PDA

View Full Version : znaki na rotorze


bartol
15.03.2009, 21:59
Czy ktos z bardziej doświadczonych może mnie oświecić... Jak wiadomo na rotorze są oznaczenia FT i RT - do czego są pomocne - raczej wiadomo.
Ale co one dokładnie oznaczają, w sensie położenia tłoka względem wałka rozrządu. Są jeszcze inne - kto wie, co oznaczają dwie pionowe kreski i oznaczenie F bezpośrednio poprzedzające znaczniki FT i RT?

7Greg
15.03.2009, 22:28
Może nie wszystko ale zawsze coś
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=33


a intuicyjnie to FT-Front Top
RT - Rear Top ;)

rambo
15.03.2009, 22:50
F= Fire

PawelZDR
15.03.2009, 22:51
FT-Front Top Dead Centre
RT-Rear top Dead Centre czyli górne martwe położenie tłoka

bartol
15.03.2009, 22:52
Może nie wszystko ale zawsze coś
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=33


a intuicyjnie to FT-Front Top
RT - Rear Top ;)

taak - info dobre pod względem regulacji luzu na zaworach.
Mi raczej chodzi o wskazówki do sprawdzwnia prawidłowego ustawienia rozrządu.

bartol
15.03.2009, 22:58
FT-Front Top Dead Centre
RT-Rear top Dead Centre czyli górne martwe położenie tłoka

no tak... ale to górne martwe położenie tłoka trwa jakiś czas (kwestia dwóch zębów na zębatce wałka rozrzadu) - i na którym jest ok?

PawelZDR
15.03.2009, 23:04
Na kole rozrządu też są znaki góra ma grać z dołem i jest OK.

bartol
16.03.2009, 00:14
no to jeszcze raz zadam pytanie:
- co oznaczają dwie pionowe kreski oraz literka F (nie mylić z FT) na rotorze. Dodam że występuja dwukrotnie na obwodzie.

Rambo (cyt.: "F= Fire" ) - jesteś pewny?

podos
16.03.2009, 09:01
na kreskę przed FT ustawiasz strzałkę odlaną na karterze.

tu jest źle:
http://tarcu.com/Inne/At/AT00023.jpg

7Greg
16.03.2009, 09:09
no to jeszcze raz zadam pytanie:.....

Obawiam się, że na tak zadanie pytanie nie jestem w stanie Ci pomóc :oldman:

Chcesz zmienić rozrząd, ustawiasz na pierwszej kresce od |FT i |FR a u góry na kołach punkt TDC na górze i dwa pionowe znaki poziomo, równolegle do krawędzi cylindra. I nie ma tu żadnej tolerancji 1 czy 2 zębów.

7Greg
16.03.2009, 09:10
na kreskę przed FT ustawiasz strzałkę odlaną na karterze.

tu jest źle....

Jest źle bo to zdjęcie poglądowe ukazujące cały "napis".
Ale w BMW by przeszło :)

Kazmir
16.03.2009, 11:26
no to jeszcze raz zadam pytanie:
- co oznaczają dwie pionowe kreski oraz literka F (nie mylić z FT) na rotorze. Dodam że występuja dwukrotnie na obwodzie.

Rambo (cyt.: "F= Fire" ) - jesteś pewny?

Jest to indeks do kontroli statycznego punktu zapłonu.
Mam ładny rysunek poglądowy i ew opis, ale Rambo to mi zabrał do niewidzialnego działu "GPS + dzwonki polifoniczne" :)

rambo
16.03.2009, 11:39
hahahahaah :haha2::haha2::haha2:

bartol
16.03.2009, 11:48
Jest to indeks do kontroli statycznego punktu zapłonu.


Oo! Oo! O to mi chodziło. No to jeszcze jedno małe pytanko. Ten punkt "statycznego zapłonu" następuje minimalnie przed osiągnięciem przez tłok GMP, czy gdy tłok w GMP się już znajduje? Ważne! - chodzi mi o położenie tłoka, a nie znaczków na wale.

rambo
16.03.2009, 11:56
Mi się wydaje że jak piszesz, tuż przed GMP.

Kazmir
16.03.2009, 12:21
Oo! Oo! O to mi chodziło. No to jeszcze jedno małe pytanko. Ten punkt "statycznego zapłonu" następuje minimalnie przed osiągnięciem przez tłok GMP, czy gdy tłok w GMP się już znajduje? Ważne! - chodzi mi o położenie tłoka, a nie znaczków na wale.
Dokładnie (słowo "minimalnie przed" jest ogólnikowe) jeszcze raz dokładnie 10 stopni przed GMP

bartol
16.03.2009, 12:34
to już tylko dla upewnienia się - w takim raie znacznik na kole FT (lub RT) powinien oznaczać moment osiągnięcia przez tłok GMP?

podos
16.03.2009, 12:35
Dokładnie (słowo "minimalnie przed" jest ogólnikowe) jeszcze raz dokładnie 10 stopni przed GMP

a zwie się to kątem wyprzedzenia zapłonu zdaje się. KWZ

PawelZDR
16.03.2009, 18:09
to już tylko dla upewnienia się - w takim raie znacznik na kole FT (lub RT) powinien oznaczać moment osiągnięcia przez tłok GMP?

Tak przecież pisaliśmy już wcześniej ,że znaki FT RT to GMP.

bartol
16.03.2009, 21:57
tak, tak, czytałem. Wszystko jasne. Podziękował za pomoc.

Vooytas
10.06.2010, 06:51
Cześć Bartol, mam pytanie czy zmieniałeś łańcuszki rozrządu? Mam już na końcu napinacze i obawiam sie że bedę doświadczalnie ustawiał rozrząd.
Jeżeli dobrze kombinuje to właśnie przez rozciągniete miałeś rozbieżności z ustawieniami "katalogowymi" ?

bartol
10.06.2010, 09:16
Hej.
Jak już masz na końcu napinacz - to lepiej sobie te łańcuszki wymień. A z ustawieniem rozrządu nie ma żadnych doświadczeń, ustawiasz znaczki, zakładasz łańcuch i na końcu "puszczasz" napinacz, i to robi te rozbieżności. Dobry wskaźnik rozciągnięcia łańcuszka ;)

JuIo
10.06.2010, 11:05
Nowy łańcuch+stare napinacze= nie zawsze dokładne pokrycie znaków na rotorze i wałku nierządu. Więc się nie przestrasz że nie ma jednego ząbka na zębatce. To tak ma być, bynajmniej u mnie tak jest:D

Vooytas
10.06.2010, 11:52
Dzięki za odpowiedź, nie wiem dlaczego stare napinacze maja na to wpływ?
Rozumiem że mogą być wytarte nieco ślizgi ale naciąg pozostanie bez zmian chyba:confused:
Chyba że chodzi o łuk/krzywizne łańcuszka naciskanego przez napinasz?
dobrze kombinuje?

JuIo
10.06.2010, 14:56
Wiesz co nie wiem sam, ale napinacz (piszę napinacz bo jeden miałem nowy) to jedyny element którego nie wymieniłem.
Przez co wnioskuję że to dlatego znaki nie pokrywają się idealnie.
Nie wiem jak to jest teraz, jak przeleciałem już pare tysi...?
może się ułożyło, kto wie?