PDA

View Full Version : Opony MITAS to z³om, tylko dobre do taczek.


schneider
28.03.2013, 08:57
Wypo¿yczy³em KLR 650 w Kamerunie na Mitasach z po³ow± bie¿nika. Przejecha³em ju¿ moim Choperem ca³± Afrykê, ³±cznie 33 tys km na Goodyearach i wróci³em ju¿ na ³ysych, bez ¿adnego kapcia. My¶la³em, ¿e skoro te Mitasy maj± jeszcze po³owê bie¿nika, to przejadê te 2 tysi±ce km. Nic bardziej b³êdnego, bie¿nik jeszcze by³, ale boki opony by³y ju¿ spruchnia³e (chocia¿ produkcja by³a z roku 2006) i przejecha³em tylko 250 km, po kilkugodzinnej naprawie, kl±c jak szewc pojecha³em dalej, ale niezbyt daleko, nastêpne 200 km do nastêpnego kapcia i to po asfalcie. Nie kupujcie tego ch³amu, gdy¿ koszty napraw wielokrotnie przekraczaj± ewentualne oszczêdno¶ci w zakupie w stosunku do prawdziwych opon.

Kici
28.03.2013, 09:10
A ja wczoraj kupi³em kie³basê, zbójnicka nawet podpowiem ¿eby dok³adnie by³o wiadomo. Paskudna by³a nie polecam.

A znasz historie tej opony, gdzie i ile ona na s³oneczku siê pra¿y³a?

Zenon
28.03.2013, 09:13
Hm, musze przyznaæ, ze do¶æ mocno (moim zdaniem) argumentujesz schneider.
Sam sie zastanawiam co wybraæ jak mi sie drogowe moje opony skoñcz±, a tego typu opinie przekonuj± mnie w kierunku markowych opon (marek mi znanych znaczy!)

Dziêki

Pozdrawiam

Zenon

redrobo
28.03.2013, 09:17
shnejder wybierz sobie dowolne wypasione opony super markowe jakie tylko zapragniesz, a ja znajde je na allegro w uzywce w takim stanie ze przejdziesz 100 km jesli wogole:)

opony i lancuch w nieznanym sprzecie wypada sprawdzic przed ruszaniem z miejsca. zdarzylo ci sie, wyzyles sie zakladajac temat i to chyba na tyle.

Borewicz
28.03.2013, 09:17
Hm, musze przyznaæ, ze do¶æ mocno (moim zdaniem) argumentujesz schneider.
Sam sie zastanawiam co wybraæ jak mi sie drogowe moje opony skoñcz±, a tego typu opinie przekonuj± mnie w kierunku markowych opon (marek mi znanych znaczy!)

Dziêki

Pozdrawiam

Zenon
Ale to jest znana marka, ¿e Ty jej nie znasz to nie znaczy, ¿e to badziew. Mój znajomy, który dopiero zaczyna przygodê z motocyklami nie zna³ marki Metzeler, bo do puszek opon nie robi, te¿ ma omijaæ ;).
Opona z 2006 ma ju¿ 7 lat, mog³a nie jedno widzieæ zw³aszcza w Kamerunie :D

piotreklodz
28.03.2013, 09:27
Pierniczysz bzdury jak ma³o który schneider :)
Mo¿e i mitasy nie s± najwspanialsze, ale na pewno warte swojej ceny.

Mirmil
28.03.2013, 09:27
Wypo¿yczy³em KLR 650 w Kamerunie na Mitasach z po³ow± bie¿nika. Przejecha³em ju¿ moim Choperem ca³± Afrykê, ³±cznie 33 tys km na Goodyearach i wróci³em ju¿ na ³ysych, bez ¿adnego kapcia. My¶la³em, ¿e skoro te Mitasy maj± jeszcze po³owê bie¿nika, to przejadê te 2 tysi±ce km. Nic bardziej b³êdnego, bie¿nik jeszcze by³, ale boki opony by³y ju¿ spruchnia³e (chocia¿ produkcja by³a z roku 2006) i przejecha³em tylko 250 km, po kilkugodzinnej naprawie, kl±c jak szewc pojecha³em dalej, ale niezbyt daleko, nastêpne 200 km do nastêpnego kapcia i to po asfalcie. Nie kupujcie tego ch³amu, gdy¿ koszty napraw wielokrotnie przekraczaj± ewentualne oszczêdno¶ci w zakupie w stosunku do prawdziwych opon.

Historia dotyczy tego samego subiektu, ja na tej samej oponie(mowimy o konkretnej sztuce) w zeszlym roku przejechalem trase mielec-kamerun i nie zlapalem ani jednego kapcia. A to bylo 11 000 km. I kazdemu polecam ta opone, idelana na Afryke, Lupus to samo potwierdza, a zrobil na nich po afryce prawie 50 tys km

pa³e³
28.03.2013, 09:42
O mitasach jest tu caly watek wielu z nas zjezdzilo po pare kompletow i w³a¶ciwe to opony mitasa zbieraj± przychylne opiniê

Skydiverek
28.03.2013, 09:44
Ja na tych "badziewnych " Mitasach w tamtym roku przejecha³em ponad 10k km i nie by³a ani jednego kapcia...tylko kupi³em je nowe...

podos
28.03.2013, 09:45
Historia dotyczy tego samego subiektu, ja na tej samej oponie(mowimy o konkretnej sztuce) w zeszlym roku przejechalem trase mielec-kamerun i nie zlapalem ani jednego kapcia. A to bylo 11 000 km. I kazdemu polecam ta opone, idelana na Afryke, Lupus to samo potwierdza, a zrobil na nich po afryce prawie 50 tys km

Ja tez siê podpisujê pod t± opon± czterema rencami. (na suchy klimat zwlaszcza)

Dzieju
28.03.2013, 10:05
A mo¿e autorowi chodzi³o o to : "Wypo¿yczy³em KLR 650 w Kamerunie ".
czyli o fakt bycia tam a opony by³y tylko pretekstem? ;)

rambo
28.03.2013, 10:11
Poprzednia ekipa kupowa³a ode mnie Mitasy do KLRów do Kamerunu, ale mia³y rocznik 2012, wiêc to nie "te" opony ;)
O tych us³yszymy w 2018 ;)

Mirmil
28.03.2013, 10:18
Nie te opony,ale ten sam motocykl.
Opony z twojego sklepu jeszcze niezalozone?

rambo
28.03.2013, 10:24
Mo¿liwe ¿e czekaj±, do zu¿ycia aktualnych :Thumbs_Up:

Borewicz
28.03.2013, 10:50
A mo¿e autorowi chodzi³o o to : "Wypo¿yczy³em KLR 650 w Kamerunie ".
czyli o fakt bycia tam a opony by³y tylko pretekstem? ;)
Chyba trafi³e¶, mo¿e to taka zajawka do napisania zapierdzistej relacji z wyjazdu, tylko autor nie¶mia³y, albo wywrotowiec :D

Bartas
28.03.2013, 11:12
A czego innego spodziewa³ siê po 7 letnich Mitasach. To s± opony dobre na 2, max 3 sezony :) Najlepiej zjechaæ je w 2 sezony i braæ kolejne.

rambo
28.03.2013, 11:37
Ano ty¿ prawda, 5 letni Mitas ju¿ robi siê niebezpieczny, potrafi siê roz³aziæ, jest ¶liski nawet na suchym asfalcie itd

siwy
28.03.2013, 11:58
Mitasy kosztuj± tyle ¿e mo¿na je zmieniaæ co 1-2 lata. W tej cenie guma ok, za lepsze trzeba wiêcej p³aciæ po prostu.

Jaro-Ino
28.03.2013, 12:00
Ale wystawianie opinii 7letnim oponom, z którymi nie wiadomo co siê dzia³o i na tej podstawie budowanie niechêci do danej marki to tak jak by powiedzieæ, ¿e durexy s± najgorsze, bo jak sie taki zu¿yje to ciê¿ko go za³o¿yæ ponownie ;)
Mitasy to dobre opony, ale trzeba mieæ ¶wiadomo¶æ tego jakie s± ich ograniczenia. Stosunek cena/jako¶æ maj± bardzo przyzwoity.

Lupus
28.03.2013, 12:07
Dla mnie wniosek jest jeden, nie nale¿y ruszaæ w drogê z oponami które maja wiêcej ni¿ 6 lat i spory przebieg, a szczególnie na Mitasach. Absolutnym brakiem wyobra¼ni jest za¶ ¶miganie nimi po Kamerunie!!!

deptul
28.03.2013, 12:09
Nie odkryjê tu Ameryki mówi±c, ¿e najbardziej ekonomiczny zestaw to TKC na przodzie i E09 na tyle :) i tyle:D

Mirmil
28.03.2013, 12:25
Ano ty¿ prawda, 5 letni Mitas ju¿ robi siê niebezpieczny, potrafi siê roz³aziæ, jest ¶liski nawet na suchym asfalcie itd
Ano nie, bo skoro ja mialem mitasa z 2006 roku i w 2012 pojechalem na nim do kamerunu, to wg waszych teori powinienem miec z nim problemy-a nie mialem. Jedynie raz mi pekla detka UHD w tylnym kole, najprawodopodobniej wysoka temperatura+brak talku+jazda 120km/h + chropowaty asfalt + gruba detka 4 mm

Mirek Swirek
28.03.2013, 12:25
Ja z ta ameryka podobnie... Chcial sie chlopak wyzalic i tyle. Jezyk autora watku utwierdza mnie w przekonaniu ze wiedze ma znikoma na temat opon. Zdrowka Panu.

Mirmil
28.03.2013, 12:27
Nie odkryjê tu Ameryki mówi±c, ¿e najbardziej ekonomiczny zestaw to TKC na przodzie i E09 na tyle :) i tyle:D
Na takim zestawie po 11 000 km dojazdowki asfaltami+ szutrowe drogi tylna opona by sie juz skonczyla, nie mowiac o wibracjach i jazdy po mokrym asfalcie.

Thorgal77
28.03.2013, 12:33
chyba najbardziej trwa³e z mitasów i z 50/50 to E07 - komplet - na asfalt suchy- miód malina a na mokrym trza uwa¿aæ jak zawsze :D

Mirmil
28.03.2013, 12:33
DtYkO1oh1z4

calgon
28.03.2013, 13:41
Mnie z kolei najbardziej uj±³ w±tek czoperowy!:D Stara guma jest po prostu stara i nadaje siê do palenia gumy a nie jazdy.
W odró¿nieniu od opony to stara skóra motocyklowa jak najbardziej nadaje siê na czopka bo dodaje +2 do lansu.

Scorpi
28.03.2013, 14:32
i ja zjezdzi³em komplet e09 i by³y bardzo dobre nie liczac przyczepnosci przedniej opony na mokrym...

motomax
28.03.2013, 14:37
Co do zatrze¿eñ w kierunku Mitasa to mo¿na mieæ co do ¿ywotno¶ci opon i ceny która jest za du¿a jak na takie opony

Na nowym Mitasie 110/100/18 220z³ oblecia³em Ukraine i po oponie

Na Nowej Pirelli 110/100/18 za 300z³ oblecia³em Ukrainê ,kilkana¶cie wyjazdów teren i mam j± do tej pory ze sporo ilo¶ci± kostki.

Niby ró¿nica 80 z³ ale Pirelli 2-krotnie przebija Mitasa ¿ywotno¶ci± i prac± w terenie.

Je¶li chodzi o opony do lekkich enduro wyleczy³em siê z kupowania tanich opon i Mitasów.

Dzi¶ Dunlop,Michelin czy Pirelli s± tañsze od Mitasów i lepsze.

Mowa o oponach do lekkich enduro,na temat kloców do afryki sie nie wypowiadam bo nie testowa³em

kulka
29.03.2013, 23:23
sie zastanawiam , dlaczego ja w bigu zuzylem mitasa w 3 miesiace (e09) z tylu? przyznam ze takiej zywotnosci sie nie spodziewalem, wcale duzo nie jezdzilem i glownie szutry i polne drogi , asfaltu jak na lekarstwo.
nastepnie zalozylem metzelera karoo i po sezonie upalania w podobnym stylu opona nieznacznie tylko sie zuzyla ...hmmm trafilem na jakis wybrak?
lubie te opony ale juz drugi raz chyba nie kupie

Zenon
30.03.2013, 00:26
Ja przeczyta³em du¿o opinii na temat nie znanego mi jako marki mitasa i jednej opinii znanej mi pirelli i wdziêczny jestem za lekcje.

Jak zaje¿d¿ê ju¿ to co mam teraz to sie tez rzeczowo na ich temat wypowiem, a póki co stulê pysk i poczytam.

Zenon

GARGAMEL
30.03.2013, 00:42
W³asnie dzis zamontowa³em do swojego domino C 02 Ciekawe ile tys wytrzyma

next22
30.03.2013, 00:49
W³asnie dzis zamontowa³em do swojego domino C 02 Ciekawe ile tys wytrzyma
Oj c02 jest opon± jednoroczn±
dla mnie super guma :bow:

GARGAMEL
30.03.2013, 00:56
TO czyli ile tys da rade:dizzy:

Mirek Swirek
30.03.2013, 01:12
Gargamelu, nie wiem czym siê kierowa³e¶ wybieraj±c t± opone. Je¶li lu¼ne pod³o¿a to ¶mia³o da rade, bêdzie sie wgryzaæ i prowadziæ te¿ nie¼le, tym bardziej ¿e masz "lekki" sprzêt. Na czarnym to asfalt j± pogryzie szybko. Je¶li w sezonie robisz 10 TK to ta opona nie wytrzyma sezonu. Oby 5 wytrzyma³a na czarnym.
Swoj± drog± poka¿ siê czasem jak gdzie¶ ruszamy z band±. Motóra dozbroi³e¶ w dobre opony do dróg utwardzonych to i polatamy. A co masz na tyle?

Mirmil
30.03.2013, 01:15
Co do zatrze¿eñ w kierunku Mitasa to mo¿na mieæ co do ¿ywotno¶ci opon i ceny która jest za du¿a jak na takie opony

Na nowym Mitasie 110/100/18 220z³ oblecia³em Ukraine i po oponie

Na Nowej Pirelli 110/100/18 za 300z³ oblecia³em Ukrainê ,kilkana¶cie wyjazdów teren i mam j± do tej pory ze sporo ilo¶ci± kostki.

Niby ró¿nica 80 z³ ale Pirelli 2-krotnie przebija Mitasa ¿ywotno¶ci± i prac± w terenie.

Je¶li chodzi o opony do lekkich enduro wyleczy³em siê z kupowania tanich opon i Mitasów.

Dzi¶ Dunlop,Michelin czy Pirelli s± tañsze od Mitasów i lepsze.

Mowa o oponach do lekkich enduro,na temat kloców do afryki sie nie wypowiadam bo nie testowa³em
1000 km po ukrainie,gory,duzo kamieni-taka sama trasa podobne umiejetnosci i opony
ja naDRZ 400na dunlop 952 2-3 mm zuzycia,
maniek na DRZ 400 , C 02, troche wiecje zuzycia 3-4mm
Borys na DRZ 400, tyl pirelli scorpion 3-4 mm zuzycia
Lukasz na jakims wynalazku- michelin AC10- zosalo mniej niz pol opony, a to co zostalo postrzepione i urywajace sie kostki
MItasa C02 mialem zalozonego KLR650 oraz w Africe twin, do jazdy wokol komina i bylem bardzo zadowolony
Co czlwiek, to opinia :)

Mirek Swirek
30.03.2013, 01:24
Co czlwiek, to opinia :)

:Thumbs_Up::)
Eksperymenty s± najlepsze. Zas³yszane opinie w imie powy¿szego Mirmile nie odzwierciedlaj± rzeczywistosci, ale o tym wiemy ju¿ po do¶wiadczeniach, po fakcie. Nie zda¿y³o mi siê jeszcze ¿eby czyje¶ opinie choæ w wiekszo¶ci trafne spe³ni³y siê w stu procentach.
Niech kto¶ wytnie srodek opony na czarnym, np. 09 a potem zjedzie na chwile w lekki piach... I tak rodzi siê kolejna opinia o oponie ;)

pa³e³
30.03.2013, 09:09
co2 z ty³u to fajna guma chyba 8 cioram :) przebiegi jakie znosi od 6000 do 2000 km :)
najlepiej robi na luznym i jak ma ma³o luftu w sobie ale przez to znika na asfalcie

RAVkopytko
30.03.2013, 11:29
Oj c02 jest opon± jednoroczn±
dla mnie super guma

:D tak,tak jedno sezonowa :D w tym sezonie bêde mia³ trzeci± na tylnym kole :D
nauczy³em siê je¼dziæ na niej po czarnym,zarówno suchym jak i mokrym

rumpel
30.03.2013, 13:31
co2 w 690 zero asfaltu ok 1500km

motomax
30.03.2013, 16:26
du¿o zale¿y równie¿ od wagi motocykla i kierownika,ja z motocyklem to 170 kg gdzie w innym zestawie motocykl 170kg i kierownik 100 czyli 270 kg

prawid³owe ci¶nienie ma równie¿ wielki wp³yw na opone,oraz czy opona jest soft czy hard

pewne jest ¿ê Mitas nie jest zbyt ¿ywotny i jest za drogi... co niezmienia faktu ¿ê C-02 fajnie w b³otku robi

pojawi³a sie równie¿ nowa opona Mitasa na b³otka :)

Zer¿neli bie¿nik z trelleborg-a,to có¶ jak c-02 tylko rzadziej kostka
http://images.okazje.info.pl/p/motoryzacja/6374/mitas-xt-754-110-90-r19-62m.jpg

majki
30.03.2013, 17:53
co2 w 690 zero asfaltu ok 1500km
Do 690 zdecydowanie lepsza jest c04, twardsza, wolniej schodzi, a ca³kiem dobrze robi i kosztuje sensownie. ;)

rumpel
30.03.2013, 19:24
no widzisz a mnie bardziej c02 spasowala wczesniej mialem c04, dlatego tak jak juz gdzies pisalem dobór opon jest sprawa indywidualna i kazdy powinien przerobic kilka samemu aby miec porównanie

jaro
30.03.2013, 19:49
Ja w ¿yciu zak³ada³em i zdejmowa³em wiele opon,ale dzisiaj mitas e09 mnie pokona³.Kupi³em nówkê i jest taka twarda,¿e przez jakie¶ 20 minut walczy³em ¿eby wentyl w³o¿yæ w felgê!!!Jest tak twarda ¿e nie mog³em sam jej odgi±æ ¿eby dêtkê dobrze u³o¿yæ!No skoñczy³o siê przedziurawieniem dêtki.Wcze¶niej zak³ada³em wielokrotnie 09-kê ale 140 a ta to 120-ka dakar opona le¿a³a w nieogrzewanym gara¿u mo¿e to jest powodem:Sarcastic:
Mia³ kto¶ taki k³opot z t± opon±?

kulka
30.03.2013, 20:01
cwancykiem trzeba . mialem takie perypetie , czesto . radze sobie :)

GARGAMEL
30.03.2013, 22:37
EEE oko³o 5,6 tys km je¿dz±c na c 02 po zró¿nicowanej nawierzchni to i tak dobry wynik bior±c pod uwagê cene zakupu nowej opony:friday:

Mirek Swirek
30.03.2013, 22:47
Ja w ¿yciu zak³ada³em i zdejmowa³em wiele opon,ale dzisiaj mitas e09 mnie pokona³.Kupi³em nówkê i jest taka twarda,¿e przez jakie¶ 20 minut walczy³em ¿eby wentyl w³o¿yæ w felgê!!!Jest tak twarda ¿e nie mog³em sam jej odgi±æ ¿eby dêtkê dobrze u³o¿yæ!No skoñczy³o siê przedziurawieniem dêtki.Wcze¶niej zak³ada³em wielokrotnie 09-kê ale 140 a ta to 120-ka dakar opona le¿a³a w nieogrzewanym gara¿u mo¿e to jest powodem:Sarcastic:
Mia³ kto¶ taki k³opot z t± opon±?

Pogrzeba³em dwie dêtki, bo co? ¯e niby ja nie potrafie? Aha... odda³em do warsztatu,szkoda mi by³o trzeciej dêtki. By³ i talk i p³yn na po¶lizg. Z³apaæ kapcia na 09 Dakar w czarnej d...e z wymian± nie bedzie lekko, szczególnie z przodu. A mo¿e poprostu jestem leszczem...

Gargamel, l¿ejszy od Afry masz sprzêt, my¶le ¿e sezon wytrzyma.

szparag
30.03.2013, 23:59
Czy nie jest dla Was ciekawym to, ¿e cz³owiek który rozpocz±³ ten temat nie napisa³ w nim nic wiêcej ??

ziemba
31.03.2013, 01:26
Cz³owieczek chce komu¶ zaszkodziæ...a tego typu tematy, niemaj±ce sensu istnienia mog³yby ulegaæ anihilacji :P, tak jak wy¿ej, jeden z Kolegów wspomnia³, ¿ywotno¶æ opon zale¿ od wielu czynników, wiec tyle bêdzie opinii ile sposobów u¿ytkowania i u¿ytkowników.

Dziêkujê i przepraszam za nabijanie postów ;)

puntek
31.03.2013, 18:57
to jest ewidentnie pisanie reklamowe w zakresie jak napiszê ¼le o oponie dobrej to zrobi siê reklama :)
swoj± drog± jakie macie ceny za c02 ? u mnie jakie¶ dantejskie ceny wychodz± bo na dzi¶ mogê j± mieæ do sprzeda¿y za jakie¶ 225 -220 PLN brutto ....

jako¶ ceny polecia³y w górê

rumpel
31.03.2013, 19:08
no niestety od kiedy Mitas zaczal sprzedawac na rynek USA i przede wszystkim do Australii to ceny ostro poszly do gory

GARGAMEL
31.03.2013, 19:58
Puntek ja za swoj± c 02 da³em w Lublinie 200 zl.

pa³e³
31.03.2013, 20:03
przestañcie mitas jeszcze daje rady ale jak pójdzie w detalu do góry jeszcze to go nikt nie kupi :)

podos
02.04.2013, 10:30
Ja w ¿yciu zak³ada³em i zdejmowa³em wiele opon,ale dzisiaj mitas e09 mnie pokona³.Kupi³em nówkê i jest taka twarda,¿e przez jakie¶ 20 minut walczy³em ¿eby wentyl w³o¿yæ w felgê!!!Jest tak twarda ¿e nie mog³em sam jej odgi±æ ¿eby dêtkê dobrze u³o¿yæ!No skoñczy³o siê przedziurawieniem dêtki.Wcze¶niej zak³ada³em wielokrotnie 09-kê ale 140 a ta to 120-ka dakar opona le¿a³a w nieogrzewanym gara¿u mo¿e to jest powodem:Sarcastic:
Mia³ kto¶ taki k³opot z t± opon±?

We¼ stary wentyl(zaworek) - przepleæ przez niego drucik cienki, tak zeby sie da³o wkrêcic do wentyla. Przepleæ drucik przez felgê i przeci±gnij. Po klopocie. :haha2:

jaro
03.04.2013, 13:26
Dziêki Podosku za dobre chêci ;)
Z pomoc± kumpla da³o radê,ale to pierwszy i ostatni dakar w moim motorze:umowa:

kulka
03.04.2013, 14:01
ciekawe jakby ci przyszlo na plaskata fele z gieesa zakladac moja mefo :D
ja nie wkrecam wentylka z drutem , przepuszczam przez otwor na wentyl np. dlugiego cienkiego imbusa , celuje w otwor wentylka i poruszajac kluczem nakierowuje wentylek na miejsce , od gory poprzez opone naciskajac w odpowiednim momencie, jak juz lebek wyjdzie - nakrecam nakretke i gotowe , proste az glupie :D

jaro
03.04.2013, 14:51
Tu nie chodzi o ¿adne druty czy imbusy ka¿dy sposób jest dobry je¶li jest skuteczny.
Po prostu dakar w rozmiarze 120 jest tak twardy i na tyle w±ski,¿e samemu go za³o¿yæ i u³o¿yæ w nim dêtkê gdzie¶ poza warsztatem czy gara¿em jest prawie niemo¿liwe.:vis:

podos
03.04.2013, 15:57
Jaro przestañ... poæwicz.

motomax
03.04.2013, 23:30
jest inny szybki sposób ale to trzeba nakreciæ film,chodzi o to ¿e za³o¿on± opone wciskamy w okolicy wentyla tak by zrobi³o siê miejsce na wentyla w³o¿enie,zakrêcamy nakrêtkê i przeciskamy oponê gór± nad wentylem.

Odrazu piszê ¿e jest to najszybszy i najprostszy sposób na maszynie,w terenie tego nie uprawia³em ale tez powinno sie daæ

a jak nie to sobie trza kupiæ takie có¶

http://shop.1stmx.co.uk/ekmps/shops/andyhutch/images/drc-air-valve-puller-2868-p.jpg

MOTOMYSZA
04.04.2013, 09:20
Mam takie co¶, ma³e, pomocne, ¶wietna sprawa a koszt ¿aden- 25 zetek chyba kosztowa³o

gantel
16.10.2015, 11:40
czesc chlopaki, potrzebuje kupic sobie nowe oponki do mojej afryczki, ktore mi polecicie https://gmoto.pl/opona-mitas-c02-13080-17,77582.html
Czy taka c02 bedzie dobrze zachowywac sie na asfalcie? Chcialbym sobie czasem pojechac do lasu, ale nie wiem czy na asfalcie nie bedzie mi za bardzo dupa uciekac.
Czy lepsza po prostu taka:
https://gmoto.pl/opona-mitas-e-07-12080-18-tt-62s,85981.html

Kici
16.10.2015, 11:45
C02 to raczej jak od ¶wiêta trzeba zjechaæ na asfalt. Oczywi¶cie da siê i mo¿na siê przyzwyczaiæ, ale szkoda jej bo schodzi w oczach.

ArtiZet
16.10.2015, 12:51
Po przejechaniu 5tys. na Mitasach E07 stwierdzam, ¿e jak za tê cenê to przyzwoita opona uniwersalna.
Trwa³a, daje radê na asfalcie i szutrach ale bardzo nie lubi b³ota :mad:

ex1
16.10.2015, 12:56
ja zakupi³em swoje pierwsze shitasy w ¿yciu.. :D Zimówki! :)

podobno przód jest super fajowy.. sie.zobaczy... :D

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/s960x960/12087846_1030740953636971_4401208503562429220_o.jp g

gantel
16.10.2015, 14:15
Co¶ tak czuje ze chyba zdecyduje sie na ta e07, bo beda bardziej uniwersalne, a potrzebuje opon na wczoraj. Tylko utwierdziliscie mnie w przekonaniu, ze to jeszcze nie pora na kupno takiej c02. Moze na wiosne...

Mhv
16.10.2015, 14:57
Dobra, to ja co¶ napiszê..poszukaj tematu o oponach w odpowiednim dziale i poczytaj. (opony dla pocz±tkuj±cego czy jako¶ tak..)
Dla mnie Mitas to bardzo s³abe opony (mia³em 09, 07), najgorsza na jakiej je¼dzi³em to w³a¶nie E07. Trzymanie na mokrym = 0. Rozumiem C02 bo to opona terenowa, co innego. Poza tym ceny tych opon te¿ nie s± tak atrakcyjne jak kiedy¶. Dop³aci³bym i bra³bym cokolwiek zamiast tego..:Sarcastic:

I do jakiego moto? Do RD07 120 bêdzie za w±ska.

rumpel
16.10.2015, 15:13
mitas poprawi³ jako¶æ opon w stosunku do tego co by³o 10 lat, widac to zreszt± po tym jak Mitasa "odkry³" ¶wiat (Stany, Australia i NZ) ceny skoczy³y do¶æ znacznie a z dostêpnosci± czasem nie najlepiej.
Ja ostatnio je¿dzê na E10 na tyle i jestem do¶æ zadowolony, ¶miem twierdziæ, ¿e opna lepsza od TKC (mówie o tyle) i udalo mi siê zrobiæ na niej 7tys

dawid8210
16.10.2015, 15:48
Z 07 nie bêdziesz zadowolony i na aswalcie, ani w lesie.
Z 02 bêdziesz mia³ banana na ryju w lesie, ale na czarnym braæ poprawkê. Stopery w uszy i schodziæ bêdzie prêdko. Znów jak we¼miesz ostr± oponê na ty³ pamiêtaj by na przodzie mieæ co¶ agresywnego, by siê nie zdziwiæ, gdy ty³ bêdzie trzyma³ a przó pojedzie tam gdzie bêdzie chcia³ :)

QrczaQ
16.10.2015, 17:12
Nie znam sie wiec napisze :Sarcastic:

Dawno dawno temu jezdzilem na Mitasach. Nawet nie wiem jaka - jakas drogowa. Opona bardzo zywotna, ale niestety na mokrym nic nie trzymala. Moze teraz cos sie zmienilo. Napewno terenowe moga byc lepsze.

Teraz mialem na DRce Haidenhau K60. Na asfalcie niezle trzyma, w terenie jest OK. Ale chyba po 4kkm zeszlo tak z polowe.

Kolezanka miala w tym samym czasie (+2kkm) szosowe Goodyeary? Nawet nie bylo widac zuzycia.

Ale beznadziejny post... Nic to nie wnosi.

Moto-Bandit
16.10.2015, 20:11
je¼dzi³ kto¶ z E07 ty³ i K60 SCOUT ty³ i móg³by porównaæ?
Ja osobi¶cie potwierdzam E07 ¶liskie na mokrym.

JarekAT
16.10.2015, 21:47
Ex co to za zimówki (model) i jakie rozmiary, ceny te¿ by siê przyda³y :)

AmberBamber
17.10.2015, 15:22
Nie znam siê na oponach, je¿d¿ê na C02 i jaki¶ Motoz na przodzie. G³ownie je¿d¿ê po bezdro¿ach wiec nie narzekam ale co do trzymania na asfalcie to ostatnio na torze kartingowym zamkn±³em gumê, pasek strachu znikn±. Ale by³o ciep³o i sucho. Gdy jest zimno i juz nie wspomnê ¿e mokro to nie zje¿d¿am na czarne, szkoda ¿ycia.

bathory
17.10.2015, 16:22
je¼dzi³ kto¶ z E07 ty³ i K60 SCOUT ty³ i móg³by porównaæ?
Ja osobi¶cie potwierdzam E07 ¶liskie na mokrym.

Mia³em na tyle jedne i drugie. Scouty s± pewniejsze, zw³aszcza na mokrym asfalcie, nigdy nie czu³em niepokoju je¿d¿±c na nich a warunki zdarza³y siê naprawdê wszelakie (ca³y czas mówiê o asfalcie). W terenie ich du¿o nie u¿ywa³em, wiadomo b³oto pokona i jedne i drugie (czyt. opony polegn±). Scout na tyle wytrzyma³ mi 24 kkm. Mitas nie wiem ile, bo by³ ju¿ za³o¿ony jak swego czasu kupowa³em motocykl. Zdecydowanie wybra³bym Heidenauy, choæ dro¿sze.

£ukaszBIA
17.10.2015, 18:07
Scouty mia³em w Afryce, E07 w Trampku i moim zdaniem nie ma czego porównywaæ. Ten bie¿nik mitasa to pora¿ka na deszcz.

NUROFEN
17.10.2015, 19:53
MARUSHIN mia³ swego czasu w tanslapie E07 niech sie wypowie.
Ja raz widzia³em go w akcji...trochê popada³o i za ka¿dym dodaniem gazu dooopa ucieka³a.

next22
17.10.2015, 20:30
Mam na tyle C02 ju¼ chyba trzeci± to zaje fajna guma dla Afryki zero kompromisów jak siê trochê przytrze trzyma i na asfalcie raczej nie zostaje w tyle za grupom
Przód tkc do kompletu te¿ b/U
K60 fajna guma jak siê leci gdzie¶ daleko 140 wysoka jest ro¶nie prêdko¶æ bardzo trwa³a '

Marushin
17.10.2015, 20:35
E07 na suchym daje radê i na czarnym i po za... Na asfalcie po deszczu polecam w ogóle nie wyje¿d¿aæ, ewentualnie je¼dziæ tylko na wprost i to bez dzidowania...

Wys³ane z mojego HTC One_M8 przy u¿yciu Tapatalka

ex1
18.10.2015, 01:23
Ex co to za zimówki (model) i jakie rozmiary, ceny te¿ by siê przyda³y :)

przód to jaki¶ mega rzadko spotykany model C05 podobno fajny i do dzików te¿ zak³adaj± i jest fajnie.. ale jeszcze nie sprawdza³em


Ty³ za¶.to jaka¶.moja twórczo¶æ w³asna Mitas 422 ARMY czy jako¶ tak :)
co bêdzie zobaczymy jak za³o¿ê :)


Rumpel.. na Sawie zrobi³em podobny przebieg.. a jest chyba tañsza i chyba lepsza w terenie.. :) w sumie to wcale nie g³upia oponka.. :D

igi
18.10.2015, 12:09
Przerobi³em pare opon na Afrze i mój ostatni zestaw to pirelli M21 przód (droga ale robotna) i mitas E09 Dakar na ty³. Kolega na tym samym zestawie w Albanii miesi±c temu z³apa³ kapcia ale dowiedzia³ sie dopiero jak stan±³ to jest jej g³ówna zaleta, dziêki twardo¶ci. wymiana dêtki plus ³o¿yska ( tak z nudów :)) 30min ;). Kocham ten zestaw mi³o¶ci± szczer± :D

Wegrzyn
18.10.2015, 16:15
Mitas E07 to raczej ju¿ za karê trzeba zak³adaæ, jest wiele opon o niebo lepszych na mokrym. Aktualnie mam K60 Scout i na mokrym jadê bez obaw.

ex1
18.10.2015, 20:22
Przerobi³em pare opon na Afrze i mój ostatni zestaw to pirelli M21 przód (droga ale robotna) i mitas E09 Dakar na ty³. Kolega na tym samym zestawie w Albanii miesi±c temu z³apa³ kapcia ale dowiedzia³ sie dopiero jak stan±³ to jest jej g³ówna zaleta, dziêki twardo¶ci. wymiana dêtki plus ³o¿yska ( tak z nudów :)) 30min ;). Kocham ten zestaw mi³o¶ci± szczer± :D


wymieñ MT21 na D952 a bedziesz jeszcze bardziej zadowolony :D

igi
19.10.2015, 09:28
wymieñ MT21 na D952 a bedziesz jeszcze bardziej zadowolony :D

Pewnie kiedy¶ spróbuje ;)

ArtiZet
19.10.2015, 22:02
O ku..a ! Dobrze ze dopiero teraz czytam ¿e 07 to taki shit, bo inaczej przez 2 tyg. w Gruzji bym mia³ pe³no w gaciach 😅 A tak jedynie omal 2x nie mia³em w tym raz na rozmieknietej trawie i raz na mokrym ³uku. Tak jak wcze¶niej pisa³em na b³ocie one jad± gdzie chc± przez co nie mo¿na im ufaæ w terenie i nie kupi³bym ich ale by³y na moto które kupi³em wiec tak zosta³y. Na pewno za to s± trwa³e bo po ok.10tys a wiekszosc w terenie jeszcze jest sporo miêsa choæ s± wzd³u¿ne pêkniêcia i siê wyzabkowaly.
P.S. poza tym chyba w tej cenie to cudów nie ma.

__________________________________Wys³ane z Tapka

szymon25
19.10.2015, 23:02
Ja na mitasa nie dam zlego s³owa powiedziec. E 09 robi robote na tyle. Tylko nie mozna byæ g³upim... :)

zaczekaj
20.10.2015, 08:28
Ja te¿ z³ego s³owa nie powiem.
Mia³am e07, e09 i c02.
I powiem tak.
Na e07 zaliczy³am Trampkiem deszczowe Ba³kany i by³am wtedy bardzo pocz±tkuj±ca w je¼dzie a prze¿y³am wyprawe bez przygód. ¦lisko by³o tylko na kostce brukowej.Na deszczu je¼dzi siê z g³ow± na ka¿dych oponach. Ja je¿d¿ê w deszczu tak samo na tjuransach jak i na e07 czy c02- Ostro¿nie.
E09 jest bardzo ¿ywotna. Jest git na asfalcie, ogarnia w terenie, brak trzymania bocznego, szczególnie b³oto . Tutaj dominuje co2 ale szkoda jej zdzieraæ na czarnym.

wytapatalkowano

Mhv
20.10.2015, 08:46
Hehe..dobra, to inaczej..nie ma z³ych opon, bo na ka¿dych da siê je¼dziæ po ¶liskim, tylko prêdko¶ci siê ró¿ni±. Przyznam siê, ¿e nie bardzo czajê to rozumowanie. Innymi s³owy wolê wiêcej przyczepno¶ci ni¿ mniej, mo¿e kto¶ ma inaczej.
Jest sporo opon du¿o lepszej jako¶ci ni¿ Mitas. A ich cena (Mitasów) nie jest wcale taka okazyjna. Szkoda nerwów, ¿ycia etc. Ale jak tam stryjenki uwa¿aj±..oczywi¶cie rozumiem ¿e kto¶ mo¿e tak u¿ywaæ sprzêta, ¿e te opony s± ok, no i..git:):at:

Szymon, to ¿e Ty na slickach wymiatasz to nie znaczy ¿e ka¿dy potrafi:)

Wegrzyn
20.10.2015, 09:51
Ka¿dy chwali, dopóki nie musi awaryjnie hamowaæ.... Najlepiej widaæ to podczas jazdy w grupie, wszyscy stoj±, a Mitas nadal hamuje ;)