View Full Version : znaki na rotorze
Czy ktos z bardziej doświadczonych może mnie oświecić... Jak wiadomo na rotorze są oznaczenia FT i RT - do czego są pomocne - raczej wiadomo.
Ale co one dokładnie oznaczają, w sensie położenia tłoka względem wałka rozrządu. Są jeszcze inne - kto wie, co oznaczają dwie pionowe kreski i oznaczenie F bezpośrednio poprzedzające znaczniki FT i RT?
Może nie wszystko ale zawsze coś
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=33
a intuicyjnie to FT-Front Top
RT - Rear Top ;)
PawelZDR
15.03.2009, 22:51
FT-Front Top Dead Centre
RT-Rear top Dead Centre czyli górne martwe położenie tłoka
Może nie wszystko ale zawsze coś
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=33
a intuicyjnie to FT-Front Top
RT - Rear Top ;)
taak - info dobre pod względem regulacji luzu na zaworach.
Mi raczej chodzi o wskazówki do sprawdzwnia prawidłowego ustawienia rozrządu.
FT-Front Top Dead Centre
RT-Rear top Dead Centre czyli górne martwe położenie tłoka
no tak... ale to górne martwe położenie tłoka trwa jakiś czas (kwestia dwóch zębów na zębatce wałka rozrzadu) - i na którym jest ok?
PawelZDR
15.03.2009, 23:04
Na kole rozrządu też są znaki góra ma grać z dołem i jest OK.
no to jeszcze raz zadam pytanie:
- co oznaczają dwie pionowe kreski oraz literka F (nie mylić z FT) na rotorze. Dodam że występuja dwukrotnie na obwodzie.
Rambo (cyt.: "F= Fire" ) - jesteś pewny?
na kreskę przed FT ustawiasz strzałkę odlaną na karterze.
tu jest źle:
http://tarcu.com/Inne/At/AT00023.jpg
no to jeszcze raz zadam pytanie:.....
Obawiam się, że na tak zadanie pytanie nie jestem w stanie Ci pomóc :oldman:
Chcesz zmienić rozrząd, ustawiasz na pierwszej kresce od |FT i |FR a u góry na kołach punkt TDC na górze i dwa pionowe znaki poziomo, równolegle do krawędzi cylindra. I nie ma tu żadnej tolerancji 1 czy 2 zębów.
na kreskę przed FT ustawiasz strzałkę odlaną na karterze.
tu jest źle....
Jest źle bo to zdjęcie poglądowe ukazujące cały "napis".
Ale w BMW by przeszło :)
no to jeszcze raz zadam pytanie:
- co oznaczają dwie pionowe kreski oraz literka F (nie mylić z FT) na rotorze. Dodam że występuja dwukrotnie na obwodzie.
Rambo (cyt.: "F= Fire" ) - jesteś pewny?
Jest to indeks do kontroli statycznego punktu zapłonu.
Mam ładny rysunek poglądowy i ew opis, ale Rambo to mi zabrał do niewidzialnego działu "GPS + dzwonki polifoniczne" :)
hahahahaah :haha2::haha2::haha2:
Jest to indeks do kontroli statycznego punktu zapłonu.
Oo! Oo! O to mi chodziło. No to jeszcze jedno małe pytanko. Ten punkt "statycznego zapłonu" następuje minimalnie przed osiągnięciem przez tłok GMP, czy gdy tłok w GMP się już znajduje? Ważne! - chodzi mi o położenie tłoka, a nie znaczków na wale.
Mi się wydaje że jak piszesz, tuż przed GMP.
Oo! Oo! O to mi chodziło. No to jeszcze jedno małe pytanko. Ten punkt "statycznego zapłonu" następuje minimalnie przed osiągnięciem przez tłok GMP, czy gdy tłok w GMP się już znajduje? Ważne! - chodzi mi o położenie tłoka, a nie znaczków na wale.
Dokładnie (słowo "minimalnie przed" jest ogólnikowe) jeszcze raz dokładnie 10 stopni przed GMP
to już tylko dla upewnienia się - w takim raie znacznik na kole FT (lub RT) powinien oznaczać moment osiągnięcia przez tłok GMP?
Dokładnie (słowo "minimalnie przed" jest ogólnikowe) jeszcze raz dokładnie 10 stopni przed GMP
a zwie się to kątem wyprzedzenia zapłonu zdaje się. KWZ
PawelZDR
16.03.2009, 18:09
to już tylko dla upewnienia się - w takim raie znacznik na kole FT (lub RT) powinien oznaczać moment osiągnięcia przez tłok GMP?
Tak przecież pisaliśmy już wcześniej ,że znaki FT RT to GMP.
tak, tak, czytałem. Wszystko jasne. Podziękował za pomoc.
Cześć Bartol, mam pytanie czy zmieniałeś łańcuszki rozrządu? Mam już na końcu napinacze i obawiam sie że bedę doświadczalnie ustawiał rozrząd.
Jeżeli dobrze kombinuje to właśnie przez rozciągniete miałeś rozbieżności z ustawieniami "katalogowymi" ?
Hej.
Jak już masz na końcu napinacz - to lepiej sobie te łańcuszki wymień. A z ustawieniem rozrządu nie ma żadnych doświadczeń, ustawiasz znaczki, zakładasz łańcuch i na końcu "puszczasz" napinacz, i to robi te rozbieżności. Dobry wskaźnik rozciągnięcia łańcuszka ;)
Nowy łańcuch+stare napinacze= nie zawsze dokładne pokrycie znaków na rotorze i wałku nierządu. Więc się nie przestrasz że nie ma jednego ząbka na zębatce. To tak ma być, bynajmniej u mnie tak jest:D
Dzięki za odpowiedź, nie wiem dlaczego stare napinacze maja na to wpływ?
Rozumiem że mogą być wytarte nieco ślizgi ale naciąg pozostanie bez zmian chyba:confused:
Chyba że chodzi o łuk/krzywizne łańcuszka naciskanego przez napinasz?
dobrze kombinuje?
Wiesz co nie wiem sam, ale napinacz (piszę napinacz bo jeden miałem nowy) to jedyny element którego nie wymieniłem.
Przez co wnioskuję że to dlatego znaki nie pokrywają się idealnie.
Nie wiem jak to jest teraz, jak przeleciałem już pare tysi...?
może się ułożyło, kto wie?
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.