właśnie powodu. Och, ile k...w poleciało w kirgiskie i tadzyckie powietrze :D

ale tak ogólnie to nie ma sie do czego za bardzo przyczepić. Fajny motór i tyle.

tomajkAT
26.07.2017, 17:34
Było kupić DCT i po problemie :D

Novy
26.07.2017, 19:33
Było kupić DCT i po problemie :D

:Thumbs_Up: :smoking: :hehehe:

wolly
26.07.2017, 21:52
Popełniłeś podstawowy błąd! :vis: :dizzy: :haha2:

Przepraszam za urażoną dumę posiadaczy nowych sprzętów:bow:, napisałem swoje odczucia. Jeżeli to ma działać jak na asfalcie to nie chciałem ryzykować w najlepszym razie 8 stówek z kaucji za szybę . Cieszę ze ze jesteście zadowoleni z NAT oby wam służyły jak najlepiej i przynosiły radość z każdym kilometrem .Nie przemówiła do mnie NAT no cóż to nie PRC ze wszyscy są jednakowi , wiedziałem ze tak będzie

p.s.
jak ktoś nie umie pływać to mówi ze woda za rzadka :mur: , a to mnie tak naszło do tych opon i 20km . Nie wkleję traka bo mnie ekolodzy za jadę po zielonym zlinczują .:vis:

tomajkAT
26.07.2017, 22:03
Nie, to nie tak. Jak GÓWNO nie umie pływać to twierdzi, że woda jest za rzadka. To jest prawidłowy tekst przysłowia.
Jak boli kwota OC, czy tam innych takich drobiazgów, to trzeba poczekać tak z 10 latek, będzie taniej. Chociaż nie wiadomo, może mistrzu Honda coś innego wymyśli i NAT stanie się "cukiereczkiem" za grube $$$$

Novy
27.07.2017, 06:23
Przepraszam za urażoną dumę posiadaczy nowych sprzętów:bow:, napisałem swoje odczucia.

Nie chodzi o urażoną dumę posiadaczy nowych sprzętów. Mnie nauczono, żeby przed użyciem czegokolwiek przeczytać INSTRUKCJĘ OBSŁUGI albo przynajmniej zaciągnąć info z netu, a jest tego hoho!
Pokrótce - przycisk G, np. z niemieckiego Gelände, znaczy Teren. Należy użyć tego trybu, skrzynia zaczyna zupełnie inaczej pracować właśnie w związku z jazdą w terenie. Jest mniejszy uślizg sprzęgła, dłużej trzyma na niskich biegach itd.

consigliero
27.07.2017, 07:24
Nie chodzi o urażoną dumę posiadaczy nowych sprzętów. Mnie nauczono, żeby przed użyciem czegokolwiek przeczytać INSTRUKCJĘ OBSŁUGI albo przynajmniej zaciągnąć info z netu, a jest tego hoho!

Pokrótce - przycisk G, np. z niemieckiego Gelände, znaczy Teren. Należy użyć tego trybu, skrzynia zaczyna zupełnie inaczej pracować właśnie w związku z jazdą w terenie. Jest mniejszy uślizg sprzęgła, dłużej trzyma na niskich biegach itd.



Znaczy , dlaczego z niemieckiego nazwano ten przycisk?

Novy
27.07.2017, 07:36
Znaczy , dlaczego z niemieckiego nazwano ten przycisk?

Z angielskiego jest Ground, więc pewnie tylko tak się złożyło i pokryło z niemieckim.

Emek
27.07.2017, 07:44
G-gelande-ground-gleba :D

wolly
27.07.2017, 08:39
Nie chodzi o urażoną dumę posiadaczy nowych sprzętów. Mnie nauczono, żeby przed użyciem czegokolwiek przeczytać INSTRUKCJĘ OBSŁUGI albo przynajmniej zaciągnąć info z netu, a jest tego hoho!
Pokrótce - przycisk G, np. z niemieckiego Gelände, znaczy Teren. Należy użyć tego trybu, skrzynia zaczyna zupełnie inaczej pracować właśnie w związku z jazdą w terenie. Jest mniejszy uślizg sprzęgła, dłużej trzyma na niskich biegach itd.

to na zjeździe dodaj trochę gazu i zobaczysz co to magia zrobi zmieni czy nie ,czy dalej będziesz hamował silnikiem mówimy o magicznym G uaktywnionym. A co do wiedzy nie mierz wszystkich swoja miarką . Życzę jeszcze raz wszystkiego dobroge. Jednym pasuje skuterowa jazda mnie nie, napisałem nie przemówiła do mnie ta technika przepraszam jeszcze raz ortodoksów :mur:

radiolog
27.07.2017, 08:40
Ciekawe czy przycisk G też się resetuje przy wyłączeniu zapłonu, bo jak tak to jeden więcej przycisk do obsługi w offie po ABS i kontroli trakcji

wolly
27.07.2017, 08:43
Nie, to nie tak. Jak GÓWNO nie umie pływać to twierdzi, że woda jest za rzadka. To jest prawidłowy tekst przysłowia.
Jak boli kwota OC, czy tam innych takich drobiazgów, to trzeba poczekać tak z 10 latek, będzie taniej. Chociaż nie wiadomo, może mistrzu Honda coś innego wymyśli i NAT stanie się "cukiereczkiem" za grube $$$$

Ja taki zamożny nie jestem , ale chętnie poczytam relacje kolegi z jakiegoś ciekawego wyjazdu ADV :)

Novy
27.07.2017, 09:02
to na zjeździe dodaj trochę gazu i zobaczysz co to magia zrobi zmieni czy nie ,czy dalej będziesz hamował silnikiem mówimy o magicznym G uaktywnionym. A co do wiedzy nie mierz wszystkich swoja miarką . Życzę jeszcze raz wszystkiego dobroge. Jednym pasuje skuterowa jazda mnie nie, napisałem nie przemówiła do mnie ta technika przepraszam jeszcze raz ortodoksów :mur:

Nie chciałem i nie chcę nikogo ani Ciebie Wolly urazić. Również nie staram się wymądrzać jak zauważyłeś.
Ciekawy tylko jestem, co zrobiłeś nie tak, magiczny 'G' guziczek naprawdę jest pomocny. Zawsze też możesz zrzucić bieg w dół manualnie, pomimo ustawienia skrzyni w pozycji D, jeśli wrzuci wyższy bieg.
Druga sprawa to fakt, że jednemu DCT podpasuje, innemu w ogóle i taki wybór i decyzję też szanuję.
Spokojnego dzionka :)

bukowski
27.07.2017, 09:48
Było kupić DCT i po problemie :D

W DCT nie ma automagicznie włączającej się kontroli trakcji?
Bo +10 kilo to na pewno w DCT jest. Ryzyko awarii w gratisie :D

Emek
27.07.2017, 10:01
Tomkowi raczej chodziło o to że DCT ci nie zgaśnie. Jednak w pełni się zgadzam z tobą odnośnie TC. Nauczyłem się jednak nie wyłączać kluczyka i wtedy TC nie resetuje się.

bukowski
27.07.2017, 10:11
no nie zgaśnie ale i nie pojedzie. Jednak jak jedziesz to pierdylion razy intencjonalnie wylaczasz silnik. Zsiadasz, robisz zdjecie, idziesz sie odlac. Dziennie to 30-60 razy pewnie, moze 1/3 to beda sytuacje, kiedy mozna wylaczyc z kill-switch. Potem ruszasz, jedziesz na luzaku bo nic sie nie dzieje. Potem robi sie ciekawie, zaczynasz walke, trzeba docisnąć i....dupa.

Emek
27.07.2017, 10:17
Mnie się kilka razy zdarzyło i właśnie problemem było to, że nie pojechała niestety przez rzekę i kuwa woda w butach. Jak latasz po takim Pamirze to i tak się nie przydaje więc kawałek taśmy silver, mazak i naklejasz to na zegary z napisem TC OFF - działa, zawsze wyłączysz.

07 A-gent
27.07.2017, 19:23
Jaki problem z TC ? Przycisk po palcem i po problemie, po co dzielić włos na ileś tam?

07 A-gent
27.07.2017, 19:26
G-gelande-ground-gleba :D
He he prawie esperanto:Thumbs_Up:

HarryLey4x4
01.08.2017, 16:55
Z tego wywodu o Trakszyn Kontrol, wychodzi mi na to ,że to jest argument , aby kupować starą afrę , bo nie ma problemu z włączaniem trakcji, ani ABSu. Tak samo z DCT.
Wsiada gościu na moto i mówi ,że mu TO nie pasuje , TAMTO nie takie, tylko , że nie używa niestety motka tak jak przewidzieli to w procesie projektowym. Nie kumam. Najbardziej mnie rozbawił tekst o tym,że DCT po wciśnięciu guzika zbyt wolno zmieniła bieg. To skłania mnie do pytania , czy jesteś pewien @wolly ,że testowałeś NAT z DCT ? :confused:

Ja przejechałem trochę więcej kilometrów na NAT niż Ty i powiem tylko ,że dopiero po pierwszym tysiącu zacząłem łapać o co kaman. Widzę wiele zagrożeń w tym nowoczesnym rozwiązaniu, ale są zgoła inne niż te przedstawione przez Ciebie.
Mój post ma na celu tylko i wyłącznie ostrzeżenie dla osób , które są przed zakupem tego motocykla, aby nie opierały się na takich pierdołowatych opiniach po krótkich przejazdach , tylko naprawdę poświęcili więcej uwagi instrukcji obsługi, potem zapoznaniu się z motocyklem, a na sam koniec przejechaniu o ile to możliwe , większej ilości kilometrów. Myślę,że brakuje doświadczenia i swoistej wyrobionej szkoły jazdy z DCT w terenie. Nikt sensownie nie chce się tego podjąć, bo to jest jednak niszowy produkt w tym segmencie motocykli. Jednak zwiastuję,że i BMW i inne marki zaczną robić w tym segmencie skrzynie automatyczne , bo taka jest kolej rzeczy.

radiolog
01.08.2017, 18:51
Trzeba my metodologię nauczania zmienić, bo jak zjeżdżać z dct tyłem że stromego wzniesienia strzelając ze sprzęgła, albo to samo w dół na wyłączonym silniku z zablokowanym tylnym kołem.

wolly
01.08.2017, 19:21
Z tego wywodu o Trakszyn Kontrol, wychodzi mi na to ,że to jest argument , aby kupować starą afrę , bo nie ma problemu z włączaniem trakcji, ani ABSu. Tak samo z DCT.
Wsiada gościu na moto i mówi ,że mu TO nie pasuje , TAMTO nie takie, tylko , że nie używa niestety motka tak jak przewidzieli to w procesie projektowym. Nie kumam. Najbardziej mnie rozbawił tekst o tym,że DCT po wciśnięciu guzika zbyt wolno zmieniła bieg. To skłania mnie do pytania , czy jesteś pewien @wolly ,że testowałeś NAT z DCT ? :confused:

Ja przejechałem trochę więcej kilometrów na NAT niż Ty i powiem tylko ,że dopiero po pierwszym tysiącu zacząłem łapać o co kaman. Widzę wiele zagrożeń w tym nowoczesnym rozwiązaniu, ale są zgoła inne niż te przedstawione przez Ciebie.
Mój post ma na celu tylko i wyłącznie ostrzeżenie dla osób , które są przed zakupem tego motocykla, aby nie opierały się na takich pierdołowatych opiniach po krótkich przejazdach , tylko naprawdę poświęcili więcej uwagi instrukcji obsługi, potem zapoznaniu się z motocyklem, a na sam koniec przejechaniu o ile to możliwe , większej ilości kilometrów. Myślę,że brakuje doświadczenia i swoistej wyrobionej szkoły jazdy z DCT w terenie. Nikt sensownie nie chce się tego podjąć, bo to jest jednak niszowy produkt w tym segmencie motocykli. Jednak zwiastuję,że i BMW i inne marki zaczną robić w tym segmencie skrzynie automatyczne , bo taka jest kolej rzeczy.

wiesz cieszę się twoim szczęściem. Czy zapoznałem się z motocyklem ; nie bo motocykle są mi obce ,nie jeżdżę i nie czytałem instrukcji jestem pierdołowaty,:p zmiana biegów palcami to jak jazda WLA. napisałem moje odczucia jeżeli nie potrafisz tego pojąć to już twój problem dla mnie NAT nie jest taka złota jak ją tu opisujecie a osobiście chciałbym zobaczyć jak wykorzystujesz ten potencjał cokolwiek to znaczy.Motocykl fajny ale napewno nie ze skrzynią skuterową jeszcze raz do MNIE NIE PRZEMÓWIŁA ta technika i nie pieje z zachwytu
p.s .
że nie używa niestety motka tak jak przewidzieli to w procesie projektowym--
rozwiń myśl bo chyba Mi coś umknęło

HarryLey4x4
01.08.2017, 19:51
Kurde. Odpowiedziabym ci gościu,ale jak piszesz do rozmówcy per "ty" z małej, a o sobie piszesz "Mi" z dużej, to zatracam sens by odpowiadać. Umknęło ci więcej niż myślisz. Na tym forum jest dużo za i przeciw NAT. Ja nie jestem zauroczony tym motocyklem, ale to jest wątek napisany pod kątem kształtowania opinii przed zakupem. Taka przejażdżka 20 kilometrowa z opisem tego jak obsługiwałeś motocykl, którego instrukcji w życiu w ręce nie miałeś,pasuje tu jak kwiatek do kożucha. Zresztą z czytania i pisania też byłbyś niezadowolony, bo interpunkcja to coś, co ułatwia zrozumienie tekstu przez czytającego. Nie masz tej zdolności, więc i efektu zrozumienia trudno oczekiwać.
Oczywiście jesteś pierdołowaty jak sam stwierdziłeś, więc nie mam co więcej tłumaczyć.


P.S. Tak dla uzupełnienia, skrzynie skuterowe to zupełnie inna bajka.

P.P.S.i nie ciesz się moim szczęściem skoro go nie rozumiesz.

radiolog
01.08.2017, 20:26
Kurcze teraz do obsługi motocykla bez instrukcji ani rusz, motocyklizm sięgnął bruku hehe

Emek
01.08.2017, 20:31
3. Zasady panujące na forum.
Każdy użytkownik forum powinien starać się traktować innych uczestników dyskusji tak samo, jak sam chciałby być traktowany. Oczekując szacunku, pamiętajmy o okazywaniu go innym.

Kolego HarryLey4x4, z całym szacunkiem ale odnoszę wrażenie, że kolega Wolly wyraził swoją subiektywną opinię po jeździe testowej automatem. Ma do tego prawo podobnie jak Ty. To, że Wasze opinie nie są zbieżne chyba nie jest nienormalne. Jeden będzie zachwycony a dla drugiego DCT to ciepłe kluchy. I nie ma tu większego znaczenia ile tys km ktoś zrobił i czy zapoznał się z instrukcją czy też nie. Czasem wystarczy usiąść i już wiesz, że to nie dla mnie.
Ja próbowałem zakolegować się z KATem 1190 i się nie udało (choć fun z zapierdzielania jest nieziemski ale instrukcji nie czytałem). Z F650 GS próbowałem ze 3 lata i 18 kkm (instrukcję czytałem) i też się nie polubiliśmy więc Twoja argumentacja niekoniecznie jest słuszna.
Pozwól innym mieć własne zdanie bo Twoje jest Twoje a moje będzie moje. Wolly ma swoje (i dobrze) a Ty niepotrzebnie zaogniasz sytuację bo ktoś myśli inaczej. Wytykasz błędy interpunkcyjne jakbyś zamierzał celowo Wollemu doyebać bo się z nim nie zgadzasz.
Zaczynam odnosić wrażenie, że próbujesz stworzyć nowy kult automatu, jako jedynie słusznego rozwiązania a kto się nie zgadza to ch*j. Rozumiem, że automat ma pół cycka więc nieco zalatuje BMW ale nie twórzmy z tego powodu barier.
To oczywiście moje, prywatne, subiektywne zdanie.
Zdrówka i szerokości. Peace :beer2:

HarryLey4x4
01.08.2017, 20:52
Emek. Zupełnie nie tak. Nie mam zamiaru niczego zaogniać i nikomu dojebywać. Religia DCT? Ok. Ale nie, źle trafiłeś. BMW, też nie. Jestem antyfanem. Jeśli już to szybciej Ąndy, ale za nią też ręki nie dam. Co do Wolly'ego, nie znam, nie chcę nikomu ubliżać, ale jak to mniej więcej ująłeś, forma testu ma się nijak do wydawania opinii. 3 lata na BMW GS i... To jest opinia. 20 km nie stosując zasad obsługi skrzyni w terenie, na oponach nie slużących do takiej jazdy,... NIE! A w drugim poście wyrażenie formy lekceważącej, obliguje mnie do takiej a nie innej odpowiedzi. Żeby nie było, moja odpowiedź była taka jakie mam zdanie i to w temacie ściśle określonym.
Tobie i wszystkim z dużej litery także zimnego piwka w ten upalny wieczór.

P.s. Radiolog, nie śmiej się. Każdy kto jeździ latami motocyklami - ja jeżdżę od ok. 20 lat nie licząc komarków simsonków itp. Ale siadając na DCT, wszystkie nawyki biorą w łeb. To jest realnie inna technika, a w terenie to już w ogóle. Stąd uważam, że zanim się zabiera za jazdę w terenie, należy poznać teorię tego motocykla. Ot i tyle. :p