View Full Version : koło magnesowe
Witka.
Pytanie do ogółu - ma ktos patent jak ściągnąć wspomniane koło magnesowe z wału.
A jeżeli robi sie to tylko przy pomocy ściągacza, to jakiego? Tzn o jakich wymiarach gwintów? Mam w pobliżu gościa, który robi ściągacze, tylko musiałbym mu podać jakieś parametry.
No chyba ze takowe odpowiednie ustrojstwo można gdzieś zanabyć.
Help Plizzzzz!!
ten ściągacz to taka śruba co się wkręca w środek "koła magnesowego" chyba z jeszcze jedną śrubą o ile dobrze pamiętam, bo mam tych ściągaczy trochę i nie pamiętam teraz dokładnie. Jak będę w domu to zrobię zdjęcie, bo mam taki ściągacz też.
a wymiary gwintu masz w kole magnesowym tak że możesz sobie sam pomierzyć, a jak gość "robi ściągacze" to rzut oka 10s i praca tokarką 15min i jest, ewentualnie "takowe odpowiednie ustrojstwo można zanabyć" u każdego dealera Hondy.
A po cholerę Ty to ściągasz?
Bo rozkręca cały silnik na części aby zobaczyć czy warto ładować w niego kase czy szukać używanego w dobrym stanie.
Dzięki Izi za info. Zdjęcie sie przyda, a jakbyś podał oznaczenie tego ściągacza, to wogóle by było super. I jeszcze , czy ta śruba co się wkręca w ściągacz też ma lewy gwint?
Bo rozkręca cały silnik na części aby zobaczyć czy warto ładować w niego kase czy szukać używanego w dobrym stanie.
Fakt - przymierzam sie do remontu (m.in. wymiana wałka zdawczego). A poza tym, przy zakupie nowszego silnika np z RD07A i tak bym musial cały impulsator zamienić. Tak czy siak - zdjąć trzeba
Dzięki Izi za info. Zdjęcie sie przyda, a jakbyś podał oznaczenie tego ściągacza, to wogóle by było super. I jeszcze , czy ta śruba co się wkręca w ściągacz też ma lewy gwint?
Fakt - przymierzam sie do remontu (m.in. wymiana wałka zdawczego). A poza tym, przy zakupie nowszego silnika np z RD07A i tak bym musial cały impulsator zamienić. Tak czy siak - zdjąć trzeba
oznaczenie tego ściągacza poda Ci każdy dealer Hondy,
ta śruba co ma lewy gwint to się wkręca w wał i do niczego Ci nie jest potrzebna,a już najbardziej do ściągacza, to powie Ci ten pan co ściągacze dorabia:) powodzenia
co wy wszyscy z tym wałkiem zdawczym skąd to się bierze z internetu ja mam jedną Africę już 15 lat, wałek to oglądałem przeważnie tylko przy zmianie łańcucha i jakoś nic mu nie dolega ?
No niestety mojemu dolega - ubytki w uzębieniu w szczególności. Moja Afri ma już ponad 18 lat, a ja ją mam dopiero 3-ci rok i teraz wychodzi jak poprzedni właściciel(e) o motor dbał(li).
Dzięki.
Zdrówka
ale ja swój wałek to smarowałem może ze trzy, cztery razy i nieźle się uśmiałem czytając o SPECJALNYM smarze do smarowania tego wałka, BHP przede wszystkim i DZIDA
jak znam życie to masz dorabiany z aluminium po oryginalny ktoś pewnie dawno ukręcił:)
...z tym smarowaniem, no napewno nie zaszkodzi ;). A wałek może nie z aluminium, tyle że ktoś go nie do końca wykończył i znalazł jelenia (czyt. mnie) - niech sie martwi :Sarcastic:
...i znowu zeszło na WAŁEK :mur:
A wracając do tematu, oblukałem dokładniej i wiem już co i jak. Popróbowałem i kurna łatwo to koło ściągnąć nie będzie :Sarcastic:, ale damy rade.
A tak poza tym, to ten nieszczęsny wałek to tak przy okazji - głównym problemem są cylindry, tłoki i pierścienie, być może panewki :dizzy:
Pozdrówka
A tak prawie w temacie... to trza kombinować coś z kołem magnesowym przy zmianie reaktora z RD07 na RD07A? bo sie an tym nie znam a sie chce troche poznać, uff jacek daniel trzepie w banie
A tak prawie w temacie... to trza kombinować coś z kołem magnesowym przy zmianie reaktora z RD07 na RD07A? ...
sam reaktor prundu jest chyba taki sam we wszystkich RD, czego nie można powiedzieć o impulsatorze, który ze wspomnianym kołem magnesowym ma dużo wspólnego. W RD04 i RD07 są dwie cewki implulsatora i dwie płytki na kole magnesowym (stwierdzone organoleptycznie w RD04), a w RD07A jest jedna cewka i jedna płytka na kole (jest zupełnie inny moduł) tak przynajmniej wynika ze schematów.
sam reaktor prundu jest chyba taki sam we wszystkich RD, czego nie można powiedzieć o impulsatorze, który ze wspomnianym kołem magnesowym ma dużo wspólnego. W RD04 i RD07 są dwie cewki implulsatora i dwie płytki na kole magnesowym (stwierdzone organoleptycznie w RD04), a w RD07A jest jedna cewka i jedna płytka na kole (jest zupełnie inny moduł) tak przynajmniej wynika ze schematów.
czyli tak po krótce... którą część silnika RD07A mam zamienić na część z silnika RD07 tak żeby wszystko działało?
EDIT: dobra już wiem o co chodzi, teraz dwa pytania: ta
- ta śruba łeb 17 trzymająca koło w środku ma gwint lewostronny/prawostronny? (coś mi się wydaje że może to być lewostronny ze względu na kierunek kręcenia wałem przy chociażby ustawianiu zaworów)
- jak najlepiej przytrzymać wał w miejscu podczas odkręcania tej śruby?
- Izi, czy byłaby możliwość pożyczenia tego ściągacza na parę dni? :D Lub ewentualnie wpadłbym z obydwoma silnikami na chwilę do Ciebie w tej kwestii :) jako do specjalisty... powiedz tylko cenę za usługę
- czy po ściągnięciu koła z wału jest możliwość popieprzenia jakoś jego umiejscowienia względem wału? czy chodzi o to żeby się np jakiś element koła zgrywał z elementem wału...
- ta śruba łeb 17 trzymająca koło w środku ma gwint lewostronny/prawostronny? (coś mi się wydaje że może to być lewostronny ze względu na kierunek kręcenia wałem przy chociażby ustawianiu zaworów)
ma gwint lewostronny
- jak najlepiej przytrzymać wał w miejscu podczas odkręcania tej śruby?
jak masz zciągniętą osłone sprzęgła to patent czysta szmata w kółka zębate się sprawdza jak najbardziej, jeśli nie... też chętnie inny sposób poznam
- czy po ściągnięciu koła z wału jest możliwość popieprzenia jakoś jego umiejscowienia względem wału? czy chodzi o to żeby się np jakiś element koła zgrywał z elementem wału...
jest tylko jeden klin na wale.
tyle już wiem
...a popieprzyć zawsze można ;)
Ściągacz to śruba M22 x 1,5. W klasie co najmniej 8.8.
Kupiłem dziś w sklepie ze śrubami takową w klasie 10 płacąc ok 5,5zł.
Wiem że odpowiadam na post z przed roku, ale może komuś się przyda informacja :)
Ściągacz to śruba M22 x 1,5. W klasie co najmniej 8.8.
Kupiłem dziś w sklepie ze śrubami takową w klasie 10 płacąc ok 5,5zł.
Wiem że odpowiadam na post z przed roku, ale może komuś się przyda informacja :)
O jak się przydała i to po dwóch latach !!!!!
:)
Tylko teraz kosztuje 5,80 PLN ;)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.